Ik word beschuldigd van diefstal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:33

Wat zijn die mensen kinderachtig zeg! Veel succes vanavond TS, geloof me jij bent nergens schuldig. Ook niet aan zwartmaken want het is anoniem. Ik hoop dat die vrouw eens aangesproken wordt op dat ze niet helemaal spoort.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:35

Ik snap best dat de stalbaas wil dat je alleen komt. Als jij iemand mee mag nemen mag zij dat ook, en dan zit je alweer snel met 5 man aan tafel, wat toch meer gaat lijken op een discussiegroep dan op een gesprek tussen een paar volwassenen.

TS: ik zou gewoon op papier zetten wat jou dwarszit en hoe het volgens jou allemaal gebeurd is. Probeer niet in te gaan op beschuldigingen, maar blijf rustig en bij jezelf. Je kunt ook prima een keertje zeggen dat je eventjes na moet denken over hoe je een antwoord wilt formuleren als je iets moeilijk vind. Print ook gerust je reacties in dit topic uit (en de OP) zodat de stalbaas en mevrouw kunnen zien dat jij helemaal niets raars op internet hebt gezet en dat je niemand zwart maakt.

Verder kun je misschien aan de eigenaresse van het paard vragen of zij op stal bezig wil gaan? Misschien kan ze het paard poetsen, tuig vetten etc. Als je dan het gevoel hebt dat je aangevallen wordt dan kun je haar altijd nog erbij roepen.

Edit: probeer ook boodschappen te formuleren vanuit jezelf. Niet "jij hebt de hele stal tegen me opgezet" maar "ik krijg de afgelopen dagen over deze hele zaak hele vervelende berichtjes van stalgenoten en dat vind ik naar". Op die manier vertel je jouw gevoel zonder haar te beschuldigen van het veroorzaken van jouw gevoel.

Edit2: en probeer vooraf te bedenken wat je eruit wil krijgen. Wil je dat ze haar excuses aanbied voor wat er gebeurd is? Wil je dat ze tegenover al je stalgenoten vertelt dat het niet waar is? Wil je gewoon alleen maar met rust gelaten worden vanaf nu?
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 12-04-16 16:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:36

Vjestagirl schreef:
Ik snap best dat de stalbaas wil dat je alleen komt. Als jij iemand mee mag nemen mag zij dat ook, en dan zit je alweer snel met 5 man aan tafel, wat toch meer gaat lijken op een discussiegroep dan op een gesprek tussen een paar volwassenen.

TS: ik zou gewoon op papier zetten wat jou dwarszit en hoe het volgens jou allemaal gebeurd is. Probeer niet in te gaan op beschuldigingen, maar blijf rustig en bij jezelf. Je kunt ook prima een keertje zeggen dat je eventjes na moet denken over hoe je een antwoord wilt formuleren als je iets moeilijk vind. Print ook gerust je reacties in dit topic uit (en de OP) zodat de stalbaas en mevrouw kunnen zien dat jij helemaal niets raars op internet hebt gezet en dat je niemand zwart maakt.

Verder kun je misschien aan de eigenaresse van het paard vragen of zij op stal bezig wil gaan? Misschien kan ze het paard poetsen, tuig vetten etc. Als je dan het gevoel hebt dat je aangevallen wordt dan kun je haar altijd nog erbij roepen.

Ik kan het alleen maar met deze post eens zijn :j

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:40

Vjestagirl schreef:

Edit: probeer ook boodschappen te formuleren vanuit jezelf. Niet "jij hebt de hele stal tegen me opgezet" maar "ik krijg de afgelopen dagen over deze hele zaak hele vervelende berichtjes van stalgenoten en dat vind ik naar". Op die manier vertel je jouw gevoel zonder haar te beschuldigen van het veroorzaken van jouw gevoel.

Edit2: en probeer vooraf te bedenken wat je eruit wil krijgen. Wil je dat ze haar excuses aanbied voor wat er gebeurd is? Wil je dat ze tegenover al je stalgenoten vertelt dat het niet waar is? Wil je gewoon alleen maar met rust gelaten worden vanaf nu?

Dit vind ik een ontzettend goed idee, en ik wil nog zeggen dat ik echt vind dat je de hele situatie ontzettend goed aanpakt.

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:42

Vjestagirl schreef:

Agree :j

Rocamor

Re: Ik word beschuldigd van diefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:45

Jongens, laten we de situatie voor TS niet ernstiger maken dan het al is. Door sommige (overigens begrijpelijke) antwoorden, komt het "zwart maken" we heel duidelijk in beeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:46

Sterkte TS! Het klinkt idd niet heel fijn allemaal, ik zou ook met het lood in mijn schoenen dat gesprek in gaan.

Ik zou wel vragen aan eigenaresse van je bijrijdpaard, of zij aub wel aanwezig wilt zijn op stal, als jij daar in gesprek moet. Better Safe then Sorry.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:47

Ik denk dat de stiekeme meelezer(s) het niet kan hebben dat we allemaal met de TS eens zijn. Was heel bokt tegen TS geweest had niemand op stal ernaar gekraaid.

Sterkte vanavond TS. Vraag de eigenaresse mee naar stal zodat je iemand hebt die je op kan vangen. En blijf rustig. Komt goed. Heus.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:48

Zeker bij jezelf blijven tijdens het gesprek. Dan kunnen andere jou nooit verwijten dat je ze woorden in de mond legt.

Wbt dit topic, daar was ik al een klein beetje bang voor. Aan de andere kant heb je helemaal niks verkeerds gezegd en de vrouw in kwestie ook niet "zwart" of belachelijk gemaakt op het internet, dat hebben mensen die hebben gereageerd wel gedaan voor je. Boeren/stalhouders denken daar echter vaak anders over...

Ik zou iig zeker de eigenaresse op de hoogte brengen dat er vanavond een gesprek gaat komen en wat voor jou gevoel de insteek daar van is.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:49

Ik zou al jouw posts uitprinten en meenemen als ik jou was. Zodat je ook de stalbaas kan laten zien dat je dit niet hebt gedaan om iemand zwart te maken maar om advies te vragen.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:49

Pff wat een gedoe.. ik kan me voorstellen dat je je nu een beetje rot voelt hier om.. ik hoop dat jullie er uit komen zonder al te veel gedoe. En ik hoop eigenlijk ook dat de desbetreffende mevrouw dit topic even doorleest. Zodat ze ziet wat anderen van haar gedrag vinden.

Succes zometeen! Ik hoop dat je toch nog een update stuurt hoe het afgelopen is (mag ook via pb)

Ik leef met je mee! En de tips uit de reactie hierboven zeker gebruiken!

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 16:52

Vjestagirl schreef:

Dit ga ik doen, dankjewel voor het goede advies!

Ik ga alleen niemand meenemen. Zelf zou ik het ook prettiger vinden om niet alleen te gaan, maar de stalbaas heeft nadrukkelijk gezegd dat hij met mevrouw en met mij wil praten. Daar ga ik nu niet tegenin. Ook de eigenaresse neem ik niet mee. Ze woont niet ver van de stal, dus ik kan haar appen of bellen als het nodig is.

Het zou inderdaad kunnen dat de stalbaas dit topic niet heeft gezien en alleen iets heeft gehoord. Daar zal ik hem vanavond naar vragen. Printen doe ik niet, ik kan hem altijd de link geven of het hem via de telefoon laten lezen. Anders kom ik daar aan met een enorme stapel papier en dat komt misschien aanvallend over.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:54

Die vrouw leest misschien wel zelf mee en draait het in haar voordeel richting stalbaas. Zoals ik jouw posten lees ben je een zeer redelijk persoon en kan ik me niet voorstellen dat de situatie heel anders is dan jij hier voorstelt.

Heel veel succes vanavond en laat je niet kisten! En kijk anders of eigenaresse niet op stal kan zijn. Wie weet heeft mevrouw in kwestie de rest van stal opgetrommeld... Wat me niks zal verbazen gezien wat ze tot nu toe heeft veroorzaakt.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:57

Jongens, de meelezer heeft het gevoel dat ze wordt zwartgemaakt. Dit is een mening, geen feit.

Op mij komt de stalhouder juist heel onpartijdig over. Hij doet aan hoor en wederhoor en lijkt (vooralsnog) imo geen partij te trekken.

Ga gewoon open het gesprek in, en stel je open op.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:58

Stille meelezer meld zich even.

Ts, het is heel makkelijk om tegen een 20tiger te schoppen. Hou er rekening mee dat er mensen zijn die vinden dat ze door hun zogenaamde levenservaring heel veel kunnen maken. Laat je niet kwaad maken, maar wees er wel op voorbereid dat veel dingen worden afgedaan.
Dus wees verstandig, neem mee wat je hier in het topic hebt getyped. Je stalhouder is bang voor naamsverlies, maar heeft dat wel te danken aan de sfeer op zijn stal. Dat mag hij best beseffen en daar kan hij best wat aan doen. Dus als het je lukt, neem ook wat beschuldigende appjes mee en vertel wat dat met jou doet. Dat jij je slecht op je gemak voelt (misschien zelfs wel bedreigd).
De betreffende persoon mag je ook best confronteren met het feit dat ze jou als persoon heeft gekwetst. Buiten het feit dat iemand beschuldigen van diefstal niet netjes is, heeft ze daarmee de hele situatie ook op het spel gezet. Vaak hebben die mensen de neiging om te roepen "ja maar ik weet dat ze het gedaan heeft" Vraag naar feiten. Geef niet meteen een weerwoord, maar aan het eind.

Verder, als je echt niemand mee mag nemen naar dat gesprek (wat ik zeer raar vind, en ook eigenlijk zelf ook niet zou doen). Zorg dan dat er iemand in de buurt is. Al is het maar dat er iemand in de auto wacht.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:59

Laat je niet kisten en probeer niet in een discussie te verzanden. Feitelijk gezien heeft alleen mevrouw een probleem.
Laat haar maar hardmaken dat jij hebt gestolen, kan ze dit niet... einde discussie. Kun je zeggen dat je ervan uit gaat dat iedereen zich verder fatsoenlijk ten opzichte van jou zal gedragen en er geen onterechte beschuldigingen meer zullen worden geuit.
Dieper zou ik er niet op in gaan.

Heel veel sterkte, zelf was ik niet alleen gegaan, die stal baas had me meer kunnen vertellen, hij kan je niet verplichten.

Zet um op *\%/*

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:00

Ik vind de stalhouder ook onpartijdig overkomen in het verhaal.

Als de stalhouder het topic niet heeft gelezen en geschrokken is van het bericht dat de kwestie wordt besproken kun je hem wellicht aan de hand daarvan uitleggen dat het voor jou ook niet prettig voelt als er over jou van alles wordt geroepen op stal?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:01

Je hebt je tot nu toe keurig gedragen, maar zo te horen is enige vorm van assertiviteit nu wel op z'n plaats. Je beschaafde gedrag mag er natuurlijk niet toe leiden dat er straks over je heen gelopen wordt.
Wel opmerkelijk overigens: kennelijk wordt er druk meegelezen door de 'tegenpartij' en als dat zo is: beste stalgenoten, dat "zwart maken" ( wat overigens niet het geval is want niemand weet wie jullie zijn) is wel verdiend. Iemand van diefstal beschuldigen, ongenode valse berichtjes sturen en kliekjes vormen met pesterijen is vele malen erger. Shame on you !!
Laatst bijgewerkt door Jannepauli op 12-04-16 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Heel veel succes TS. Goeie tips zijn inmiddels al gegeven en ik heb er alle vertrouwen in dat jij het gewoon goed gaat doen tijdens het gesprek. Toi toi toi en laat je de kop niet gek maken! +:)+

M_D_H

Het is natuurlijk de vraag wat erger is. Een informatie topic openen waarin je geen namen noemt..
Of iemand an public beschuldigen en daarmee een aanvallende sfeer richting rs creëren...

Ts ik persoonlijk vind dat jij goed en redelijk reageert. Ik zou zelf op papier zetten wat je wil bespreken, incl de vraag wat mevrouw tegen jou heeft. Daarnaast zou ik ook uitleggen waarom je dit topic hebt geopend en dat er geen namen genoemt worden en ik zou ook toelichten dat jij je aangevallen voelt door mevrouw haar agressieve manier van beschuldigen en dat jij door de rest van de stal ook in staat van beschuldiging gesteld bent... incl de appjes die je elke avond krijgt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:03

Tot nu toe is er nog geen enkel bewijs van mevrouw dat jij iets te maken hebt met de 'verdwenen sporen'.
Dus laat haar eerst maar eens met iets op tafel komen (wat jij natuurlijk van tafel kunt vegen).
Tot die tijd is zij nog altijd degene die anderen zwart maakt en niet jij. Je hebt in feite dus helemaal geen probleem veroorzaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:05

Ik vind het idee van Vjestagirl ook heel positief en constructief. Ik zou wel een print van het topic meenemen, maar dan alleen wat jij geschreven hebt. (Sommige reacties op je verhaal zijn zo buitensporig en hysterisch , die dragen nergens iets aan bij.) Je kunt het gewoon in je tas houden. En als je merkt dat er een verkeerd beeld van je posts is, kan je vriendelijk aanbieden het er even bij te pakken, zodat duidelijk is waar het om gaat. Dat is al heel wat anders dan ongevraagd met een pak papier aan komen zetten.

Succes!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:08

Ze kan het toch op haar telefoon laten zidn? Als ze klikt op "door topicstarter" of "geplaatst" zie je alleen die berixhten van haar

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:12

Ts, ik vind je erg netjes reageren. Maar ik zou je wel adviseren de eigenaresse mee te nemen. Zij heeft hier een direct belang bij.
Heel veel succes, hopelijk wordt het allemaal recht getrokken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:14

Maartje1990 schreef:
Ze kan het toch op haar telefoon laten zidn? Als ze klikt op "door topicstarter" of "geplaatst" zie je alleen die berixhten van haar

Op een telefoon een hele lap tekst lezen is heel onprettig. Zeker op een telefoon van een ander, die je niet gewend bent. En veel stalhouders zijn niet echt van de digitale generatie. Vandaar papier.