Hoever ga jij op het welzijn van je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 14:47

Geerke, het is allemaal wel met goede bedoelingen van jouw kant uit, maar het heeft geen nut. TS is niet diegene die de beslissingen maakt, dat zijn haar ouders. Zij willen blijkbaar geen investeringen of aanpassingen doen voor Othello. Dan mag je doorduwen over "dit en dit en dat moet je doen, en dat halen en dit doen" tot je een ons weegt, het gaat gewoon niet gebeuren.

Dat wil niet zeggen dat TS je ongelijk geeft of het niet wil, het is gewoon zo dat TS het met de beste wil ter wereld niet KAN.

Jouw gedram komt enorm pijnlijk over, besef je dat? Je lijkt wel op missie om een tiener van 17 (!!) een gigantisch schuldgevoel aan te praten, terwijl zij niet diegene is die de eindbeslissing neemt.
Ga liever een keer in de clinch met de eerste eigenaar. Die had 10 jaar geleden de verantwoording moeten nemen om dat arme dier in te slapen ipv door te verkopen als weidemaatje. DAAR zit pas ontlopen van morele verplichting!
Kan goed zijn dat dit hard overkomt, maar als toen beslist was om hem uit zijn lijden te verlossen, dan had het beest die hele volgende 10 jaar gewoon geen pijn gehad.

geerke

Re: Hoever ga jij op het welzijn van je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 16:30

Ik was alleen benieuwd of hij zich nu beter voelde...meer niet.Heeft niet met drammen te maken.Ik stel de vraag een aantal keren omdat ik nog steeds geen antwoord heb gekregen

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 16:41

othelloster schreef:
Geerke ik weet niet wat het is maar je reageerd altijd zo negatief op mij.
Ik mag niks doen in dingen zonder in overleg met de DA en van mijn ma dus kan er helaas niks aan doen .
Momenteel krijgt Othello onbeperkt hooi en staat ie overdag op een volle weide met veel gras.
Anderen paarden lopen op de paddock.

Negeer haar TS, waarom zou je iemand antwoord geven die je op zo'n vervelende manier aanspreekt telkens. En het ligt niet aan jou, dit is vandaag het tweede topic dat ik lees waar Geerke zich niet sociaal opstelt naar anderen. En dat is nog aardig gezegd.

Heb net het hele topic gelezen. Wat eenverdrietige onthullingen kwam er hier voorbij TS, hoe gaat het nu met Othello? En hoe gaat het nu met jou?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:32

geerke schreef:
Ik was alleen benieuwd of hij zich nu beter voelde...meer niet.Heeft niet met drammen te maken.Ik stel de vraag een aantal keren omdat ik nog steeds geen antwoord heb gekregen

Dikke Van Dale:
dram·men (dramde, heeft gedramd)
1 doorzeuren

Volgens mij kan je 'een vraag herhaaldelijk blijven stellen omdat je geen antwoord krijgt', zonder problemen onder die definitie vatten. ;)

Misschien niet aardig wat ik nu zeg, maar ik vind dat je best ver gaat. Iemand die je advies hebt gegeven naderhand blijven achtervolgen met vragen en steeds weer ter verantwoording roepen, is niet tof. En als je dat erg vaak doet, wordt het naar mijn idee zelfs ziekelijk.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 17:54

Geerke gaat wellicht wat ver.
Maar haar vraag hoe het nu met pijnstillers gaat is zo raar ook weer niet.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 18:57

Hij is actiever, toont beter,
Voor nu krijgt hij heel veel rust.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 18:58

safina schreef:
geerke schreef:

Dikke Van Dale:
dram·men (dramde, heeft gedramd)
1 doorzeuren

Volgens mij kan je 'een vraag herhaaldelijk blijven stellen omdat je geen antwoord krijgt', zonder problemen onder die definitie vatten. ;)

Misschien niet aardig wat ik nu zeg, maar ik vind dat je best ver gaat. Iemand die je advies hebt gegeven naderhand blijven achtervolgen met vragen en steeds weer ter verantwoording roepen, is niet tof. En als je dat erg vaak doet, wordt het naar mijn idee zelfs ziekelijk.

Voor wje geldt dit? Mij of Geerke?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:03

Ik vind dat jullie overdreven op Geerke reageren. Ze heeft een zeer inhoudelijke en zinvolle bijdrage geleverd aan dit topic en stelt gewoon hele normale vragen.
Zo werkt het imo als je een topic opent, dat je reacties en vragen krijgt...
ts kan gewoon uitleggen (wat ze nu ook deed) als ze iets nog niet weet of niet kan doen. Ik lees de reacties van Geerke gewoon als belangstelling en betrokkenheid.

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:24

[/quote]
Voor wje geldt dit? Mij of Geerke?[/quote]

Dit geldt voor geerke hoor ts. Maar ik was ook nieuwsgierig hoe het ging :)
Wat fijn dat hij beter lijkt te ogen. Want de pijnstillers krijgt hij al??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:38

Maar Nikass, als TS van bij het begin aangeeft dat zij niks kan veranderen omdat haar ouders dat niet willen, dan heeft het toch geen nut om erop te blijven doorvragen? Al had Geerke DE oplossing, als die ouders daar niet voor open staan kan TS er gewoon niks mee. Ze heeft het advies gezien en ze heeft aangegeven dat ze er niks mee kan. Dan is het niet nodig dat men blijft vragen "hey heb je mijn advies nou gezien? waarom die je er niks mee?"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:40

En toch ben ook ik nu wel erg benieuwd of dat hij pijnstilling krijgt of niet?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:51

othelloster schreef:
Hij is actiever, toont beter,
Voor nu krijgt hij heel veel rust.

Dat is een fijn berichtje om te lezen !

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 19:52

Ja dat krijgt is en hij doet het er heel goed op.
Hij is zelfs dominant naar de anderen inplaats van onderdanig en beweegt meer.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:08

Wat fijn!!!Daar ben ik echt blij om!Ik stuur je straks een pb...zit nu op mijn mobiel,computer is aan het up daten...Was al begonnen aan een pb,iets zit mij absoluut niet lekker

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:23

Super om te horen!

Maar een oprechte vraag en zeker niet aanvallend bedoelt!
Gaan jullie hem nu dan zijn overige jaren op pijnstilling houden? Ik persoonlijk zou hier niet voor kiezen

Maar hopelijk kunnen jullie toch nog even genieten van hem

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 20:27

Dierenarts had het over asperiene powder voor door zijn voer. Maar komende tijd is het vooral bijkomen van alles en rust

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:27

Fijn dat het nu beter gaat.
Kun je alles even laten bezinken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:36

Varekaj schreef:
Maar Nikass, als TS van bij het begin aangeeft dat zij niks kan veranderen omdat haar ouders dat niet willen, dan heeft het toch geen nut om erop te blijven doorvragen? Al had Geerke DE oplossing, als die ouders daar niet voor open staan kan TS er gewoon niks mee. Ze heeft het advies gezien en ze heeft aangegeven dat ze er niks mee kan. Dan is het niet nodig dat men blijft vragen "hey heb je mijn advies nou gezien? waarom die je er niks mee?"
Anders voeren is van levensbelang voor dit paard,verder vroeg ik ongeveer 6x of de pijnstilling aansloeg...ik volg dit paard al drie jaar,geef al drie jaar met de beste bedoelingen tips...niet omdat ik zonodig gelijk wil hebben,maar omdat ik ervaring heb met ellende...nee,niet bij mijn eigen paarden maar met verwaarloosde paarden hier in de buurt.Worminfecties,ernstig ondergewicht,wonden,maagzweren noem maar op....mijn enige doel is paarden te helpen ,en niets anders.En ik kan inderdaad misschien wat minder aardig reageren als ik het idee heb dat er mensen zijn die de verzorging iets minder serieus nemen...en dan maakt de reden mij niet zo heel veel uit....ik kom op voor het paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:06

Uiteraard is dat heel nobel van je. Maar als haar ouders dat nou gewoon niet willen? Als de stalhouder het gewoon negeert en zijn eigen zin blijft doen? TS heeft het budget en de middelen niet om haar paard te verplaatsen, daarvoor is ze toch echt afhankelijk van haar ouders helaas. Idem met aanpassingen van voerbeleid en dergelijke. Zij kan misschien wel de hele boel willen omgooien zoals jij adviseert, maar als de DA zegt "dat is larie en apekool" en de ouders volgen de DA want die heeft er voor gestudeerd... Tjah. Vreselijk voor het paard natuurlijk, maar dan is het zo.

TS is niet diegene die de uiteindelijke beslissing maakt. Dat zijn haar ouders. En wanneer die zeggen "daar doen we niet aan mee", dan kan zij daar niks aan veranderen.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 22:10

Varekaj schreef:
Uiteraard is dat heel nobel van je. Maar als haar ouders dat nou gewoon niet willen? Als de stalhouder het gewoon negeert en zijn eigen zin blijft doen? TS heeft het budget en de middelen niet om haar paard te verplaatsen, daarvoor is ze toch echt afhankelijk van haar ouders helaas. Idem met aanpassingen van voerbeleid en dergelijke. Zij kan misschien wel de hele boel willen omgooien zoals jij adviseert, maar als de DA zegt "dat is larie en apekool" en de ouders volgen de DA want die heeft er voor gestudeerd... Tjah. Vreselijk voor het paard natuurlijk, maar dan is het zo.

TS is niet diegene die de uiteindelijke beslissing maakt. Dat zijn haar ouders. En wanneer die zeggen "daar doen we niet aan mee", dan kan zij daar niks aan veranderen.

Precies dit zoals het Er staat is mijn situatie.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 23:03

Moderatoropmerking:
We willen jullie er graag op wijzen dat het aan TS zelf is om al dan niet antwoord te geven op de vragen die vanuit de bokkers in dit topic komen. Hoe goed alle bedoelingen ook zijn, ze komen niet altijd even goed uit de verf. Bedenk je bij het geven van reacties op elkaar dat iedereen het beste met TS en het paard voor heeft. Wordt dus niet onnodig persoonlijk en wacht rustig de informatie af die TS kan of wil geven.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 00:00

Fijn dat je paard wat lijkt op te knappen van de pijnstillers en meer voer.
Hopelijk kunnen jullie nog een poos van elkaar genieten.
En alhoewel geerke misschien wat moeite heeft los te laten, zijn haar voeradviezen wel heel waardevol.
Op een rustig moment misschien nog eens nalezen.

Veel sterkte ts!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 05:58

Varekaj, ben het zo ontzettend met je eens dat de vorige eigenaar zijn verantwoording al had moeten nemen...Zo triest dat dit paard dit allemaal bespaard had kunnen blijven, erger me rot dat paarden die dusdanig afgekeurd worden nog een weg moeten gaan. Hou ze dan zelf. Ik zou geen nacht meer slapen...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 10:19

Vala schreef:
Varekaj, ben het zo ontzettend met je eens dat de vorige eigenaar zijn verantwoording al had moeten nemen...Zo triest dat dit paard dit allemaal bespaard had kunnen blijven, erger me rot dat paarden die dusdanig afgekeurd worden nog een weg moeten gaan. Hou ze dan zelf. Ik zou geen nacht meer slapen...

De vorige eigenaar heeft niets verzwegen...hij ging weg als weidemaatje.Vermoedelijk was hij te slecht voor de sport en te goed om in te slapen.Is othello trouwens gekeurd bij aankoop?Daar is iedereen op bokt altijd zo fel op...alleen nu even niet.Eigelijk kun je er vanuit gaan dat als je een paard met een goed papier koopt voor een prikkie dat er iets mee is.Anders had hij met die bloedlijn wel in de sport gelopen.Dat geldt ook voor de Zangersheide merrie van de zus van TS...En ik wil hier mee niet zeggen dat die paarden niet bruikbaar zijn,er is een verschil tussen topsport en een bosritje

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 10:35

Volgens mij is hij vooral weggegaan omdat ze het niet over haar hart kon verkrijgen hem in te laten slapen. Of hij daarvoor echt te goed was betwijfel ik :o