De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 18:00

Seventeen schreef:
Abercrombie schreef:
Een aston martin kan ook zomaar geleend of gehuurd zijn :+

Kan, mijn broer zijn groot autofans dus hebben het kenteken opgeschreven en daar stond dat 'ie van een particulier was. Maakt mij verder ook niet uit maar mán, we stonden er met zijn allen wel heel verbaasd bij. :')
Ze woonden in Drenthe en de kijkers kwamen uit België dus moesten ook wel een stuk rijden.

Hoe denk je dat die mensen zich zo'n auto kunnen veroorloven? Die handelen overal op net als op die pony. Ze hebben wat geld, maar halen er ook uit wat er in zit. Oud geld is dat.

7ofhearts

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 18:25

amyz
"Zelf toen ook nog geblunderd. Zag een ad van iemand die een 'wandelpony' zocht dus ik m heel enthousiast aangeboden, want wandelen vond ie geweldig! Wist toen alleen nog niet dat dat Vlaams was voor buitenrijden :') mevrouw vroeg nog heel vriendelijk of hij dan geen last van z'n rug had, 2.5 jaar oud en al zo veel ervaring met wandelen :+"

Is voor mij ook héél verwarrend geweest om uit de mond van een Vlaamse vriendin te horen dat ze weer was gaan wandelen met haar paarden, dus ik kan me deze reactie héél goed voorstellen.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:12

Wat is een pony verkoop toch drama.

Koper 1 komt voor groene pony zoals advertentie vermeld. Kort onder het zadel. Kent stap en draf word rustig aan ivm net 3 doorgereden.
Is komen kijken had er een klik mee, maar iedereen raad het af. Prima, wilt toch een bod doen, €750,- EUro incl brengen naar andere kant nl. Vraagprijs 1550,- uhh bedankt.

Koper 2 mailt, hoe en wat over de pony, mail netjes terug in de advertentie netjes vermeld dat het een kruising is haflinger/welsh. Krijg ik mail terug, ze vinden het toch niks, dochter vind het teveel op een haflinger lijken....
Schiet mij maar lek.. Ik ga terug naar de paarden/grote maat. Geen c/d pony's meer

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:52

Pffff ik krijg steeds minder zin om mijn E pony te koop aan te bieden.
Je zou ze er voor naar een handelaar brengen!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 08:43

ambre schreef:
Pffff ik krijg steeds minder zin om mijn E pony te koop aan te bieden.
Je zou ze er voor naar een handelaar brengen!

Amen .
Mijn pony word vanmiddag opgehaald ...
Ben stik nerveus en erg dubbel gevoel , maar wel blij dat dat dan is afgesloten .

Al is de zoektocht naar een passend paard ook lastig.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 14:24

Ik vraag me ook af waarom er zo onmogenlijk veel merries te koop staan in verhouding met de ruinen/hengsten.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 14:35

goede vraag merries zat idd, maar ruinen/hengsten in grote ponymaat zijn er weinig.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 14:44

tamary schreef:
goede vraag merries zat idd, maar ruinen/hengsten in grote ponymaat zijn er weinig.

Ponys zijn mij niet bekend hoe dat ervoor staat.
maar zelfs ruinen en zeker hengsten zijn 'schaars'.
Nu ben ik geen merrie-mens, maar is er zo veel vraag naar merries of wil iedereen er juist vanaf?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 14:47

Musiess schreef:
tamary schreef:

Ponys zijn mij niet bekend hoe dat ervoor staat.
maar zelfs ruinen en zeker hengsten zijn 'schaars'.
Nu ben ik geen merrie-mens, maar is er zo veel vraag naar merries of wil iedereen er juist vanaf?

Om voor mezelf te spreken, ik wil geen merrie meer.
Mijn eerste paard was een merrie, een fantastisch dier. Een paard waar (voor mij) geen ander paard aan kan tippen, mijn soulmate. Maar wat waren die merrie hormonen vervelend zeg. Die hengstigheid iedere keer weer, waar zij extreem veel last van had.

Nee doe mij dan maar de 'mannelijke hormonen'. Die vind ik veel minder lastig..

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 14:50

Daarom heb ik nooit merries hihi.
Maar t lijkt wel een hype. Van de 100 staan er 70 merries

Judith68

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 16:01

Musiess schreef:
Ik vraag me ook af waarom er zo onmogenlijk veel merries te koop staan in verhouding met de ruinen/hengsten.

Ik denk omdat hengsten voor veel fokkers duur zijn om te houden, ze moeten vaak naar de opfok terwijl merrieveulens vaak gewoon in de groep op de eigen stal kunnen opgroeien. Het zou zomaar eens kunnen dat veel jonge hengsten voortijdig bij de slacht belanden waardoor het aanbod ook lager wordt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 17:13

@musiess: ook bij oudere paarden vind je meer merries dan ruinen.Volgens mij komt dat omdat een merrie, wanneer ze geblesseerd is, niet zo gauw wordt "weggedaan"omdat men denkt haar nog voor de fok te kunnen gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:03

Ik had recent een 5 jarige D te koop staan. Hele duidelijke advertentie. Wordt ik 's avonds gebeld door een oudere man die wilde weten of hij getuigd was........ehh nee staat duidelijk gereden. Vervolgens begint hij te vragen hoe oud hij is, hoe groot, of er papier bij zit en wat de prijs is. Overal maar netjes antwoord op gegeven terwijl dat allemaal opgesomd stond in de advertentie. Vraagt daarna of hij braaf is, tja hij is braaf maar jong dus wil nog wel eens kijkerig reageren en een pasje opzij zetten. Zegt hij doodleuk dat hij dan wel een pets met de zweep kan krijgen. Ben gaan vragen wat hij nu eigenlijk met de pony wil. Of hij ermee wilde gaan mennen of dat het een rijpony voor de kleinkinderen moest worden. Hij zou wel kijken waar hij het beste voor was en hij wilde de volgende dag langs komen. Bij mij waren inmiddels alle alarmbellen afgegaan en heb gezegd dat ik hem niet voor de handel wilde verkopen. Werd hij toch kwaad; hoe ik dat nu kon zeggen tegen een goed bedoelende particulier en dat ik blij mocht zijn dat ik een koper had. Heb hem maar vriendelijk verzocht om verder te zoeken naar een geschikte pony en dat er genoeg op marktplaats staat. Net voordat ik op wilde hangen hoorde ik hem nog roepen; ach vreet hem dan maar op ook.

Gelukkig was dit de enige vreemde geïnteresseerde die ik heb gehad :')

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:19

Gloa schreef:
Ik had recent een 5 jarige D te koop staan. Hele duidelijke advertentie. Wordt ik 's avonds gebeld door een oudere man die wilde weten of hij getuigd was........ehh nee staat duidelijk gereden. Vervolgens begint hij te vragen hoe oud hij is, hoe groot, of er papier bij zit en wat de prijs is. Overal maar netjes antwoord op gegeven terwijl dat allemaal opgesomd stond in de advertentie. Vraagt daarna of hij braaf is, tja hij is braaf maar jong dus wil nog wel eens kijkerig reageren en een pasje opzij zetten. Zegt hij doodleuk dat hij dan wel een pets met de zweep kan krijgen. Ben gaan vragen wat hij nu eigenlijk met de pony wil. Of hij ermee wilde gaan mennen of dat het een rijpony voor de kleinkinderen moest worden. Hij zou wel kijken waar hij het beste voor was en hij wilde de volgende dag langs komen. Bij mij waren inmiddels alle alarmbellen afgegaan en heb gezegd dat ik hem niet voor de handel wilde verkopen. Werd hij toch kwaad; hoe ik dat nu kon zeggen tegen een goed bedoelende particulier en dat ik blij mocht zijn dat ik een koper had. Heb hem maar vriendelijk verzocht om verder te zoeken naar een geschikte pony en dat er genoeg op marktplaats staat. Net voordat ik op wilde hangen hoorde ik hem nog roepen; ach vreet hem dan maar op ook.

Gelukkig was dit de enige vreemde geïnteresseerde die ik heb gehad :')

Nouja, ik kan die man best wel begrijpen, dat hij nog niet weet wat hij er mee wil doen wil toch niet per definitie zeggen dat hij de pony een maand later alweer aan een ander verkoopt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:30

Ik heb het hier even de grote lijnen neer gezet maar er zijn nog een aantal andere zaken door de betreffende beller gezegd waaruit heel duidelijk bleek dat hij een handelaar is. Daarnaast koop je een paard toch met een bepaald doel voor ogen? Hij viel nou niet echt in de prijsklasse grasmaaier :o

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:34

Ik ben meer een merrie-mens :P Hep jaren merries gehad , geweldig vond ik ze. Merries die doen net wat meer voor je , gaan net over de grens voor je , ruinen die hebben meer het motto '' wat vandaag niet komt komt morgen wel '' en wanneer ik op een ruin rijd heb ik het gevoel dat ik me helemaal niet verbonden voel met het paard, dat ik op een fiets rijd ofzo. Heel raar maarja. En ook een hengst en al hun gedrag, nee daar heb ik helemaal niets mee. Doe mij maar een lekker pittige merrie <3 <3

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:35

Nou nee, niet altijd. Ik niet iig. Kan rustig over de markt lopen of advertenties op marktplaats langs gaan en op een pony/paard uitkomen zonder dat ik weet wat ik er mee ga doen.
Maar dan zal ik wel raar zijn :=

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:20

_Femkeeex schreef:
Ik ben meer een merrie-mens :P Hep jaren merries gehad , geweldig vond ik ze. Merries die doen net wat meer voor je , gaan net over de grens voor je , ruinen die hebben meer het motto '' wat vandaag niet komt komt morgen wel '' en wanneer ik op een ruin rijd heb ik het gevoel dat ik me helemaal niet verbonden voel met het paard, dat ik op een fiets rijd ofzo. Heel raar maarja. En ook een hengst en al hun gedrag, nee daar heb ik helemaal niets mee. Doe mij maar een lekker pittige merrie <3 <3

dit dus :D
als vind ik hengsten dan ook nog beter als ruinen (net of je de emotie ook gecastreerd hebt o.i.d.).
maar misschien licht dat aan de paarden die ik gereden/mee gewerkt heb of zo.

maar toch het aller liefst een merrie :j

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:52

_Femkeeex schreef:

Ach ja smaken verschil, doe mij maar een ruin, ik heb al wijvengedoe van mijzelf genoeg. Ruinen zijn fijn stabiel, geen stemmingen, geen gepis, niet dromen over als ik er nou eens een veulen bij krijg... Lekker rustig.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 22:36

cherell0 schreef:
_Femkeeex schreef:

dit dus :D
als vind ik hengsten dan ook nog beter als ruinen (net of je de emotie ook gecastreerd hebt o.i.d.).
maar misschien licht dat aan de paarden die ik gereden/mee gewerkt heb of zo.

maar toch het aller liefst een merrie :j

Precies dit , je hebt het beter verwoord dan ik ! :D

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 08:48

Oog doe mij aub een merrie. Win ze voor en en ze gaan voor je door het vuur. Duurde lang voordat ik dat zag. Maar ik ga voortaan voor merries.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 10:01

Ik heb ook liever een merrie, ik hou ervan als mijn paard mij op m'n plek zet! Heb er zelf een en zou geen ander paard willen :) Ontzettend werklustig en gaat zelfs in protest als je niet genoeg doet met haar... een echte workaholic.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 11:03

Ik heb eerst een merrie gehad, toen een ruin en mijn volgende wordt een hengst. Dus ik kan straks goed vergelijken :+

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 11:57

Ik heb nu een merrie en wil er nooit meer 1 :') Sinds ze soort van gecastreerd is (eierstokken weggehaald na 2 jaar heel veel hormonengezeur) gaat het ook een stuk beter tussen ons dus dat zegt genoeg :D

Ik denk zelf dat er minder ruinen en hengsten te koop staan omdat de meesten dit toch verkiezen boven het vaak wat minder stabiele gedrag van een merrie en het hengstig worden waarmee je rekening moet houden. Veel hengsten worden ook geruind dus ik denk dat die groep altijd het kleinst zal blijven. Kijk alleen al op bokt hoeveel er gezeurd wordt over 'als hij niet dekt moet je castreren'. Dat zal dan ook veel gebeuren. En ruinen, tsja. Vermoedelijk houden mensen een brave ruin toch vaker zelf of hij gaat via via van de hand omdat er genoeg animo voor is, of ze staan eenvoudigweg minder lang te koop omdat meer mensen een ruin willen.
Allemaal eigen bedenkingen hoor, maar dat is hoe ik denk dat het zit :) Bij mij op stal staan trouwens ook bijna enkel ruinen meer, op 2 paarden na waarvan één allesbehalve typisch merriegedrag vertoont.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 12:24

Nu ik terug zit te denken heb ik vroeger grotendeels altijd op merrie's gereden, en 2 hengsten (waarvan 1 er een klophengst was).
Heb nu zelf ook weer een merrie, vorige was ook een merrie.
Nooit bij stil gestaan eigenlijk.

Bij ons op stal is de verdeling:
Merrie's: 11
Ruinen: 5
Hengst: 1