Op een ander paard rijden dan je eigen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HokeyPokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:35

Helaas geen paard in de aanbieding, maar iemand zou me ontzettend gelukkig kunnen maken als ik een keer eventjes mag rond stappen op iemands paard. Sinds mijn studententijd (>5 jaar) niet meer aan toe gekomen op een buitenrit na, en man, wat mis ik het! Omgeving GR, zeer zeker bereid om iets te vergoeden of je op een andere manier tegemoet te komen. Iets met zelfgebakken brownies ofzo. :D

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:38

LaraLise schreef:
Helaas geen paard in de aanbieding, maar iemand zou me ontzettend gelukkig kunnen maken als ik een keer eventjes mag rond stappen op iemands paard. Sinds mijn studententijd (>5 jaar) niet meer aan toe gekomen op een buitenrit na, en man, wat mis ik het! Omgeving GR, zeer zeker bereid om iets te vergoeden of je op een andere manier tegemoet te komen. Iets met zelfgebakken brownies ofzo. :D

Tsja je bent van harte welkom om langs te komen. Maar ik woon wel in Friesland :+

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:17

Eloya schreef:
Ik woon in raalte, dat is tussen zwolle en deventer in :)
Voor een leuk dagje doordeweeks (mits schooltijden het toelaten) is een stuk treinen niet zo erg hoor

Door treinen naar limburg? Haha! Denk dat je dan bij Eline aan een beter adres bent!

Eloya

Re: Op een ander paard rijden dan je eigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:21

Oh limburg :P haha, dat is idd wel gelijk een heel stukje
Toch bedankt voor het aanbod!!

zipfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:28

Hoi, ik zie dit topic nu net wat leuk! Ik heb een fjord waar alles mee kan.... Ik zou zo graag eens met een dubbelspan willen rijden. Ben zelf een fanatieke menner, niet de smalste en geen held maar dol op mennen! Iemand waar ik een keer mee mee mag?

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:29

Leuk topic zeg! Ik zou graag eens iets anders voelen zeg maar heb geen verlanglijstje hahah.

Zelf heb ik een Friese ruin van 7 die braaf is en altijd in voor een buitenrit of bak werk.

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:14

Eloya als je iets wil niet je naar even een pb sturen. Het is een shetlander.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:40

Bommeltje_ schreef:
Ook animo voor iemand die is wil kennis maken met verschillende grondwerk methodes? Ik doe namelijk fanatiek aan horse agility, Freestyle ( emiel voest ) en parelli :) Ik weet niet of mensen het leuk vinden om dat eens te proberen? Mijn pony is zeer fijn ook bij andere die het nog niet kennen :)

Ben jij ook handig met paard soepel houden / oefeningen aan de hand? Ik heb een oudere pony met artrose en cushing die ik in de winter wat minder kan rijden. Wil haar echter wel graag soepel en in shape houden en zoek inspiratie voor oefeningen aan de hand. Helaas kan ik door haar artrose geen rijden aanbieden. Wel een bijzonder dominante tante die een uitdaging is voor mensen die freestylen. Heel lief overigens hoor, geen gek gedoe maar erg blij met zichzelf. O:) Ik zit vlak bij jou trouwens!

Tevens ben ik op zoek naar iemand in regio Utrecht die een fijn gereden paard/pony heeft waar ik af en toe (geen vaste dag oid) op zou mogen rijden om mijn eigen rijden bij te houden. Ik reed altijd erg fanatiek maar door ouder wordend paard met bijbehorende kwaaltjes al een paar jaar niet meer. Liefst krijg ik ook les van de eigenaar. Aangezien ik qua paardenactiviteiten niet zo veel ter inruil heb wil ik er ook voor betalen.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:50

het lijkt mij wel heel leuk om een lange buitenrit te maken of om weer een keertje echt te springen :)

zelf heb ik helaas geen eigen paard maar in ruil kan ik wel een fotoshoot en een doos chocolaatjes aanbieden O:)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 08:29

Desiree_2001 schreef:
het lijkt mij wel heel leuk om een lange buitenrit te maken of om weer een keertje echt te springen :)

zelf heb ik helaas geen eigen paard maar in ruil kan ik wel een fotoshoot en een doos chocolaatjes aanbieden O:)

Je mag hier gerust een keer een buitenrit komen maken. Mits je wel kan rijden :+
Mijn haflinger is op zich braaf, maar wel wakker buiten. Uiteraard ga ik zelf wel mee op de fiets. :j

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 09:09

Iemand die L + is mag graag zelfs een keer op mijjn paard rijden. Hij is nog best jong en wil hem en keer onder iemand zien die meer ervaring heeft dan Ik heb. Hoef er nietnpersee wat voor terug
Afbeelding

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 09:12

Iemand die wel mennen in Zuidholland?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:03

Een upje voor dit topic :)

Iemand toevallig een paard staan waar ik een bos/buitenritje mee mag maken? Alleen of samen...

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:29

Damelza schreef:
Een upje voor dit topic :)

Iemand toevallig een paard staan waar ik een bos/buitenritje mee mag maken? Alleen of samen...

Ja hoor. Je mag naar de betuwe komen om op mijn fries te rijden

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 10:13

Bij mij is iemand ook welkom voor een buitenritje, sprongetje of dressuur!
Verwacht alleen geen Z paard, L1 niveau en kent de oefeningen van het L2 maar is niet de makkelijkste hihi. Staat in Callantsoog, kop van Noord- Holland :)

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:35

Even een schopje omhoog. Ik heb een jong western paardje in Groenekan (rand Utrecht) die het steeds beter doet :) ik merk alleen wel dat ik echt vastroest op zijn beweging en manier van rijden. Af en toe zit ik even op paard van stalgenootje en merk dat ik het steeds moeilijker vind goed te zitten. Die van mij loopt zo ruim en vlak :+ Ik zou het leuk vinden af en toe een ander paard te rijden (western of engels maakt me niet uit) voor de ervaring.
Bijvoorbeeld lesje van mij op mijn paard en lesje van jou op jouw paard. Iemand interesse? Liefste wel Utrecht en omgeving :)

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:44

Ik schop het topic ook even omhoog!
Ik ben me heel langzaam aan het oriënteren wat voor paard het best bij mijn past.
Nu lijkt een fries mij heel leuk om eens te proberen. Puur om te kijken of dat wat voor mij zou zijn. En ook een stukje plezier uiteraard!
Ik heb zelf niet veel te ruil helaas. De pony waar ik mee men is eigenlijk mijn verzorg maar in overleg zou dit vast wel eens kunnen!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 11:28

Ik weet dat het een heel oud topic is, maar ik vond dit destijds zo'n leuk topic en heb deze dan ook weer even opgezocht :D Volgens mij loopt er namelijk niet zo'n topic meer, en ik denk dat er heel veel mensen zijn die zoiets toch een leuk idee nog vinden. Het lijkt mij persoonlijk wel gaaf om eens een wat hoger opgeleid paard te rijden, zo ver ben ik zelf helaas nog nooit gekomen :+

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-20 15:31

Leuk dat het topic weer leeft! Ik wist niet eens meer dat ik hem gemaakt had :+

Inmiddels ivm overlijden pony geen ruil meer, maar ivm zoektocht nieuw paard georiënteerd op springen/ cross zou ik het leuk vinden om een bevestigd springpaard te mogen proberen :)

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 15:32

Elin_ schreef:
Leuk dat het topic weer leeft! Ik wist niet eens meer dat ik hem gemaakt had :+

Inmiddels ivm overlijden pony geen ruil meer, maar ivm zoektocht nieuw paard georiënteerd op springen/ cross zou ik het leuk vinden om een bevestigd springpaard te mogen proberen :)

Ik weet niet waar je vandaag komt anders heb ik wel een leuke die tot een meter alle techieken beheerst. En ik cross ook met hem :D

Afbeelding

Afbeelding

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 22:27

Wat leuk! Zo via dit topic heb ik eens iemand haar paardje mogen proberen. Mij lijkt een passage rijden heel gaaf maar daar vraag ik wat haha! Met mijn eigen paard ben ik Z1+8 mocht iemand het leuk vinden. (In Stroet) knopjes zitten er allemaal op maar het is geen paard die het makkelijk doet. Super braaf maar als je echt een beginner ben zal ze bijvoorbeeld niet voor je appuyeren.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 11:18

Leuk dat er meerdere mensen enthousiast zijn :D Ik heb zelf een eenkennige KWPNer die nog niet echt op niveau is, dus ik heb niet erg veel te bieden :+ Ik zit trouwens in Friesland! Wel op een erg leuke accommodatie waar brave paarden evt gehuurd kunnen worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 11:31

Ik zou graag eens op een paard wat heel braaf is met springen en zelf 'inzicht' heeft willen springen/rijden!
In ruil heb ik een heel talentvolle merrie van 6, die M bevestigd is maar ook een wissel springt. Ze is ontzettend goed te rijden als je weinig vertrouwen hebt en geeft je een heel fijn gevoel. Voor de ervaren ruiter is ze ook heel leuk omdat ze echt een pittige tante kan worden.
Omgeving Noord Holland.
Afbeelding

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 11:36

Lijkt mij gaaf om te ruilen met iemand die een braaf dressuurpaard heeft. Ik heb een héle lieve voorwaartse haflinger waar je met een gerust hart mee op het strand/duinen en bos kan rijden (noord holland bij schoorl).