eigen manege

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

dit is een goed plan

1.ja
32 (10%)
2.nee
267 (89%)

Totaal aantal stemmen: 299


Secretss
Berichten: 79
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Nijmegen (GLD)

Re: eigen manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 19:57

Ik zou sowiezo eerst je instructeurs diploma halen... dan kun je ook nog op een andere manege beginnen, wat ik overigens ook zou doen...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:04

manege0303 schreef:
LadyMadonna schreef:
Moet je wel klanten hebben om die uren mee op te vullen.je hebt paarden van allerlei pluimage nodig. Een volwassene zet je niet op een bpony, een kind van 7 zet je niet op een paardvan 1.70.
Ts wil 20/24 paarden/pony's. Dat zijn in totaal dus 200/240 lesuren.
En dan heb ik het het alleen over hooi/stro/ brok he, dus geen da/hoefsmid/gas/water/elektra/onderhoud/hypotheek...

20/24? Dat heb ik nooit gezegd!! Ik zei 15 tot 20. Dus dat is geen reden. En misschien koopt een normaal mens el wel van alles wat?

Als een klant straks met een vraag komt, of met een opmerking... Ga je dan ook zo reageren?

NicoleD92

Berichten: 36
Geregistreerd: 21-10-14
Woonplaats: Zeeland

Re: eigen manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:12

TS; we proberen je hier te helpen, echt waar, maar ik heb het idee dat dit een beetje zinloos is. De meeste van ons raadde het af, en daar geven wij redenen voor. En omdat het niet is wat je wilt horen, reageer je erg vijandig. Ik snap ook wel dat je wilt horen: Ja, doen! Hartstikke leuk! Maar dat gaan we niet doen, omdat het een moeilijke wereld is om geld in te verdienen. Zeker de bokkers die in de 20/30/40 jaar zijn, zullen het beamen dat het belangrijkste is dat je fatsoenlijk te eten hebt en een dak boven je hoofd. En dat betekent in de meeste gevallen helaas een andere baan zoeken dan in de paarden.

Martie

Berichten: 2399
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:00

Secretss schreef:
Ik zou sowiezo eerst je instructeurs diploma halen... dan kun je ook nog op een andere manege beginnen, wat ik overigens ook zou doen...

Dit is inderdaad noodzakelijk als je zelf les wilt geven en daarbij verzekerd wil zijn. Zeker met een bedrijf moet dat absoluut!

manege0303
Berichten: 108
Geregistreerd: 24-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-14 21:00

NicoleD92 schreef:
TS; we proberen je hier te helpen, echt waar, maar ik heb het idee dat dit een beetje zinloos is. De meeste van ons raadde het af, en daar geven wij redenen voor. En omdat het niet is wat je wilt horen, reageer je erg vijandig. Ik snap ook wel dat je wilt horen: Ja, doen! Hartstikke leuk! Maar dat gaan we niet doen, omdat het een moeilijke wereld is om geld in te verdienen. Zeker de bokkers die in de 20/30/40 jaar zijn, zullen het beamen dat het belangrijkste is dat je fatsoenlijk te eten hebt en een dak boven je hoofd. En dat betekent in de meeste gevallen helaas een andere baan zoeken dan in de paarden.

Ik probeer nog een beetje fatsoenlijk antwoord te geven. Maar als jullie telkems met hetzelfde komen(geld, geen lening, veel werk) dat het dan vervelend wordt.

Sababber

Berichten: 2728
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Re: eigen manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:03

Omdat het gewoon zo ís misschien?...

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:05

Hier heeft TS wel een punt. Het wordt overal afgeraden maar is het echt helemaal 100% kansloos? Wie weet heeft TS mazzel en hoort zij bij die 1% die wel een manege van de grond.
Dus eigenlijk kan dit topic gesloten worden Bokt vind het geen goed idee dus jammer dan, topic afgelopen ?!? Zo werkt het toch niet?

TS wil jij zelf les gaan geven? Heb je al een idee of en waar je je bevoegdheid wil gaan halen?

Sababber

Berichten: 2728
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:10

Gillbo schreef:
Hier heeft TS wel een punt. Het wordt overal afgeraden maar is het echt helemaal 100% kansloos? Wie weet heeft TS mazzel en hoort zij bij die 1% die wel een manege van de grond.
Dus eigenlijk kan dit topic gesloten worden Bokt vind het geen goed idee dus jammer dan, topic afgelopen ?!? Zo werkt het toch niet?

TS wil jij zelf les gaan geven? Heb je al een idee of en waar je je bevoegdheid wil gaan halen?



Als je hier op bokt je plannen niet kan onderbouwen, dan lijkt mij de kans groter dat je de lotto wint dan dat je een dikke lening bij de bank krijgt. een goed draaiend bedrijf neerzetten lukt soms al moeilijk met complete ondernemingsplannen. Laat staan als je het niet eens voor de helft hebt uitgedacht.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: eigen manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:13

Moet dat dan, ze wil toch niet morgen al starten?

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16233
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 21:13

Moderatoropmerking:
Omdat TS heeft aangegeven genoeg antwoorden op haar vragen te hebben gehad sluit ik dit topic