de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Titsia

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 11:11

Paard is niet van mij, dus nog geen tandarts gezien, zaterdag komt hij naar mij en dan wordt de TA onmiddellijk gebeld. Osteo laat ik niet komen :n
Vanavond mag ik er weer eens op, ben benieuwd :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:01

Mijn driejarige is nog niet naar de tandarts geweest. Als blijkt dat het nodig is laat ik haar komen. Zit er ook aan te denken om hem een dry needling behandeling te geven zodra hij terug is van het zadelmak maken. De spieren hebben dan toch een opdonder gehad en ben ik eventuele problemen hoop ik voor. Ga vandaag even bellen of hij zich gedraagt.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:07

Mijn 3 jarige is begin dit jaar naar tandarts geweest, toen was hij 2 jaar. Er is was gevijld en verder was er niks. Eventuele wolfskiezen die gingen groeien maar dat duurde nog even. Begint volgend jaar laat ik tandarts weer komen!

inkiepinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:10

@lizzy1 wat leuk, ik heb in augustus een 3 jarige andretti gekocht! super braaf en onwijs leuk dier om mee te werken! ze heeft nu een week lekker vrij, en volgende week weer rustig oppakken.

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 12:24

inkiepinkie schreef:
@lizzy1 wat leuk, ik heb in augustus een 3 jarige andretti gekocht! super braaf en onwijs leuk dier om mee te werken! ze heeft nu een week lekker vrij, en volgende week weer rustig oppakken.

Oh leuk, ik ben benieuwd naar jouw Andretti! Heb je een foto? Ik heb komende zondag een onderlinge wedstrijd waar ik B zonder galop meerijdt (puur om eens tussen de witte hekjes te oefenen). Ik hoop dan foto's te hebben!

Ik heb mijn 3-jarige voor ik er voor het eerst op ging wel bij de tandarts gehad. Ze moest 2 wolftandjes laten trekken. Osteo laat ik alleen komen bij klachten.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 12:26

Oh, ja wolfskiezen zijn de laatste keer dus verwijderd, was geloof ik in het voorjaar. Tandarts adviseerde mij dit te doen voordat er een bit in ging. Ik was er toch, dus toen gelijk maar gedaan. Binnenkort gaat ze weer, ook benieuwd hoe het er nu voorstaat met die kies die mist.

inkiepinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:26

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 13:28

Mooi paard zeg! Die van mij is heel fijn gebouwd en zal nog wat groeien. Ze is sinds juni onder het zadel en doet het super goed.

inkiepinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:42

Dankjewel, ook super lief *\o/*

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:26

inkiepinkie: wat een knapperd!

Ik ga binnenkort ook de tandarts/dierenarts de tandjes laten checken.
Heb Galant nu 2.5 weken, weet niet of ze in het verleden al gedaan zijn. Misschien eens vragen aan de vorige eigenaar.

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:48

In 2011 is hier in de buurt een nakommeling van Totilas geboren, zeer mooi veulen! Eigenaar komt nu regelmatig met het inmiddels 3 jarige paard op de manege. Heb het paard vaak bijna kwijlend bekeken, ik ben gek op de Gribaldi-bloedlijn. Dat paard lijkt sprekend op Gribaldi.

Heb een Gribaldi gehad die ik moest verkopen om dat het paard mij toen te heet was. Dit paard is een stuk minder heet in karakter maar toch de typische Gribaldi eigenschappen waar ik zo gek op ben.

De eigenaar waar ik regelmatig een praatje mee maak, vroeg maandag of ik ook even een rondje wou. Heel dom want nu wil ik dat paard echt hebben. :')
2 maanden onder het zadel en loopt als een trein!

Maandag na het afstappen kwam de eigenaar met de mededdling dat het paard te koop staat, voor een redelijke prijs. Hij had mij al vaker zien kijken en wou het daarom vertellen voordat hij 'officeel' te koop staat.

En net nu...
ik ga in December emigreren naar de VS, met zoon en paard.

Eigenaar die bood een prijs aan inclusief vervoer naar de VS.

Twijfel nu wel heel erg!
ik kijk al 3jaar naar dat paard van o die wil ik hebben! Vriend zegt doen , mijn hart zegt doen.

Maaf het verstand spreekt tegen...
ik heb een 4 jarige zoon, heb straks in de VS pas vanaf februari een baantje voor 1 dag in de week, ben dus voor een grootdeel financieel afhankelijk van mijn vriend.

Dus op de vraag, wie heeft er een 3 jarige? Ik niet, maar wil er wel 1!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 14:54

NYC, ik heb je andere topic gelezen en op basis daarvan zou ik het niet doen.. Zeker de afhankelijkheid plus de € 10.000+ kosten die je voor het vervoer maakt. Daarnaast zijn er in de US ook leuke paarden als het allemaal blijkt mee te vallen.

inkiepinkie, mooi dier!!

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:00

NYC ik ken het paard en verdere verhaal niet, dus moeilijk oordelen. Maar zelf zou ik moeilijk nee kunnen zeggen als het mijn droom paard is en het is financieel mogelijk. Heb je er straks ook de tijd voor als je verhuisd bent?

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:01

Broer gisteren gelongeerd met touwtjes, die ging een paar keer flink af en rennen. Geloof energie te veel of zo. Vanavond er weer op, ben benieuwd :D

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:17

Witoto schreef:
NYC ik ken het paard en verdere verhaal niet, dus moeilijk oordelen. Maar zelf zou ik moeilijk nee kunnen zeggen als het mijn droom paard is en het is financieel mogelijk. Heb je er straks ook de tijd voor als je verhuisd bent?

De prijs die mij aangeboden is is inclusief transport naar de VS, heb er zelf dus geen transport kosten aan.

Ja in de VS, zou ik er genoeg tijd voor hebben. Mijn zus woont daar ook, haar paard is in Maart overleden. Zij twijfeld ook of ze weer een paard wil kopen. Mijn schoonvader is opgegroeid op een paardenranch en zou op mijn PRE passen als ik hem vooruit zou sturen. Schoonvader mag zelf geen paard kopen want zijn vrouw is er bang voor. Hij zag het al helemaal zitten dat mijn paard daar komt. *D

Kortom genoeg aandacht!

Skype bijna dagelijks met mijn vriend en had het dus over dat paard verteld, hij heeft het paard ook een keer op de manege gezien. Vriend vind het goed, als ik dat wil dan moet ik dat doen zegt hij. Zal dus de eerste tijd financieel afhankelijk van vriend zijn, om het geld hoeven we het niet te laten.
(Heeft vriend ook een goed excuus om de opknap auto te kopen die hij wil. Hij heeft vroeger samen met zijn vader een classieke amerikaan opgeknapt , hi wil dit ook met mijn zoon gaan doen. Ze hebben al samen een type auto uitgezocht.)

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:46

Ik zou zeggen waar wacht je dan op :D :P

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 15:49

inkiepinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:17

NYC: misschien is het verstandig eens te gaan rijden op het paard en kijken of je wel echt een klik hebt. misschien is hij wel super mooi en je droompaard maar t kan ook zijn als je erop gaat dat hij dat niet is.
op basis daarvan zou ik verder nadenken, maar als het mogelijk is en alles gezond en wel.
super leuk dan toch! :)

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 17:09

JudArthos schreef:
Hoi ik kom me ook eventjes melden c:
Ik heb een 3 jarige genaamd Gigi, waar ik nu al 2 keer op gezeten, gestapt heb gedraafd heb.
Ze is van Royal bravour aan haar moeders kant en de vader weet ik de naam niet van x)
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... de90af0297

Wat een leuk paard!
heel schattig die sokken.

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 18:58

Voordat er een bit in ging is de tandarts bij mijn driejarige geweest. Zij adviseerde dit na een half jaar te herhalen omdat het bij die jonge paarden zo snel gaat. Tot nu toe geen problemen. Bit accepteert hij prima.
Ben zo bij; vandaag mijn kleine vent (nou ja, klein...) röntgen goedgekeurd.
Maandag is de grote dag, dan gaat hij naar de trainingsstal. Het trailerladen gaat nog steeds super.
Leuk, al die goede ervaringen met jullie driejarigen hier.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 19:09

Ik zeg ook doen nyc.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 19:12

Kleine update van mijn driejarige. Hij is onder het zadel en loopt in de binnenbak onder de man. Hij vindt het mega spannend en vooral wanneer hij in zijn rechteroog wat ziet. Komt vast goed...
Had niet verwacht dat hij net als zijn koele moeder zou zijn.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 19:18

Dat is nog een goed nieuws caro

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 19:39

Ik longeer mijn 3-jarige 1-2 keer per week en ga er 1-2 keer per week op. Eergisteren gelongeerd en was hij superheet en wilde alleen rondjes crossen...hem een paar lage hindernisjes laten springen. Nu 2 dagen later was hij ontzettend sloom en totaal niet voorwaarts onder het zadel. Op zich wel heel braaf. Maar zou hij spierpijn hebben?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 19:43

Klinkt als spierpijn. Zou alleen ff wat stappen en wegzetten of een paar dagen in de wei laten lopen