Wat vind jij nou écht niet meer kunnen qua ruiterkledij

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Re: Wat vind jij nou écht niet meer kunnen qua ruiterkledij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 22:29

Ik vind dat borsttuig wel erg overdone of heeft dat nog enige functie?
Stoor me er niet aan hoor, als jij je er prettig bij voelt, lekker zo rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 22:34

Volgens mij betere drukverdeling en meer schoudervrijheid of zo.
Ik heb 'm niet meer, vond 'm wel heel fijn. Leer was heerlijk zacht en vond 'm ook mooi. Ik heb een dure smaak :')

Afbeelding

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 22:36

Ik ben zooo blij dat die hele dikke bontjes om alle kanten van het hoofdstel in de meest zuurstokkige kleuren weer uit zijn.
Uber lelijk: Een fries met bandages. Ik verwacht verder niet dat iemand rekening gaat houden met mijn smaak. Dus geneer je niet. Doe ik ook niet als ik in de supert rond klos op mijn klumpkes en met een paardenlucht om me heen.
Wij hadden nog van die dikke vilten sjabrakjes. Beige of blauw of geel. Die zijn nu wel heel vintage, geen idee waar je die nog kan krijgen.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 22:39

Ik vind het wel leuk om er netjes bij te lopen dat hoef niet duur te zijn :) ... Ik hou wel van rustige kleurjes.. Ook vind ik het leuk om met mijn paard leuk voor de dag te komen :) ... Veele zulle het fout vinden maar heb dekjes gekocht in een punt model en daar een mooi gouden biesje aan genaaid :o ... Ook heb ik gouden kitch beugels (portugeese stijl)... Enne frontriem is goud bling bling (meer bling heb ik niet).. En ik wil nog heel graag zo''n schapenbontje wat je over het gehele zadel kunt doen (dus niet alleen het zit gedeelte) ... Apart stijltje maar I love it hahah... Ik heb een haflinger en daar komt dat goud mooi tot zijn recht
Laatst bijgewerkt door doemaar op 22-09-13 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 22:40

Yep, bandages of beenbeschermers bij een paard met mooie sokken vind ik ook lelijk. Helaas ben ik verplicht ze te gebruiken bij mijn fries.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 22:43

De manege waar ik reed had gevouwen verhuisdekens als dekje. Die waren ook ranzig.

Anthea, ik weet dat ie duur is (prestige geloof ik, of niet?) maar ik vind hem niet mooi. Zie ook niet hoe die meer schoudervrijheid moet geven tov een andere martingaal.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 22:44

Ik vind sokken sowieso vreselijk lelijk dus dat scheelt.. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 22:47

IKbenEllen schreef:
De manege waar ik reed had gevouwen verhuisdekens als dekje. Die waren ook ranzig.

Anthea, ik weet dat ie duur is (prestige geloof ik, of niet?) maar ik vind hem niet mooi. Zie ook niet hoe die meer schoudervrijheid moet geven tov een andere martingaal.

Kentaur! Hij was duurder dan Prestige. :')

Hoe/wat weet ik niet, ik vind 'm gewoon mooi en het leer is geweldig :)

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 22:54

Anthea schreef:
IKbenEllen schreef:

Kentaur! Hij was duurder dan Prestige. :')

Hoe/wat weet ik niet, ik vind 'm gewoon mooi en het leer is geweldig :)

*niet aanvallend bedoeld*
maar wat ik dus niet vind kunnen is dat mensen zomaar dingen om doen omdat het 'gewoon mooi' staat. Ik vind dat er altijd na moet worden gedacht over of het wel degelijk een positieve functie heeft.
Als het het paard (iets) in de weg zou zitten, zou je het dan nog omdoen omdat je het mooi vindt staan?

Qua kleding heb ik een dure smaak, maar eigenlijk omdat ik zoveel rijd dat alles zo snel slijt dat ik beter een duurder merk kan kopen omdat dat gewoon langer mee gaat en langer mooi blijft :)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 22:54

Nu herinner ik mij ook de ribfluweel paardrijbroeken weer! Worden die nog gemaakt? Echt een manege-gevoel!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 22:57

Op wedstrijd heb ik een lak neusriem (nu tijdelijk lage neusriem, als die daar fijner op blijft lopen dan schaf ik een mooie aan met lak), swarofski frontrie, laarzen met lak neusje en boog, glitter knopen maar dat ziet er nog wel chique uit :))
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 0080_n.jpg

Maar ik vind lak springschoenen met strass lelijk, die promax lak beschermers met strass ook, lak/strass zwepen, caps die 3/4 uit steentjes en dingetjes bestaan, laarzen vol met steentjes en nog wat dingen maar jullie begrijpen wat ik bedoel :+
Ik vind dat weer té en dat ziet er dan echt niet uit :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 22:58

ankehoix schreef:
maar wat ik dus niet vind kunnen is dat mensen zomaar dingen om doen omdat het 'gewoon mooi' staat. Ik vind dat er altijd na moet worden gedacht over of het wel degelijk een positieve functie heeft.
Als het het paard (iets) in de weg zou zitten, zou je het dan nog omdoen omdat je het mooi vindt staan?

Nee. Er zit een martingaal aan, die moest ik een hebben. Een mooi borsttuig erbij vind ik geen crime. <3

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 23:00

Anthea schreef:
ankehoix schreef:

Nee. Er zit een martingaal aan, die moest ik een hebben. Een mooi borsttuig erbij vind ik geen crime. <3

Dat is vooral ook bij de mexicaanse neusriem. Veel mensen vinden die mooi en schaffen er een aan, zonder te weten dat deze vele malen scherper inwerkt....

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 23:03

Dat valt allemaal reuze mee, maar eh.. Misschien weer ontopic gaan? :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 23:04

Batlow schreef:
Dat is vooral ook bij de mexicaanse neusriem. Veel mensen vinden die mooi en schaffen er een aan, zonder te weten dat deze vele malen scherper inwerkt....

Flauwekul. Of jij moet terwijl je rijdt druk zitten uitoefenen op die neusriem maar dan vraag ik me af hoe je rijdt.

Maar goed, terug on topic: wat ik eigenlijk ook een vreselijk gezicht vind, nog ongeacht de kleur en wel of niet ruitjes en/of van die gekke sokken erover: rijden in joggingbroek -O-

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 23:05

Nies_ schreef:

Is maar een optie..

Lekker belangrijk of mensen het voor de mooi kopen.
Als je het zo bekijkt, hoort een zadel ook zonder dekje/bontje oid te passen. Dus waarom kopen we dekjes? :') Omdat het leuk is! *\o/*

unihorses

Koper schreef:
Batlow schreef:

Flauwekul. Of jij moet terwijl je rijdt druk zitten uitoefenen op die neusriem maar dan vraag ik me af hoe je rijdt.

Maar goed, terug on topic: wat ik eigenlijk ook een vreselijk gezicht vind, nog ongeacht de kleur en wel of niet ruitjes en/of van die gekke sokken erover: rijden in joggingbroek -O-

:') ook schuldig :D en een legging :P

hannahaapje

Krips schreef:
Nu herinner ik mij ook de ribfluweel paardrijbroeken weer! Worden die nog gemaakt? Echt een manege-gevoel!

Ja Eurostar heeft ze pas weer in hun collectie. Ik heb er 2 en ben er dol op.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 23:06

michelle___ schreef:
Nies_ schreef:

Is maar een optie..

Lekker belangrijk of mensen het voor de mooi kopen.
Als je het zo bekijkt, hoort een zadel ook zonder dekje/bontje oid te passen. Dus waarom kopen we dekjes? :') Omdat het leuk is! *\o/*

om dat dure leer te beschermen tegen dat zweet *\o/*

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 23:07

unihorses schreef:
om dat dure leer te beschermen tegen dat zweet *\o/*

Beetje poetsen doet wonderen hoor. En je dekje word ook nat, dus je zadel ook.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 23:14

Nou dan kopen we toch gewoon een dikke bicolor pad van €80,- in een mooi kleurtje <3

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 23:15

Ik rij meestal gewoon in een rijbroek en trui of shirt. Rijden doe ik met chaps. Wel van die gladde die eruitzien als leren laarzen haha. Dat vind ik fijner. Verder maakt het me niet zo veel uit hoe ik eruit zie. Als mijn paard en dekje en het tuig maar schoon is zodat er geen wondjes of drukplekken ontstaan tijdens het rijden. Het maakt mij dan echt niet uit of er toevallig wat zwarte vegen op mijn lichte rijbroek zitten.

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 23:17

Ik weet niet of het al gezegd is maar die Happy Valley fleecetruien met paardenafbeelding achterop.
Nostalgisch, ik had een donkerblauwe :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 23:19

Anne_26 schreef:
Ik weet niet of het al gezegd is maar die Happy Valley fleecetruien met paardenafbeelding achterop.
Nostalgisch, ik had een donkerblauwe :D

O ja die :D Superlelijk waren die, maar wel manegenostalgie inderdaad.

Vaak stond er ook een hondje op.
Laatst bijgewerkt door Koper op 22-09-13 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 23:19

Eigenlijk vind ik het enige wat écht niet kan: zonder cap rijden (wou je dood ofzo?!?), maar qua ultieme lelijkheid: de pofrijbroek. Bandplooi, band op okselhoogte ongeveeer, met veel ruimte om de dijen en dan strak om de kuiten. Echt, wie dát ooit bedacht heeft....

Zelf heb ik leren rijden op een echt keurige manege, die leerden dat je correct gekleed te paard gaat, dus schouders bedekt, geen enorme inkijk (noch van decolleté, noch van bouwvakkers-versie daarvan :D ). Dus je zult mij niet snel in een topje te paard zien. En ook niet in een heel smerige rijbroek of shirt. Maar ook niet in een witte blouse ofzo, er zijn grenzen, haha!

Verder maak ik er geen modeshow van: ik kom voor mijn paard, en die zal het boeien of alles keurig in dezelfde kleur is. Ik rijd sinds kort boomloos, dus daar heb je sowieso geen bijpassende dekjes voor.