Paardenrassen waar je niets mee hebt.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 23:14

Dat ik shetlanders niks vind komt ook wel dat ik ze vroeger weleens verzorgde ze kwamen dan bijna nooit.
Trek paarden spreekt me ook niet aan.

Ariannee

Re: Paardenrassen waar je niets mee hebt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 04:54

Arabier, lippizaner heb ik totaal niks mee, vindt ze ook totaal niet mooi :o

Galexy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 10:01

Haflingers /3

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:04

Vroeger vond ik friezen niks en nu heb ik er zelf 1 kan altijd over waaien hoor. :D

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:10

Ik vind alles wel leuk. Maar als er éénras is dat het bloed onder m'n nagels vandaan kan halen is het wel de Shetlander. Vind ze onwijs tof en schattig, maar sommigen kunnen echt heeeeel vervelend zijn. Als je aan het lesgeven bent is het niet zo leuk als je een uur lang naast een Shetlander moet lopen omdat ie anders niks doet.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 13:02

Ik heb absoluut niks met Arabieren. Vind het hoofd niet mooi. En al zeker niet het feit dat ze meestal ook overbouwd staan en altijd bergaf lopen.

Friezen vind ik niet lelijk, maar zal ik ook nooit een van aankopen (tenzij mijn vriend er een wil voor in de koets, das anders, maar nooit voor mezelf om te rijden)

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:18

Ik heb helemaal niets met Tinkers en Friezen. Met Haflingers heb ik slechte ervaringen ( :+ ) en de Akhal-Teke en van die hele iele Arabiertjes vind ik gewoon niet mooi. Alhoewel we een haflinger/arabier kruising op stal hebben waar ik helemaal weg van ben. :o
Van die paarden met van die gekrulde oren vind ik stiekem een beetje lachwekkend, die kan ik gewoon niet serieus nemen. De Marwari heet dat ras volgens mij.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 12:14

Als ik een ras zou moeten noemen waar ik echt helemaaaaal niks mee heb is het een groninger of Gelders paard. KWPNers heb ik ook weinig mee.
Tinkers vind ik kwa uiterlijk ontzettend gaaf, maar de tinkers die ik tot nu toe gekend heb, vond ik lastige paarden. Erg in zichzelf, wantrouwig, introvert. Dus die trekken me kwa karakter niet aan gebaseerd op mijn ervaringen.

kverhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 21:54

Ik heb helemaal niks met trekpaarden, terwijl ik gek ben van fjorden, friezen, haflingers, tinkers etc.. En arabiertjes vind ik stiekem ook wel heel mooi

Sandalio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 07:01

Ik heb zelf niet zoveel met Friezen, vind ze wel prachtig (Zorro!!) om te zien trouwens, maar om te rijden vind ik ze niet erg leuk. Ze gooien zo hoog op, ik kan er gewoon niet op blijven zitten, haha :P.
En vroeger vond ik fjorden en tinkers ook niet leuk, maar sinds ik vrijwilliger ben geweest op een manege voor gehandicapten, ben ik wel voor ze gevallen. Ze hebben namelijk vaak een heel gelijke tred, waardoor deze paarden heel goed geschikt zijn om gehandicapten op te laten rijden :).

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 07:36

Ik heb totaal niks met Friezen!
Ik vind ze lomp, saai van kleur, teveel haar hebben (wat extra onderhoud en aandoeningen oplevert) en elke Fries die ik ooit heb meegemaakt was bovendien nogal gek in de bovenkamer. Ik ben bovendien van mening dat het ras te ver is doorgefokt en nu een te kleine genenpoel heeft.

Verder heb ik niks met sensibele, schrikachtige paarden; ongeacht van welk ras.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:43

Sandalio, rijdt Zorro niet met een zwarte andalusier?

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:30

mairead schreef:
Verder heb ik niks met sensibele, schrikachtige paarden; ongeacht van welk ras.

hier ben ik het mee eens..
tevens heb ik niks met Fjorden.. al zitten er natuurlijk uitzonderingen tussen.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 23:21

Tinkers, Fjorden, Haflingers, Friesen en Arabieren, maar goed bij mijn zusje staat dan weer een Fjord wat wel echt een schatje is dus ik denk dat uiteindelijk karakter en klik belangrijker zijn dan ras, maar deze rassen trekken mij in het algemeen minder. Dus als ik een paard zou zoeken zou ik minder open staan voor deze rassen.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 23:24

Zelfs een beetje afkeer van: (met stip op één) Tinkers, haflingers, fjorden, friezen en ijsco's...

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 23:53

Arabier. Dat is het enige ras waar ik helemaal niks mee heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 23:55

Ik heb niets met onherleidbare ponykruisingen met voskleur.

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 00:21

Ik heb echt een hekel aan bruine paarden! Ik vind ze echt vreselijk lelijk! Ik heb zelf jaren een bruine merrie gehad, maar ze had gelukkig een heel lief karakter zullen we maar zeggen :')

Verder heb ik ook niks met arabieren, veel te iel voor mij. Ook het hoofd spreekt mij totaal niet aan

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 14:55

Arabieren, mooi om te zien (het hoofdje vind ik vooral mooi en hoe ze de staart dragen) maar met rijden vind ik ze echt verschrikkelijk. Zo lichtvoetig en té elegant.

Belgische of Nederlandse Trekpaarden vind ik ook echt verschrikkelijk :') Lompe, brede bouw.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 15:08

ik heb over het algemeen vrij weinig met warmbloeden en volbloeden. ik refereer dan voornamelijk naar de omgang. alles is zoo gecompliceerd met deze paarden. ik heb er nu een paar manieren bijgebracht en die lopen aan de langelijn naar de wei mee. maar jezus wat een drama telkens.

geef mij maar mijn koudbloed. heerlijk dier in elk aspect. daarnaast vind ik de spaanse barocke paardne ook erg gaaf. frieze heb ik minder mee alleen de orginele baraocke bouw kan ik waarderen. gelderse en of tuigpaarden hebben ookwel iets.

dat wil niet zeggen dat ik een goed dressuur paard niet waardeer. Het zijn er maar weinig die goed gereden worden en dan ook goed uitzien in de sport.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:20

kwa rijden zijn alle zwaarder gebouwde paard een afknapper bij mij!

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:27

Ik heb echt helemaal niets met tinkers :=

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 20:32

Fjorden, haflingers, tinkers, arabieren, bruine KWPN-look-a-likes, schimmels, trekpaarden, shetlanders, er zijn eigenlijk weinig rassen waar ik echt iets mee heb. Mijn paard is een barock pinto. ik vind friezen mooi maar lang niet allemaal. Een paard moet me gewoon heel erg aanspreken.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:40

mrie schreef:
Zelfs een beetje afkeer van: (met stip op één) Tinkers, haflingers, fjorden, friezen en ijsco's...

Afkeer, dat kan ik dan weer niet begrijpen.
Heb ook echt wel types waar ik meer voor val dan voor anderen, maar afkeer? Nee, dat heb ik echt voor geen enkel paardenras. Het zijn wel allemaal paarden ( <3 ) en zelfs bij de paardenrassen die ik voor mezelf niet zou kiezen omdat ze me minder aanspreken of minder geschikt zijn voor mijn doelen/mogelijkheden zitten er individuen tussen die mijn hart kunnen stelen.

Heb wel een grote voorkeur voor lb paarden, die karakters trekken me meer aan. Rbi soms ook wel, rbe heb ik het meeste moeite mee.
Lbi trouwens bijzonder veel aantrekkingskracht toe, wat niet perse verstandig is, voor mij past een lbi/lbe, op de grens tussen die 2, het beste, daarna lbi/rbi. Maar oh wat krijg ik een grote glimlach van een 'echte' lbi ;)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:55

Ik heb niet zozeer een ras waar ik per definitie niets mee heb. Heb met bvb fjorden al meerderen mee gemaakt die ik niet leuk vond, maar zitten er ook tusse die wel leuk zijn.

En andersom, ik vind arabieren geweldig, maar heb de mijne toentertijd verkocht omdat zijn karakter en dat van mij geen goede combi vormen.

Nu heb ik een KWPN'er van Valdez. Ja, zit veel bloed in, nee ben ik absoluut geen fan van. Maar ben dol op mn paardje.