Meest waardeloze paardenproduct

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 17:17

M_D_H schreef:
Melisding schreef:
Ik ga even klagen over glitterspray :')
Je krijgt het niet van je paard af, heeft totaal geen toegevoegde waarde en het is ook nog eens verboden op wedstrijden :')

het is leuk tijdens shows, staat ongelovelijk vet op een zwart paard en als je goed was gaat het er super snel van af :))

Melisding heeft wel gelijk. Een jury mag je er om diskwalificeren :j de glitters zijn namelijk niet paard-eigen, net als linten meevlechten.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 17:19

M_D_H schreef:
Melisding schreef:
Ik ga even klagen over glitterspray :')
Je krijgt het niet van je paard af, heeft totaal geen toegevoegde waarde en het is ook nog eens verboden op wedstrijden :')

het is leuk tijdens shows, staat ongelovelijk vet op een zwart paard en als je goed was gaat het er super snel van af :))

Dat is toch glansspray :P
Of zit er nou geen verschil tussen?
Laatst bijgewerkt door Judass op 16-03-13 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

ElineS

Re: Meest waardeloze paardenproduct

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 17:20

Nee, echt glitters

Afbeelding

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 17:42

Femke_Tweety schreef:
:D
Leuk, die meningen over dekens. Maar niet echt gelezen wat ik schreef... :D

Qua nutteloze/waardeloze dingen:
Ik heb ooit een hoevenkrabber gehad die bij het eerste steentje dat ik uit een hoef moest "wippen" verboog. Waardeloos dus.
Verder snap ik persoonlijk het nut niet van de borsteltjes die bij sommige hoevenkrabbers achterop zitten.

Ik moet zeggen dat ik sowieso niet vaak een hoevenkrabber gebruik. Vaker gebruik ik dan mijn zakmes, en dan niet het mes maar de blikopener die erin zit... Altijd in mijn broekzak, en ik vind het net even handiger in gebruik ook nog.

Het verhaal over de gramen gaat altijd over de vulling. Nooit over de buitenlaag. Afhankelijk van het merk weet je wat je dan ongeveer kan verwachten van de isolatielaag.

De borsteltjes van de hoevenkrabber zijn reuze handig. Even de vastzittende stukjes met de krabber de rest wegborstelen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 17:50

Femke_Tweety schreef:
Dekens worden ingedeeld naar type (Regen, vliegen etc) daar is wat mij betreft niet zo veel mis mee. Ze worden daarnaast ingedeeld naar gewicht. Een 200 grams deken, een 300grams deken etc.
En dat vind ik dus volkomen onzinnig, en ik kan er eigenlijk niets mee.
Die 200 of 300 (Of welk gewicht dan ook) gram zegt alleen maar dat de deken per vierkante meter zoveel gram weegt.
Standaard wordt er dan vanuit gegaan dat een 300 grams deken warmer is dan een 200 grams deken.

En dat is dus helaas niet waar...

Je kunt een stof hebben die heel veel weegt (En dus snel 300 gram / m2 haalt) maar nauwelijks isoleert. Er zijn ook stoffen die vrijwel niets wegen, maar geweldig isoleren. (Denk bijvoorbeeld aan zo'n aluminium reddingsdekentje)

Ik zou dus graag zien dat de isolerende waarde van een deken vermeld wordt, ipv (Of evt. naast) de gewichtswaarde.
Dat zegt veel meer over hoe goed de deken het paard warm zal houden.

Voor mij dus meest waardeloos: de omschrijving in grammen van een deken.

De vulling van een deken is altijd van hetzelfde soort materiaal gemaakt en hoeveel erin zit, geeft die grams aanduiding aan. Een deken van 300 grams heeft dus meer vulling dan een deken van 100 grams en is dus warmer.
De buitenstof is een heel ander verhaal, waar dat van gemaakt is staat erop en de aanduiding denier geeft aan hoe sterk het is. Dus 1200denier is sterker dan 600denier.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 18:01

Niet echt een product, maar de zogenaamde "paardenfluisteraar" die beweert dat het paard heeft gezegd dat ie met witte bandages in het weiland wilt. Om vervolgens een paar honderd euro van de eigenaar af te pingelen.

Is echt ronduit belachelijk.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-13 19:14

_AlMaraam_ schreef:
Niet echt een product, maar de zogenaamde "paardenfluisteraar" die beweert dat het paard heeft gezegd dat ie met witte bandages in het weiland wilt. Om vervolgens een paar honderd euro van de eigenaar af te pingelen.

Is echt ronduit belachelijk.

haha, ja of die lui met zo'n wiggelroede om voer uit te meten.
Ik heb er ooit eens bij gestaan en het is maar goed dat er toen geen foto van mij gemaakt is _O-

Of een ingestraald goudkorreltje op de rug plakken.... :')

_Loes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:19

Nou de muilkorf voor paarden vind ik echt een waardeloos ding. Ik zou mijn paard dan gewoon veel korter in de wei zetten. Maar aan de andere kant als je paard dag en nacht in de wei staat is het wel een idee.

Dit bedoel ik
Afbeelding

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:19

@ loes.. dat vond ik juist een geweldig ding.. hierdoor kon mijn paard gewoon lekker bij zijn vriendjes staan zonder moddervet te worden.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:20

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:21

_Loes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:22

Olikea schreef:
@ loes.. dat vond ik juist een geweldig ding.. hierdoor kon mijn paard gewoon lekker bij zijn vriendjes staan zonder moddervet te worden.

Kan het me voorstellen, dan is het vast handig! maar ik vind het echt een raar ding! :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:29

_Loes schreef:
Nou de muilkorf voor paarden vind ik echt een waardeloos ding. Ik zou mijn paard dan gewoon veel korter in de wei zetten. Maar aan de andere kant als je paard dag en nacht in de wei staat is het wel een idee.

Dit bedoel ik
[ Afbeelding ]

Die gebruik ik opdat mijn paard geen zand en klimop eet in de paddock.
Zonder zou ze niet iedere dag de paddock ik kunnen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:29

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:34

Ik heb wel wat op te noemen.l
1. Zo een stalfris spul :')
2. Mair borstelframe paard :')

Vind het nuttelooze spullen

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:35

anneliesdj schreef:
Femke_Tweety schreef:
Dekens worden ingedeeld naar type (Regen, vliegen etc) daar is wat mij betreft niet zo veel mis mee. Ze worden daarnaast ingedeeld naar gewicht. Een 200 grams deken, een 300grams deken etc.
En dat vind ik dus volkomen onzinnig, en ik kan er eigenlijk niets mee.
Die 200 of 300 (Of welk gewicht dan ook) gram zegt alleen maar dat de deken per vierkante meter zoveel gram weegt.
Standaard wordt er dan vanuit gegaan dat een 300 grams deken warmer is dan een 200 grams deken.

En dat is dus helaas niet waar...

Je kunt een stof hebben die heel veel weegt (En dus snel 300 gram / m2 haalt) maar nauwelijks isoleert. Er zijn ook stoffen die vrijwel niets wegen, maar geweldig isoleren. (Denk bijvoorbeeld aan zo'n aluminium reddingsdekentje)

Ik zou dus graag zien dat de isolerende waarde van een deken vermeld wordt, ipv (Of evt. naast) de gewichtswaarde.
Dat zegt veel meer over hoe goed de deken het paard warm zal houden.

Voor mij dus meest waardeloos: de omschrijving in grammen van een deken.

De vulling van een deken is altijd van hetzelfde soort materiaal gemaakt en hoeveel erin zit, geeft die grams aanduiding aan. Een deken van 300 grams heeft dus meer vulling dan een deken van 100 grams en is dus warmer.
De buitenstof is een heel ander verhaal, waar dat van gemaakt is staat erop en de aanduiding denier geeft aan hoe sterk het is. Dus 1200denier is sterker dan 600denier.

Néén, niet gelijk zo. Er bestaan ook goed isolerende dekens met minder 'inhoud' maar doordat de vulling van een andere stof is warmen ze even veel als een 300 grams van de 'standaard' stof.
Zo heet de deken 'Lichtgewicht 300 grams deken' od, dit betekend dat het effect is als een 300 grams van stof X, maar is het eigenlijk niet 300 gram per m².

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:37

De jolly sidekick trouwens ook nog. Wat is dat voor een raar speelgoed :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:41

FlameHorse schreef:
Ik heb wel wat op te noemen.l
1. Zo een stalfris spul :')
2. Mair borstelframe paard :')

Vind het nuttelooze spullen

Voor een paard dat de neiging heeft flink te schuren is zo'n Mair borstelframe ideaal. Het houdt je stal (voerbak) heel en ook de manen en zeker de staart raken er veel minder van beschadigd.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:42

Dan is het zeker wel een uitkomst :)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:48

Ik weet niet of ze al genoemd zijn maar die dichte rubber springschoenen vind ik echt drama dingen.. Bijna niet aan en uit te krijgen.. :n

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:52

_Loes schreef:

Dit bedoel ik
[ Afbeelding ]

dit was een erg goeie oplossing voor een shet die koliek aanvallen kreeg van dat jonge gras en met dit kreeg hij een stuk minder binnen... dus niet totaal nutteloos :)

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 20:03

Transportbeschermers met klitteband die helemaal afzakken en dus niet beschermend werken.

Gebruik nog bandages met onderlappen,
Veel goedkoper en zit als n huis.
:)

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 20:08

littlesannie schreef:
vuurneon schreef:
En in mijn jeugd gebruikte ik de zweep als 'zwaard' om een stoere ridder na te spelen :')
(Ja, op een shetlander haha)

of zwaardgevechten te houden met je stalmaatjes :+ +1

Of als arm-verlenger bij het tikkertje spelen!

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 20:10

_Loes schreef:

Dit bedoel ik
[ Afbeelding ]

Is helemaal niet waardeloos hoor.
Wij gebruiken dat als we op de koers zijn omdat er dan stro of houtkrullen in de box liggen. Voor de koers mag een paard zeker niet eten dus is dit de oplossing zodat ze nog wel los kan staan.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 20:14

Cytek beslag. Dat er überhaupt lieden zijn die dàt onder een paard durven te hameren en denken dat dat goed is voor de hoeven.