De raarste manier waarop jij ooit van je paard bent gevallen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zandkorrel_

Re: De raarste manier waarop jij ooit van je paard bent gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 15:48

Nou :') vandaag dus weer xD
We gingen in dameszit, en dat kan ik alleen in stap, en natuurlijk, Zarda denkt dat draven ineens leuk is en begint spontaan een rustig drafje, ik denk: oh dit gaat nog best goed en boem daar lag ik :P

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 19:26

Door iemand er af geduwd! :P

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 19:29

Oenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 19:31

iemand die me iets te grondig een voetje gaf om mij op het paard te helpen, ik lag er dus aan de andere kant weer naast :')

JH_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 21:06

zonder zadel rijden en dan net dat je pony in de laatste minuut omdraait en jij er af flikkerd :)
Ik lachte maar mee maar het deed echt pijn :P

Loeslucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:16

Oke daar komt ie :+ ; Ik was niet echt bezig met mijn pony want was nogal moe, ik lette niet goed op en toen kwam er opeens een bok, ik viel naar rechts maar mijn rechtervoet bleef in beugel zitten. Omdat ik heeeeeel erg langzaam viel, vangde ik mezelf op met mijn rechterhand. Pony stond stil dus ik hing/stond daar. Om het maar mooi eruit te laten zien strekte ik ben linkerhand (met zweep) en rechtervoet omhoog en riep ik heel hard; TADAAAA

Loeslucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:18

Ook een keertje een soort van salto eraf gemaakt en viel precies op mijn kont, ik zat dus rechtop op de grond met mijn benen wijd. Ik moest keihard lachen hahaha :')

Renske4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:21

Ik heb ook een keer gehad dat ik bij iemand thuis op een paard ging rijden. Ik vond het al een beetje raar, want ik moest de teugels een beetje in een boog houden, ik mocht niet achterover gaan zitten en mijn benen stil houden. Ik stapte op. In een keer rent dat paard er van door. Ik denken wat ik moet doen. Ik mocht dus bijna niks. Als ik iets met de teugels deed ging hij alleen maar harder. Die mensen blijven daar een beetje staan kijken. Ik nog steeds in galop met best wel scherpe bochten. Niemand hielt dat paard tegen. Tot er een man de bak in kwam en recht voor dat paard ging staan. Dat paard remt als een ik weet niet wat en toen viel ik er voor over af. Lekker zand happen.

hetjerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 09:40

geweldig om al die verhalen te lezen!

Jolien0808

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 22:13

Een keer tijdens de springles. Ik sprong lande en ineens ging ik er met een salto overheen.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 13:21

Ik ben een keer doordat mijn pony met haar hoofd gooide eraf gevallen. Ze gooide zo ver naar achter dat ze mij raakte en ik eraf kukelde.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 23:55

Van een pony die gewoon al een minuut stilstond. Verder niets bijzonders of rare dingen. Was geloof ik aan het kletsen tijdens de les toen de instructrice een hindernis aan het opbouwen was.
Weet nog steeds niet HOE ik het voor elkaar heb gekregen,maar lag er ineens naast, en pony had zich niet verroerd :=

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 00:52

Lowara schreef:
Van een pony die gewoon al een minuut stilstond. Verder niets bijzonders of rare dingen. Was geloof ik aan het kletsen tijdens de les toen de instructrice een hindernis aan het opbouwen was.
Weet nog steeds niet HOE ik het voor elkaar heb gekregen,maar lag er ineens naast, en pony had zich niet verroerd :=

Dat had ik wel eens willen zien :')

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 01:17

Ik had vroeger een hele leuke verzorgpony. Een mini-shetlander die blind was aan één oog. Hij kon vrijheidsdressuur, liep voor de kar, sprong en ik reed er dressuur mee. Maar hij dacht er het zijne van..
De eerste was toen ik een rondje galop deed met hem. Ik was 6/7 ofzo, en heel trots dat hij het überhaupt een rondje deed. Tot ik ergens in de hoek in het hek lag en Gino lekker tussen de bakrand door gras stond te eten :')
De tweede keer was de dag voor ons eerste dressuurproefje. Het vroor, hij was lekker fris en ook nog een week lang niet gereden. Toen iemand zijn shetlander aan het longeren was en die besloot te gaan bokken, vond Gino het een heel goed idee om ook mee te doen en whoppa, daar gingen we richting de andere kant van de bak, bokkend en al! De val was wel pijnlijk, eerst viel ik op me hoofd (cap in tweeën) en toen maakte ik nog een koprol. Ben ook wel gelijk naar het ziekenhuis afgevoerd, maar achteraf kon ik er wel om lachen :')
Volgende dag zijn we gewoon in goede moed ons dressuurproefje gaan doen op mijn manege, ondanks een lichte hersenschudding en een mega wond op me kin. *\o/*

xxdooxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 17:10

hihi toen ik een jaar of 10 was, had ik een verzorgpony een welsh a. Ik reed er veel zonder zadel op. Mevrouw had toen eens geen zin en ging ineens plat op de rem en deed haar hals naar beneden. Ik gleed zo over haar hals naar beneden hihi

Kiim30

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 20:35

Over het paard zn hals naar beneden en vervolgens met mn hoofd tegen de hindernis aan, had gelukkig wel een cap op :)

RennyAzzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 21:01

Dit was echt al heel lang geleden, maar ik reed in galop op een pony. Maar uiteindelijk viel ik opzij (geen idee hoe het kwam). De brave pony stond meteen stil, maar ik hing met met voet dus nog net aan dat kleine flapje waar net de beugelriem onder zit onder het zadel zegmaar, geen idee hoe dat heet. Dus ik bungelde aan een been aan het zadel onder de pony, die stil stond en me heel raar aan keek. (': Uiteindelijk wist ik mezelf los te krijgen dus ik viel nog dat kleine stukje op de grond. (':

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 21:07

het rokje?

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 21:34

Met nieuwe lederen laarzen op me paard willen kruipen, de laarzen waren nog hard en plooide niet echt mee.. Ik steek me ene voet in de stijgbeugel, wil me optrekken maar paard stapt op dat moment rustig vooruit, ik heb geen stevigheid en kon niet goed m'n benen plooien... En BOEM ik lag op de grond, ik zat dus nog niet op mijn paard en ik lag er al naast :p

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 21:35

Zie onderschrift. :(

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 21:38

Van het lachen :')

LisaDubbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:14

Ik zag een lieveheersbeestje op de grond, glee zo over de hals van mn shetlander eraf omdat ik em wilde pakken xd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 22:15

ik moest naar links, pony naar rechts
ja hoor, we zijn beide naar de kant gegaan waar we wilde/moesten :P (dus hij naar rechts, ik er af naar links :p

Melciiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 23:44

Ik heb 2 momenten:
Ik had nog maar een paar lessen gehad, en we gingen draven. Ik was allang blij dat het goed ging, maar toen zat ik blijkbaar nog niet stevig genoeg in het zadel, ik kwam omhoog maar had blijkbaar niet genoeg balans en: BAM, ik viel eraf. To make things worse: mijn pony liep toen ook nog lekker over mijn voet heen!

Dit moment vond ik echt heel vervelend en kan ik me nog goed herrineren:
Ik moest op pony die nogal schrikachtig was, niet echt voor beginners (was ik toen ook gelukkig niet meer). De les ging goed en ik was best trots op mezelf dat alles gewoon goed ging, maar toen kwamen er ineens drie meisjes luidruchtig de bak binnen en sloegen hard met de deur. Daardoor schrok mijn pony, sjeesde drie rondjes door de bak en ja, toen lag ik zand te happen :+

BasGitaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 00:57

De instructeur maakt een rare beweging, poef daar lag ik