Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
booster schreef:Thx
Volgens fokker en paspoort is ze Grey dun wat ook veel voorkomende kleur bij de Highland pony is.
Haar vader is mouse Dun en moeder Grey dun
Francis schreef:booster schreef:Thx
Volgens fokker en paspoort is ze Grey dun wat ook veel voorkomende kleur bij de Highland pony is.
Haar vader is mouse Dun en moeder Grey dun
Grey dun is idd de 'Highlandernaam' voor 'schimmel.
De veulens worden als dun geboren omdat het gros van de Highlanders het dun-gen draagt, maar Grey (schimmel) is dominant over elke kleur en dus worden ze uiteindelijk grey. Bij de Highlanders noemen ze dus ook de 'originele basiskleur' en het feit dat er grey overheen gaat. Genetisch gezien dus juist een heel goede benaming.
set_elkol schreef:leuk die Amor, soms pakken per ongeluk-kruisingen goed uit. Mijn geplande kruising word nu vermeld in mijn profiel, Arabische merrie gaat gedekt worden door een Rocky Mountain hengst. Dit topic heb ik eigenlijk ook geopend terwijl ik al ongeveer zeker was over het fokken van die kruising. De nakomeling wordt voor eigen gebruik als alles goed uitpakt, voor de recreatie en hopelijk endurance. De reden voor de kruising is het fokken van een sterk paard met veel uithoudingsvermogen en werklust, maar iets meer nuchter en rustig dan een Arabier. Hopelijk met goede manen en staart en misschien een speciale kleur maar daarvoor heb ik het niet gedaan (50% kans op schimmel). De hoogte maakt mij niet zoveel uit, waarschijnlijk rond de 1,50 is prima voor mij omdat ik maar 1,58 lang ben. Nou hopen dat de dekking en dracht allemaal goed gaan
en 6,25 procent kans op een zilverappel zwart geboren die schimmel wordt.