Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:17

Kingie schreef:
Kyarahh schreef:
Vader vandaag: ik doe zijn hoofdstel wel af. Had hij de verkeerde riempjes losgemaakt, halve hoofdstel lag uit elkaar _O-

Haha dat is altijd zo'n feest. Ik werk zelf op een manege, en na de beginnerslessen zijn de hoofdstellen soms helemaal ontleed :')

Bij ons worden de paarden standaard met martingaal gereden. Dan haal je als je het hoofdstel weer gaat ophangen gewoon de keelriem door de teugel, de martingaal, en dat lusje dat om de singel heen moet, en dan gesp je de keelriem vast en hang je het hoofdstel op.

Dat lijkt erg moeilijk te zijn. En dan zit ik me soms te puzzelen als ik weer een hoofdstel om moet doen...

Anasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:21

Stipje :) Haha, wat mensen niet allemaal kunnen bedenken ;)

laurajoy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:22

Kingie schreef:
Kyarahh schreef:
Vader vandaag: ik doe zijn hoofdstel wel af. Had hij de verkeerde riempjes losgemaakt, halve hoofdstel lag uit elkaar _O-

Haha dat is altijd zo'n feest. Ik werk zelf op een manege, en na de beginnerslessen zijn de hoofdstellen soms helemaal ontleed :')

Daar kunnen de beginners bij ons op de manege ook wat van. _O-

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:23

Ik stond mijn paard op te zadelen op een parkeerplaats naast mijn auto (behoorlijk stevig en groot paard). Komt er een meisje aangelopen, euh die heeft vast en zeker niet op de achterbank gezeten hè?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:24

Neon schreef:
Ik stond mijn paard op te zadelen op een parkeerplaats naast mijn auto (behoorlijk stevig en groot paard). Komt er een meisje aangelopen, euh die heeft vast en zeker niet op de achterbank gezeten hè?

Sorry ?

manon_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:46

Wat een grappige verhalen zeg. Ik heb er ook nog 2 die me zo te binnen schieten.
Ik was een tijd terug de stal aan het uitmesten, terwijl vriendlief mijn bijrijdkasteel van 1.88 buiten wat liet grazen.
Toen ik terug kwam zei hij: binnenkort ga ik er ook maar eens op rijden, en dan wel zonder dat lange touw enz eraan, want dat kan ik heus wel.
Nog nooit van z'n leven op een paard gezeten..

Ik ben ook een keer voorgesteld (wat toevallig nu wel een goede vriendin is) met: jullie houden beiden van paarden, dus jullie vinden elkaar aardig..

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:57

manon_king schreef:
Ik ben ook een keer voorgesteld (wat toevallig nu wel een goede vriendin is) met: jullie houden beiden van paarden, dus jullie vinden elkaar aardig..

Dat heb ik ook eens gehad! "Oh zij is ook een paardenmeisje, kunnen jullie daar samen over praten!" :P alsof je iedereen die ook iets met paarden heeft" meteen maar aardig vind! :') (was overigens wel een hele leuke meid!)

vienna1987

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 00:04

Ik heb ook nog een leuke! Ik vertelde mijn buurvrouw die lerares is op een basis school over dat mijn jongste dochter ook wel geïnteresseerd is in paardrijden. Zegt ze nou komt dat mooi uit met je paard. Ik zeg nou mijn paard is 1.70 een beetje erg groot om mee te beginnen met rijden. Nou dan kan ze toch mooi rijden op je veulen die is toch kleiner. Ehh nee! Ik ben tegen kinder arbeid! Ik geloof niet dat ze me helemaal begreep.

Kingie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 00:28

Nemurin schreef:
Kingie schreef:

Bij ons worden de paarden standaard met martingaal gereden. Dan haal je als je het hoofdstel weer gaat ophangen gewoon de keelriem door de teugel, de martingaal, en dat lusje dat om de singel heen moet, en dan gesp je de keelriem vast en hang je het hoofdstel op.

Dat lijkt erg moeilijk te zijn. En dan zit ik me soms te puzzelen als ik weer een hoofdstel om moet doen...

Echt? Wat een gedoe lijkt me dat, wij hangen de hoofdstellen met martingaal gewoon op aan het kopstuk en de teugel zoals het standaard gaat, en het riempje van de martingaal die om de hals van het paard zit daar gewoon bij. Heel simpel, want als je het hoofdstel pakt kan je de teugels en de martingaal in een keer om/over de hals heen doen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 00:32

Wij moesten indd ook gewoon de lus om de hals, teugel (gesp) en het kopstuk ophangen, singellus op het onderste haakje.

Kingie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 00:38

Bedacht me nog een moment, volgens mij heb ik die nog niet verteld, sorry als het wel zo is.
Om in het beginnersthema te blijven.. :')

De beginnersles was afgelopen en de kinderen moesten zelf het bit afspoelen. Een paard zijn touw was wat te lang dus die stond halverwege de gang. Het is een groot zwart paard, die even zijn zaakje aan het luchten was, en een van de meisjes die net had gelest(7 jaar oud) liep langs. Mijn vriendin(tevens collega) en ik stonden nog even te praten, en zagen haar langslopen, ernaar kijken en vervolgens zei ze(heel schattig meisje, slist ook een beetje dus dat maakte het helemaal af)''Wat is dat?''. Mijn vriendin en ik stonden echt zo :+ wat moeten we hier nou weer op antwoorden. Vervolgens roept ze uit: ''O ik weet het al, zijn PIEMEL!'' Hahaha we gingen echt helemaal stuk _O-

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:58

Als je dat bij ons doet gaat die martingaal over de grond slepen Kingie, want die hangt dan gewoon naar beneden. Net als dat je de teugels niet samen met het kopstuk zou ophangen. Dus de oplossing is deze... alleen niet iedereen begrijpt dat en dan zit alles gedraaid.
Gelukkig weet ik inmiddels hoe zo'n ding werkt... :')

Dat is ook wel zo iets hoor, "Jullie mogen elkaar want jullie houden allebei van paarden"
Er zijn anders ook genoeg paardenmensen die ik niet mag. Je hobby's bepalen niet wie je bent. :=

Ooooh en over piemels gesproken!

Een van de ruinen op de manege had allemaal van die vellen aan de zijne hangen en daarom trok hij hem liever niet meer in. Dus hij liep er maar mee rond en ik zag dat het hem dwarszat. Intussen iedereen lopen griezelen om die enorme worst dus ik zeg van jongens, hou hem maar even vast... en ik buk een keer (ik heb ook hengsten moeten leren onderzoeken dus ik weet gelukkig de goede houding :') maar altijd uitkijken kindertjes!) en ik trek zo dat velletje eraf waarop paardlief dankbaar z'n piemel weer intrekt. Iedereen echt gillend door de bak rennen van GATVER DOE JIJ DAT ZOMAAAAAR!

Eh. Ja. Ik stond echt versteld dat dat blijkbaar zo'n verhaal was. Mensen die zelf een ruin of hengst hebben moeten dat ook, toch? Ja toch? :+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:03

Ik zie dat probleem ook nooit zo, het is een dier !
Bij kleine kindertjes veeg je toch ook zonder schaamte hun billetjes of piemeltje schoon ?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:09

Ja precies!
Het dier zat ermee en kon het er niet zelf af trekken...

Maar zo heb ik met mijn keuzevak (gedrag :+) een keer een uitstapje met jaargenootjes naar Stichting Aap gemaakt en toen zaten er drie aapjes op een rij met hun piemeltje te spelen, en mijn hele groep jaargenootjes begon te gillen en giechelen...

Blijkbaar is een dier níet anders dan een mens als het op piemels aan komt...? :')

Maar ik was best blij dat het paard het tenminste wist te waarderen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:03

Zo stond ik laatst de uiers van de merrie van een vriendin schoon te maken, en het dochtertje van een collega dat mee was stond het uit te gillen. Eh :+

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:39

Goh ik wist niet dat je de koker moest schoonmaken van een ruin/hengst, dat verklaart die vieze derrie op zijn achterbenen. Vandaag maar eens even goed wezen schrobben ik vond dat ik er ook niet bepaald sexy bij stond. Kreeg me hand er niet helemaal in moest even een kreun laten. Goh wat was ik blij dat niemand me heeft gezien en gehoord :D

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:49

Haha piemels en kinderen,

Nou mijn paardenpiemels maak ik ook gewoon schoon, vanmiddag stond ik mijn 4 jarige te poesten en te zadelen.. ben ik toch opeens mijn moeder 'kwijt'.. loop ik naar de andere kant.. staat ze grondig meneers piemel te inspecteren op velletjes. Met het comentaar:'Hoe word dat ding toch steeds zo vies,HOW Wacht!! Nog niet intrekken het is bijna klaar.' en ze ging hem gewoon even schoon pluke..

Ik weet dat ze er geen moeite mee heeft, maar het was toch wel even grappig.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:52

Even offtopic hoor, maar dat heeft niet elk paard toch? Mijn ruin niet, de laatste keer dat ik m zn piemel zag :+

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 19:54

Volgensmij wel, en wij maken ze erg regelmatig grondig schoon.

Ik heb nog geen paard gehad die het niet had..

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:00

ik kom even binnenvallen :+

het goot buiten en in stal was ik een nieuw oornetje aan het passen bij mijn tinker. En toen zei een eigenaar van een ander paard : hé een regenhoedje, handig :o

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:07

Ik heb ook ruinen met en zonder velletjes , maar ook hengstjes met en zonder :)

Het ligt ook aan de hoeveelheid smeer die ze aanmaken en of ze al dan niet veel uitschachten.

Sommige zien er echt viezig uit, andere glimmen als een hondekulletje in de maneschijn :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:11

Ik ken er die het heel snel hebben en paarden waar je het nooit bij hoeft te doen hoor. :+

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:14

Nemurin schreef:
Ik ken er die het heel snel hebben en paarden waar je het nooit bij hoeft te doen hoor. :+

Dat jonge beest van mij vind het prima, maar ik heb er ook een staan waar je er nieteens naar mag kijken,. ook niet als hij staat te plassen. haha

carmenbrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:25

Doanique schreef:
Zo stond ik laatst de uiers van de merrie van een vriendin schoon te maken, en het dochtertje van een collega dat mee was stond het uit te gillen. Eh :+

Haha, een paard heeft maar 1 uier :+

Quarterboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:28

Eens heeeeeeeeel hard gelachen met mijn nichtje..

Kwamen op de manege en ze moest op een haflinger 'jootje' en die mocht ze zelf uit de stal halen en jootje had hoefijzers.

Nou kwam ze erg hard terug gerend in paniek, dat hij een van zijn hoeven was verloren, waarop ik haar vroeg waar die dan gebleven was, zijn hoef lag achter in de stal. Ik wist natuurlijk al lang wat ze bedoelde maar mijn tante was zich van geen kwaad bewust. eenmaal bij de stal lag ik natuurlijk al in een deuk. Waarop mijn tante en nichtje me heel verontwaardigd aankeken en vroegen, of ik het grappig vond dat hij zijn hoef was verloren, ze was zich dus écht van geen kwaad bewust, mij kon je weg dragen. :o

Als klapper op de vuurpijl zegt mijn nichtje erg boos tegen mij: De volgende keer als jij je schoenen kwijt bent lach ik jou ook uit! Dat snapte ze dus wél :)

Er werdt mij ook nog heel serieus gevraagd of er nu geen voetdokter bij moest komen want al dat stro onder zijn voeten moest toch kietelen? hahahaha!