troi schreef:Als een reader geen verschil 'read' tussen zoiets fundamenteels als levend of dood acht ik de kans nogal klein dat veel subtielere zaken, klachten/pijntjes/karakter, wel goed 'geread' kunnen worden...
Maar goed, erg veel hoop had ik sowieso al niet eigenlijk..
haha sorry, moest hier toch even om lachen en wil er even op reageren.
Wij zien leven en dood als fundamenteel, wij denken dat het fundamenteel is, ons leven is geordend naar leven -dood,
maar er is niets dat zegt dat dit ook echt belangrijk is, gewoon omdat wij mensen zo zijn ingesteld.
Dat is gewoon kleingeestigheid van mensen denk ik eerder (niet van jou, maar dus mensen in het algemeen he

)
omdat wij mensen nog niet openstaan voor wat anders dan dit patroon waar we zo mee vergroeid zijn.
Nu snap ik dat er een heleboel mensen hier over zullen steigeren als ik dit zeg, maar als je met een open geest nadenkt snap je denk ik wel wat ik bedoel. Ik wil gewoon zeggen dat wij mensen zo denken, maar dat er nog andere mogelijkheden zijn om de dingen te bekijken waar wij niet of nog niet genoeg bij kunnen met ons verstand/geest. Denk maar aan reïncarnatie, daarin maakt het echt niet uit of een geest levend of dood is.