[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 19:51

lovesamantha schreef:
Nicole schreef:
http://link.marktplaats.nl/606930211

Apart iets! Op de 1na laatste foto lijkt hij me een super leuk hoofdje te hebben, de rest valt wat tegen, lijkt ook wat lang in de rug, maar kan door foto's komen
leuk projectje maar denk niet dat het een Andalusier is..

Deze foto bedoel ik.. Hier heeft hij een leuk hoofdje op!
[ Afbeelding ]

Voor de rest mist hij gewoon spier en wat vetjes

Ik vind 'm ook een leuk koppie hebben op die foto!
Op de 4e foto van links is zijn rug idd wel erg lang maar dat kan ook aan hoek liggen waarin die foto is genomen.
Hij is inderdaad nog erg 'ielig' en ik denk ook niet dat het een (volle) Anda is..
Verder vind ik t wel een leuk paardje.

Zou mij niets verbazen als dit een nakomeling van Vanilla Ice is (is overigens wel een mengelmoes waar Anda doorheen zit).

amarial

Re: Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:10

Soms krijg ik toch wel een klein beetje het genoeg hoor :n
Net een telefoontje.. de mensen die morgen komen wisten het nog niet zeker.
Ze vonden haar toch nog wat te duur, en te ver weg.. Heb de afspraak eind vorige maand al geplaatst..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:17

Niet laten komen dus. Als ze dit bedrag al te hoog vinden. :x

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:18

Dat dacht ik dus ook.. :n
Paard word gewoon ondergewaardeerd, terwijl het een schat is.. Arm dier.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:19

amarial echt vervelend dat je haar zo moeizaam verkocht krijgt, niet leuk. :(
Ik denk dat die mensen op die manier wat van de prijs af proberen te krijgen, maar of je dat wil..
Gaan pingelen voordat je het paard hebt gezien vind ik sowieso niet netjes...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:20

Tja, tis maar net hoe snel je ervan af moet. Als je geen haast hebt, kun je wachten. Betaal je iedere maand 300 euro stalling, wordt het een ander verhaal. Want na 4 maanden, ben je dus alweer 900 euro verder...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:21

Iessie schreef:
Ik denk dat die mensen op die manier wat van de prijs af proberen te krijgen, maar of je dat wil..

Ja weet ik niet. Als je een beperkt budget hebt, maar je vind het paard erg leuk. Waarom niet? Als je qua prijs zowiezo niet naar elkaar toe gaat komen, hoef je dan ook niet te gaan kijken. Bespaart jou en de verkopende partij een hoop tijd en energie.

Als er wel rek op de prijs zit, dan is het wel de moeite waard en kun je wellicht al vrij snel tot een besluit komen dan...

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:22

Als de mensen hier komen en bijvoorbeeld zeggen "wat is de uiterste prijs" of een bod doen, heb ik zoiets van OKE.
Alleen voordat je hier bent geweest vind ik wel wat raar hoor.. Ik vind een leuk plekje heel belangrijk, dus doe echt niet moeilijk over een een paar 100tje's.
Laatst bijgewerkt door amarial op 19-10-12 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:23

Suelza schreef:
Iessie schreef:

Ja weet ik niet. Als je een beperkt budget hebt, maar je vind het paard erg leuk. Waarom niet? Als je qua prijs zowiezo niet naar elkaar toe gaat komen, hoef je dan ook niet te gaan kijken. Bespaart jou en de verkopende partij een hoop tijd en energie.

Als er wel rek op de prijs zit, dan is het wel de moeite waard en kun je wellicht al vrij snel tot een besluit komen dan...

Ik heb gezegt dat de prijs evt nog wel bespreekbaar is, moet ie er nog over naar denken..

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:27

Suelza ik snap jou redenering ook mits het redelijk blijft.
Als er nu 1000 euro minder geboden zou worden bijv kan dit ook opgevat worden als een belediging..
Persoonlijk zou ik geen mensen lastig vallen die een paard te koop aanbieden ( ver ) boven mijn budget. :)

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:28

Haha ja indd :+

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:31

Iessie schreef:
Suelza ik snap jou redenering ook mits het redelijk blijft.
Als er nu 1000 euro minder geboden zou worden bijv kan dit ook opgevat worden als een belediging..
Persoonlijk zou ik geen mensen lastig vallen die een paard te koop aanbieden ( ver ) boven mijn budget. :)

Of iemand heeft als doel in het midden uit te komen, waardoor ze minder bieden, dan wat ze daadwerkelijk uit kunnen of willen geven.

Handel is een spel, voor beide partijen. Degene die het spel het beste speelt, heeft het grootste financieel gewin...

Laat ik nou erg slecht zijn in dat spel :') Ik zou wel genoegen nemen met een lager bod (mits het niet om duizenden euros gaat) mits ik ervan overtuigd ben dat het om het juiste adres gaat.

Ben ik daar niet van overtuigd, dan blijft de prijs hoog en hou ik voet bij stuk.

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 20:48

:j

Iemand anders komt morgen langs :)

Afbeelding

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 21:51

Ik snap ook niet dat je haar nog niet kwijt bent!
Tis echt een aansprekende merrie!

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 22:27

Ik denk persoonlijk dat het komt omdat de merrie aan de kleine kant is, en 10jr b+10 is nou niet een prestatie waar je stil van word.
Men verwacht meer van een 10 jarige, of meer allround of iets dergelijks.
In principe kun je in een jaartje tijd makkelijk van het b naar het L2/M startgerechtigd rijden, als je 2x per maand op concours gaat en het paard goed is afgericht.
Dat staat dan alweer heel anders in een advertentie.
Nu ben ik wel een aparte als ik naar prijzen kijk, ik koop niets boven de 1500,-, de rest voer en rij ik er zelf wel aan.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 22:33

Het is een leuk dier, Amarial. Ik vind de tekst waarmee je adverteert alleen niet zo gelukkig geformuleerd. Geen automatische machine? Ik heb eigenlijk nog nooit een paard gereden die dat wel was, geloof ik :D Zeg dan liever letterlijk waar het op staat, maar dat is mijn mening :)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 23:11

Nou als amerial er 6000 euro voor zou vragen, ja dan is prijs wel wat hoog.
Maar beestje is basis opgeleid, gewoon braaf. Ik vindt dat 2500 dan echt een koopje!
Maar zoals al eerder vermeld, mensen vonden t te goedkoop dus zal er vast iets mis zijn..

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 23:17

Ik vond het wel netjes.. Als ik er neer zat wat ik dacht hahaha. :')
"Geen kaktrutten die denken dat ze met in de bek trekken overal kunnen komen " :+
Wat had ik er beter neer kunnen zetten dan?? :)

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 23:22

Romanoff schreef:
Nou als amerial er 6000 euro voor zou vragen, ja dan is prijs wel wat hoog.
Maar beestje is basis opgeleid, gewoon braaf. Ik vindt dat 2500 dan echt een koopje!
Maar zoals al eerder vermeld, mensen vonden t te goedkoop dus zal er vast iets mis zijn..

En wat is er dan mis volgens jou???? Zou ik dan toch wel graag eens willen weten hoor!!!!!!!
Kom op zeg.... Ben zelf opgelicht met vorige paard wat denk je nou dat ik mensen ga bezodemieteren?
Ze is primagezond en braaf er zit geen 'addertje onder het gras' de markt is gewoon niets.
Hoe duur ze nu staat is gewoon een mooie prijs voor haar.
>;)

Sorry hoor maar wat een onzin.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 23:24

Ik denk dat ze bedoelt dat andere mensen denken dat er een addertje onder het gras zit.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 23:35

Amarial, dat heb ik je ook al eens getipt: 4-6 weken van internet af en dan gewoon voor 5.500 aanbieden.
Wordt die merrie vast ineens een heel stuk gewilder van.

Het is dat ik geen merrietje zoek, maar ik had zo eentje zo kunnen kopen. Ook ik begrijp niet waarom je deze Brown Beauty nog niet kwijt bent, zéker niet voor die prijs :n

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 23:40

Dees schreef:
Amarial, dat heb ik je ook al eens getipt: 4-6 weken van internet af en dan gewoon voor 5.500 aanbieden.

Het is dat ik geen merrietje zoek, maar ik had zo eentje zo kunnen kopen. Ook ik begrijp niet waarom je deze Brown Beauty nog niet kwijt bent, zéker niet voor die prijs :n

Ja maar is dat niet veel te veel??
Het punt dat ze ook niet zo duur staat is dat ik graag wil dat iemand haar wat tijd gunt.
Het is een gevoelige merrie die op een nieuw plekje zowizo heel erg moet wennen.
Ik zoek eigenlijks iemamd die lekker de tijd neemt en plezier heeft met haar en ooit eens een wedstrijdje wil pakken.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 23:43

Zolang een grote groep mensen van mening blijft dat hetgeen wat duur gekocht wordt, ook beter van kwaliteit is... doe jij jezelf te kort door die lage prijs op dat beestje te houden :D

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 23:46

Hmmmm. Trek je op die manier niet meer wedstrijdruiters?

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 00:30

amarial schreef:
Dees schreef:

Ja maar is dat niet veel te veel??
Het punt dat ze ook niet zo duur staat is dat ik graag wil dat iemand haar wat tijd gunt.
Het is een gevoelige merrie die op een nieuw plekje zowizo heel erg moet wennen.
Ik zoek eigenlijks iemamd die lekker de tijd neemt en plezier heeft met haar en ooit eens een wedstrijdje wil pakken.

Maar daar heb je uiteindelijk toch geen invloed op, of ze haar tijd gunnen of niet. Stel dat ik de overstap ga maken van ponies naar paarden en ik zoek een merrie waar ik vanaf de B mee kan beginnen en ik zorg dat ik vanaf het begin goede les krijg dan kan je merrie dat echt wel aan hoor! Ze heeft echt geen 'tijd nodig' of moet 'rustig aan doen' want ze mankeert toch niets??? Mocht het niet goed gaan en ze langer moeten wennen hebben die mensen dat echt wel door hoor... Of ze er dan iets aan doen ligt toch buiten jou macht. Ik denk dat je gewoon de verkeerde mensen trekt... Ik zou de advertentie helemaal anders aan pakken als ik jou was maar dat ben ik :D