Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
amykimmie schreef:Ik wil het verhaal niet vertellen zodat iedereen het met me eens is.
Ieder zn eigen mening!
Maar ik wordt er wel een beetje zat van dat ik alles zo zoetjes aan 10x moet gaan vertellen. Lees dan het hele topic of reageer gewoon niet.
Ik erken mijn fout, maar was het nodig om me uit te schelden?
Inderdaad, laten we dat maar even buiten beschouwing houden.
, dus zelf weet je ook prima wat schelden is. Daarmee creeer je in je OP al een bepaalde sfeer. Je had ook kunnen schrijven dat je op een kijkerig paard / nerveus paard had gezeten en dat je schrok van de wielrenster die belde en dat je je bewust was dat de situatie voor geen van drieen (jou, je paard EN die wielrenster) verre van ideaal was. Dat hierdoor een gevaarlijke situatie was ontstaan voor jullie en dat de wielrenster het oploste op een manier die jij niet gekozen zou hebben (door je kennis van paarden) en dat ze je daarna nog had uitgescholden, dan was je verhaal heel anders overgekomen.Citaat:Ik keek om; ja hoor weer zo'n poedersuiker wielrenner.
..) amykimmie schreef:Soms heb ik ook wel het idee dat ze het gewoon leuk vinden om je paard te zien schrikken. Dan doel ik vooral op kinderen, jongens rond de 13/14 die achter of naast je paard gaan fietsen om even lekker te gaan bellen. Hallo, ik rijd in de berm, je kunt er gewoon langs, ze doen het echt voor de lol.
En dan nog hard lachen ook.
Een keer werd ik zo krielig dat ik riep: jammer he dat ie niet schrikt!!
amykimmie schreef:Soms heb ik ook wel het idee dat ze het gewoon leuk vinden om je paard te zien schrikken. Dan doel ik vooral op kinderen, jongens rond de 13/14 die achter of naast je paard gaan fietsen om even lekker te gaan bellen. Hallo, ik rijd in de berm, je kunt er gewoon langs, ze doen het echt voor de lol.
amykimmie schreef:Soms heb ik ook wel het idee dat ze het gewoon leuk vinden om je paard te zien schrikken. Dan doel ik vooral op kinderen, jongens rond de 13/14 die achter of naast je paard gaan fietsen om even lekker te gaan bellen. Hallo, ik rijd in de berm, je kunt er gewoon langs, ze doen het echt voor de lol.
) onder controle te hebben. Dat betekent dus met een paard wat nog niet helemaal beleerd is in het verkeer dat je ofwel met een leerpaard meegaat ofwel iemand te voet of op de fiets meepakt die je kan helpen bij potentieel gevaarlijke situaties.
En ik heb ook niet het gevoel dat ik me daaronder kan scharen. Dus om nou ongezien die bepaalde wielrenster te veroordelen, dat ook weer niet
Rocamor schreef:@ Berdien85, ik heb niet de intentie gehad ergens te schrijven dat ik mijn paard altijd volledig onder controle heb. Wat ik dan wel wilde schrijven is, dat ik me bewust ben van het feit dat ik mezelf en andere weggebruikers in gevaar kan brengen ALS ik mijn paard niet onder controle heb/had. En dat ik dan naar mezelf moet kijken als er iets mis kan gaan en niet per definitie de schuld leg bij "leken" die verkeerd reageren (imo). (en dan laten we het schelde maar even buiten beschouwing..)
Waratje schreef:Die vestjes zijn inderdaad heel goed, alleen moeten ze dan wel in het Nederlands zijn gesteld om hier echt goed te kunnen werken![]()
Misschien wel een gat in de markt?
amykimmie schreef:Die hesjes zijn wel een goed idee. Maar dan vraag ik me af of ze zich er aan houden.
Okee, dan kom ik weer met het voorbeeld van mn moeder.
Die fietst met een klein kind achterop. Het lijkt me dat je dan toch wel denkt, oei, een klein kind achterop, daar zal ik maar niet te dicht bij langs gaan. Moet zij dan ook een hesje gaan dragen met: pas op, klein kind, kan uitzwenken oid?
Ik denk dat ze zich er weinig van aantrekken.
Zelfde dat hier in het dorp naast het fietspad een geitjeswei ligt, komen veel kleine kinderen. Naast het fietspad staat een bankje, daar zitten die kinderen wel eens op. Maar niet even tempo terug.
Wat als er plots een kind oversteekt? Tuurlijk moeten de ouders opletten, maar ik vind ook dat de fietsers op moeten letten. Houd gewoon rekening met elkaar, dan hoor je niemand meer zeuren.
MyHu schreef:Ik irriteer me er ook dood aan, even een lekker buitenrittje, tring tring, ja hoor, paard weer helemaat gespannen. (dat doet ie wel gauw, maar ik stapte in de berm, en de wielrenner kon er makkelijk langs)