mijn ponies zijn vermoord gisteravond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

j4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 16:30

Eirikur schreef:
sallandval schreef:
Maar de laatste keer dat ik geconfronteerd werd met een escalatie op deze schaal eindigde één van de ruzies in de zelfmoord van de man in kwestie...
Zou voor hemzelf en zijn nabestaanden tragisch zijn, maar pragmatisch als ik ben zie ik daar verder alleen maar voordelen in: TS, om te beginnen, hoeft niet de rest van haar leven in angst om zichzelf en haar kinderen te leven en continue over haar schouder te kijken of ie niet onverwacht ergens uit een donker hoekje opduikt om het klusje even af te maken, en verder scheelt het een hoop geld uit de publieke middelen: pro deo advocaat, proceskosten, detentie, daarna misschien nog TBS, reclassering/reïntegratie in de samenleving en uiteindelijk een bijstandsuitkering, want met zo'n trackrecord zal, behalve misschien het slachthuis, geen werkgever staan te springen om 'm aan te nemen.

Zo, dat is pas een reaktie. Uit mijn hart gegrepen. Sorry TS maar ik ben het hier helemaal mee eens. Ik hoop dat hij een touw vindt dat lang genoeg is. Ik ril bij de gedachte dat iemand die hiertoe in staat is ooit weer rond loopt. Het interesseert me ook geen reet wat er aan vooraf gegaan is, deze is vent is heel erg ziek en laf.(en dat had TS ook niet kunnen voorkomen!) Die arme kleine beestjes, ben er ziek van.

Danique15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 16:31

Verschrikkelijk dat mensen dat doen! en alleen maar omdat je geen relatie wil. Ga maar meteen naar het politie bureau

kruimenloek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 16:33

Vanmorgen is er een brief gekomen van de officier uit Middelburg.
Het gaat over of ik op de hoogte gehouden wil worden, ja natuurlijk maar er staat ook iets over schadevergoeding en zo ja, welke schade en ik mag er een bijlage bij doen waar ik mag vertellen wat de emotionele schade is, kan iedereen het volgen?

Wat moet ik hier nu mee want het is zo dubbel voor me de ene kant zegt, laat hem maar betalen maar de andere kant zegt, nee ik wil geen geld het is bloedgeld.

Ik stond echt te huilen met die brief vanmorgen bij de brievenbus, werdt er zelfs duizelig van en als ik schadevergoeding wil, welk bedrag moet ik hier dan egenover zetten, geen enkel bedrag kan dit goed maken. Wat vinden jullie? Want ik vind dit echt heel erg moeilijk.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 16:35

kruimenloek schreef:
Het gaat over of ik op de hoogte gehouden wil worden, ja natuurlijk maar er staat ook iets over schadevergoeding en zo ja, welke schade en ik mag er een bijlage bij doen waar ik mag vertellen wat de emotionele schade is, kan iedereen het volgen?

Wat moet ik hier nu mee want het is zo dubbel voor me de ene kant zegt, laat hem maar betalen maar de andere kant zegt, nee ik wil geen geld het is bloedgeld.

Ik stond echt te huilen met die brief vanmorgen bij de brievenbus, werdt er zelfs duizelig van en als ik schadevergoeding wil, welk bedrag moet ik hier dan egenover zetten, geen enkel bedrag kan dit goed maken. Wat vinden jullie? Want ik vind dit echt heel erg moeilijk.

PB me dan!
Ik kun je helpen hiermee...

nynke55

Re: mijn ponies zijn vermoord gisteravond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 16:40

Ik zou zeker het bedrag van de crematie en dierenartskosten eisen. Kan me wel voorstellen dat je het bloedgeld vindt, maar dit lijkt me rechtvaardig. Het zou ook zot zijn dat jij die kosten moet betalen.

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 16:41

ik zou gewoon eerlijk laten weten hoe alles voor jou is geweest en wat jou eventuele kosten hieraan zijn geweest. En laat de rechter dan maar beslissen. Mocht je later nog steeds het gevoel hebben dat je het geld niet an kan nemen zou je altijd nog kunnen bslissen om het weg te schenken.

Ik wil je hierin in ieder geval heel veel sterkte wensen.

kruimenloek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 16:45

Nee de kosten van de crematie heb ik zelf betaald en van de dierenarts is nog geen rekening gekomen maar ik wil niet dat hij dat terugbetaald, hij mag van mij op geen enkele manier meer betrokken zijn bij Kruimel en Loekie, klinkt meschien wat vaag maar zo voelt dat gewoon.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 16:47

dan geef je het geld aan een goed doel

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 16:53

Ik dacht ook in eerste instantie, alle gemaakte kosten en ook voor een advocaat van jouw zijde laten vergoeden..geen geld is genoeg om dit trauma terug te draaien, wellicht kosten die nog gemaakt moeten worden bij een psycholoog (you name it)...laat het rustig bezinken.
Als je het geld niet voor je paardjes wilt hebben, stop het in een potje en bedenk er een mooi doel voor. (zoek die stichtingen eerst goed uit, want er gaatz oveel mis bij het doneren van geld, komt niet altijd op juiste plek terecht).

maar voor nu, laat het even bezinken..je hoeft dr vast morgen niet al een antwoord op te hebben he..Sterkte en ik vind je een krachtig persoon, toppertje!

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 16:55

TS heeft 14 dagen om het formulier te retourneren.
Ik sta haar per PB bij, ook in haar omgeving word ze in deze bijgestaan.

Het invullen van zo een formulier is tricky.
Ik heb de aanbieding gedaan haar hierbij te helpen.. (Ervaringsdeskundige vanuit beroep) Hiermee komt het wel goed :j

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 16:56

Super lieffiefi!

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 16:58

Amy77 schreef:
Super lieffiefi!

Geldt voor heel bokt :j
Waar ik kan helpen, doe ik het :j

j4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 17:02

kruimenloek schreef:

Oh lieverd wat erg, kan me zo goed voorstellen wat je voelde.
Ik dacht toch dat je een advocaat hebt? Zo niet, doe dat dan. Alleen om te kijken naar een kontaktverbod, zeker met wat nu gebeurd is.
Materiele schade: de kosten van de d.a. en het crematorium zou ik zeker op hem verhalen.
Dat is GEEN bloedgeld, dat is geld dat jij nu MINDER hebt om aan je kids te besteden. Ik weet hoe duur het crematorium is.
De emotionele schade, ja dat is niet uit te drukken. Daar kan een advocaat je mee helpen.Zeker als je erbij zou "rekenen" wat Yvon moet mee dragen de rest v. haar leven. Iedereen is anders maar ik persoonlijk zou hem laten "bloeden" op ALLE mogelijke manieren.Kruimel en Loekie komen er niet meer terug maar ze verdienen gerechtigheid!! Ik zal je nog wat anders zeggen, ik ga een brief schrijven naar de OvJ in Middelburg, ik wil dat zij daar weten wat dit teweeg brengt bij andere mensen Ik was dit SOWIESO al van plan.Kan je me zijn naam laten weten? Ik vind dat iedereen dit moet doen die hier ziek van is. Dit laat me niet met rust en ik moet iets doen.
Ik heb je al eerder gezegd: zorg dat je van alle kanten hulp krijgt, slachtofferhulp, politie, advocaat, psycholoog, huisarts of wie dan ook. Hij zit nu nog vast, maar je weet niet wat er nog van komt. Wou dat ik wat voor je kon doen. Kus, ook voor Yvon.

j4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 17:04

Lieffiefi schreef:

Ik heb de aanbieding gedaan haar hierbij te helpen.. (Ervaringsdeskundige vanuit beroep) Hiermee komt het wel goed :j

Oh wat fijn. Ik hoop dat ze alle hulp aan neemt want die vent zal zich ook wel goed laten vertegenwoordigen. Goed van jou hoor.

j4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 17:08

Trouwens, wat ik me meteen al afvroeg. Hij was onder invloed toen hij zich meldde. Wil dat automatisch zeggen dat hij dat ook was toen hij het deed? Wie zegt dat hij zich later niet bezopen heeft? Als ik lees wat TS over hem schreef dan is hij goed in manipuleren, dus waarschijnlijk ook heel uitgekookt. Vlaag v. verstandsverbijstering is het toch ook niet als je wel nog je autostoel gaat beschermen, de smeerlap.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 18:06

Lieffiefi schreef:

Heel lief van je, super +:)+

Verder sluit ik me aan bij J4ever, laat hem ook maar "bloeden". Het is inderdaad geld wat jij minder te besteden hebt. Zet het apart en als je je er niet goed bij voelt, schenk het aan een goed doel.

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 18:16

Lieffiefi schreef:

Wat een ontzettend warm gebaar om iemand die je (nog) niet persoonlijk kent te helpen hier mee! Respect _/-\o_
TS heel veel sterkte de komende tijd, zo te horen gaat dit nog een behoorlijke nasleep hebben of je dat nu wil of niet.

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 18:52

Blij dat er toch mensen zijn die je bijstaan en je helpen!

Sterkte met de beslissing die je maakt, elke beslissing is goed.. :(:)
Hoe je het beschrijft, zie ik zijn daad ook als moedwillend en doordacht ik maak geen onderscheid tussen het vermoorden van dieren en mensen. Meestal is het eerst een weerloos dier en vervolgens een mens, zulke mensen moet je niet los laten in een maatschapij. :n

Thincla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 18:55

Mensen kunnen soms zo raar doen :O

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 20:47

Ik ben hiermee opgevoed.. Ik heb de mogelijkheid gehad om mij tot Paralegal op te werken. Als ik daarmee iemand kan helpen door diegene in mijn avonduren bij te staan.. Waarom niet?

Het zal TS, hopelijk ook rust geven. Er zijn meerdere kanalen die hulp kunnen leveren. :j

xdeliefstex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 21:44

j4ever schreef:
"misschien wel, misschien niet"....wat een misselijke reaktie.
Je vraagt wat wij vinden, nou ik zal het je zeggen.
Je bent een bijna net zo walgelijk persoon als de dader. Om ook maar je af te vragen of er niet toch iets van een reden (dus rechtvaardiging in jouw ogen) voor zijn daad is.
Je hebt geen hart want anders zou je net zo geschokt zijn als alle anderen die zich realiseren dat die diertjes in goed vertrouwen naar die smeerlap zijn toe gekomen. Wat denk je dat ze gevoeld hebben?
Al ben je die vent zijn moeder, dochter of whatever, ik vind je walgelijk en eigenlijk ben je geen reaktie waard. Ik hoop van harte dat hij veroordeeld wordt tot celstraf want daar zal hij zijn echte straf nog wel krijgen. :9

ik ben geen dochter familie of wat dan ook een ben een goeie vriend en walgelijk kijk eerst eens naar jezelf jij hebt geen hart duidelijk ik heb al heel de tijd gezegt dat het me heel veel doet en als jij zegt dat de mensen om hem heen zijn kinderen of wat dan ook jou niks doen hoe hun zich hierbij voelen sorry wie heeft er hier dan geen hart denk eens na mens voor je een reactie komt geven zijn kinderen kunnen er niets aan doen die zijn er waarschijnlijk kapot van denk je ook niet

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 21:47

Jemig, gebruik op z'n minst eens een punt in je zinnen!
(daar heb ik een punt!)

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 21:47

En hier even een afkoelslotje voor de nacht.
Het is niet de bedoeling elkaar hier voor rotte vis uit te gaan maken.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 21:48

xdeliefstex schreef:
j4ever schreef:
"misschien wel, misschien niet"....wat een misselijke reaktie.
Je vraagt wat wij vinden, nou ik zal het je zeggen.
Je bent een bijna net zo walgelijk persoon als de dader. Om ook maar je af te vragen of er niet toch iets van een reden (dus rechtvaardiging in jouw ogen) voor zijn daad is.
Je hebt geen hart want anders zou je net zo geschokt zijn als alle anderen die zich realiseren dat die diertjes in goed vertrouwen naar die smeerlap zijn toe gekomen. Wat denk je dat ze gevoeld hebben?
Al ben je die vent zijn moeder, dochter of whatever, ik vind je walgelijk en eigenlijk ben je geen reaktie waard. Ik hoop van harte dat hij veroordeeld wordt tot celstraf want daar zal hij zijn echte straf nog wel krijgen. :9

ik ben geen dochter familie of wat dan ook een ben een goeie vriend en walgelijk kijk eerst eens naar jezelf jij hebt geen hart duidelijk ik heb al heel de tijd gezegt dat het me heel veel doet en als jij zegt dat de mensen om hem heen zijn kinderen of wat dan ook jou niks doen hoe hun zich hierbij voelen sorry wie heeft er hier dan geen hart denk eens na mens voor je een reactie komt geven zijn kinderen kunnen er niets aan doen die zijn er waarschijnlijk kapot van denk je ook niet

Stappie terug dame/heer!
Je bevind je hier op een paardentopic.
En geloof me, ik zou deze man graaaaaag voor mij hebben in de rechtbank.

En ik wil ook geen dingen meer lezen als ''jij hebt geen hart''.
Deze man kan wat mij betreft een omgangsverbod met dieren krijgen, agressietherapie en god knows what else.

Prima, goede vriend, wees er trots op, maar besef hier waar jij je hier bevind. Dus ff dimmen.

Daarnaast moet je je realiseren dat jij je hier dicht bij de bazen en verzorgers bevind van de pony's.
Het lijkt me verstandig dat een mod jou bant.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:34

Helaas is ondanks een aardig aantal moderator-aanwijzingen gebleken dat het voor een aantal mensen te lastig is om zich te onthouden van bedreigingen, suggesties wat men met de dader zou moeten doen en speculaties over het privéleven van TS.

Het moderatorteam heeft er geen vertrouwen meer in dat dit anders zal gaan worden, daarom blijft dit topic definitief op slot.