Een nieuw paard kopen deel VIII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lisch

Re: Een nieuw paard kopen deel VIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:57

wat me altijd veel opvalt is dat mensen altijd vooral de draf willen zien,..

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:58

Marlous1991 schreef:
Pluutje schreef:
Is deze: http://dieren.marktplaats.nl/paarden/57 ... hniek.html misschien iets voor iemand hier? Is de buurman van mijn paard ;)

zo die vind ik wel echt leuk!

Zou gewoon even contact opnemen dan, eigenaresse is erg vriendelijk hoor ;)

Mobart natuurlijk ook, of ben jij niet opzoek?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 21:58

Ik heb liever dat ze goed galoperen, maar functioneel draven :D

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:00

Zo zie ik het ook LL, een galop moeten ze hebben, de draf is nog te maken.
Maar de kopers die toevallig recent op mijn erf kwamen, hadden dat meestal niet in de gaten.
Toch, ook keuringsmensen staren zich toch wel veel blind op de draf...

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:08

dat vind ik ook! maar veel mensen kijken juist naar de draf.. en stap en galop niet..

laats een fokker.. dit is zn goede! die draaft alleeeeen maar! daar had ik meer voor kunnen krijgen! zo goed draft die! veulen is inmiddels wat ouder dat wanneer die verkocht was..

hoor niets over de stap en galop :o evenals dat overal vooral draf fotos worden geplaats :o

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:12

Stap vind ik ook wel belangrijk, daar vind ik dat ook niet zoveel aan te fixen is. Een draf kan je nog wel wat bewerken!
Al moet ik zeggen dat ik ook graag een paard heb dat van zichzelf toch wel in drie gangen "ok" is. Eentje die echt ondermaats op een van de drie scoort, zou ik zelf niet aan beginnen ... Kost teveel moeite :D

Die van mij kon toen ik hem kocht trouwens reteslecht galopperen ... maar dat kwam puur uit verkeerd lijfgebruik, kon het beestje ook niets aan doen :D

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:22

Voor 6000 euro mag je volgens mij niet mopperen over de beweging van de Johnson. Vind het een geschikte prijs voor het dier!

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:41

Vind het geen gek paard voor dat geld, maar idd niet teveel schoudervrij en achterbeen achter de massa. Dus zie het voorlopig keur er eerlijk gezegd ook niet meteen aan af. Maar voor mij zou deze bewegingsvorm prima volstaan.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:47

Ben ik dan de enigste die niet gecharmeerd is van de Johnson merrie :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:50

Nee, ik val er ook niet direct voor, maar ik vind het een prima paard voor die prijsklasse.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:50

Qua beweging ik ook niet hoor :n Maar inderdaad van de punten op de stamboekkeuring en het voorl keur had ik wel wat verwacht ja.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:52

Alja schreef:
Ben ik dan de enigste die niet gecharmeerd is van de Johnson merrie :)

nee hoor ik ook niet :D

Maar de prijs is niet gek voor een voorlopig keur merrie, al denk ik persoonlijk wel dat ze meer krediet op de keuring heeft gekregen door de naam van de fokker :o

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:11

listiglistje schreef:
Is het deze? http://www.youtube.com/watch?v=a1tbqcXbFUM

Wel erg weinig schoudervrijheid en galop is ook niet wow, ik ben benieuwd wat erover blijft als ie niet met de staart erop loopt.

Jeps, is van Hanneke. Vond het al knap dat ze ster werd, en toen er bij de advertentie stond voorlopig keur dacht ik hmm.. Maar goed. Is trouwens bij ons om de hoek. En ze is inderdaad van Boer zoekt vrouw, maar dat is alllaaaaaaannnng verleden tijd. Kei leuke meid :)
Voor het paard zeker niet gek, al ben ik niet zoooon Johnson fan. Hebben altijd wel een afwijking in een van de achterbenen. Kijk maar eens heel goed naar Bretton woods en die van Edward. Ik was niet de enige die het laatst zei :o

LL: In Veghel lopen ontzettend veel goeie fokkers rond, de kwaliteit ligt erg hoog te opzichte van andere CK. En de laatste jaren (sinds de pa van Hanneke er niet meer is ) is hun naam ook wat minder op de lijst te zien dan voorheen. Tenminste dat merkte ik. Dus aan de naam ligt het hier echt niet. Neem nu bijvoorbeeld A drie van Er p. Zijn merries scoren bijna elk jaar bovenin en ook dit jaar heeft hij weer een veulen lopen op een topveiling (Borculo) En geloof me die zit bij de top 5 ;) V. Chagall. Maar goed, die Johnson merrie is leuk en Hanneke heeft fijne en goede paarden staan maar gaan ook echt niet onder de prijs weg. Haar stallen staan denk ik aardig vol.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:20

Ramzi schreef:
[Vond het al knap dat ze ster werd, en toen er bij de advertentie stond voorlopig keur dacht ik hmm.. Maar goed. Ze is niet PROK misschien zit het hem daarin....

Uit de advertentie op Sporthorses:
Citaat:
De merrie is klinisch en rontgenologisch 100% gezond en in het bezit van het PROK certificaat

Wel PROK dus :D

Oftewel, verrichtinkje lopen en Elite.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:21

Ik had het al gezien, niet gek voor die merrie. Leuk voor de fokkerij, dat zeker.
Maar goed mijn paard is het niet. Stonden er van het voorjaar veel te koop daar.

Dit is trouwens ook een retegoed paard. Hij is van een vriendin van mij. Heeft wel een consequente ruiter nodig, maar ow dan gaat hij echt lopen. Het filmpje is bagger, daar rijdt ze hem zelf niet maar iemand die het af en toe van haar overneemt. Ze heeft een drukke studie en een vriendje wat zondag zijn housewarming geeft. Ze woont ook nog zowat samen en het paardje schiet erbij in.

Dus als iemand nog een fijn paard zoekt met veel werklust en eentje die van Hanneke afkomt met een super lijntje erachter.. Hier is je kans. Ik ken hem al vanaf dat ze hem vanaf de 3 jaar heeft en hij heeft werkelijk nog nooit iets gehad. Een draak is het af en toe,maar ben je consequent in je rijden ho= ho go=go dan ga je echt verder met hem komen.
En als het een kloteknol 1ste klas wat geweest had ik hem hier niet aangeboden ;)
http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... ek/rhodium

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:33

Ramzi die is ook al een keer besproken, ik zie daar echt geen z paard in het filmpje :o

oabrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:41

Ja vind wel leuke merrie om te zien die van johnson, maar in de beweging vind ik der wel tegenvallen. Maar voor die prijs netjes. Zou hem nu na dit filmpje te hebben gezien zelf wel laten staan :o

Wil zelf ook altijd paarden rustig zien lopen, niet dat opgejaagde. Altijd als ik bij een paard ga kijken, worden ze los gegooid en opgejaagd. Denk dan altijd laat ze uit hu zelf eens bewegen. Of aan een longeer lijn. Hoe kan ik nou goed beoordelen als ze helemaal over hun zeik door die baan heen denderen.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:49

oabrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:54

Mee eens zie er ook geen z paard in. En erug strak in het lijf.

oabrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 23:58

Prachtige fries. Denk wel een goed prijskaartje :-)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 00:11

Die johnson betaal je blijkbaar voor de predicaten of ze moet gewoon zo slecht lopen op dit filmpje maar dier laat niets zien. Das geen voorl keur merrie om te zien zeker niet in beweging. Die kwam voor mij dr niet zeker niet voor die prijs :D

hpfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 00:18

Ik zal me hier ook maar even aanmelden. Vind het leuk om alles beetje te volgen en te weten wat er zoal op de markt is
Ik moet nog een jaartje studeren en dan komt er opnieuw een paardje, maar ik hou het nu al beetje in de gaten :D

mijn eisen:
liefst een merrie, ruin mag ook wel
tussen 4 en 8 jaar (minimaal goed zadelmak, daarmee bedoel ik, stap, draf, galop, stuur en rem erop)
minimaal 1.60 maximaal 1.70
kleur maakt mij niets uit
hoeft geen stamboekpapier te hebben, equipas en chip is evengoed voor mij :j
braaf en volledig gezond
prijs: tot 3000 euro (voor eentje die helemaal mijn ding is wil ik wel tot 4000 gaan :o )

bedoeling is om er rustig wat dressuur en springwedstrijden met te starten, eventueel een crossje, hoeft niet hoog te zijn, als ik 1.00m op juming rond kom ben ik al zeer tevreden *\o/*

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 07:21

jury schreef:
http://link.marktplaats.nl/579014729
zou zelf niet zo gauw gaan voor een fries maar vind deze wel erg gaaf. En lekker aan de maat.

Waarschijnlijk hangt er een flink prijskaartje aan.. ik vind dat je voor dat geld beter een rijpaard kunt kopen, want dan heb je al gauw meer kwaliteit te pakken. Friezen zijn leuk en hebben vaak een erg prettig karakter, maar het blijft toch een Fries. En degene die apart lopen zijn onbetaalbaar..

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 07:21

Morgen

Die Jonhson is vrij kort wel zuiver maar weinig schoudervrij.... ik twijfelde nog of die wel goed ondertreed maar bij slow-motion filmpje kon je dan wel zien..

Ik vind 6000 euro nog steeds aardig wat geld met helemaal voor dit paard is gewoon een standaardpaard met matige beweging geen topper iig.
maar goed misschien toont ze onder het zadel wel anders.

Deze zou ik laten staan maar na een praatje op stal afgelopen weekend zal ik elke Rhodium laten staan

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 07:23

Hoezo dat Tita?

Ik vind zowel die voorl keur als die Z Rhodium niet heel bijzonder eigenlijk.