Een nieuw paard kopen deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yelly

Re: Een nieuw paard kopen deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:35

ik vind het een hartstikke leuk ding!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:37

Arabiertje* schreef:
Mijn merrie is in 2010 en 2011 gekeurd, op dezelfde datum twee keer door dezelfde dierenarts. Het eerste was volledig klinisch gezond paard, bij de tweede werd er enkel een schieffel gevonden maar ook nog steeds als klinisch gezond paard haar foto's waren ook helemaal goed, terwijl die van een jaar terug zijn. Je wilt niet weten hoeveel blokkades dat paard heeft, dat ik moeilijk kan geloven dat dat zo maar op een jaar gebeurd kan zijn. Maar ik ga hier niemand zwart maken, wie of wat dan ook vervalst heeft, ik zal het nooit weten. Zijn er voor de rest nog goede dierenartsen?

waarom niet? 1 x vastliggen in de stal of trailer of een val of koprol in het land en er kan al genoeg schade zijn!

Ik kan straks hier ook de deur uitlopen en struikelen over een drempeltje met alle gevolgen van dien :)

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:38

Afgezien van dat alles Arabiertje, weet jij ook dat hij op het filmpje al niet goed was. Dus zelfs klinisch was ie al niet in orde. Dan kunnen de röntgenfoto's nog zo goed zijn, maar daar heb je dan weinig aan.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:39

Ja, schade die misschien nooit meer opgelost geraakt. Geloof ik niet dat dat van een keer vast te liggen is, of een val. Paard loopt er al jaren mee rond, eigen woorden van mijn DA.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:41

Arabiertje* schreef:
Ja, schade die misschien nooit meer opgelost geraakt. Geloof ik niet dat dat van een keer vast te liggen is, of een val. Paard loopt er al jaren mee rond, eigen woorden van mijn DA.

Nogmaals, dit had je bij de aankoop al kunnen zien. Daarnaast is er geen bewijs dat de foto's van de benen niet goed zijn. Dit gaat allemaal om de 'bovenlijn' en die is zeker voor dit geld nooit op de foto gezet.

AicileF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:45

Yelly, mijn paard is vorig jaar klinisch gekeurd in DAP Moergestel door Drs. Henk van Enckevort. De kliniek schijnt prima aangeschreven te staan. Zij keuren ook voor paardenverzekeringen. De klinische keuring werd ook één op één overgenomen door mijn verzekering, ik heb enkel de cdrom met röntgenfoto's (gemaakt door een andere DA) naar de verzekering toegestuurd, zij hebben daar nog een eigen DA naar laten kijken en alles was in orde. Paard is dus nu uitgebreid verzekerd. Ik zou mij dus geen zorgen maken Yelly, de kliniek zal echt geen paard goedkeuren dat afgekeurd zou moeten worden. In ieder geval heel veel succes morgen!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:48

Somebody_ precies!

Hij was klinisch al niet goed en dan achteraf miepen over rontgen en rug(foto's) terwijl dit niet gebeurd is, daar heeft ze zelf voor gekozen! Beetje makkelijk....

Misschien was ie in 2010 en 2011 goed op de rontgen, maar dat zegt niks over de rest van de mankementen in het lichaam ;)
Ik heb er een en die was zwaar atactisch (wobbler) maar wel 100% goed op de x-ray!

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:48

Nee ben je fout in Somebody. Als een paard met blokkades stil staat, heeft die daar geen last van. De eerste twee keer dat ik die merrie ben gaan testen, was er ook helemaal niks op aan te merken onder het rijden. Ze ziet er nu ook al 100 keer beter uit, en loopt ook al 100 keer beter nu als in het begin. Haar buigproef vorige maand was veel beter als de buigproef in het begin. Je kan het in m'n neus blijven wrijven hoor Somebody, maar wat win je daar dan bij?

Ik heb niks verkeerd gedaan, heb het paard een kans gegeven. Dus denk niet dat ik daar een slechte persoon in ben geweest. Is mijn eigen keuze geweest, de keuze die ik maak om haar terug te brengen, is ook mijn eigen keuze. Omdat het moet, ik heb het er niet voor over om het risico te lopen om de behandelingen te betalen en dat het dan niet betert. Dat is voor mij een lijn te ver...

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:49

Leuk dier Yelly, groen en jong, helemaal naar je eigen hand te zetten!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:52

Arabiertje* schreef:
Nee ben je fout in Somebody. Als een paard met blokkades stil staat, heeft die daar geen last van. De eerste twee keer dat ik die merrie ben gaan testen, was er ook helemaal niks op aan te merken onder het rijden. Ze ziet er nu ook al 100 keer beter uit, en loopt ook al 100 keer beter nu als in het begin. Haar buigproef vorige maand was veel beter als de buigproef in het begin. Je kan het in m'n neus blijven wrijven hoor Somebody, maar wat win je daar dan bij?

Het eerste dikgedrukte is onzin. Je hebt filmpjes op bokt geplaatst, waarop ik niet gereageerd heb, maar wel naar gekeken heb. Toen was allang duidelijk dat dit paard niet goed was. Half bokt heeft je daarop geattendeerd, maar jij stak je kop in het zand. Dat geeft niet, maar dan moet je nu niet opeens gaan piepen dat ie eerst wel goed was, toen weer niet, nu weer wel een beetje maar toch moet ie maar weg.
Het tweede dikgedrukte; Een paard is goed, of hij is niet goed. En deze was en is niet goed.

Op naar een nieuwe actie, maar laat je goed informeren en doe iets minder koppig als mensen je goed bedoeld advies geven.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:55

Ja, dat is nu zo eenmaal als een mens op een roze wolk leeft. Denk dat je er daar nog van zult tegen komen in je leven. Ondertussen weet ik al wel beter, dat is net de reden dat ik mensen mee neem die de paarden voor mij zullen uitkiezen. Zo bestaat de kans er niet, dat ik weer op een roze wolk zou gaan zweven. De mensen die ik mee neem, kunnen zo op het eerste zicht al wel zeggen of het al dan niet oké is. Uiteraard, komt er ook een keuring.

Heeft niets met koppig te maken Somebody. Ik ben een persoon die eerst luistert naar haar hart, en nadien pas naar haar verstand. Niets aan te doen, zo ben ik nu eenmaal. Ik trek mij zoiets veel te hard aan, en moet daar nadien de gevolgen van dragen. Heb hier ook niet gevraagd voor een stelletje medelijden, gewoon de vraag gesteld of er iemand zin en tijd heeft om mee te gaan.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:55

Arabiertje* schreef:

Ik heb niks verkeerd gedaan, heb het paard een kans gegeven. Dus denk niet dat ik daar een slechte persoon in ben geweest. Is mijn eigen keuze geweest, de keuze die ik maak om haar terug te brengen, is ook mijn eigen keuze. Omdat het moet, ik heb het er niet voor over om het risico te lopen om de behandelingen te betalen en dat het dan niet betert. Dat is voor mij een lijn te ver...

De enigste fout die jij gemaakt hebt is dat je heel eigenwijs en zeer naief bent geweest en dat je je hebt ingelaten met de verkeerde stal...
kom kom achteraf dan niet zitten piepen en het slachtoffertje uithangen, je hebt zelf deze keuzes gemaakt ondanks dat heel bokt je er 1000x voor gewaarschuwd heeft!

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:56

Als ze goedgekeurd wordt, gaan we het lekker rustig aan doen en haar vervolgens wat meer oppakken onder goede begeleiding :)

Wat voor mij de doorslag gaf, was haar brave en nuchtere karakter. Meerdere paarden gezien, maar zij sprong er qua braafheid echt uit, voor zo'n jong dier. Hopelijk blijft dit zo, dat is natuurlijk nog af te wachten :D

Het begon tijdens de tweede keer proefrijden plotseling keihard te hagelen, dus dat maakte nogal een kabaal op het dak. Ze schrok even, schoot een paar passen weg en was daarna weer braaf te rijden. Verder ook totaal niet sensibel (rillerig) op de hulpen. Gewoon fijn :) Uiteraard kan dit nog veranderen, maar ze is nu in ieder geval erg braaf. Ook in de omgang :j
Laatst bijgewerkt door Yelly op 02-05-12 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:56

Ga straks weer even alles lezen. Klinkt hier boven weer gezellig ;)
Die discussie heb ik gemist dus daar laat ik mij buiten.

En Yelly gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:58

Klinkt prima toch Yelly?

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:00

Ik denk dat het toch wel aan te raden is een eventueel nieuw paard al te laten keuren voordat het wordt gebracht, Arabiertje! Bij Warona heb je natuurlijk ook de fout gemaakt door te lang te wachten en daarna de uitslag van de keuring te negeren, omdat je in korte tijd al aan haar was gehecht. Jammer dat ze nu toch terug moet!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:01

Ik ga terug ontopic en ik denk dat er genoeg gezegd is over het hele fenomeen Arabiertje.

Yelly: Wat een ontzettend leuk dier zeg! Die stal vind ik ook vallen onder de 'betrouwbare' stallen. Ik ga voor je duimen!

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:06

Zeker, Vonneke :j

Ik zoek geen rilkikker die het om het minste of geringste op een lopen zet :D

Ik heb deze merrie twee keer twintig minuten gereden en ze heeft werkelijk geen stap verkeerd gezet :)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:07

Ja, zeg ik net Yelly. Maar dan wel door een dierenarts die ik zelf verkies. Vind dat je je paard zelf heel goed rijd, vind ze bij je passen.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:12

Een paard die op 3 jarige leeftijd niet sensibel is zal dat in mijn ogen ook niet worden hoor! Ze zullen allemaal wel eens fratsen hebben maar als je nu een goede band opbouwd kan je in de 'pubertijd' al veel meer hebben van je eigen paard. Ik zal voor je duimen morgen!

karinsd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:13

Succes Yelly

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:14

Zelf een dierenarts kiezen is altijd wel aan te raden, denk ik :) En altijd zelf bij de keuring aanwezig zijn!

Dat is waar, Nelleke! Mijn merrie had ook haar rare fratsen, maar ik kon heel veel van haar hebben :j Als je een paard eenmaal goed kent, ben je minder snel onder de indruk van wat ongewenst gedrag :+

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:21

Wat een leuke merrie Yelly! Fijne gangen heeft het dier zo te zien. Ik zal duimen voor je!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:41

@ nelleke; mijn 3 jarige was ook superkoel en nuchter.
Nu hij wat conditie en slimmer is geworden is hij wel wat sensibeler geworden :j
En soms ook wel wat baldadig haha