Extreme luxe of het beste voor je paard, wat kies jij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Welke stal kies jij?

Stal A
83 (14%)
Stal B
497 (85%)

Totaal aantal stemmen: 580

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 15:40

Gini schreef:
Nee, de vraag van TS luidt: ben je een egoïst of een paardenmens?
Aan TS, als de vetgedrukte zin in bovenstaand bericht daadwerkelijk je vraag was, dan moet je je topictitel aanpassen.

ik denk dat de strekking van het topic wel duidelijk is, ook voor jou ;)

Gini

Re: Extreme luxe of het beste voor je paard, wat kies jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:00

Ik dacht het ook, daarom dat ik ook helemaal niet van plan was te reageren. Ik vond het een beetje een onzinnige poll (solly) en heb daarom ook niet gestemd.
Maar ik moet toegeven dat toen de eerste stal-A kiezer Anouska meteen de moraalridders over haar heen kreeg, ik niet anders meer kon als reageren. Als je keuzemogelijkheden geeft, moet je ook respecteren dat iemand een andere mening toegedaan is en een andere keuze kan maken. Daar was in dit topic op dat moment geen sprake van.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:02

Ben ik het helemaal met je eens!

Ik ben ook altidj van de onderbouwde meningen. dan hoeft het niet mijn mening te zijn, zolang je maar weet waar je voor staat! :j

Alice13Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 16:06

Ik ben eigenlijk best geneigd om A te zeggen. Mijn paard staat met slecht weer niet graag buiten. Echt een zeurtje. Daarvoor vind ik een ruime stal en ruime rij gelegenheid wel erg prettig(heb ik nu ook:D)
Ik zou er wel voorzorgen dat mijn paard meer naar buiten kan.

MAAR dat is geen optie volgens deze keuze
Dus ja voor mijn paard, die lekker naar buiten wil, moet ik wel voor B kiezen.

Dus zomers, B en swinters A?! :D:D

bliksem38

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:01

En weer kunnen mensen niet lezen. Waar staat dat mijn paard in n paddock staat ipv een weiland.
Op 1 of andere manier schijnen mensen precies te weten waar ik sta, hoe groot het land is, waarom mijn paard zich verveelt. En dat alleen omdat ik met een aantal anderen de moed heb om te beweren dat niet ieder paard hetzelfde is, en heel gelukkig is met in weer en wind buiten staan, of opgegeten worden door de vliegen bij 30 graden boven 0 (met of zonder vliegendeken). En dan durf ik ook nog te beweren dat paarden op stal A niet per definitie ongelukkig zijn.

En ja, ik ben een paardenmens, geen dierenbeul, mijn paard heeft ijzers, ik ben geen natural, maar een dressuurtutje en paard staat op een wat uitgebreidere versie van stal A. En toch lijkt ze al meer dan 25 jaar heel happy!

bliksem38

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:52

En gelukkig kan lilly de gedachten van alle paarden lezen!

schotjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:57

b natuurlijk! het liefst alleen een wei waar ie lekker kan uitleven!! vind paard geen probleem, (integendeel) en een stal waar is dat voor nodig?? maar goed, buiten dat, heerlijk lekker buiten!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 12:48

Ik kies voor mezelf en voor mijn paard, we moeten het beide leuk hebben. Als ik het niet naar mijn zin heb ben ik ook niet leuk voor mijn paard, die merkt dat gelijk. En hoewel mijn paard alles krijgt wat hij nodig heeft ben ik degene die hard werkt en alles betaald! Ik kan mijn paard ook op een 24/7 stalling zetten in een kudde en dan kan ik er zelf nog maar 3x per week naar toe. Daar heb ik geen paard voor eerlijk gezegd. hij zal er wel stikgelukkig zijn maar ik ben dan niet gelukkig.
Mijn paard staat nu 400 m van mijn huis, loopt hele dagen op de wei in de zomer en heeft het in mijn ogen prima. En zeker omdat het zo dichtbij is zal ik niet gauw van stal veranderen.
Ik zou wel voor stal B kiezen als dat dichtbij zou zijn en eigenlijk sta ik nu ook op een soort van stal B maar dan zonder bos erbij en in de winter alleen paddocks waar ze niet de hele dag in kunnen want die deel je met stalgenoten.

Mirjam_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:29

Ik kies voor stal B! Natuurlijk moet ik het er ook naar mijn zin hebben op de stal, en moet het er geen troep zijn. Maar ik heb veeeele malen liever dat hij lekker 24/7 buiten staat, het hele jaar door, en dat hij op een natuurlijke manier om kan gaan met andere paarden :) En dat ik in het bos kan rijden op stal B vind ik al een hele luxe, dat kan bij mij jammer genoeg niet :'( Een longeerbak of solarium is voor mij ook niet nodig, longeren hou ik niet van en ik wrijf m wel lekker ouderwets droog met stro of ik gebruik een zweetdeken :p
Springen vind ik dan wel weer belangrijk, maar dat kan ook in een gewone bak.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 18:55

Mijn wedstrijdpaarden zijn onlangs van type A naar type B verhuisd, en ik heb er nog geen spijt van gehad. Mijn merrie werd echt neerslachtig en zuur van het hele dagen op stal staan. De hengst vond het dan weer wél best. Kon hij de hele dag met zijn luie reet naar de passerende merries staan kijken. Nu ze weer buiten kunnen (hengst apart, merrie gaat met een maatje) voelen ze zich beiden duidelijk veel beter. De merrie heeft veel meer zin in haar werk, is frisser en nu hebben we ook de mogelijkheid een buitenritje te maken na het trainen.
Thuis heb ik een combinatie tussen A en B. Ruime stallen, solarium, wasplaats met warm en koud water, buitenbak met all-weatherbodem en voldoende weides om alle paarden minimum 7 uur/dag buiten te zetten in aangepaste groepjes. Jammer genoeg geen reiningbodem, vandaar dat mijn wedstrijdpaarden niet thuis staan.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 18:58

vuurneon schreef:
B, want dan heb ik al veel meer luxe dan ik nu heb :')

Same here!! :P

Ik doe het nu al 7,5 jaar met een schuilstal, weilandje en een schuur. En ja, ik rijdt fanatiek wedstrijd, daar heb ik geen bak voor nodig ;)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 19:02

Het merendeel kiest stal B en ik vraag me af hoeveel van hen op stal A staat :-)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 19:09

IK ! Ik heb 3 jaar op stal A gestaan. Ik vond het daar best. Ik huurde permanent 2 boxen, maar wisselde wel regelmatig de paarden die erin stonden, omdat ik ondervond dat mijn paarden er wel zuur en schrikkerig van werden om 23/7 op stal te staan. Dan haalde ik er eentje naar huis en bracht een andere. Zo ging het prima. Wat ik nu wel mis op stal type B is een binnenbak. Maar ik heb een vrachtwagen, dus dat euvel is ook op te lossen.