wat voor paard wou jij vroeger? en wat werd het?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MickeyenVici

Re: wat voor paard wou jij vroeger? en wat werd het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 21:10

Ik droomde altijd van en groot zwart paard, wilde zeker geen vos en nu heb ik 2 vossen. :')

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 21:16

Ik wilde een wat ouder paard, lekker rustig om mee naar buiten te gaan
Wedstrijden te rijden en ga zo maar door.

Ik heb 2 jaar geleden een 2,5 jarige gekocht
Graatmager, angstig en wantrouwend
Geen land mee te bezeilen..
Want hij is nog bang van zijn eigen schaduw

Maar hij is mijn maatje, mijn ventje en we komen er wel :) <3
En hij gaat ook nooit weg, ook al heb ik dit wel is anders gedacht

ashley596

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 21:17

Ik wil één Haflingen en over 2 jaar word het waarschijnelijk werkelijkheid! :) *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 21:30

Volgens mij wilde ik altijd een bont paard. Mooi groot dier.

Toen ik eindelijk echt opzoek ging naar mn eigen paard waren mn eisen alleen een merrie en een klik/goed gevoel.
Tada.. en daar kwam mn wondertje.. Ik mocht niet gaan kijken van een vriendin omdat ze misschien ZE had. Toch gedaan haha en maar goed ook!

Kan dr niet meer missen :) (ondanks de kleine mankementjes)

Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 00:52

Als penny meissie droomde ik van een stoer zwart paard, en het moest natuurlijk wel een hengst wezen die alleen ik kon berijden.....

Ik heb nu een bruine met zwarte manen, een kruising tinker. En het is een merrie haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 01:07

Ik wilde een Arabier. Dat werd het in eerste instantie ook (4 jaar lang naar volle tevredenheid). Uiteindelijk via een volbloed van 1.75 (kom ik aan met m'n 1.62 en 50kg) en een PRE aanbeland bij..... het bruine paard uit mijn profiel. Half Gelders en half Hackney. Een tuigert dus. Je weet wel, van die lompe beesten met een rechte kont, grote hoeven en een ramsneus, althans dat vond ik voorheen altijd :+ Gelukkig heb ik een luxere variant, kwam er pas met dit paard achter dat die ook bestaan. Maar als ik toch érgens nooit naar zou hebben gezocht.....

Overigens wel alle vier paarden ruinen, dus aan de wens "geen merrie" voldeden ze alle vier.

irene_sarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 08:44

Erg leuk om te lezen allemaal!

Ik heb pas toevallig mijn 'wensenlijstje' van 7 jaar geleden eens terug gekeken, van vlak voordat ik mijn eerste écht eigen pony kreeg.
Het kwam een beetje neer op dit:
Het moest een zwarte, een palomino of een valk zijn, het liefst een hengst, mocht goed wild zijn, want bokken en steigeren vond ik leuk en hij mocht vooral geen rustige lieverd zijn.

Wat het is geworden:
Een hele lieve jonge bruine merrie, met een super fijn karakter. In het begin was ze erg eenkennig, maar toen we eenmaal echt een band kregen werd dat ook echt iets heel speciaals (en dat is het tot op de dag van vandaag nog steeds!).
Bokken en steigeren daar heeft ze nog nooit van gehoord, en daar ben ik achteraf toch wel heel blij mee, hihi. (hoe plaats je eigenlijk een foto in een bericht??)

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 08:52

Altijd een voorliefde voor zwaardere rassen gehad.
Dus ik wilde iets van een Fries (en dan niet zo'n smalle he, maar een lekkere ouderwetse boerse knollebol), een shire. Of een haflinger, fjordje. Maar liefst iets met sokken.
Toen zag ik Cassey, en ik was meteen verliefd. ECHT verliefd. Mooiste paard wat ik ooit had gezien. Mooiste Paard Ooit was kleine zwarte pony, ghehehe. Ze heeft mijn liefde voor dit ras aangewakkerd, en ik vrees dat ik mijn leven lang aan Dales Ponies vastzit :-).
Ik heb mij het Dalesfans motto eigen gemaakt: Make Mine a Dales!

PonyenPaard2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:38

Ik wilde een vurige zwarte Arabisch Volbloed hengst, maar nu ben ik toch gevallen voor fjorden, haflingers en KWPNers

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:59

Een zwarte arabier hengst. Heb wel een zwarte draver hengst gehad maar toen ik een arabier kocht werd het een witte merrie :D .

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 21:52

ik had een halflinger en nu ook toen was ik 16 nu ouder :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 14:20

Ik ben zo veranderlijk in wat ik zou willen... Ik vind zoveel paardenrassen leuk... Haflingers, Fjorden, Friezen, Welsh pony's (alleen de Mountain), trekpaarden... Tsja... :)

Wat ik van karakter wel zou willen... Een leergierig paard, een bomproof paard, eentje waar ik ongestoord mee op buitenrit kan met een lange teugel en het liefst zonder zadel. Eentje waar ik van alles mee kan doen. Een paard wat niet dagelijks of wekelijks bereden moet worden, maar eentje die het ook prima in de wei vindt, ook als er maar eens in de twee maanden op gereden wordt. En oh ja, dan is het ook wel handig als het dier het gewend is om 24/7 buiten te lopen :))

Mirandax__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 17:42

Ik wilde vroeger altijd : Een mooi groot wit paard. Alsof je een echt prinsesje was haha.
En ja me eerste verzorg pony : Een hele lieve witte b pony.
Daarna : Shetlander van 1 jaar.
Daarna : Een hele lieve arabier/welsh ( d pony )
Ondertussen ook nog Starlight ( shetlander ) Zepp ( shetlander/arabier ) ( beleerd ) . Amigo ( shetlander ) ( beleerd ) .

En nu me eigen lieve HAFLINGER /3 ( e pony )

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 11:21

Mijn tinkel bleek iets minder gemakkelijk dan ik voor ogen had :=

20 jaar geleden was ik verliefd op een imposante zwarte fries x kwpn ruin, maar het werd een klein vos dravermerrietje :')

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 12:11

Ik wilde vroeger altijd een paard met bruine vlekken en zwarte staart en manen. Zodat ik alle 3 de kleuren heb. Maar ik heb nu een prachtige haflinger merrie. Totaal iets anders.
Afbeelding

stellanoella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 15:05

Haflinger ! En het werdt een merens

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 08:54

Ik wilde een bruine (liefst bruin toch, zéker geen schimmel) warmbloed ruin van minstens 1m65 om mee op dressuurwedstrijd te gaan.

En het werd... Een schimmel arabische volbloed van 1m50 die western opgeleerd is :P Ik heb gezweet en afgezien in het begin, maar ik zou me geen beter paard kunnen wensen. Inmiddels ben ik zelf ook omgeschoold naar western en ik heb er nog geen seconde spijt van!

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 08:58

Ik wilde altijd het liefst een groot Duits gefokt dressuurpaard. Ik heb nu een fries (1.64), arabier (1.58) en kwpn'er (geschat op 1.64) alleen de laatste heeft een vader die ook in Duitsland goedgekeurd is. En ik heb in de tussentijd een hekel opgebouwd aan grote paarden :=

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 09:52

Toen ik echt klein was wilde ik graag een palomino of bont kleutig paard/pony.
dit werd later bijgeteld naar een breder paard met veel wit, t liefst geen zwart paard... en vooral geen fjord, tinker, fries of haflinger. en als eerste paard geen jonkie.

Ik kwam thuis met een 4 jarige KWPN Ruin van Negro, net onder het zadel...
zwart, best smal, en geen aftekeningen.
Ik was nog nooit zooo verliefd geweest! en nog steeds is het een lieverd, en
hij was mn alles, helaas afgekeurd als sportpaard en gaat nu bij mennissen als recreatiepaard doort leven. Blij dat ik dit diertje heb mogen leren kennen, zoveel geleerd van hm!

Nu heb ik een nieuw paard, had weinig eisen, maar hij/zij moest wel beleerd zijn en je moest er in principe zo mee weg rijden, (dus stap, draf, galop en sturen)
Liefst 4 witte benen en een blesje en alle bijzondere dingen toegstaan :-)

Ik ben thuis gekomenmet een 3 jarige onbeleerde ruin, erg bang maar oooooh zooo knap!
Bruin met een blesje en 4 lage witte benen (voor tot net aan de kogel, achter beide tot over kogel)
en een ''boos''oog! (witte rand om oog)
Helemaal in de wolken met dit paard,
hij zal nooit mn oude Zam vervangen, maar ik ben zooo blij met hm,
en ook hij heeft weer zijn bijzondere karaktereigenschappen!

Annnett

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:53

ik wou of een fries, of een bruine pony met zwarte manen (niet echt een ras zo moest ie er uit zien)
Heb nu een witte arabier :)

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:57

wilde echt heeeeeeel graag een Haflinger ruin absoluut geen merrie...werd eerst een arabier ruin en nu een quartermerrie

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:01

Ik wilde altijd een springpaard, kleur had ik geen voorkeur voor als het maar geen schimmel was. Het liefst een merrie en ze moest wel al wat kunnen springen. Rond de 5 jaar ongeveer. Toen kocht ik mijn vorige paard, Christy. Een valk, plaatje van een paard. Net aan een paard (1,59) en ze was nog maar 2,5. Na 10 jaar ging het rijden eindelijk goed. Helaas is zij vorig jaar ingeslapen. Toen ben ik op zoek gegaan naar een spring gefokt paard, een merrie tussen de 1.60 en 1.70 en rond de 3 jaar. En daar kwam ik ook mee terug op het punt na dat ze 2,5 was.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:03

Leuk topic :D

Ik was van plan om binnen 2/3 jaar een jong paard (3j) aan te kopen, graag had ik een goed bewegende, grote, zwartbruine ruin met goede gangen.

En het is iets anders geworden ... :D

Twee maand geleden reed ik een paard voor de fokkers van Soraya (mijn paard). Toen ik na een ritje met het paard naar huis wou gaan, gingen ze net een veulentje in vrijheid laten lopen. 'Ohjaa, leuk' dacht ik, en bleef nog even kijken. Het beestje deed volgens mij nog geen 5 passen of ik wist het al: DAT IS HEM!!!
't is een bruin hengstje geworden van Lord Leatherdale uit een Negro merrie. Momenteel is'ie groot. Dus buiten de kleur en de leeftijd heb ik het nog goed gedaan denk ik :D Ben super trots op mijn kleine aanwinst!

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:06

ik wilde altijd een zwart paard, met witte benen en een bles! mooie kwpn'er!

en nu zijn het allemaal friezen! :P en een bonte pony :)

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 14:30

toen ik klein was wilde ik altijd het paard van sinterklaas en black beauty (dat paard uit die film).
toen ik wat ''serieuzer'' ging denken was mijn droompaard: een donkerbruine/zwarte KWPN merrie die goed was in springen en dressuur, ongeveer 6 jaar en lekker groot was (minstens 1.75).
Uiteindelijk is het een KWPN ruin geworden van 1.70 (misschien iets groter), 9 jaar en hij is bruin met zwarte manen en is nog te lam om met balkje stappen zijn benen eroverheen te zetten, maar ben er wel hartstikke blij mee:)