bethje31 schreef:He Ailill het is inderdaad moeilijk om niet met vooroordelen te gaan smijten maar ik denk wel dat je kunt zeggen dat Amerikanen over het algemeen meer geneigd zijn tot extremen en dat ook normaler vinden. Het argument doe maar gewoon dan doe je gek genoeg is niet echt van toepassing.
Kijk naar die idiote religieuze cults die ze hebben, die overdreven verkiezingen, hun eten, hun porties, hun auto's en dus ook ook hun fokkers. Kan niet groot of extreem genoeg zijn...
Totilas vindt ik geen extreem gefokt paard. Ok hij lijkt niet echt op een prezwalski maar verder voldoet in feite aan de standaard proporties van een gemiddeld paard en fysiek functioneert hij perfect. De foto's die ik hier zag voldoen daar absoluut niet meer aan, paarden zijn misvormd en kunnen haast niet meer goed functioneren, die ruggen! Dat er nog iemand op gaat zitten ook! Wat een idiote manier van fokken en die manier van rijden ook! Om nog maar helemaal te zwijgen over die paarden op anabolen. Gewoon ziek, arme dieren.....
Je slaat de spijker precies op z'n kop. . . ik zat net nog wat te lezen en dacht bij mezelf dat ze daar inderdaad veel extremer zijn. Niet alleen in de manier van denken maar ook inderdaad met alles wat maar groter en meer kan worden/zijn. Dat is op zich niet erg, moeten ze verder zelf weten. . . maar als je vervolgens ook nog dieren wil gaan veranderen ben je omi verkeerd bezig. Op zich kan ik iemand met een sterke eigen mening vaak goed waarderen, mits diegene in staat is objectief naar iets te kijken en ook zo eerlijk kan zijn om een evt. fout toe tegeven. Of ze dat kunnen is een 2e

Over Totilas. . . ik ben een beetje klaar met het hele Toot-RAT gedoe (bedoel dit niet naar jou toe). Of je bent voor of je bent tegen, feit blijft dat juist diegene die opvallen vaak kritiek over zich heen krijgen. Maar er is een groot verschil tussen inderdaad een opvallend paard fokken, of een soort dusdanig verminken dat ze niet meer normaal kunnen functioneren.