Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ikke schreef:Pion schreef:Jammer ambre.
Wij hadden ook de afspraak, bij afkeuring kosten verkoper.
Alleen klinisch gedaan, rontgen hadden ze als 3-jarige al gemaakt en die foto's waren goed dus dat hebben we maar gelaten.
Bij rontgen kan ik me voorstellen dat je de kosten misschien splitst bij afkeuren.
Maar als koper ga je toch niet iedere keer sowieso opdraaien voor de keuringskosten?
Dan blijf je straks bezig. Stel je hebt er toevallig 3 op rij die afkeurd worden?!
Je mag verwachten dat je een gezond paard aangeboden krijgt, kreupelheden of duidelijke afwijkingen aan de buitenkant die kunnen we zien ja, maar ik kan niet IN een paard kijken.
Daar heb je foto's voor nodig.
Bovendien bij afkeuring weet de verkoper ook hoe het ervoor staat, en dan mag de koper voor die kosten opdraaien? En bedankt, nee dankje.
Maar je zult als verkoper drie keer op rij kopers krijgen die je paard "afkeuren"..........
MiniMaxi schreef:Ja die 8 jarige ja, ga toch maar eens contact opnemen. Kijken kan nooit kwaad en een vriendin van mij woont er vlak bij dus leuk te combinerenis het ritje zoiezo niet voor niets haha
En idd gewoon zo goed als je kan controleren. Maar een paard voor dat bedrag ga ik persoonlijk niet helemaal binnenstebuiten keren.
Pion schreef:ikke schreef:Maar je zult als verkoper drie keer op rij kopers krijgen die je paard "afkeuren"..........
Maar mocht er iets mis zijn op de rontgen kun je al zeggen, rontgen afgekeurd. Dat wordt echt niet zomaar beter
Of klinisch, wat zei de DA echt 'afgekeurd' of 'probeer later weer'? Je krijgt als verkoper ook een extra stuk informatie.
ambre schreef:Ikke:ik vertrouw op mijn eigen DA en de hoek waarin de foto gemaakt wordt is veelzeggend.
Daarom altijd de foto's ff laten nakijken door je eigen DA.En in principe is een foto een foto,alleen het advies kan verschillen.
ambre schreef:Ik bedoel de hoek vd röntgenfoto,ikke.
Die kan ik niet beoordelen,maar de DA wel.
Maar als ik de DA al niet wil laten komen,moet een verkoper zo'n dier dan wel willen verkopen?
Want als hij al hinkt bij een rondje slingeren op het harde,dan moet hij gewoon niet aan een argeloze particulier aangeboden worden!
ambre schreef:Pion:ik wil bv geen chipje,maar als het paard voor de sport goedgekeurd wordt met een chipje dan zal ik de keuring moeten betalen.
Maar ik ben nog steeds van mening dat de verkoper bij paarden boven een bepaald bedrag al enige voorkennis behoort te hebben.
ambre schreef:Bij ons is afkeuring nog 1 enkele rit waard,of er moet iemand zijn die zin heeft om tijd en geld te steken in een paard wat niet goed is.
ambre schreef:Een 3 bij een GP paard vind ik wat anders dan een 3 bij een 3jarige die nog niets gedaan heeft.
Je hebt geen idee hoe zich dat gaat ontwikkelen.