Een nieuw paard kopen deel II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:54

wreckh schreef:
nathe schreef:
mmm en waar zijn die critici van het andere topic...

Er zijn meermaals paarden die ik leuk vond afgekraakt en negatief advies rond gegeven wanneer men naar mijn doel keek... en nu vind iedereen elk paard leuk en mooi?

Kom kom! Beetje voetjes op de grond zetten mag nog hoor...

Idd, die mis ik ook wel een beetje.

Ja het valt me op dat sinds ik en Adin een paard hebben dat er geen kritiek meer gegeven wordt...
Alles is mooi en leuk...
Terwijl dit wel een topic is om elkaar te helpen en ook soms terecht te wijzen!

Alleen op die manier is dit topic ook echt nuttig voor de toekomstige koper!

wreckh

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:01

Precies: ik had ook wat aan die kritische mensen. Net als die mensen die mij er af en toe op wezen niet te kritisch te zijn. Wat ook erg belangrijk is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:01

Valk met aalstreep? Waarschijnlijk een bruin dun? (heeft geen creme, dus geen valk)

FleurG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:14

Hoi, hierbij meldt zich nog een zoekende.

Mijn man en ik zijn op zoek naar een leuke ruin. We dachten er een gevonden te hebben, maar helaas is ie gisteren afgekeurd op zijn rug. Alle partijen teleurgesteld en nu moeten we weer opnieuw beginnen. Misschien is dit forum een goed begin.

We zijn op zoek naar:
- een ruin
- 1.70m of groter
- tussen de 5 en 10 jaar
- bij voorkeur M niveau dressuur. Belangrijk is dat we wat van dit paard willen leren, dus op zoek zijn naar een paard met wat ervaring en waar de knopjes opzitten.
- ook geschikt voor een buitenrit, dus koel in het hoofd.
- klinisch en rontgenologisch goedgekeurd (recent of bij aankoop verkopende partij). Liefst met foto's van de rug. Bij de koop zullen we hem opnieuw laten keuren onder de voorwaarde dat wij betalen als het goed is, de verkoper als het paard niet in orde blijkt.
- prijs tussen de 4000 en 5000 euro, maar mag hoger zijn als het het perfecte paard is.

We hebben al een stal in Zoetermeer waar hij direct terecht kan. Na afscheid van ons vorige paard staat deze nu al een paar maanden leeg. Van haar hebben we in verband met rugproblemen (combinatie van kissingspine en artrose) helaas afscheid moeten nemen. Een gezond paard is dus erg belangrijk voor ons.

Wie kan ons verder helpen?

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:18

Hoi Fleur,

Welkom in het topic. Voor een groter paard (1.70m )minimaal M niveau denk ik dat je je prijs iets zal moeten bijstellen of je zal de leeftijd moeten aanpassen dus dat je ook een ouder paard paard wilt. Je zoekt nl in een gewilde doelgroep en de paarden welke helemaal 100% zijn vindt je niet zo snel.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:19

geen makkelijke zoektocht Fleur!
Ik vrees voor de verhouding budget<=> eisen...

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:37

Denk dat dat inderdaad een moeilijke zoektocht wordt FleurG, denk dat je wellicht wel een paard in die prijsklasse kunt vinden als je boven de 10 jaar gaat zoeken. Anders kom je toch snel in de prijsklasse
+- 7500-, uit denk ik.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:40

Ingetje Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Adin ik heb even in je profiel gespiekt leuk paard!

Ik ben ook nog steeds super trots op mijn nieuwe aanwinst!! Vanavond heb ik voor het eerst les met hem!!

Langcara

FleurG schreef:
Hoi, hierbij meldt zich nog een zoekende.

Mijn man en ik zijn op zoek naar een leuke ruin. We dachten er een gevonden te hebben, maar helaas is ie gisteren afgekeurd op zijn rug. Alle partijen teleurgesteld en nu moeten we weer opnieuw beginnen. Misschien is dit forum een goed begin.

We zijn op zoek naar:
- een ruin
- 1.70m of groter
- tussen de 5 en 10 jaar
- bij voorkeur M niveau dressuur. Belangrijk is dat we wat van dit paard willen leren, dus op zoek zijn naar een paard met wat ervaring en waar de knopjes opzitten.
- ook geschikt voor een buitenrit, dus koel in het hoofd.
- klinisch en rontgenologisch goedgekeurd (recent of bij aankoop verkopende partij). Liefst met foto's van de rug. Bij de koop zullen we hem opnieuw laten keuren onder de voorwaarde dat wij betalen als het goed is, de verkoper als het paard niet in orde blijkt.
- prijs tussen de 4000 en 5000 euro, maar mag hoger zijn als het het perfecte paard is.

We hebben al een stal in Zoetermeer waar hij direct terecht kan. Na afscheid van ons vorige paard staat deze nu al een paar maanden leeg. Van haar hebben we in verband met rugproblemen (combinatie van kissingspine en artrose) helaas afscheid moeten nemen. Een gezond paard is dus erg belangrijk voor ons.

Wie kan ons verder helpen?

Dan is die 8 jarige donkerbruin van 1.80 misschien wel iets voor jullie. Heeft meegelopen in slipjacht en daar heb je wel wat nuchtere paarden voor nodig. Maar hij is geloof ik niet of nog niet gekeurd. Heeft ook geen zin. Meestal wil de koper zelf veearts aanwijzen om te keuren, en vaak wil men ook (i.v.m. eisen verzekeringsmaatschappij) dat het rapport niet ouder is dan 3 maanden.

http://link.marktplaats.nl/512907120

AxS136

Wat willen mensen allemaal grote paarden.

Heb ook op website's gekeken voor P.R.E , bijna dezelfde paarden, alleen de een 10 centimeter groter en is 2000 duurder.

Ben ik blij dat ik wat in de 1,60 klasse zoek. :Y)

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:47

De eigenaresse van het Welshje die hier op bokt staat heeft ook weer gereageerd.
Daar wil ik toch ook nog wel gaan kijken, die komt kwa hoogte ook dichter bij mijn wensenlijstje.

Ik heb de eigenaresse van de bezichtiging van vandaag om wat bedenktijd gevraagd, hopelijk genoeg om het welshje ook te kunnen bekijken.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:49

AxS136 schreef:
Wat willen mensen allemaal grote paarden.

Heb ook op website's gekeken voor P.R.E , bijna dezelfde paarden, alleen de een 10 centimeter groter en is 2000 duurder.

Ben ik blij dat ik wat in de 1,60 klasse zoek. :Y)

Dat vraag ik me soms ook af. Omdat grote paarden kwetsbaarder zijn, moeilijker aan elkaar te rijden en vaker gebreken hebben dan kleinere paarden.

Alleen, als je 1.90m bent heb je weinig keus. DAn staat het niet mooi als je op een paard van 1.60m gaat zitten.

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:54

Hallo bokkers,

Ik meld me ook in dit topic. Ik heb een heel erg fijn plekje gevonden voor mijn merrie en de weg staat vrij voor een leuk nieuw paardje. Ik ben op zoek naar het volgende:

-ruin (of hengst die nog geruind kan/mag worden).
-4 t/m 6 jaar (niveau naar leeftijd)
-zadelmak en minimaal 2 maanden doorgereden
-stokmaat minimaal 1.58, uitgegroeid maximaal 1.64 (liefst nog iets kleiner)
-werkwillig, koel en nuchter karakter
-fijne en goede beweger
-dressuur gefokt (KWPN, NRPS)
-budget momenteel 6000,- maar voor mijn droompaard te verhogen naar 8000,-
-kleur onbelangrijk, maar heb voorkeur voor donkerbruin

Ik wil absoluut geen consessies doen wat betreft geslacht, karakter en stokmaat.
Ik heb geen haast en neem de tijd om mijn droompaardje te vinden, maar ben afhankelijk van internet en heb geen andere ingangen bij fokkers etc. Dus wie iets leuks weet wat aan mijn eisen zou kunnen voldoen, laat het me graag weten.
Laatst bijgewerkt door Pollux op 03-01-12 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:55

In welke regio's zijn jullie eigenlijk zoekende allemaal?

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:57

Langcara, ik reis bijna alles af behalve limburg en zeeland

xmarloesx2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:02

hoii bokkers!
altijd lastig he het zoeken naar "de perfecte pony/paard"
morgen ga ik mn nieuwe ophalen! foto's komen nog !

voor de rest van de bokkers hoop ik dat ze ook "het perfecte"vinden!

x marloes! <3

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:04

Mij maakt het niet uit waar ik moet gaan kijken voor een paard, al moet ik er 3 uur voor in de auto zitten. Wil dan wel eerst graag een filmpje hebben gezien.

FleurG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:32

Ja, ik besef dat de eisen die we stellen erg hoog zijn, toch hadden we er bijna een gevonden. We zoeken en sparen dus rustig door.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:34

FleurG schreef:
Ja, ik besef dat de eisen die we stellen erg hoog zijn, toch hadden we er bijna een gevonden. We zoeken en sparen dus rustig door.

Je kunt toch wel gaan kijken bij een paard tegen je bovengrens. Je kunt altijd lager bieden.

FleurG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:35

[/quote]
Dan is die 8 jarige donkerbruin van 1.80 misschien wel iets voor jullie. Heeft meegelopen in slipjacht en daar heb je wel wat nuchtere paarden voor nodig. Maar hij is geloof ik niet of nog niet gekeurd. Heeft ook geen zin. Meestal wil de koper zelf veearts aanwijzen om te keuren, en vaak wil men ook (i.v.m. eisen verzekeringsmaatschappij) dat het rapport niet ouder is dan 3 maanden.

http://link.marktplaats.nl/512907120[/quote]

Deze heb ik inderdaad gezien. Weet je toevallig wat de vraagprijs is?
Ik wordt moe van al die paarden zonder prijsindicatie. Heb er net voor een gebeld, die bleek 17.500,- te kosten, zonde van de tijd dus.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:38

En welke regio zoeken jullie? @fleur

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:39

Gefeliciteerd Ingetje *\o/* Topic kan dicht, TS heeft eindelijk haar paard :Y)

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:40

FleurG schreef:

http://link.marktplaats.nl/512907120[/quote]

Deze heb ik inderdaad gezien. Weet je toevallig wat de vraagprijs is?
Ik wordt moe van al die paarden zonder prijsindicatie. Heb er net voor een gebeld, die bleek 17.500,- te kosten, zonde van de tijd dus.[/quote]
Iemand in dit topic heeft geloof ik er op gebeld en deze zou 8000 op moeten brengen. Maar je moet altijd minder bieden.

FleurG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:53

Langcara schreef:
Iemand in dit topic heeft geloof ik er op gebeld en deze zou 8000 op moeten brengen. Maar je moet altijd minder bieden.

Mmm dan is ie wel interessant, ik ga er achteraan. Bedankt voor de tip!

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:55

Pff, ben zo zenuwachtig voor morgen. %)