FleurG schreef:Hoi, hierbij meldt zich nog een zoekende.
Mijn man en ik zijn op zoek naar een leuke ruin. We dachten er een gevonden te hebben, maar helaas is ie gisteren afgekeurd op zijn rug. Alle partijen teleurgesteld en nu moeten we weer opnieuw beginnen. Misschien is dit forum een goed begin.
We zijn op zoek naar:
- een ruin
- 1.70m of groter
- tussen de 5 en 10 jaar
- bij voorkeur M niveau dressuur. Belangrijk is dat we wat van dit paard willen leren, dus op zoek zijn naar een paard met wat ervaring en waar de knopjes opzitten.
- ook geschikt voor een buitenrit, dus koel in het hoofd.
- klinisch en rontgenologisch goedgekeurd (recent of bij aankoop verkopende partij). Liefst met foto's van de rug. Bij de koop zullen we hem opnieuw laten keuren onder de voorwaarde dat wij betalen als het goed is, de verkoper als het paard niet in orde blijkt.
- prijs tussen de 4000 en 5000 euro, maar mag hoger zijn als het het perfecte paard is.
We hebben al een stal in Zoetermeer waar hij direct terecht kan. Na afscheid van ons vorige paard staat deze nu al een paar maanden leeg. Van haar hebben we in verband met rugproblemen (combinatie van kissingspine en artrose) helaas afscheid moeten nemen. Een gezond paard is dus erg belangrijk voor ons.
Wie kan ons verder helpen?
Dan is die 8 jarige donkerbruin van 1.80 misschien wel iets voor jullie. Heeft meegelopen in slipjacht en daar heb je wel wat nuchtere paarden voor nodig. Maar hij is geloof ik niet of nog niet gekeurd. Heeft ook geen zin. Meestal wil de koper zelf veearts aanwijzen om te keuren, en vaak wil men ook (i.v.m. eisen verzekeringsmaatschappij) dat het rapport niet ouder is dan 3 maanden.
http://link.marktplaats.nl/512907120