Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 14:18

leuk topic :D
kent iemand het verhaal nog van een meisje, dat een ander meisje tegenkomt terwijl ze rijdt op haar witte ponyhengst king (?), die de leider is van een kudde. Dat meisje was ontsnapt uit een weeshuis waar ze de kinderen mishandelen en slavenarbeid laten doen enzo. Dat meisje komt weer in het weeshyuis terecht en dan willen de gemene mensen van het weeshuis de ponykudde laten afmaken. dan gaat het andere meisje ze redden. Kan iemand dit inscannen pleeeez *\o/*

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:49

ik zoek voor een bokker die nog niet hier kan reageren een penny verhaal wie weet kent 1 van jullie hem

Het gaat over een meisje dat van haar moeder verplicht dressuurwedstrijden moet rijden. Haar pony heet, meen ik Beauty. Ze moet meedoen met de rubriek "bestgaande rijpony". Haar moeder heeft een hackney en doet mee aan aangespannen wedstrijden. Ik geloof dat ze een zus heeft die dameszadel rijdt, en later gaat dat meisje dat ook doen. Maar het liefste wat ze wil is springen, haar moeder verbiedt haar dat omdat haar vader/zus(?) is omgekomen bij het springen. Ze komt een vosje tegen waar ze stiekem op gaat springen en ook aan westrijden mee gaat doen

Herken je dit verhaal pb me dan even bedankt

Rocamor

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 17:33

Had iemand het verhaal van Laverder nou nog? Zou hem erg graag weer willen lezen. En Moira en Misser ook.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 03:09

lavender heb ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 03:20

lavender <3 zo heerlijk penny :P en claude en hendri de 2 friezen :P

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:22

ja beide zijn mooi :j

Iemand die het verhaal van de andere bokker herkend?

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 10:26

Ik heb nog penny´s liggen vanaf het jaar 1985 weet niet of iemand die wil hebben.
Misschien nog wel van daarvoor maar dan moet ik die even gaan zoeken.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:44

franka75 schreef:
lavender heb ik

Lavender heb ik inmiddels ontvangen en heerlijk gelezen. Zo'n mooi verhaal.

Nu moira en misser nog ....

femmy91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:19

Oo ik zou ook heeel graag lavender willen lezen, heb hem vroeger zoooo vaak gelezen!! Heb spijt dat ik alles heb weg gegooid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:38

ik kwam een stapel aangevreten tegen , niet te redden :( . had serieus een brok in mijn keel :') , zelfs mijn geliefde stal penny boek ;(

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 22:16

OHHH :oo dat verhaal van Ts komt zo bekend voor.
Ik herriner me nog vaag wat van en dacht ook dat ie uit de penny kwam.
Ik zou die echt dolgraag weer een keer kunnen lezen.
Als iemand die heeft gescant en in de pc staan.....en zou willen door sturen,ben ik je voor eeuwig dankbaar :D _/-\o_

Jarmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 22:17

Er is volgensmij wel een nieuwe versie, ik zal straks even kijken!

ankep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 23:29

ferrosandy bedoel je dat je ze weg wil doen?? dan houd ik me ten zeerste aanbevolen!!!!!!

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 23:45

Kent iemand deze, niet een verhaal uit de Penny maar de Ponyclub: meisje krijgt een fjord, die het ene moment heel braaf is maar compleet kan omslaan naar onhandelbaar, omdat hij vroeger niet goed opgevoed is (oid). Uiteindelijk wordt het zo gevaarlijk dat de fjord naar de slacht gaat. Geen happy ending, en ik heb er zo hard moeten huilen als klein meisje, maar zou die toch graag nog eens teruglezen :o

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 00:11

Ik heb echt een hele kast vol met penny's nog :') spaarde ze altijd en heb ook ver voor mijn tijd nog penny's liggen :+
Door dit topic ga ik zo even en paar uit de kast halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 00:13

meeting bij jou? de hele middag penny's lezen :')

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 01:42

haha kom ik vandaag in een boekwinkeltje waar ik niet aan gedacht had hij een half jaar die dingen liggen ingebonden en heeft ze net weggegooid ik dat meen je toch hopelijk niet maar helaas, heb hem nu verteld dat tie ze voor me moet bewaren aub

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:11

waar maar weer eens mee bewezen is dat paardrijden je jong van geest houdt, haha.

Zie een boel leeftijdgenoten (35 plussers) voorbij komen die ook nog graag penny's enzo lezen...

Dragon16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:28

Het enige penny verhaal wat ik me kan herrinneren gaat over een meisje dat eindelijk een eigen paard mag wat vervolgens in de wei in het prikkeldraad komt. Het achterbeen moest geamputeerd worden en werd vervangen door een ijzeren been. Daarna kon ze gewoon door blijven rijden.

DolleBokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 00:52

Oh wat een leuk topic is dit! Ik ken ook bijna alle verhalen die hier langs komen (ben 31 dus dat kan ook wel). Al 15 pagina's het gevoel van " o ja die weet ik ook nog" nostalgie. Vooral Claude & Henry, Mistral, Cobalt, die kale ezel, verschillende mijnpony verhalen. Ik krijg ook weer zin om ze te lezen. Kan penny niet een reeks "classic's" uitbrengen.

Ik ben nog op zoek naar 2 verhalen, een over een paard pyrene geloof ik. Dat gaat over een hele groep ruiters (op kamp?) met een trektocht door de pyreneen. Dit verhaal kwam zeker uit de penny.
En ik herinner me ook een verhaal over een aantal poolse pony's die met de trein ergens heen gaan om geslacht te worden. De pony's zijn gemerkt met een driehoek op hun hoef (ik dacht dat er ook 1 was met een houten plaatje tussen zijn ijzers met een briefje ofzo eronder of is dit weer een ander verhaal?). De trein ontspoort ofzo en er ontsnappen een paar pony's, 1 komt dan bij een meisje terecht die dan gaat uitzoeken waarom hij een driehoekje op zijn hoef heeft. Ik weet alleen niet meer hoe het eindigt en of het in de penny of pony club ofzo stond, ik las alles wat ook maar iets met paarden te maken had.
Weet iemand de titels van deze verhalen? Of heeft iemand ze nog liggen?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 00:55

Dragon16 schreef:
Het enige penny verhaal wat ik me kan herrinneren gaat over een meisje dat eindelijk een eigen paard mag wat vervolgens in de wei in het prikkeldraad komt. Het achterbeen moest geamputeerd worden en werd vervangen door een ijzeren been. Daarna kon ze gewoon door blijven rijden.

Hoi rijden kon niet meer maar hij gaf een echte bok van vreugde en kon weer draven was een mooi verhaal
Robin

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 01:02

die ene pony met dat houtje hoorde in het buitenland thuis en die gingen ze terugbrengen naar polen volgens mij. een meisje had dat briefje daar in gevlochten in de manen. en ze waren heel blij met hem toen hij weerc terugkwam.
die anderen werde volgens mij door enge mensen getransporteerd naar het buitenland , was dat niet orkaaan olga die er ook 8 kocht voor de manege?
pyrene ken ik ook en dat meisje kreeg de pony aan het eind , een van de meisjes wilde de trektocht in de snelste tijd rijden en kreeg daar geld voor maar dat ging mis en toen ruth wilde helpen met pyrene vielen ze bijna in de afgrond.

yaylavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 02:09

Oh dat ik dit topic nog niet wist
Was vroeger een echte penny gek en heb ze van lang voor mij tijd nog liggen.
Morgen eens alles lezen kijken of er nogmeer staan die ik ken sowieso het verhaal van mistral maakte weer veel herinneringen los haha

Drunten1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 04:44

Maar kennen jullie Lucky nog? De pony die je kon winnen. Het diertje zal vast niet meer leven, was ookal zo'n 30 jaar terug toen die prijsvraag in de Penny stond. Daar heeft ook menig meisje over gedroomd! Ikke wel iig, haha.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 07:04

Sheran schreef:
Mijn favoriete verhalen waren:
- Herinneringen... over een paard, Lavender, dat aan het veulen Folly zijn carriere vertelt als dressuurpaard.

Ohja, die herinner ik me nog! Volgensmij heb ik daarbij moeten huilen :')