een ander op je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:44

Ik heb ook liever niemand op mijn pony.

Vandaag wel 2 kleine jongetjes erop gelaten.
Ze waren zo enthousiast dat ze vaker willen dus ga ze een beetje les geven maar hun zijn familie dus das anders.
2 van mijn vriendinnen willen les van mij op mijn pony maar dat heb ik liever niet dus dat gaat ook niet gebeuren ik maak alleen uitzondering voor deze 2 maar ook echt alleen hun 2. (mijn pony houd ook niet zo van vreemde op zijn rug dat vind hij heel eng en spannend)
Als ik er iemand anders op laat moet diegene dan wel goed kunnen rijden anders echt niet. (ben heel kieskeurig daarin)

xDarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:20

Zelf slechte ervaring gehad met iemand die mn pony kapot gereden heeft, dus ik ben er goed van genezen.
Mn lieve neefje van 8 lest er op en dat vind mijn pony heeeeerlijk, met zo'n ventje een beetje ronhobbelen.
Voorderest zit ik er alleen maar op en als ik niet kan/op vakantie ben doet mijn instructrice haar rijden, omdat zij ons al sinds ik haar heb lesgeeft, mijn pony doet en haar ook door en door kent.
De rest blijft er met zn vieze poten VANAF.

Duidelijk toch? :D

Cinzia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 09:52

mijn paint word gek als ik iemand anders op hem zet (licht er eigelijk ook aan wie er op gaat zitten)
hij is heel erg op een mens (op mij dan xD) gericht.
Dus laat er liever niemand anders op

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 10:37

max66 schreef:
ik heb dit topic geopend omdat ik verbaasd over mezelf was dat ik het kennelijk lastig vind om iemand anders op mijn paard te laten.

Nu moet ik wel zeggen dat diegene die met me mee wilde naar stal (moeder van schoolvriendinnetje van mijn dochtertje) voor mijn gevoel alleen mee wil omdat ze dan kan paardrijden. Het liefst galloperen. Ze gaat niet mee omdat ze mij zo aardig vindt of omdat ze oprecht geinteresseerd is in mijn paard voor mijn gevoel.

Laatst was mijn buurvrouwtje mee naar stal en zij had er helemaal geen rekening mee gehouden dat ze eventueel zou gaan rijden. Toen vond ik het leuk om aan haar te vragen of ze even op mijn paard wilde. Ik heb haar zelfs nog een minilesje gegeven en ze verwonderde zich erover dat een eigen paard zo anders is als een manegepaard (zij rijdt eens per week in een manegeles).
Dit vond ik harstikke leuk en was trots op mijn paard.

Ik ben er nu dus achter gekomen dat het geen bezitterigheid van mij is, maar dat ik het irritant vind als het alleen om het rijden gaat!

Dat heb ik nu eigenlijk ook, als mensen echt verwachten dat ze op mijn paard mogen of constant vragen of ze erop mogen, laat ik ze er zoiezo niet op. Maar onverwacht durf ik ook wel eens vragen 'wil je er even op?' (dit gebeurt wel zelden ;) ) en dan is dat enkel voor het uitstappen. Mijn vriend rijd wel op mijn paard. Daar heb ik op zich geen probleem mee, zolang hij haar met respect behandeld en haar ook verzorgd!! En mijn pony deel ik met mn moeder.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:59

Normaal laat ik mensen niet zo snel op mijn paard, maar laatst ben ik toch echt bezweken.
Een kleine meid (7 jaar ofzo en altijd úrenlang ontzettend leuk bezig met de pony's) stond op een afstandje smachtend te kijken terwijl ik mijn paard poetste. Ze sprong al bijna een gat in de lucht omdat ze mocht helpen met poetsen, dus toen ik haar voor mij op het zadel tilde viel ze volgens mij haast flauw van geluk :+ Ben even heen en weer gestapt en heb 3 pasjes draf gedaan, maar ik heb toch zeker wel 80 keer dankjewel gehoord. En nog is ze nu altijd ontzettend blij om me te zien en vergeet ze nooit mijn paard een extra knuffel te geven als ze de wei op gaat om een pony voor haar les te halen. <3

HorsePower96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:32

ik vind het wel handig soms een andere op je paard dan kun je van de zijkant zien wat hij/zij doet als ze de zelfde hulpen geeft als jij er op zit

Nicky1992

Re: een ander op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:42

Meestal vindt ik het wel moeilijk als die gene dan ook nog is goed ken rijden :)

max66

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 15:58

haha, ja, dat is irritant he? Als ze dan beter blijken te rijden dan jijzelf!

Belin10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:11

ik vind het niet zo'n probleem, steek er vaak nog wat van op :)

Fruw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:32

Ik heb liever ook geen mensen op mijn paard. Tenminste, niet mensen die denken dat ze kunnen rijden. Een niet-paardenvriendin die een rondje wil stappen vind ik hartstikke leuk.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:42

Ik vind het juist niet vervelend als iemand beter rijd dan ik, dan heb ik er teminste wat aan als die gene er op zit haha. Daarom zou alleen mijn instructeur mijn paarden mogen rijden, verder niemand. :)

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:07

Ik zou er denk ook wel wat moeite mee hebben. Ik heb nu nog geen eigen paard, maar ik vind het al vervelend als de eigenaar van mijn leasepaard er andere mensen op laat rijden :+ Ben jaloers aangelegd haha xD Uitstappen zou ik geen probleem vinden, maar echt rijden met alles erop en eraan zou ik niet zomaar doen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:50

Sinds ze beleerd is ben ik de enige die op mijn paard rijd, maar ik vind het wel belangrijk dat ze ook naar andere mensen luistert als die erop zitten. Dus heb weleens iemand gevraagd of die er een rondje op wilde. Ze was dan vaak een beetje kribbig de eerste paar rondjes, daarna ging het wel beter.

Ik vind het zelf ook leuk om te zien, want ik zie het alleen maar op filmpjes of in de spiegel, maar in het echt ziet het er nog mooier uit hoe ze loopt. <3

Het heeft wel geholpen, ze is nu al veel rustiger en braver als er iemand anders op gaat. :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:15

Bij mij ligt het aan het paard.
Als de eigenaresse van Devdan akkoord is, heb ik er geen moeite mee als iemand anders er een keer opstapt. Future zou door een kundige ruiter best eens gereden mogen worden, als ze beter kunnen rijden: graag zelfs!
Wrangler doe ik niet meer, dat was met GP-ruiters al een drama, als ze er uberhaupt al opkwamen, en wekenlang nog een paard over de zeik dus daarmee heb ik een afspraak, hij hoeft niet meer ;) Wrangler is gewoon een beetje autistisch geloof ik, hij houdt van zijn routines :=

Sill____

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:42

hey

zelf heb ik dan wel geen eigen pony maar wel altijd vaste verzorg pony`s waar ik alles mee mag doen en over mag beslissen. nou is het zo dat het mij eigenlijk niet zo heel veel uit maakt of er nou iemand anders op rijd of niet. ik bedoel die ene keer dat ze mee gaan mogen ze er toch ook wel even op zitten. wat ik nu wel heb met mijn nieuwe pony (nou ja die heb ik nu al 3 jaar maar) is dat daar geen beginners op mogen want anders heb ik de dag er na mijn handen vol aan haar want dan gaat ze weer van alles proberen en ben ik alleen maar bezig met corrigeren. denk bij voorbeeld aan aan draven bij mij is draf draf en zo dra ik het alleen al denk weet ze precies dat ze vlak daarna lekker actief moet aan draven. heeft er iemand anders op gereden kan ik haar eerst weer even 5 keer uitleggen hoe dat ook al weer moest dat vlot weg draven

Angeline1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:50

Ik laat ook bijna niemand op mijn paard. Alleen mijn instrutrice rijdt er soms op. En een stalgenoot van mij kent het paard goed dus heeft hij er in het begin er een paar keer opgezeten. Voor de rest heeft er nog niemand opgezeten.

Wendy_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:21

Ligt eraan wie er op stapt.
Aantal vriendinnen van mij zou ik er zonder moeite opzetten en een buitenrit mee laten rijden.
Vooral omdat ik weet dat ze kunnen rijden, en ook omdat ze mijn paard kennen.
Maar kennissen of onbekenden zou ik er niet zomaar opzetten.