Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
max66 schreef:ik heb dit topic geopend omdat ik verbaasd over mezelf was dat ik het kennelijk lastig vind om iemand anders op mijn paard te laten.
Nu moet ik wel zeggen dat diegene die met me mee wilde naar stal (moeder van schoolvriendinnetje van mijn dochtertje) voor mijn gevoel alleen mee wil omdat ze dan kan paardrijden. Het liefst galloperen. Ze gaat niet mee omdat ze mij zo aardig vindt of omdat ze oprecht geinteresseerd is in mijn paard voor mijn gevoel.
Laatst was mijn buurvrouwtje mee naar stal en zij had er helemaal geen rekening mee gehouden dat ze eventueel zou gaan rijden. Toen vond ik het leuk om aan haar te vragen of ze even op mijn paard wilde. Ik heb haar zelfs nog een minilesje gegeven en ze verwonderde zich erover dat een eigen paard zo anders is als een manegepaard (zij rijdt eens per week in een manegeles).
Dit vond ik harstikke leuk en was trots op mijn paard.
Ik ben er nu dus achter gekomen dat het geen bezitterigheid van mij is, maar dat ik het irritant vind als het alleen om het rijden gaat!
) en dan is dat enkel voor het uitstappen. Mijn vriend rijd wel op mijn paard. Daar heb ik op zich geen probleem mee, zolang hij haar met respect behandeld en haar ook verzorgd!! En mijn pony deel ik met mn moeder. 
Ben even heen en weer gestapt en heb 3 pasjes draf gedaan, maar ik heb toch zeker wel 80 keer dankjewel gehoord. En nog is ze nu altijd ontzettend blij om me te zien en vergeet ze nooit mijn paard een extra knuffel te geven als ze de wei op gaat om een pony voor haar les te halen.
Ben jaloers aangelegd haha xD Uitstappen zou ik geen probleem vinden, maar echt rijden met alles erop en eraan zou ik niet zomaar doen. 
Wrangler is gewoon een beetje autistisch geloof ik, hij houdt van zijn routines