rijden van vroeger ( 1975)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:50

Die mocht ik niet, er mocht geen plakband op de deur |( en voor Pritt buddy's was zo'n grote poster te zwaar.

YSR1971

Re: rijden van vroeger ( 1975)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:56

Ik had ook zo'n poster!
En ik had, hoe fijn voor mijn ouders, voor mijn playmobilpaardjes met stift op de vloer een manege uitgetekend, compleet met bak en stallen uiteraard. Letterbordjes gemaakt en oude cassettebanddoosjes gesloopt, want het doorzichtige gedeelte was rechtop een perfecte wand voor de stal, mét hooiruifje!

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 19:01

wij bouwden ook een heel hindernisparcous in de tuin voor onze hond, mijn fiets was mijn paard.
Mijn dochtertje (9) doet nu dezelfde dingen als ik vroeger. Zij leert onze hond draf en galop aan op stemcommando en een tikje met de riem (teugels)!

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:20

Verafjord schreef:
Ik zag in het topic ergens dat iemand het had over meneer van Vliet die les gaf op de manege in Barendrecht, is dat dezelfde meneer van Vliet die later les is gaan geven bij Reyerbos? Ik heb namelijk jaren les gehad van meneer van Vliet bij Reyerbos

Ja, dat is dezelfde meneer van Vliet :j
Ik heb mijn eerste lessen ook nog van die man gehad, en ik kan hem in m'n hoofd nog steeds zo uittekenen met z'n pet, dichtgeknoopt tweedjasje, ballonrijbroek en leren laarzen..... Daar heb ik geen foto voor nodig :D

Moest ook stiekem glimlachen bij je foto van good old Pico, al was mijn favoriet Panda. Heb helaas geen foto's van hem.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:53

Die posters zijn nog steeds verkrijgbaar! :D

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 23:52

Siamsmeesje schreef:
Verafjord schreef:
Ik zag in het topic ergens dat iemand het had over meneer van Vliet die les gaf op de manege in Barendrecht, is dat dezelfde meneer van Vliet die later les is gaan geven bij Reyerbos? Ik heb namelijk jaren les gehad van meneer van Vliet bij Reyerbos

Ja, dat is dezelfde meneer van Vliet :j
Ik heb mijn eerste lessen ook nog van die man gehad, en ik kan hem in m'n hoofd nog steeds zo uittekenen met z'n pet, dichtgeknoopt tweedjasje, ballonrijbroek en leren laarzen..... Daar heb ik geen foto voor nodig :D

Moest ook stiekem glimlachen bij je foto van good old Pico, al was mijn favoriet Panda. Heb helaas geen foto's van hem.

Na een poosje Pico gereden te hebben ben ik ook Panda gaan rijden, ik was helemaal wous van die pony. Ik heb later gehoord dat ie met z'n been in het prikkeldraad hij gehangen een dat ze hem in hebben moeten laten slapen. Of dat verhaal waar is weet ik niet, omdat degene die mij dat vertelde een soort van pathalogische leugenaar was ;(

En ik heb echt jaren les gehad van meneer van Vliet, totdat Ricardo kwam en na een aantal aanvaringen met hem ben ik dus gestopt bij Reyerbos. Moest van Ricardo van Panda af en moest toen een nieuwe pony gaan rijden die met ponykamp was meegekomen. Dat was Perry en die kreeg ik bijna niet over de hindernissen, leuk joh in een springles :( Toen was de lol er voor mij heel snel vanaf en ben ik gestopt bij Reyerbos

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 00:09

Ja, Panda was een prachtbeest. Jammer dat je het niet met zekerheid weet, want ik heb het me ook altijd afgevraagd. Zeker na de acties om Vosje toen naar een rusthuis te sturen.
Ricardo heeft ook voor mij de lol eruit gehaald toen. Zo anders als meneer van Vliet. Ik moest stoppen omdat m'n vader door omstandigheden minder ging verdienen, maar Ricardo heb ik echt niet gemist.

Anita67

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:48

Owww , wat heerlijk om te lezen , er blijf van alles naar boven borrelen.
Ook ik had een poster, maar deelde die met het gezin hing in de woonkamer op een deur die niet werd gebruikt( zou me moeder nu nooit meer doen !!) die frontriem dat was plastic en liet los ( was ook een 10dehandsje )
Zwart met wit had ik .
Zweepje ik had een groene , jaren deed je daar mee .
Longseerzweep was een lange wilgentak , longseer touw sneed in me handen , was niet van dat zachte zoals nu ( nu heb ik er zelfs 2 )
Halster je had er gewoon 1 ! en met keuren ja een goedkoopachtig wit halster.
De vlechtjes werden omgeklapt en naaide je vast met draad en daarna een wit plakbandje erom heen.
Die kleine elastiekjes had ik niet , had wel veel makkelijker geweest ;)

Als je wat had , had je er maar 1 ding van , tenminste ik .....rijbroek,halster,enz.
En veel zelf maken. creatief met me opa's strotouw.
Owja en jullie borstels ? me opa had een bezem voor me door midden gezaagd was best zat.
Tot ik op school van de 'sint 'een ECHTE paardenborstel kreeg ..ik was koning te rijk met me echte paardenborstel.

Liksteen was gewoon een koeien likblok.
Ze kregen weleens haver , en de dierenarts , kwam wel eens de wormenspuit geven en werd door me eigenwijze ruin het land doorgesleurd , ruin gaf niet op en de dierenarts ook niet ( was wel lachen haha )
Wormenspuiten geef je nu zelf!
Ze krijgen nu echte paardenlikstenen, en goede brok /koek.
En er is megaveel te koop.

En nu me 2 Tinkers hebben zoveeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer als ik ooit toen had .

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:08

listiglistje schreef:
met de ponyclub sinterklaas inhalen, daar had ik toch een schurfthekel aan :( uren wachten langs het kanaal en bevroren voeten :brr:

foto uit de oude doos (1978), ik 4 jaar oud met A pony Heidi, daar heeft iedereen op leren rijden :D

Afbeelding

Yep daar heb ik ook op leren rijden! Ik was zes jaar oud dus 1981 voor mij.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 22:08

jamiroquai schreef:
esja die poster had ikook! Met een Palomino of Hafje, ik wist het verschik toen niet, en met een strobaal op de voorgrond.
En echt de HELE kamer vol met penny- posters, geen kast of wand meer te zien. Zelfs het ( schuine) plafond was volgeplakt! Een dekbedovertrek mocht ik niet, helaas.....

Dat herinner ik me nu pas, ik had ook een dekbedovertrek! Hmm, zou mijn moeder dat nog ergens achterin een kast hebben liggen? :?

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 22:23

Ik had er 1 van een vriendinnetje geleend, beige met bruin. Het was een dekbedovertrek, en wij hadden thuis alleen dekens, geen dekbedden. Dus stopte ik er gewoon de deken in.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 11:58

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:32

Nog zoiets , niemand had een buitenbak je reed gewoon langs de weg en een keer per week clubles , er was er eentje die wel een buitenbak had maar die kon ook echt heel goed rijden , want die ging immers naar Deurne ;)

Anita67

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:41

ja , wij ook gewoon langs de weg.
zaterdagmorgen naar de club 2 km heen en 2 km terug zonder trailer ...jaja.
Zo kwam iedereen naar de club gewoon te paard .

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:42

Ha ha, die frontriemen vliegen je om de oren op dit moment.
Ik laat er zelfs 1 op maat maken, niet bepaald retro.... maar bij Apacheshadow heb ik er ook een besteld.

Ik ging altijd naar de ponyclubles kijken, daar keek ik echt tegenop.
En er was 1 meisje die had al setjes: deken, sjabrak (Een DEKJE!, niet eens een gewoon zadelvormig!)
en beenbeschermers. Nounounou, dat was me wat!
Veel kinderen waren jaloers op haar, het was nogal opvallend- en duur. Niet gewoon boeren- jongens werk, maar al echt voor de sport.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:53

hey ik had ook al vroeg een setje hoor. ik had het geweldige idee dat een zwart dekje toch het netste stond bij de zwarte peesbeschermers (want zwart en wit waren toch echt de enige kleuren toen)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:47

tiwi1969 schreef:
Chaos schreef:
Enne, 120 een winstpunt, geniaal!

Toen kon je max 200 punten halen, dus gewoon 60% :D

Ja okee, dat was met 156 ook idd.
Maar gewoon het idee dat je je stinkende best doet voor 120 punten of meer. :')

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 15:04

Dat meisje had Blackwatch als set, een schots ruitje. Niks zwartwit, ha ha! := Wit was alleen voor de wedstrijden, zwart was voor als je in een kist lag. ;( ..

ikke_draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 20:56

haha en nu haast iedereen met van alles en nogwat aan setjes.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 22:10

Ja setjes ben er ook een beetje verslaafd aan, mar ik denk dat dit komt omdat het gewoon mooi is :p en gewoon wilt dat je paardje er goed uitziet

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:12

In die tijd dacht je daar niet over na, het was er gewoon niet. En ALS je wel zoiets had, was je verwend en verwaand.....

De paarden in stands, dat was eigenlijk het ergste. en alleen op zondag op de wei. En daar baalden we dan van, want dan mochten we ze niet poetsen....

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 22:57

uhu, en als je dn daar precies aan terug denkt dan denk: wat sneu voor die paardjes alleen maar op zondag op de wei en dan hele dagen in stands en jij wordt dan boos omdat je ze niet mocht borstelen omdat ze op de wei stonden :p

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 23:07

Dat is het verschil he, nu denk je "wat is mooi", toen dacht je "wat is practisch", en als het dan per ongeluk ook nog echt voor het doel gemaakt was was je supertrots. Was het nog mooi ook: man, dan liep je rond als een kip op naaldhakken!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 23:37

Mousmous schreef:
In die tijd zou je als osteopaat niet veel verdienen denk ik. :)

Vroeger waren er geen ostheopaten.
Toen reed men dressuur ;)

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 10:25

Een tandarts was al heel wat...