Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Meraki

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:05

ShamalArabs; nice deze tips !
Romanoff; fijn te lezen dat je zo enthousiast al bent !
Mikkie; die ziet er leuk uit !! Bumble-Bee :P http://www.sportscarzone.com/wp-content ... bee-01.jpg da's ook een bumble-bee <3 wel met meer pk's ;)
Lauste; bagger van je arm zeg :\
Kaitlin; onwijs veel plezier !! :):)

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:37

ik zou ook best even naar thailand willen :P
maar uuhm ik denk dat dit topic dan nog wel bestaat,
ik heb een paardje op het oog alleen de leeftijd is van 6/7(lees; dat zocht ik) naar 3 gegaan haha,
maar we hebben gemaild nu even reactie afwachten...

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 21:40

Oh leuk, wat voor een? :D
Haha, bij mij is het ook redelijk wat aangepast hoor!

Wilde een ervaren paard rond de 8 jaar M/Z-niveau.
Het is er een van 4 jaar geworden, 10 weken onder het zadel. :')
En ik wilde graag een merrie, het is een ruin geworden.
Maar desondanks is hij perfect hoor! Heb nog geen enkel paard gezien dat ik leuker vind dat Comique.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:53

wat ik wil staat in mijn onderschift en dit is,
een 3 jarige ruin zadelmak

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:18

@nonawen, die autobot (dus van transformers) bedoelde ik inderdaad ;)

@twilight: zo kwam ik ook steeds op 3-jarige uit. Maar als ik woensdag slaag, dan kom ik thuis met een paard dat overeen komt met het zoekprofiel waar ik mee startte.. dus ik ben benieuwd! Nog 3 nachtjes slapennnn!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 00:37

Morgen is de keuring van Ferro! Spanneeeend! Had zijn manen en staart helemaal uitgeplozen vandaag (was nodig) gaat hij natuurlijk uitgebreid liggen rollen in een plas! Fijn.... :')

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:26

Succes, hopen dat hij word goedgekeurd!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:35

Ben nu bezig met alle spulletjes bij elkaar zoeken van toen ik hem verzorgde, peesbeschermers, dekje, hoefvet, etc. En emmertje snoepjes, had 2 verschillende en eentje daarvan lust hij blijkbaar niet kwam ik gisteren achter haha :P. Hopelijk wordt hij goedgekeurd anders mag alles meteen weer mee terug maarja.

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:54

Spannend zo'n keuring!
Ik heb weer een afspraak gemaakt om een paardje te gaan bekijken, een 7 jarige donkervosse ruin van Kroongraaf, L2 dressuur en zo'n 1m70.
Ik was er al een hele week over aan het twijfelen om te gaan kijken omdat hij boven mijn budget is maar vind hem zo leuk vanaf
de foto dat ik wel moet gaan kijken! :)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:58

Hij is goedgekeeeeurdddd :D :D!!!!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 16:59

GEFELICITEERD! *\o/*

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:59

EllaBellaah schreef:
Hij is goedgekeeeeurdddd :D :D!!!!

Super voor je!! *\o/*

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 17:01

Elynia, je kunt altijd gaan kijken en wie weet krijg je wat van de prijs af! :)
En als je hem écht écht wilt, dan komt het wel goed.

Wordt er eigenlijk vaak de vraagprijs betaald?
Wij doen dat wel.. Komt omdat het paard van mijn instructeur is en hij zou de onderhandelingen enzo altijd doen met de verkopende kant. :P
En hij heeft ons ook zo ontzettend goed geholpen met zoeken, dan betaald mijn vader gewoon direct de vraagprijs.
VP van het paard is 9000, vind ik ook niet zo'n gekke prijs..

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 17:04

Leuk Roelien, ben wel erg benieuwd! Spreek je nog wel even daarover!

Gefeliciteerd met Ferro!!! :D

Leuk elynia!

Wij kregen er bij Courage volgens mij maar 250-500 af hahaha? Maar hij stond een maand daarvoor wel voor een heel ander bedrag te koop! Zeg maar gerust 4000 euries meer :$
Dat is inderdaad ook geen gekke prijs Laura! Gaan jullie ook nog keuren?

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 17:06

Lauste schreef:
Elynia, je kunt altijd gaan kijken en wie weet krijg je wat van de prijs af! :)
En als je hem écht écht wilt, dan komt het wel goed.

Wordt er eigenlijk vaak de vraagprijs betaald?
Wij doen dat wel.. Komt omdat het paard van mijn instructeur is en hij zou de onderhandelingen enzo altijd doen met de verkopende kant. :P
En hij heeft ons ook zo ontzettend goed geholpen met zoeken, dan betaald mijn vader gewoon direct de vraagprijs.
VP van het paard is 9000, vind ik ook niet zo'n gekke prijs..

Voor deze vragen ze €6000 maar bespreekbaar, we proberen dus richting mijn maximaal budget van €5000 te gaan moest hij hét paard zijn.
Ik vind onderhandelen over de prijs zelf erg moeilijk, mijn ouders weten er ook niets van af dus moet het allemaal wat alleen regelen, ik vraag
wel vaak op voorhand of de prijs 'bespreekbaar' is, dan weet je toch al wat meer.
Ik denk dat Comique die prijs wel ongeveer waard is, ziet mij er een erg talentvol paard uit! En mooi binnen jullie budget!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 17:07

Oh dat heb je nog netjes gedaan dan! :)
Volgens mij heb ik de advertentie van Courage toen niet eens gezien, heb je die foto's daarvan nog?
En Comique is al goedgekeurd kort geleden.
Hij staat ook al op stal waar mijn nieuwe paard zou moeten staan, dus allemaal heel makkelijk. _O-
Hij komt in maart/april naar huis toe.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 17:09

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 17:29

Dank jullie wel! Hij was wel braaf joh! Liep zo de trailer op binnen 5 minuten stond hij dr in, en bij de keuring in het begin heeeeeeeeeel druk niet normaal haha, eerst op het zand gelongeert was allemaal prima, liep zich enorm uit te sloven kop dr op en lopen lekker ding haha. Daarna de buigproeven, voorbenen vond hij 3x niks maar de achterbenen gingen allemaal een heel stuk beter. Op het harde longeren ging ook gewoon goed toen was hij al een heel stuk rustiger. Daarna naar binnen en hij stond heel relaxed in de behandelkamer, even naar z'n hart en longen gekeken, ogen waren ook prima. Zelfs na dat ongeluk vond hij het er echt heel netjes uitzien. Mondje zag dr ook goed uit. Hij raadde me aan zeker omdat hij nog jong is om gewoon 1x per jaar tijdens de inentingen even te laten checken ook op het hart enzo. Nog even de rug gevoeld en alles stond netjes recht, Ferro vond het maar flauw dat hij daar zo mee klaar was want hij stond zo dat hij het wel lekker vond haha :P Nu staatttie lekker in de stal te eten, hij had al genoeg eten op vandaag met elke keer de trailer in gaan maar dat hij gewoon even wat te doen had en zich op z'n gemak zou voelen. Maar hij vond het allemaal wel best :)! Wij krijgen daar op stal of nouja kopen, baaltjes stro die 4 euro per stuk kosten daar zitten 12 plakjes op kan je ongeveer 6 dagen mee doen, en kreeg nu de eerste gratis als welkomst cadeautje. Zijn echt super lieve mensen daaro!

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 17:35

@tootje, op die foto zou ik er nou niet echt op vallen maar op die foto's die je mij via msn stuurde juist wel en die foto's van nu.

vanavond krijg ik te horen of we morgen langs kunnen komen bij het paard of dat die al verkocht is spannend!

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 17:39

Gefeliciteerd EllaBellaah!

Ik vind Courage op die foto helemaal niet zo heel aansprekend, terwijl ik hem dat op al jouw foto's wel vind, Lioony :o

Ik wil zo mijn dekens gaan bestellen, maar nu is de vraag: wat precies? Ik ben echt een leek op dekengebied, want bij mijn bijrijdpaarden werd er altijd gewoon gezegd welke wanneer op moest ;) Unique komt elke dag buiten (tenzij het weer zeer slecht is, zoals vandaag waarschijnlijk) ;)

Ik wil nu bestellen:
- Zweetdeken (heb ik al, maar ik wel een nieuwe) :P
- Regendeken 0 gram
- Deken 150 gram, waterdicht
- Deken 300 gram, waterdicht

Dit wordt een rib uit m'n lijf, haha :o Maar maak ik met deze dekens een goede keuze of zouden jullie mij wat anders aanraden? Ik ben niet zo van van onderdekens in combinatie met een regendeken of iets dergelijks..

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 17:53

Klopt Elynia, mooi binnen ons budget. :) En hij is dat geld zeker waard (in mijn ogen), niet alleen superlief maar ook nog eens een heel goed paard!

Hij is klinisch en rontgonlogisch goedgekeurd, ook de rug en hals. Dus dat is wel handig, weet ik iig zeker dat ik niet een teleurstelling krijg door een keuring.

Goh jeetje, daar lijkt Courage echt heel anders! Had die advertentie nooit gezien, maar dat komt omdat ik altijd keek vanaf 5 jaar. :+

Yelly, ik heb qua dekens dit:
- 3 fleecedekens (één hele mooie luxe om mee te showen op wedstrijd :+ , een dikke voor als het paard heel nat is en een normale)
- regendeken 0 gram
- winterdeken 150 gram waterdicht
- winterdeken 340 gram waterdicht
Nog geen vliegendeken ofzo, weet ook nog niet of Comique daar veel last van heeft, wil die alleen aanschaffen als het nodig is.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 18:01

Yelly schreef:
Gefeliciteerd EllaBellaah!

Ik vind Courage op die foto helemaal niet zo heel aansprekend, terwijl ik hem dat op al jouw foto's wel vind, Lioony :o

Ik wil zo mijn dekens gaan bestellen, maar nu is de vraag: wat precies? Ik ben echt een leek op dekengebied, want bij mijn bijrijdpaarden werd er altijd gewoon gezegd welke wanneer op moest ;) Unique komt elke dag buiten (tenzij het weer zeer slecht is, zoals vandaag waarschijnlijk) ;)

Ik wil nu bestellen:
- Zweetdeken (heb ik al, maar ik wel een nieuwe) :P
- Regendeken 0 gram
- Deken 150 gram, waterdicht
- Deken 300 gram, waterdicht

Dit wordt een rib uit m'n lijf, haha :o Maar maak ik met deze dekens een goede keuze of zouden jullie mij wat anders aanraden? Ik ben niet zo van van onderdekens in combinatie met een regendeken of iets dergelijks..

Als ze in een kudde/groep staat Rhino/Rambo. Anders is Amigo ook goed te doen. :j Maar als ze in een groep staat is ie anders gegarandeerd gesloopt. En ze gaan gewoon echt heel lang mee! Deken van de merrie die ik altijd reed heeft 14 jaar (weet neit precies, maar zeker meer dan 10 jaar!) dienst gedaan op die merrie en er was alleen een klittebandje wat niet meer plakte. Ligt nu op de moeder van die merrie en gaat nu ook alweer 2 zomers mee! Heeft het weer van vandaag ook overleefd! Dat is dan wel een Bucas trouwens, die zijn ook heel fijn! Deken van m'n bijrijdpaardje is ook al 10+ en heeft vandaag ook overleefd!

Ik heb: - Eskadron fleecedeken (droogt heel fijn)
- Eskadron dralon zweetdeken (is dikker en neemt meer vocht op, topdeken!)
- Rambo Helix Cooler (is van een apart stofje, dun en ideaal voor lente/zomer, gaan ze niet na zweten, maar drogen wel super!)
- Rambo vliegendeken
- Rhino 0 grams regendeken
- Rambo onderdeken 300 grams
- Rambo winterdeken met halsstuk 370 grams
En ik wil nog een rambo 100 of 200 grams onderdeken, wilde dus eigenlijk al een 200, maar kreeg die 300 :+ Gelukkig zijn die dingen niet zo duur.

Courage vind ik daar idd ook niet zo mooi, lijkt ook heel anders qua verhoudingen.

Ah, fijn dat alles al gedaan is Laura! Das echt top! :j

Roelien kom is op msn, ben benieuwd :P

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 20:29

Jeetje, ik voel me bijna bedreigt hier. :=

Heb zo'n vrouw op msn die heel veel op de stal komt (soort mede-eigenaar) van die Jazz die wij bijna hadden gekocht.
En die begint me toch ineens af te branden steeds. :=
Probeer ik rustig iets uit te leggen, gaat ze offline. Ik snap haar probleem niet, is het zo erg als je een paard na 2 keer bekijken niet koopt?
Ik ben toch niet verplicht dat paard te kopen?
Bovendien vind ik het ook oneerlijk dat ze zo tegen míj doet, want als het aan mij lag hadden we dat paard toen wel gekocht.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 20:30

Vreemd! Maar hoezo heb jij die op msn haha?

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 20:34

Ja geen idee, ze vroeg mijn msn. Wilde het eigenlijk ook al niet, maar kon moeilijk zeggen toen we met dat paard bezig waren: krijg je niet!
Nu probeert ze Comique uit mijn hoofd te praten omdat hij zeker weten gaat puberen, etc.