Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:12

Ja spullen ! lekekr shoppen! haha, wat kun je alvast kopen? ik denk halster touwen, borstels halsters, etc. kun je al wel alvast kopen. Iemand nog meer spullen (lijstje?) is wel handig, hoe fik straks niet alles in een keer te kopen, maar kan het dan een beetje verdeeld. dus iemand een lijst met alles? haha! geen zaldels etc. want dat weet ik nog niet of het past! :P

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:13

willemlover schreef:
Oh ik ben zo zenuwachtig he voor vanavond :=. Ik lijk wel een klein kind :P

oh, dat geloof ik wel! had ik ook toen ik naar het eerst paardje ging kijken! :')

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:16

@ lioony, ik koop ook geen nieuwe trailer als hij maar goed is toch?

willemlover schreef:
Oh ik ben zo zenuwachtig he voor vanavond :=. Ik lijk wel een klein kind :P

He geloof dat ik wat heb gemist willemlover?!

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:16

Een lijst met spullen is inderdaad wel handig!
Ik heb al een halster die de meeste ponys zal passen. Dacht namelijk een leuk halstertje te kopen voor mijn vz-merens pony. Dacht met mn brugpiep kop het is een pony dus ik koop maat pony. Ja dat paste niet natuurlijk!

Een meeting is wel leuk ja. Alleen heb ik dan echt nog geen peerd haha :P Ben heel erg benieuwd naar wat iedereen koopt!

@willemlover ik duim mee!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:17

xJasmijn schreef:
Ja spullen ! lekekr shoppen! haha, wat kun je alvast kopen? ik denk halster touwen, borstels halsters, etc. kun je al wel alvast kopen. Iemand nog meer spullen (lijstje?) is wel handig, hoe fik straks niet alles in een keer te kopen, maar kan het dan een beetje verdeeld. dus iemand een lijst met alles? haha! geen zaldels etc. want dat weet ik nog niet of het past! :P

Gewoon naar zo'n mega store en dan een karretje meenemen hahaha INLADEN!!!

teugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:17

Paarden koopje tegenwoordig voor weinig...sommige mensen weten niet meer waar ze er mee naar toe moeten??
Voor een koopje weg of naar de slacht?
Veel mensen moeten depaard(en) elders onder brengen en dat komt elke maand terug!!
Dus proberen de meeste die er snel vanaf moeten...voor een prikkie teverkopen!
Daar is niks mis mee!!(altijd zowiezo laten keuren ;) )
Depaardenhandel cq markt is nog steeds beetje ingestort...incombi met de resessie!
Een paard/pony eerst verzorgen met mogelijkheid tot 1e koop is ook niks mis mee *D !
En meeste mensen praten negatief over bijdragen id kosten voor een verzorg paard/pony?
Maar denk er ook eens aan dat bv €100,-euro pmnd niks is aan een verzorgpaard/pony(meestal hebben ze alle kosten d'r bij gerekend?)
Inverhouding kost een eigen paard 3X zo duur á €300,-pmnd en dat komt iedere maand terug!!
Dus als je het samen met iemand kunt doen d.m.v kosten delen?is niks mis mee!(altijd onder contract doen natuurlijk)
ook handig als iemand ziek is of met vakantie gaat?er komt altijd iemand bij 't paard!
Dus denk héél goed na als je een eigen paard/pony neemt...gemiddeld zit je er zo'n 30jaar of langer aanvast!!
Je moet altijd met een eigen paard/pony een :$ vangnet/fincl buffer achter de hand hebben bv ouders etc..die er voor 100% achter staan!!
Mocht er in de toekomst onverwacht iets fincl voor doen?dan heb je altijd iemand die voor je inspringt en je helpt ;) !?
Zo voor kom je onverwacht in vervelende situatie terecht tekomen...
Een eigen paard/pony kopen is niet moeilijk :+ maar jaar in en uit de zorg lust en lasten opbrengen en alles er voor op offeren is een kunst _/-\o_
Heb je zelf niet iemand die achter jouw paarden besluit staat?( :$ fincl buffer)
Dan zal ik jullie advies geven om zelf GEEN eigen paard/pony tekopen....en 't lekker houden bij 'n bijdrage id kosten van een verzorg paard/pony -:) !
En ja"ik ben ook zo'n paardengek...met een uit dehand gelopen hobby met eigen paarden al" 24jr lang...dus ik spreek uit ervaring dat het soms best een heeele opgave is :j !!
Wil jullie droom niet induigen gooien ~~}> maar op de andere keer zijden wijzen :list: :7

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:18

Goed idee Alice13 ! :P haha hopaaa.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:19

@ Alice het zal vast wel goed komen :)

Nee hoor haha, vanavond word het bod uitgebracht op het weiland, dat is dus alles bepalend voor het verloop van een eigen paardje :+

Ja doen we! Vind ik leuk!
Mijn vader belt vanavond direct hoe het gesprek ik gegaan dus dan laat ik het jullie ook weten. Al zal het waarschijnlijk wat gecompliceerder gaan.
Want wij huurden dat weiland eerst van een verre buurman, een oude man. Bij hem hadden we als hij het ooit zal gaan verkopen recht op 1e koop. Nu is deze beste man overleden en hebben zijn zoons de macht ik handen, en die rekenen zichzelf nogal rijk. Dus ze verwachten waarschijnlijk veel geld. Ze wouden het eerst in de krant zetten en dan gewoon per opbod verkopen maar dat vonden ze toch niet helemaal eerlijk. Dus als ze het nu niet eens zijn met ons bod zetten ze het alsnog in de krant :=

Alice13

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:22

Oh dat had ik wel meegekregen haahah.
Balen dat je het niet voor die tijd hebt kunnen kopen. Mensen rekenen zich al snel rijk, maar weten niet wat een weiland aan onderhoudt ed. kost! Ik hoop dat het lukt en voor het juiste bedrag! Succes duim voor je!

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:23

Dankje! :D

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:25

Goed idee van die meeting!! Ik heb 'm dan al wel! Ik ga er gewoon vanuit dat het dit paard wordt hoor :=
Alleen kan die nog niet echt erg lang/veel lopen, dan valt ie strax nog neer _O-

Ik zal mijn lijstje even overtypen van spullen! :))

@ teugeltje
Mijn ouders zijn mijn financiële buffer. En ik merk er niet zo veel van dat die paardenmarkt op z'n gat ligt :=
Ook heb ik al een invaller voor als ik 1 dag of bijv. een week écht niet kan. M'n vriendin die op dezelfde stal paarden rijd als ik, we zitten echt helemaal op 1 lijn qua rijden en lessen bij dezelfde instructrice. Ook is ze altijd erg voorzichtig (soms iets te :+ ) en haar vertrouw ik m'n paard echt wel toe! :j
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 20-04-11 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:26

teugeltje schreef:
Paarden koopje tegenwoordig voor weinig...sommige mensen weten niet meer waar ze er mee naar toe moeten??
Voor een koopje weg of naar de slacht?
Veel mensen moeten depaard(en) elders onder brengen en dat komt elke maand terug!!
Dus proberen de meeste die er snel vanaf moeten...voor een prikkie teverkopen!
Daar is niks mis mee!!(altijd zowiezo laten keuren ;) )
Depaardenhandel cq markt is nog steeds beetje ingestort...incombi met de resessie!
Een paard/pony eerst verzorgen met mogelijkheid tot 1e koop is ook niks mis mee *D !
En meeste mensen praten negatief over bijdragen id kosten voor een verzorg paard/pony?
Maar denk er ook eens aan dat bv €100,-euro pmnd niks is aan een verzorgpaard/pony(meestal hebben ze alle kosten d'r bij gerekend?)
Inverhouding kost een eigen paard 3X zo duur á €300,-pmnd en dat komt iedere maand terug!!
Dus als je het samen met iemand kunt doen d.m.v kosten delen?is niks mis mee!(altijd onder contract doen natuurlijk)
ook handig als iemand ziek is of met vakantie gaat?er komt altijd iemand bij 't paard!
Dus denk héél goed na als je een eigen paard/pony neemt...gemiddeld zit je er zo'n 30jaar of langer aanvast!!
Je moet altijd met een eigen paard/pony een :$ vangnet/fincl buffer achter de hand hebben bv ouders etc..die er voor 100% achter staan!!
Mocht er in de toekomst onverwacht iets fincl voor doen?dan heb je altijd iemand die voor je inspringt en je helpt ;) !?
Zo voor kom je onverwacht in vervelende situatie terecht tekomen...
Een eigen paard/pony kopen is niet moeilijk :+ maar jaar in en uit de zorg lust en lasten opbrengen en alles er voor op offeren is een kunst _/-\o_
Heb je zelf niet iemand die achter jouw paarden besluit staat?( :$ fincl buffer)
Dan zal ik jullie advies geven om zelf GEEN eigen paard/pony tekopen....en 't lekker houden bij 'n bijdrage id kosten van een verzorg paard/pony -:) !
En ja"ik ben ook zo'n paardengek...met een uit dehand gelopen hobby met eigen paarden al" 24jr lang...dus ik spreek uit ervaring dat het soms best een heeele opgave is :j !!
Wil jullie droom niet induigen gooien ~~}> maar op de andere keer zijden wijzen :list: :7

Helemaal mee eens Teugeltje!

Maar ik denk dat de meeste (vandaag actieve typers) hier wel een buffer en steun achter de hand hebben ;)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:27

Dat wordt straks een nieuw Bokt meeting toppic voor Nieuwe eigenpaarde bezitters AAAH leuk!

Waar woont iedereen? Ik woon in Rijssen Overijssel.

oh ik weet niet eens hoeveel spullen ik heb. IK denk dat je snel teveel hebt wat je niet gebruikt hahaha. Ik heb al een wit dekje voor wedstrijden (vorig jaar gekocht nog niet gebruik, hoe penny)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:29

Nou komt ie, mijn lijstje :=

Premiera hoofdstel
Premiera halster
Amigo Cooler Jersey Java
Amigo transportset Java
Springschoenen Eskardron pikosoft
Vantaggio longeersingel neopreen
Longeerlijn
Bijzettouwtjes
Stijgbeugelkoppelriem
Longeerzweep light
Bucas smartex rain in zwart (0 grams regendeken)
Rhino winterdeken met halsstuk (200 grams)
Rambo winterdeken met halsstuk (350 grams)
Bit
Eskardon Alround beschermers in ieder geval voor, achter moet ik nog even over nadenken..
En eigenlijk wil ik ook nog graag de Tekna voor en achter beschermers, maar ik ga even een keuze maken tussen de alrounds en deze.. :=
En nog heel veel van die spulletjes, betadine shampoo enz.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:32

Alice13 schreef:
Dat wordt straks een nieuw Bokt meeting toppic voor Nieuwe eigenpaarde bezitters AAAH leuk!

Waar woont iedereen? Ik woon in Rijssen Overijssel.

oh ik weet niet eens hoeveel spullen ik heb. IK denk dat je snel teveel hebt wat je niet gebruikt hahaha. Ik heb al een wit dekje voor wedstrijden (vorig jaar gekocht nog niet gebruik, hoe penny)

Ik woon aan de andere kant van het land, Volendam :=

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:32

Ik woon in Noord Holland, Krommenie. Klinkt vast niet bekent, maar Alkmaar of Amsterdam laat vast wel een belletje rinkelen :D Lekker dichtbij duin en strand. De stal waar ik nu naar ga kijken is ook heel dichtbij strand.

Oja, ik hado ok een longeerlijn. Alleen licht die nog bij die pony en die kan ik niet meer ophalen.. Nieuwe verzorger wil me het nummer van de eigenaar niet geven.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:33

Ik woon in Deventer, ook in Overijssel :).

En idd, mijn vader is mijn finaciele buffer :)

Lioony

Krommenie ken ik wel :P

Jessicajoann

Ja volendam is ook niet zo ver van hier :P
De meeste mensen kijken me aan alsof ik over spoken praat als ik zeg dat ik in Krommenie woon :P

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:34

Haha, daar hebben wij meestal geen last van :=

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:34

Ja! Een meeting met de nieuwe paardjes! :D Wat een goed idee! Ik woon ook in Rijssen (overijssel), maar als het goed is komt er toch ook snel een trailer bij, toch Lisanne? (Alice13)
Ik ga donderdag kijken bij een 15-jarig paardje! Heb hem nog niet op de foto gezien of wat dan ook, gewoon blanco erin gaan. Gewoon rustig kijken. Ik houd jullie op de hoogte! Over een tijdje dan een meet met de nieuwe paardjes! :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:36

voor mensen die nog een leuke stalling zoeken in de omgeving poort van twente, kunnen mij pb'en. :)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:38

Barefoot set(tevens te koop voor goed bod, haha) met zadel hoofdstel en borsttuig. Dressuurzadel zwart hoofdstel lading dekjes in ieder geval een voor elke dag.
Zweet deken, uitrijdeken, lederen halster 2 gewone halsters, halstertouwen (geen idee hoeveel)
Super luxe gevulde poetskist.
Beschermers, strijklappen, peesjes (gebruik ik allemaal nooit)
Longeerlijn, straks wil ik nog zo'n elastiek wat je via schoft onder de oksels naar bit doet, dit moet heel goed zijn voor eigen balans van het paard en ruggebruik!

nog een zweetdeken, en staldeken in kleine paarden maat! (gaat dnek ik niet meer passen straks)

Hey willemlover ook in de buurt !nou ik denk dat we daar straks maar eens werk van moeten maken :D Die meeting! ergens in het midden van het land ofzo zodat het voor iedereen die wil te doenis!
Misschien leuk veluwe route rijden (stukje dan) of wijk ik nu weer heel erg van alle woonplaatsen af!
We zullen dan wel zien!

Kuna meld zich! leuk meid, straks samen knollie feuren he!

@ minikatje! Poort van twente, waar precies?
Laatst bijgewerkt door Alice13 op 04-04-11 19:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:40

Dat heb je allemaal dus al? :P

Ik ga in ieder geval wel voor de duurdere dekens (bucas, rhino en rambo dus). Paarden bij mij op stal staan al minimaal 12 jaar onder die dekens en zijn allemaal nog waterdicht! Ik koop liever een duurdere 1 keer dan dat ik elk jaar opnieuw wat kan gaan kopen.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 19:44

heb je helemaal gelijk in!