Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ben heel erg benieuwd naar wat iedereen koopt!xJasmijn schreef:Ja spullen ! lekekr shoppen! haha, wat kun je alvast kopen? ik denk halster touwen, borstels halsters, etc. kun je al wel alvast kopen. Iemand nog meer spullen (lijstje?) is wel handig, hoe fik straks niet alles in een keer te kopen, maar kan het dan een beetje verdeeld. dus iemand een lijst met alles? haha! geen zaldels etc. want dat weet ik nog niet of het past!
)
!
vangnet/fincl buffer achter de hand hebben bv ouders etc..die er voor 100% achter staan!!
!?
maar jaar in en uit de zorg lust en lasten opbrengen en alles er voor op offeren is een kunst
fincl buffer)
!
!!
maar op de andere keer zijden wijzen

) en haar vertrouw ik m'n paard echt wel toe!
teugeltje schreef:Paarden koopje tegenwoordig voor weinig...sommige mensen weten niet meer waar ze er mee naar toe moeten??
Voor een koopje weg of naar de slacht?
Veel mensen moeten depaard(en) elders onder brengen en dat komt elke maand terug!!
Dus proberen de meeste die er snel vanaf moeten...voor een prikkie teverkopen!
Daar is niks mis mee!!(altijd zowiezo laten keuren)
Depaardenhandel cq markt is nog steeds beetje ingestort...incombi met de resessie!
Een paard/pony eerst verzorgen met mogelijkheid tot 1e koop is ook niks mis mee!
En meeste mensen praten negatief over bijdragen id kosten voor een verzorg paard/pony?
Maar denk er ook eens aan dat bv €100,-euro pmnd niks is aan een verzorgpaard/pony(meestal hebben ze alle kosten d'r bij gerekend?)
Inverhouding kost een eigen paard 3X zo duur á €300,-pmnd en dat komt iedere maand terug!!
Dus als je het samen met iemand kunt doen d.m.v kosten delen?is niks mis mee!(altijd onder contract doen natuurlijk)
ook handig als iemand ziek is of met vakantie gaat?er komt altijd iemand bij 't paard!
Dus denk héél goed na als je een eigen paard/pony neemt...gemiddeld zit je er zo'n 30jaar of langer aanvast!!
Je moet altijd met een eigen paard/pony eenvangnet/fincl buffer achter de hand hebben bv ouders etc..die er voor 100% achter staan!!
Mocht er in de toekomst onverwacht iets fincl voor doen?dan heb je altijd iemand die voor je inspringt en je helpt!?
Zo voor kom je onverwacht in vervelende situatie terecht tekomen...
Een eigen paard/pony kopen is niet moeilijkmaar jaar in en uit de zorg lust en lasten opbrengen en alles er voor op offeren is een kunst
![]()
Heb je zelf niet iemand die achter jouw paarden besluit staat?(fincl buffer)
Dan zal ik jullie advies geven om zelf GEEN eigen paard/pony tekopen....en 't lekker houden bij 'n bijdrage id kosten van een verzorg paard/pony!
En ja"ik ben ook zo'n paardengek...met een uit dehand gelopen hobby met eigen paarden al" 24jr lang...dus ik spreek uit ervaring dat het soms best een heeele opgave is!!
Wil jullie droom niet induigen gooienmaar op de andere keer zijden wijzen
![]()

Alice13 schreef:Dat wordt straks een nieuw Bokt meeting toppic voor Nieuwe eigenpaarde bezitters AAAH leuk!
Waar woont iedereen? Ik woon in Rijssen Overijssel.
oh ik weet niet eens hoeveel spullen ik heb. IK denk dat je snel teveel hebt wat je niet gebruikt hahaha. Ik heb al een wit dekje voor wedstrijden (vorig jaar gekocht nog niet gebruik, hoe penny)
Lekker dichtbij duin en strand. De stal waar ik nu naar ga kijken is ook heel dichtbij strand.
Wat een goed idee! Ik woon ook in Rijssen (overijssel), maar als het goed is komt er toch ook snel een trailer bij, toch Lisanne? (Alice13)
Die meeting! ergens in het midden van het land ofzo zodat het voor iedereen die wil te doenis!