Misschien is het slimmer om hier een poll van te maken?
Ontopic; ik was 7. Heb geen eigen paard en nog nooit een dier ingereden. Ik ben nu 18.
HAPPY22
Geplaatst: 15-03-11 21:26
Ik ben op mijn 6e begon, ben nu bijna 16. Ik heb nog steeds geen eigen paard, maar ik rijd wel een pony waar ik als enigste op rijd. Waarschijnlijk ga ik komende zomer voor het eerste een pony inrijden, tenminste dat is de bedoeling.
ManonGrr
Geplaatst: 16-03-11 00:04
Ik begon op mijn 5e, kreeg op mijn 9e(ong). verzorgpony's, en kreeg op mijn 17e een eigen paard
Ik kon vroeger helaas niet paardrijden, er was thuis gene geld voor een dergelijke hobby. Dus ben ik uiteindelijk op mijn 19de via sportorientaties op school in de paarden gerold. Nu ben ik sinds anderhalf jaar bezig met dressuur. Ik vind het geweldig en wil nooit meer zonder paarden.
Ik was 8 jaar toen ik begon bij Stal Bookholt. Dat was in de zomer van 2006, en nu ben ik pas 13. Ik rij dus al bijna 5 jaar paard. Ik vind het nog steeds super en paarden zijn de mooiste dieren die er zijn.
Ik ben begonnen toen ik 10 was, heb nooit een paard echt ingereden, wel wat jonge paarden verder opgepakt (die waren snel-snel ingereden door een prof) en bij eentje heb ik er als eerste opgezeten en toen donderde ik er gelijk af Toen was ik 19. Nu ben ik 22 en heb ik een kleine 1,5 jaar een eigen pony waar ik lang hard voor heb moeten werken en sparen.
peggy74
Geplaatst: 20-03-11 09:40
ik was 7 en 8 met mijn eertste paard hij was net 3 en nu ben ik 36 mijn oudste dochter was 3 en ook haar eerste schetlander op 3 en nu is ze 15
Catty67
Geplaatst: 20-03-11 10:02
Ik was 9 toen ik begon, mocht niet eerder van mijn ouders want dat werd destijds (ik ben nu 43) afgeraden ivm de kans op O-benen. In hoeverre dat gevaar er dan echt is als je vroeger begint heb ik geen flauw idee van, maar in elk geval rijdt mijn dochter ook pas vanaf haar 8ste. Geen risico nemen dan maar... STEL dat ze ooit nog 'ns als model zou willen werken (om maar wat te noemen) dan is het ook niet leuk als ze je afkeuren op je benen
Ik ben begonnen toen ik 10 was, altijd op maneges gereden en vanaf ongeveer mijn 18e ook bijrijdpaarden erbij. Juist de combinatie van verschillende paarden rijden altijd veel van geleerd.
ik begon op mijn 8ste met rijlessen, ik kreeg op mijn 10e een eige pony en heb nu, (ben 14 jaar) 4 pony's ingereden. dit jaar eentje de rest de jaren ervoor Weet niet hoe oud ik toen was, ik blijf ook steeds bezig, mijn vriend (21 jaar) krijgt regelamtig nieuwe pony's die braaf gemaakt moeten worden en dan weer verkocht worden.
ik ben 7 maanden geleden begonnen met rijden, ben 26
maximee95
Geplaatst: 21-03-11 15:43
ik was net 6 toen ik begon met rijden, 7 toen ik mijn eerste verzorgpony'tje had en 10 toen ik voor de eerste keer een pony inreed, die later ook naar italie is verkocht! nu ben ik bijna 16 en heb ik sinds een jaar een eigen paard
hoe oud was je toen je begon met rijden? 7 jaartjes jong
En hoeveel jaar later had je eigen paard? toen ik 9 wasvolgensmij (gekregen voor mn verjaardag, was eerst mn verzorgpony maar hij moest weg toen hebben mn ouders m gekocht zo sweet!)
En hoe lang reed je al toen je je 1e paardje inreed?? 13 geloof ik (dit was een shet, dus steld niet zoveel voor) toen ik 14 was kreeg ik een 3 jarige wel al zadelmak en aangeleverd met 3 knopjes: stap draf en galop nu zitten er inmiddels meer knopjes
Odeale
Geplaatst: 21-03-11 15:56
Ik heb toen ik een jaar of dertien was een paar maanden op pony's gereden bij de manege.
Eigenlijk pas echt gaan rijden toen ik 23 jaar was. Toen kon ik het zelf betalen. Mijn eerste eigen paard kocht ik toen ik 28 jaar was. Die heb ik nog steeds (ulisse).
Een paard inrijden heb ik nog nooit gedaan. Heb nu een jong paard staan die laat ik zadelmak maken maar voor de rest doe ik het zelf. Ben nu 36 jaar.
Toen ik 8 was mocht ik (eindelijk!) gaan lessen bij de manege. Ook alweer 20 jaar geleden...
M'n eerste pony kocht ik toen ik 24 was. En samen met m'n zusje en instructrice heb ik toen ik een jaar of 21(?) was het toenmalige paard van de instructrice ingereden.
marloesxx
Geplaatst: 21-03-11 16:31
ik ben op me 8e (bijna 9) begonnen met rijden, en verzorg het liefste paard ter wereld sinds me 11e . ik heb nog nooit een paard ingereden, zou ook niet weten hoe ik dat zou moeten doen
Ik was 9 toen ik begon met rijden. 12 toen ik mijn 1ste pony kreeg (samen met mijn moeder), 18 bij mijn 2de (verjaardagscadeau) en 20 bij mijn 1ste paard (zelf gekocht)
Ik weet niet hoe oud ik was toen ik mijn 1ste paard inreed, mijn 1ste pony was enkel zadelmak.