mick75 schreef:Voor mij? Ja. Als ik boven mijn maximumgewicht kom mag ik van ikkie niet meer rijden, net zolang tot ik weer rond m'n streefgewicht zit. Dan ga ik maar wat meer lopen, wandelen, longeren en andere dingen doen met mevrouw paard. En wat meer sporten en wat minder vreten. Simpel als wat. En ja, ik heb medicatiekilo's, en ja, ze kunnen eraf. Als je maar echt wilt. En er zijn genoeg dingen die ik heel erg graag wil doen maar niet kan en veel dingen die ik nooit zal kunnen. Kan ik lang of kort over zeuren maar het kan gewoon niet. Klaar.
Een paard is een dier en geen fiets en daar heb je domweg rekening mee te houden. Wil je dat niet of kan je dat niet heb je IMO niets in de buurt van een paard te zoeken en moet je maar een andere hobby zoeken. Zolang je wilt werken met een dier heb je het belang van dat dier boven dat van jezelf te stellen, anders ben je wat mij betreft gewoon een egoist. En als je dus te zwaar bent om op een gemiddeld paard te rijden kan je niet op een manege rijden. Klaar. PAARDRIJDEN IS GEEN RECHT, HET IS EEN LUXE DIE VERDIEND MOET WORDEN!!!!!!!!
Oja, ik ken ook best wat maneges die gemiddelde mannen (aardige lengte, geen overgewicht maar in kilo's nog best wat) niet accepteren als lesklant.
ik had het niet beter kunnen zeggen! helemaal met je eens.