Weinig jongens rijden paard waarom?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:35

mijn vriend reed ooit een paar jaar paard, maar kreeg last van zn *jeweetwel* zegt die, maar als je goed op je kont zit en niet teveel voorover zit moet het meevallen. vorige zomer ging hij op paard van me zus, en viel er in draf al af, paard is 1,75 nu is die bang. Mennen doen best veel jongens, maar dit wil hij juist weer niet. hij wil misschien wel weer gaan rijden, *pas op ik ben besmettelijk met paardenvirus, me ex ging het ook al doen door mij*

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:38

Omdat ze het een typische vrouwen sport vinden....
Net zoals er niet veel vrouwelijke voetballers zijn :Y)
Alleen het rare is dan wel weer, dat je in de paarden topsport, juist weer veel mannen ziet...
Ik vraag me dan altijd af waar die vandaan komen.
Want dagelijks zie ik ze nooit..

*vind het erg verdacht*

suikermeisje

Re: Weinig jongens rijden paard waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 18:29

de vrouwen zijn op jonge leeftijd erg fanatiek, en de mannen niet zo. maar erge fanatiekelingen die stoppen ook sneller. misschien dat dat ook een rol speelt, ze doen het dan niet meer voor de lol. Maar omdat ze willen presteren. ik doe het om beide :P

jessetjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:33

Ik ben pok een jongen:D

soms als ik met mn kleren ofso of se fotos op mn hyves kijken enz doen se beetje dom enz maa datr maakt mij niks uit ik kan nou eenmaal niet sonder paardrijden en mijn pony andorra <3

dus dan gwn denken SO WHAT :)

haha nou ik kan iig nie zonder, en idd op tv zie je de meeste jongens, met springen dan en ik hoorde ook wel van sommige meisjes die stoppen tijdens de puberteit meer en bij jongens die beginnen rond hu n17e ofso dus vandaar dat je later meer jongens siet,, MAAR ik bedoel niet dat dit bij ieder meisje of jongen het geval is he!

haha

Vera_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:25

Jongens vinden het denk ik vaak ''te stoer'' om van een dier [dus een paard] te houden en dat ook toe te geven enzo.
Vandaar dus geen paardrijden.
En ik denk ook dat er jongens zijn die het wel leuk vinden, maar die er niet voor uit te durven komen.

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:27

Mijn vriend vind het voor een keer wel leuk.. maar mag er absoluut nooit over praten dat hij dr eens op gezeten heeft!!
waarvoor die schaamte?
ik vind het een heerlijk gezicht om hem op mijn pony rond te zien kwakkelen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 16:28

Je hoeft niet van een paard te houden om dat paard te rijden ;)

iloveginger2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 10:53

ik denk dat jongens denken,dat paardrijden een meisjes sport is.
nou,ik zie er wel genoeg jongens op paard of pony zitten hoor.
ze willen voetbal :P

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 15:41

Mijn man wilde ook nooit wat met paarden te maken hebben. vond het voor meissie's en hij wilde ze alleen op z'n bord zien...
Ik ben al die tijd gewoon blijven rijden, maar heb hem nooit zo ver gekregen om hem erop te krijgen.
Tja wat dat betreft is het een stoere bouwvakker en paardrijden is voor meissie's..... Tja waarom rijden er zoveel mannen aan de top? Waren homo's volgens hem....

Een paar jaar later ging z'n baas met z'n zoon naast het bouwbedrijf een sprinstal opzetten. Hij had hele verhalen erover.....

Toen z'n zoontje 4 werdt wilde hij op paardrijden en vroeg dat aan z'n vader. Maar kreeg als antwoord, nee is voor meiden.
En ja vader zag hem liever op voetbal gaan (zoals alle jongens uit de familie, al generatie's lang)
Maar hij moest van mij eerst leren zwemmen voordat hij op voetbal mocht.

Maar uiteindelijk wilde hij niet op voetbal, z'n vader/opa etyc konde praten als brugman hij wilde niet op voetbal......

Ondertussen rijdt hij lekker paard en gaan we morgen kijke voor ons eigen paardje

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 15:45

kijk eens in het M/Z springen... dan zie je toch heel veel meer mannen dan vrouwen

moniqueXO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 15:48

T'is wel jammer, ik vind dan jongens en mannen het ook gewoon kunnen doen

Brecht_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:55

kiki1976 schreef:
Tja wat dat betreft is het een stoere bouwvakker en paardrijden is voor meissie's.....

Er zijn dan toch genoeg uitzonderingen :D

Tovie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:33

Ik ken heel veel jongens/mannen die paard rijden.
En bij mij op de manege rijden ook bijna in elke les jongens/mannen mee.
Of hebben er een paard/pony staan.
Eigelijk best wel raar als ze zou denken dat het een meiden sport is.
Want veel springruiters zijn mannen/jongens.
Ook veel polo rijders, menners, crossers, bij de draverij, bij de rennen en op politie paarden rijden vaak mannen/jongens.
En nog meer paarden sporten.
Ook wel meisjes/vrouwen hoor. :P
Kijk ook maar naar wat arme landen daar zijn het ook vaak de mannen/jongens die bezig zijn met de paarden.
En vroeger in de middeleeuwen (en andere tijden)waren het ook voornamelijk mannen/jongens die de paarden deden.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 23:59

Maar op de basisschool, zegt iedereen dat paardrijden voor meisjes is, en dat blijf je je hele leven bijhouden :+

Ik denk dat het gewoon zo gegroeit is, veranderd nog wel ooit hopelijk :D

thysvisscher

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 00:05

Ik zei het vroeger altijd zo als ze zeiden "paardrrijhomo": ik snap nooit waarom niet meer jongens niet naar de manege gaan, want daar vind je de meisjes!! dus da's beter dan met 10 andere jongens onder de douche na de voetbaltraining, dat is pas een homo-ding.
dan moesten ze altijd wel lachen en me een beetje gelijk geven! haha

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 00:07

heeey das mijn tekst :\

maar je hebt wel gelijk :D

Jua

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 04:31

Eh... Hier in Texas rijden er echt veel meer mannen dan vrouwen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:29

LiSSy schreef:
kijk eens in het M/Z springen... dan zie je toch heel veel meer mannen dan vrouwen

heeft waarschijnlijk ook met lef te maken

Tovie schreef:
Ik ken heel veel jongens/mannen die paard rijden.
En bij mij op de manege rijden ook bijna in elke les jongens/mannen mee.
Of hebben er een paard/pony staan.
Eigelijk best wel raar als ze zou denken dat het een meiden sport is.
Want veel springruiters zijn mannen/jongens.
Ook veel polo rijders, menners, crossers, bij de draverij, bij de rennen en op politie paarden rijden vaak mannen/jongens.
En nog meer paarden sporten.
Ook wel meisjes/vrouwen hoor. :P
Kijk ook maar naar wat arme landen daar zijn het ook vaak de mannen/jongens die bezig zijn met de paarden.
En vroeger in de middeleeuwen (en andere tijden)waren het ook voornamelijk mannen/jongens die de paarden deden.

toen mochten de vrouwen geen paard rijden ;)
en het is voornamelijk dat de jongens de stoerdere kanten van het paardrijden kiezen waar een beetje spanning bij komt

amber2202 schreef:
Mijn vriend vind het voor een keer wel leuk.. maar mag er absoluut nooit over praten dat hij dr eens op gezeten heeft!!
waarvoor die schaamte?
ik vind het een heerlijk gezicht om hem op mijn pony rond te zien kwakkelen ;)

mijn vriend schaamd zich dus ook in het bijzijn van een paar dmaar bij de wei geeft die altijd extra eten (kunnen ze nog wel hebben :P)
en erop wil die ook wel weer gaan doen, terwijl mijn kleine pony voor de kar veel liever is <3
maar nu heb ik hem zo ver (na een rusie van 2,5 uur) dat die een keer meegaat op de kar, want ja eigenlijk was die nog nooit echt meegeweest. Maar hij vind het zo stom als iedereen hem raar zit aan te gapen als we op de kar zitten. Ja gek hea als je door een stad van 20.000 inwoners moet om naar een wedstrijd te gaan :+
maar een rondje de andere kant op is betuwe, heerlijk rustig en mensen kijken je heus niet raar aan. Maar hij houdt ook niet van op de foto te gaan, zucht, mannen :P
maar hij komt er wel, hij moet die macho in hem aan de kant zetten en lekker mijn paardjes mee pesten, want hij loopt die kleine zelf vet te mesten :P

klumpkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 22:50

heej heej heej wat zeg je nou ;)

Nee, op de een of andere manier hoor ik dat vaker, maar als ik op wedstrijd ben zijn er toch verekte veel kerels!!!! (dus met andere woorden, ze zijn er wel, je moet alleen op her fiede moment op de goede plaats zijn :P )

Bacardyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:32

in de topsport zie je genoeg jongens.

xnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:55

Asyaa schreef:

waarvoor rij je dan paard?
toch voor de lol en om je pony de juiste verzorging te gevn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:06

xnina schreef:
Asyaa schreef:

waarvoor rij je dan paard?
toch voor de lol en om je pony de juiste verzorging te gevn?

Wat dacht je van al die professionele ruiters die om de haverklap een ander paard voor klanten rijden?

Pietje_Bell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:42

thysvisscher schreef:
ik snap nooit waarom niet meer jongens niet naar de manege gaan, want daar vind je de meisjes!!

Ja klopt....ervaring leert alleen dat ze meer met hun paard bezig zijn dan met jongens.

thysvisscher schreef:
dus da's beter dan met 10 andere jongens onder de douche na de voetbaltraining, dat is pas een homo-ding.

klopt ook......voetbal is nichtensport.....rugby bijvoorbeeld is mannensport

http://www.youtube.com/watch?v=m3zWHQaYuSI

wel ff hele filmpje kijken

Vera_Horses schreef:
Jongens vinden het denk ik vaak ''te stoer'' om van een dier [dus een paard] te houden en dat ook toe te geven enzo.

onzin...want ik hou wel van mijn paard, wat de rest ervan vindt interesseert me echt de rozen.

psycholove schreef:
mijn vriend die denkt dat dat alleen voor homo's is :S

kiki1976 schreef:
Waren homo's volgens hem....

bedank ze maar even namens mij _-:(

lover111

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:14

jessetjuhhh schreef:
Ik ben pok een jongen:D

soms als ik met mn kleren ofso of se fotos op mn hyves kijken enz doen se beetje dom enz maa datr maakt mij niks uit ik kan nou eenmaal niet sonder paardrijden en mijn pony andorra <3

dus dan gwn denken SO WHAT :)

haha nou ik kan iig nie zonder, en idd op tv zie je de meeste jongens, met springen dan en ik hoorde ook wel van sommige meisjes die stoppen tijdens de puberteit meer en bij jongens die beginnen rond hu n17e ofso dus vandaar dat je later meer jongens siet,, MAAR ik bedoel niet dat dit bij ieder meisje of jongen het geval is he!

haha

ik heb je ook op hyves... maar ik vind t juist leuk als jongens ook rijden!!
alleen maar omdat er meer meiden rijden en jongens ook best kunnen rijden!! *D

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:22

Is wel grappig, als je een verzamelpunt van mannelijke bokkers moet hebben moet je dus een topic met zo'n naam openen. Genoeg heren die hun ideeen hier geven :P