Verkleed paardrijden, Pas de Deux & Kür op muziek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 20:41

Zonder zichtbare gangen is het moeilijk de goeie noot te vinden.
Ieder paard loopt toch iets anders.
Of je moet voor een muziek met een verhaal gaan.
Je loopt dan niet in pas maar volgt de emotie van de muziek.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 13:26

Modern

Kan draf hebben en een rustige galop.

Frisse stap en/of galop

Het is een idee wat mogelijk is..
En ja, je maakt er een jury niet blij mee ;)

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 23:05

Leuk topic om inspiratie in op te doen, al vind ik het bovenstaande minder :o

Het lijkt mij wel leuk om voor een kur een queen thema te doen :j

W0PPY

Re: [centraal] Pas de Deux / Kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:12

Hé! Handig topic!
22 september moet ik ook een kürtje rijden. Heel simpel, gewoon op b-niveau, met een pony.
Meestal lukt het me wel het één en ander te "mixen & matchen" maar het probleem is dat de kür deze keer al uitgeschreven is. Dus niet alleen de onderdelen, maar ook de volgorde. Het is verplicht om deze complete proef te rijden. Heb alleen geeeen idee hoe ik dat met de muziek ga doen. Verder is een vriend van mij, die de muziek altijd voor mij achter elkaar zet, ook nog eens op vakantie.... En laat ik nou echt een leek zijn op het gebied van al die technische computerprogrammatjes...
Ik vroeg me dus af, of er iemand is, die mij (tegen een kleine vergoeding) misschien wil helpen!
Ik kan de kür dan via pb opsturen!

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 13:15

Je moet je proef gewoon filmen, terwijl je die aan het rijden bent. Dan kan je daarmee met Windows Movie Player/Audacity/welk programma dan ook je muziek vergelijken en aanpassen aan je proef :)

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 22:32

iemand nog een leuk idee voor pas de deux?

Typfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 23:48

Lees het topic eens door: genóeg ideeën! :)

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 18:18

Hallo! hoop dat iemand me hier kan helpen..

heb bijna het hele topic doorgekeken.. maar niet gevonden wat ik zocht.. wij hebben dus al een thema.. en al diverse liedjes die we voor de muziek willen gebruiken.. maar dan moeten we dus eerst een proef hebben ;)

kan iemand hier me vertellen welke onderdelen verplicht zijn in de B? en welke in de L? of iets waar ik dit terug kan vinden?

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 19:39

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 20:51

daar kan ik zeker wat mee, hartstikke bedankt!

naar aanleiding van bovenstaande reactie nog wel een ander vraagje.. klopt het dat we bij het binnenkomen niet mogen groeten in een L proef? Mogen we dan pas groeten als we eerst een ander figuur gereden hebben of echt alleen bij het afgroeten?

Typfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 16:30

Binnenkort doe ik met mijn (verzorg)paard (Fries) o.a. mee aan het ringsteken op de paardenmarkt. Het thema is western/country. Ik heb al ideeën hoe ik mezelf ga kleden, maar hebben jullie misschien ideeën voor het paard? :)

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:18

aatjuh12 schreef:
daar kan ik zeker wat mee, hartstikke bedankt!

naar aanleiding van bovenstaande reactie nog wel een ander vraagje.. klopt het dat we bij het binnenkomen niet mogen groeten in een L proef? Mogen we dan pas groeten als we eerst een ander figuur gereden hebben of echt alleen bij het afgroeten?

je moet wel groeten bij het binnenkomen, op knhs.nl staat wel het hele regelement en ook wat je allemaal in je proef moet hebben zitten ;)

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 20:46

Ik heb een vraagje, wat verstaan jullie onder pas de Deux & wat is Khür op muziek?

Wat is dit dan bijvoorbeeld?
Pas de Deux of Khür op muziek?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:59

Goed topic, die hou ik even in de gaten aangezien ik ook een proef op muziek verkleed ga doen, zie een hoop leuke ideeen alleen 1 vraag

Wat voor verf kan ik gebruiken voor een pony? ... dat hij niet gelijk de hele winter gekleurd door het leven gaat?

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 18:56

Waterverf, dat spoel je daarna er zo af, of die spuitbussen die je met carnaval ook gebruikt voor in je haar, maar dat kan nog wel eens een klusje zijn om het erop te doen want dat ziet in een spuitbus :)
Heb zelf wel eens gezien hartjes op billen met felle blauwe waterverf, alleen bij de witte pony kon je na de eerste spoelbeurt nog een beetje zien..
Maar zo te zien heb jij een haflinger hebt, zolang je niet in de manen of staart gaat smeren zal het er zo af gaan en bij die witte was het er ook na een regenbui weer uit hoor :)
Adviseer wel maar 1 laag, niet tussen die haren gaan smeren, daarom kun je beter manen en/of staart niet doen, maar dat moet je zelf weten :)

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:48

Hee allemaal! Ik meld me ook :)

Ik heb pasgeleden (11 sept.) met ons 8-tal een kur op muziek uitvoering gereden! Het was gewoon voor de lol omdat het de clubkampioenschappen waren. Al zijn we er wel een jaar mee bezig geweest :)
We rijden sowieso nooit wedstrijden helaas...
Ik heb ook de muziek in elkaar gezet. Was voor mij ook de eerste keer, en omdat het toch niet officieel was mochten we gewoon liedjes met tekst doen.
Helaas klopte de muziek niet helemaal tijdens de proef omdat de bak ineens groter was gelegd ofzo...

Het filmpje dat is gemaakt is op youtube te bekijken als je: surfcees uitvoering kur op muziek intypt (als het goed is)
Ik zal hier morgen een link plaatsen met het filmpje maar ivm ipod lukt dat nu niet.. Sorry!

Reacties, tips, etc. Zijn altijd leuk!!

Oja we hadden trouwens ook nog de pech dat 1 week voor de uitvoering 1 pony was verkocht en 2 ziek, dus reden 3 v/d 8 op een andere pony als waar ze een jaar lang mee hadden geoefend..

BlueLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 23:03

Hallo,

Over 3,5 week doe ik mee met een verkleedwedstrijd bij ons op de manege :D
We rijden een dressuurproef (L1) op muziek en mogen zelf weten wat voor muziek en kleding..
Maar ik weet niet goed als wie/wat ik moet gaan en welk liedje erbij.. (ik twijfel heel erg :o )

Ik vind het leuk om als disney figuur te gaan maar, ik moet nog wel genoeg tijd hebben om een leuke outfit te vinden ;)
Zelf heb ik al een roze deken *\o/* hihi (zie profiel) dus het moet wel iets in die richting zijn..

Ben benieuwd naar jullie ideeën :))

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 13:05

Friezuhn schreef:
Ik heb een vraagje, wat verstaan jullie onder pas de Deux & wat is Khür op muziek?

Pas de Deux kan niet volgens officiële wedstrijd regels beoordeeld worden en wordt gereden in paren.
Khür op muziek is een proef en kan wel volgens officiële wedstrijd regels beoordeeld worden en wordt gereden met één combinatie.
:P

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 16:43

BlueLady schreef:
Hallo,

Over 3,5 week doe ik mee met een verkleedwedstrijd bij ons op de manege :D
We rijden een dressuurproef (L1) op muziek en mogen zelf weten wat voor muziek en kleding..
Maar ik weet niet goed als wie/wat ik moet gaan en welk liedje erbij.. (ik twijfel heel erg :o )

Ik vind het leuk om als disney figuur te gaan maar, ik moet nog wel genoeg tijd hebben om een leuke outfit te vinden ;)
Zelf heb ik al een roze deken *\o/* hihi (zie profiel) dus het moet wel iets in die richting zijn..

Ben benieuwd naar jullie ideeën :))

waarom ga je niet als pink panter? het deken heb je al.. muziek is er ook wel op te vinden.. t is alleen geen disney figuur..

BlueLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 23:51

Dat is wel een erg leuk idee maar hoe kom ik aan zo'n pak?
of anders alleen zn hoofd ;) want de rest kan ik zelf wel der bij doen

BlueLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 22:02

De muziek van pink panther is een btje saai er word niet in gezongen en het is ook te kort moet ongeveer 6,5 min..

Ik zat nu te denken aan Candyman van Christina Aguilera en dan versierd met allemaal snoepjes wat vinden jullie ervan?

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 22:06

Ik heb gister kur op muziek op mamma mia/abba gedaan. Was erg leuk om te doen.
Als iemand interesse heeft wil ik hem hier wel plaatsen ;)

BlueLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 22:07

Ja laat maar zien hor :j

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 22:10

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 10:37

BlueLady schreef:
De muziek van pink panther is een btje saai er word niet in gezongen en het is ook te kort moet ongeveer 6,5 min..

Ik zat nu te denken aan Candyman van Christina Aguilera en dan versierd met allemaal snoepjes wat vinden jullie ervan?

Als ie niet nerveus wordt van het knisperen van het plastic, doen. :P