Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Spicenut schreef:Ok, een vraag dan. Is er een paard waar iemand van 120 kilo zonder problemen jarenlang op zou kunnen rijden?
Barmat schreef:Spicenut schreef:Ok, een vraag dan. Is er een paard waar iemand van 120 kilo zonder problemen jarenlang op zou kunnen rijden?
http://img690.imageshack.us/i/matador02020202.jpg/
Ik offer me wel effe op hoor
Foto van mij met toenmalige paard. Gewicht: 117 kilo schoon aan de haak. Paard was 176 m. Ik heb het dier ruim 5 jaar gehad, nooit enig probleem whatsoever gehad.
Barmat schreef:@superwoman: Dat is een goeieIk reed het paard bijna twee jaar voordat ik hem kocht. Ik heb hem volledig laten keuren bij aankoop. De voormalig eigenaar had toevalllig nog de foto's van het paard als 3-jarige, nog niet zadelmak, en die had hij meegenomen naar de keuring.
Er was in de jaren (het paard was 8 toen ik hem kocht) niets veranderd in het röntgenbeeld.
Spicenut schreef:Héél vertekenend. Heel slecht, ik weet het, maar bij 120 kilo heb ik echt een michelinpoppetje voor ogen.
superwoman schreef:Ik ben dus van mening dat je bij extra (over) gewicht nog veel meer moet opletten waar je op gaat zitten.
Heel vervelend, maar IK VIND dat je met ruim 100 kilo incl overgewicht, niet moet beginnen met paardrijden. Dat gehobbel wat je niet kan voorkomen als je het moet leren vind ik wel érg veel gevraagd van een paard.
Echter wanneer het niveau van de ruiter goed is én het paard goed in de bespiering zit en het liefst ook nog ront. geen ernstige bemerkingen heeft - je idd best kan rijden met de 120 kilo om de vraag van Spicenut te beantwoorden. Ik denk idd dat de kans op extra slijtage dan erg mee valt.
Echter zie ik toch regelmatig een ander beeld, omdat er zogenaamd geen geschikt paard is of geen geschikt tuig.... - tja dat vind ik dus niet kunnen tegenover een paard.
superwoman schreef:Ik ben dus van mening dat je bij extra (over) gewicht nog veel meer moet opletten waar je op gaat zitten.
Heel vervelend, maar IK VIND dat je met ruim 100 kilo incl overgewicht, niet moet beginnen met paardrijden. Dat gehobbel wat je niet kan voorkomen als je het moet leren vind ik wel érg veel gevraagd van een paard.
Echter wanneer het niveau van de ruiter goed is én het paard goed in de bespiering zit en het liefst ook nog ront. geen ernstige bemerkingen heeft - je idd best kan rijden met de 120 kilo om de vraag van Spicenut te beantwoorden. Ik denk idd dat de kans op extra slijtage dan erg mee valt.
Echter zie ik toch regelmatig een ander beeld, omdat er zogenaamd geen geschikt paard is of geen geschikt tuig.... - tja dat vind ik dus niet kunnen tegenover een paard.
Barmat schreef:Animo_Italia: In je profiel zeg je dat je amateur binnen de subtop bent. Was je dit ook met het gewicht van 155 kg?
Dat kan ik mij bijna niet voorstellen namelijk - in de (sub) top zie je allemaal behoorlijk afgetrainde ruiters en amazones rijden.
Wat heeft jou uiteindelijk doen besluiten (zoveel) af te vallen?
@ ninx: dank je wel voor je compliment
Animo_Italia schreef:Barmat schreef:Animo_Italia: In je profiel zeg je dat je amateur binnen de subtop bent. Was je dit ook met het gewicht van 155 kg?
Dat kan ik mij bijna niet voorstellen namelijk - in de (sub) top zie je allemaal behoorlijk afgetrainde ruiters en amazones rijden.
Wat heeft jou uiteindelijk doen besluiten (zoveel) af te vallen?
@ ninx: dank je wel voor je compliment
Tijdens mijn hoogtij jaren qua gewicht reed ik niet. Mijn paard stond in training, ik ben er ivm het opzetten van m'n bedrijf een poos uitgeweest. Toen het paard lichte tour niveau was afgericht ben ik zelf weer gaan rijden. Dit heeft mij doen besluiten niet meer de dikke directeur uit te hangen maar meer te gaan sporten en gezonder te gaan eten. Voorheen was het vergadering en en uit en vervolgens op de bank neerploffen met 2 zakken Merci Krokant en pasteitjes met kipragout.
Ben nu weer dik 2 jaar aan het rijden en sport 2 keer in de week bij Fitness First. Mijn personal trainer houdt het gelukkig allemaal goed bij. Wordt ook gewoon mijn bed uitgetrommeld als ik me verslapen heb (2 x voorgekomen) en krijg ook serieus een sanctie opgelegd.
Belangrijke noot: mijn personal trainer is tevens mijn buurman en beste maatje.
Alleen zelfdiscipline en een ijzeren wil is niet genoeg, voor mij, om af te vallen.
Anne. schreef:Ik ben het er absoluut mee eens dat mensen die zwaarder zijn dan 90/100KG er goed over na moeten denken of ze wel door kunnen blijven rijden. Maar als jij onder de 80 zit denk ik dat je op geen enkel normaal getraind paard danwel E-pony problemen hoeft te hebben.