Stel, er word een miljoen geboden..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

s_spikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:37

Ik ga hoogst waarschijnlijk ook ja zeggen. Voor de shet. Die mag daarvoor zeker weg. Met mijn eigenste merrie zal ik moeite hebben. Maar waarschijnlijk toch weg gaan doen.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:38

Toevallig hadden we het er zaterdag op stal nog over. Voor een miljoen mag ze zo weg, dit kan ik makkelijk zeggen omdat er niemand een miljoen zal bieden. Voor elk realistisch bedrag wat ze zouden kunnen bieden gaat ze niet weg. :)

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:50

JustaLive schreef:
Pfff sorry hoor. Maar wat kunnen mensen ontsettend aciociaal zijn met geld.
Kijk je paard eens eerlijk in zijn ogen, en zeg dan nog eens dat je hem wilt inruilen voor geld, omdat je zo graag een mooie auto wilt kopen! :roll:

Met andere woorden, je ruilt je beste vriend in voor een auto.
En já tuurlijk had je liever die miljoen gehad, dan de volgende dag een dood paard in de box te vinden. Maar het is gewoon bijna aciociaal om te zeggen, dat je zo graag een mooie auto wilt hebben, dus je paardje maar weg gaat. Vrienden zijn niet te koop, paarden wel. Zo is het gewoon, maar ik zou hem niet verkopen voor zo'n bult geld omdat ik zo graag wat anders wil hebben, Zou me mijn hele leven schuldig voelen! ;)

Best wel erg. Wacht maar tot het er op aan komt,

Dus het grootste deel van bokt ziet zijn/haar paarden niet als vrienden/maatjes, maar als een dier om op te rijden.

Of zouden jullie je hartsvriendin/vriend (mens) ook verkopen?

klomp schreef:
En als hij de andere dag dood in zijn stal ligt, had je gewenst die miljoen te hebben aangenomen :+

Dat weet ik nog zo net niet. Zou ik me nog schuldiger gaan voelen, mocht ik dag 1 mn paard verkocht hebben en dag 2 horen, terwijl ik een miljoen euro's heb, dat ie er niet meer zou zijn. Dan is geen miljoen me nog veilig, maak ik alles kapot in 100 stukjes!

pharagirlke schreef:
Zouden deze mensen het paard ook verkopen als je weet dat hij slecht terecht komt? (interesse, niet neerbuigend bedoelt oid)

Nu pik ik even je vraag.

ZOUDEN JULLIE OOK JE PAARD VERKOPEN ALS JE NIET WEET WAAR TIE TERECHT KOMT, maar dat miljoen is gegarandeerd...
Laatst bijgewerkt door Coentjuh op 14-09-09 18:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Re: Stel, er word een miljoen geboden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:57

Ging die effe mis? :D

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:58

Ik had 3 dingen gequoted, dus 3 berichten achterelkaar. Toen wou ik alles bij elkaar zetten, kon ik die andere twee niet meer verwijderen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:02

Valt me op dat dat vaak niet meer kan... :? Heb dat probleem ook al gehad.

TWFotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:06

hallo nou ben ik nieuw hier.
en heb ik zelf geen paard of pony dus weet eiigenlijk niet is of ik hier ook op mag reageren maar goed, hier komt mijn mening.
Ik lees gewoon heel veel mensen...dat ze voor minder, of wat dan ook gewoon hun paard weg doen.

sorry hoor maar als je een paard of pony hebt,dan hou je er toch van.
Of zijn er hier gewoon serieus nog mensen die hun paard of pony als product gebruiken (oke even anders zeggen: Het paard of pony alleen word gebruikt om wedstrijden te winnen?)

Sorry...maar als ik ooit een paard of pony in mijn bezit heb dan zal die bij mij blijven wonen tot aan haar of zijn dood.
Of hij of zij nu vals zal worden,onhandelbaar,of ziek...
Een paard is een dier uit duizenden, mensen julie horen gelukkig zijn om zo'n dier te bezitten.
en toch nog je paard voor( minder dan) een miljoen verkopen...

ff wat duidelijk maken:geld maakt niet gelukkig...een paard wel.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:07

JustaLive schreef:
Vrienden zijn niet te koop, paarden wel.

Mijn paard zou ik wel verkopen (al zou het me aan het hart gaan). Mijn partner niet!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:14

Ja hoor kom maar op met die miljoen.

Stel je zegt nee en je komt daarna onverwachts in financiële problemen, dag paard, dag centjes.

(hier is een paard overigens een luxe, niet iedereen kan nl een paard onderhouden. mocht er wat gebeuren en ik heb na een flink potje bezuinigen nog écht geld nodig gaat ze toch echt naar iemand anders.. )
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 14-09-09 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:15

beantsje schreef:
JustaLive schreef:
Vrienden zijn niet te koop, paarden wel.

Mijn paard zou ik wel verkopen (al zou het me aan het hart gaan). Mijn partner niet!

Mijn huidige partner ook niet, mijn vorige was ook gevlogen O:) Na zes maanden zouden ze er nog geld aan toe krijgen als ze hem namen :')

lovesSkippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:21

met het paard wat ik nu heb kunnen ze bieden wat ze willen, maar hij gaat niet weg. voor geen miljoen en voor geen 10 miljoen, ik heb altijd geleerd een beessie heb je voor het leven en daar hou ik me aan.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:39

Coentjuh schreef:

Het verschil met mijn vriend en mijn paard is dat ik de eigenaar ben van mijn paard en niet van mijn vriend. Moest ik het eigendomsbewijs van mijn vriend hebben (en moest mensenhandel dus legaal zijn) dan kreeg die voor 1 miljoen euro ook een strik om. :D

Nee, even alle gekheid op een stokje: als je mensen met dieren gaat vergelijken zijn we ver van huis. Een paard met een dubbele beenbreuk laat ik inslapen, een mens niet.

ShadowPizza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:48

Gini schreef:
Coentjuh schreef:

Het verschil met mijn vriend en mijn paard is dat ik de eigenaar ben van mijn paard en niet van mijn vriend. Moest ik het eigendomsbewijs van mijn vriend hebben (en moest mensenhandel dus legaal zijn) dan kreeg die voor 1 miljoen euro ook een strik om. :D

Nee, even alle gekheid op een stokje: als je mensen met dieren gaat vergelijken zijn we ver van huis. Een paard met een dubbele beenbreuk laat ik inslapen, een mens niet.

Wat een vreselijk ráre vergelijking zeg! :oo

1: Zou jij werkelijk jou vriend/man/ verkópen voor een miljoen?! :?
2: Ja inderdaad ja. Dan zijn we ver van huis, Maar even dit. Een mens heeft ook een héél ander been als dat van een paard, gebruikt hem anders, loopt er anders op. Doet er andere dingen mee, is inderdaad geen Logische vergelijking. maar vooral niet hoe jij hem steld. Tuurlijk laat je een mens niet inslapen met een beenbreuk, maar dat zit toch heel anders in elkaar!!! ;)

Daarbij, als ik zo vrij mag zijn. Zou ik graag willen zeggen ( weet niet of het al eerder is verteld? ) Ik vind het gewoon bijna aciociaal worden!!! :oo wat mensen allemaal wel niet zouden doen voor een miljoen. Maar denk eens goed na bij je zelf. En wees eerlijk tegen je zelf. Maakt geld gelukkig? Waarschijnlijk heb je zelf vaak genoeg tegen je zelf verteld, Geld maakt niet gelukkig, vrienden wel. Dat is een uitdrukking. Die heb je waarschijnlijk zelf ook wel eens verteld. Klopt die nu nog wel dan?

Ik bedoel, een miljoen is een hoop geld. Maar als je hoort wat mensen hier allemaal wel niet zouden doen voor geld.... :n
( Niet alleen bokt hoor, maar ik vind dat zobiso veel Nederlanders dat denken/vinden/doen )

Als ik zo vrij mag zijn :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:05

TWFotografie schreef:
ff wat duidelijk maken:geld maakt niet gelukkig...een paard wel.

Hier ben ik het niet mee eens!!! Ik zeg altijd: Geld alléén maakt niet gelukkig.

Geld alleen maakt natuurlijk niet gelukkig. Maar als je al gelukkig en gezond bent en je wint een miljoen. Mwa dan zou ik nog net íets gelukkiger zijn denk ik :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:10

Dan ga ik 'm direct voor je halen!

Maar dan vanuit de redenatie dat iemand die een miljoen kan bieden, er simpelweg ook wel heel goed voor moet kunnen zorgen...
Geloof me, als een doorsnee paard in nl een grote wei, met schuilplek, en een fijne kudde kan krijgen, dan is íe z'n baas zo vergeten! :D

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:14

strik eromheen en weg ermee!!
miljoen is nl wel heel veel!!
en nee, mn man niet... alhoewel.......
waarschijnlijk komt ie toch vanzelf weer terug hahahahah
mag ik t miljoen dan wel houden???? :P

zonder gein, ja paarden gaan weg voor miljoen..
mn honden moet ik heel hard over nadenken..
mn man en kinderen never nooit niet.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:37

Ik zie mijn paard om mee plezier te hebben en om mee te rijden. Niet als vriend.

Weg ermee dus voor die miljoen!

vlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:40

NOOIT!!!!!!!!!

Al wordt het water en brood!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:52

Zoals ik al een paar pagina's terug riep, iedereen heeft recht op zijn eigen mening! Ook al begrijp je er misschien geen snars van dat een ander zo denkt. Dat ligt voor iedereen anders.
Mijn idee, als een paard zijn natje en droogje heeft, gezond is en lekker beweging en aandacht krijgt, maakt dat dier geen bal uit waar die staat. Ze wennen vanzelf met de nieuwe eigenaar en krijgen daar weer een band mee. Net zoals ik weer kan wennen en een band kan opbouwen met een nieuw leuk dier.
Als ik niet zeker zou zijn of hij het goed krijgt, hoef ik dat miljoen niet, ik moet er 100% zeker van zijn.
Ook ga ik niet krom liggen voor een paard, ik zal mijn best doen om alles eraan te doen, maar er is een grens, zeker als je een gezin hebt en je daar ook verantwoordelijk in bent.
Ik ga dus niet later mijn kinderen op water en brood zetten voor een paard. Want als ik op water en brood moet leven door geld tekort en mijn paard wordt ziek, hoe kan ik hem dan nog goede zorg bieden?
Ik zal niemand naief noemen, ieder moet, zoals ik al zei, lekker zelf weten wat te doen met een miljoen, maar ik blijf wel realistisch op financieel gebied. Paard gaat er dus uit voor een miljoen voor een goede eigenaar, anders niet, maar wel dan met giga strik! :D Respect my opinion please! :+ :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:53

jahoor, voor dat bedrag zou ik niet echt hoeven na te denken, met een ander paard krijg ik ook wel weer een band, dus wég dr mee :)

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:54

Weg paard, en dan wil ik haar ook nog wel brengen. :j

Geloof me ik ben echt heel gek met haar, maar voor zo'n bod gaat ze echt weg.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:59

ShadowPizza schreef:
1: Zou jij werkelijk jou vriend/man/ verkópen voor een miljoen?! :?

Ik zei: alle gekheid op een stokje. Daaruit kun je afleiden dat ik het idd niet meende.

ShadowPizza schreef:
]2: Ja inderdaad ja. Dan zijn we ver van huis, Maar even dit. Een mens heeft ook een héél ander been als dat van een paard, gebruikt hem anders, loopt er anders op. Doet er andere dingen mee, is inderdaad geen Logische vergelijking. maar vooral niet hoe jij hem steld. Tuurlijk laat je een mens niet inslapen met een beenbreuk, maar dat zit toch heel anders in elkaar!!! ;)

Hiermee staaf je dus mijn stelling dat de vergelijking mens-paard dus totaal niet opgaat. Dat was mijn bedoeling, fijn dat je die begrijpt. ;)

ShadowPizza schreef:
. En wees eerlijk tegen je zelf. Maakt geld gelukkig?

Wat maakt dan wel gelukkig? Elke maand de laatste restjes bijeenscharen, vrezen dat je de huur niet op tijd betaald krijgt, je kinderen in tweedehands plunje stoppen omdat je gewoon geen geld hebt voor nieuwe kleren, twee baantjes nemen omdat je anders niet rond komt, een vader die gestresst thuis komt omdat die pas op zijn 65e met pensioen kan gaan omdat die een gezin moet onderhouden. Ja, dat is pas echt geluk.
Ik ga niet zeggen dat geld alles is, maar ik ben er zeer zeker van dat geld kan meespelen bij het geluk zijn of niet. Waar ik altijd de kregels van krijg is dat wij, rijke westerlingen met onze krent achter de nieuwste computer en met alle luxe die we willen, durven verkondigen "komaan, geld maakt niet gelukkig." Ga eens naar de achterbuurten van New York en ga daar eens hetzelfde verkondigen. Denk dat je van een koude reis terugkomt.

ShadowPizza schreef:
Waarschijnlijk heb je zelf vaak genoeg tegen je zelf verteld, Geld maakt niet gelukkig, vrienden wel. Dat is een uitdrukking. Die heb je waarschijnlijk zelf ook wel eens verteld. Klopt die nu nog wel dan?

Ik heb nooit gezegd dat geld niet gelukkig maakt, dat zeg ik met mijn hand op mijn hart. Maar zonder vrienden, familie, gezondheid en hoop heb je ook geen geluk. Het is een mix van dat alles.

ShadowPizza schreef:
Ik bedoel, een miljoen is een hoop geld. Maar als je hoort wat mensen hier allemaal wel niet zouden doen voor geld.... :n

Een paard verkopen is geen schande hoor. Van enkele reacties trek ik mijn ogen heel groot open. Geen goede band met mijn paard, asociaal, geen echte liefde,... gewoon omdat ik mijn paard verkoop? Komaan zeg. Misschien is het wel door de liefde voor mijn paard dat ik die verkoop. Als iemand 1 miljoen biedt voor mijn paard, dan weet ik dat die in het geld zwemt en dan weet ik dat die veel meer voor dat paard kan doen als ik dat zou kunnen (bv. peperdure operaties, een lekker warm luxestalletje, grote groene weilanden,...) Heb je daar al eens aan gedacht? Als iemand mijn paard gelukkiger kan maken dan dat ik dat kan, ja dan verkoop ik het beestje, welke band ik er ook mee heb.

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:03

Ik zou het ook niet doen. Mijn pony is mijn kamaraad en mijn beste vriend :+:

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:05

Sommige reacties vind ik toch wel overdreven, dat er gevraagd wordt of we dan wel van onze paarden houden.
Natuurlijk wel, maar zo gaat het nu eenmaal, ik heb mijn eerste pony een paar jaar geleden moeten verkopen, en echt ik rijd er nog weleens langs, hij heeft het geweldig op zijn nieuwe plek en ik ben ook erg gelukkig met mijn nieuwe pony. Ik vond het supermoeilijk om hem weg te doen maar het is gewoon goed zo.

Daarbij zou ik het superegoïstisch vinden tegenover mijn ouders, broers en zus een paard te houden omdat het 'mijn allerbeste vriendje is' en dan een miljoen waar iedereen wat aan heeft laten liggen. En verder vindt iedereen me dan waarschijnlijk behoorlijk lomp.
Als ik ga studeren zal mijn pony zowieso wegmoeten, want mijn ouders hebben er niets mee.

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:28

Zijn (veel) bokkers hier nou zo erg op geld gericht of heb ik zo'n verschrikkelijke andere insteek als het gaat om paarden/dieren?

Sta compleet versteld van de antwoorden hier van vele prikkers....