Later als ik een paard heb en die overlijd, zou ik zeker niet naar de slacht brengen, ik zou hem werkelijk begraven op een mooie plek waar bv me pony van hield ofzo
Ik vind slacten best zielig

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rooslinde24 schreef:Meeste mensen, wat ik zelf nooit zou doen! Doen hem of haar naar de slager zodat ze nog een beetje geld krijgen.
Later als ik een paard heb en die overlijd, zou ik zeker niet naar de slacht brengen, ik zou hem werkelijk begraven op een mooie plek waar bv me pony van hield ofzo
Ik vind slacten best zielig
randalinpony schreef:Nee, harde realiteit is óf slager, óf destructiebedrijf. Cremeren kan trouwens ook nog maar of dat nou in NL al kan?
Lovely schreef:Ja, maar alleen daar waar het slecht werk betreft van de veeartsen. Als de veearts zijn werk fatsoenlijk doet, is er niks aan de hand, dan vecht een paard niet en zijn er ook geen stuiptrekkingen. Maar goed, mensen willen graag goedkoop en dan krijg je dus wel problemen.
KiWiKo schreef:jeutje Lielle.......... ik krijg nu pas mee dat de grote meneer trammelant er niet meer is............
gek op een of andere manier had ik het idee dat die het voor altijd zou blijven doen.........
wel heel laat, maar sterkte nog!
Lielle schreef:KiWiKo schreef:jeutje Lielle.......... ik krijg nu pas mee dat de grote meneer trammelant er niet meer is............
gek op een of andere manier had ik het idee dat die het voor altijd zou blijven doen.........
wel heel laat, maar sterkte nog!
dank je welWij hebben ook altijd gedacht dat hij het eeuwige leven had, maar helaas was dat toch niet zo. Maar hij heeft tot zijn laatste dag zijn kudde bewaakt, en zelfs toen we zijn maatjes in de andere wei hadden gezet toen het moment eenmaal daar was, liep hij nog te stuiteren om bij hen te blijven. En dat is ook de herinnering die ik heb, die akelige minuten toen hij liep te knokken om op de been te blijven, heb ik maar ver weg gestopt. En voor alle duidelijkheid, vervoeren was geen optie meer voor hem, dus ik heb ook vrede met de keuze die we gemaakt hebben, maar het is dus niet zo dat het altijd vredig verloopt, helaas.
Gabriellee schreef:Het is wel super moeilijk om de keuze te maken!! iedereen doet dat anders. Ik zou mijn paard eerder een spuitje geven dan weet je dat het gebeurd is en dat het paard niet van hot naar her gaat en dat andere mensen mijn paard/pony niet op gaat eten. Klinkt raar maar zou voormij echt verschrikkelijk zijn!!
Maar ieders voor zich!;)
Xx
moskaichamp schreef:Misschien even OFF Topic maar zijn er nog andere slachterijen dan diegene in Nijkerk? Ik vind Nijkerk zo ver om naar toe te rijden zou het nodig moeten zijn. Ik woon in Rotterdam en mijn paard staat in Delft. Ik weet niet of ik zou willen slachten maar de afstand houdt me nu zeker tegen!!