Af laten maken of.......

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rooslinde24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:22

Meeste mensen, wat ik zelf nooit zou doen! Doen hem of haar naar de slager zodat ze nog een beetje geld krijgen.
Later als ik een paard heb en die overlijd, zou ik zeker niet naar de slacht brengen, ik zou hem werkelijk begraven op een mooie plek waar bv me pony van hield ofzo

Ik vind slacten best zielig ;(

tommie6600

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:25

wij laten een paard nooit slachten maar inslapen op de kliniek. Daar zijn wij bij. Vind dat een rustige manier.
Ik vind het wel belangrijk dat het gebeurt terwijl het rustig is en zonder publiek. Tot op heden ging dat steeds prima. Geld hoef ik niet van de slager te hebben

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:25

rooslinde24 schreef:
Meeste mensen, wat ik zelf nooit zou doen! Doen hem of haar naar de slager zodat ze nog een beetje geld krijgen.
Later als ik een paard heb en die overlijd, zou ik zeker niet naar de slacht brengen, ik zou hem werkelijk begraven op een mooie plek waar bv me pony van hield ofzo
Ik vind slacten best zielig ;(

Dat klinkt heel mooi, maar dat mag écht niet.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:34

Nee, harde realiteit is óf slager, óf destructiebedrijf. Cremeren kan trouwens ook nog maar of dat nou in NL al kan?

Mij maakt welke methode echt niets uit, als het heengaan zelf maar op een zo pijnloze en stressloze manier gebeurt.

Ik kan mij ook voorstellen dat mensen moeite hebben bij alles rond het euthanaseren van paarden, maar ieder paard komt eens aan zijn einde.
En een paard met een defect in de handel sturen vind ik pas echt onmenselijk, maar dat was eerder in deze draad al besproken dacht ik.

BarbaLala

Re: Af laten maken of.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:11

word wel gedaan hoor, maar dan met ponys, veulens.

cremeren kan in nederland ook hoor :j

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:12

edit; illegaal begraven dus :D

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:49

randalinpony schreef:
Nee, harde realiteit is óf slager, óf destructiebedrijf. Cremeren kan trouwens ook nog maar of dat nou in NL al kan?

Ja, je kunt je paard laten cremeren in Nederland.

@ Rooslinde
Je paard op een mooi plekje ergens onder een boom begraven klinkt heel idyllisch maar zo werkt het niet.
Ten eerste mag het niet in ons land en ten tweede is het even meer werk dan een kuiltje voor je overleden hamster graven.
Er komen dan graafmachines aan te pas ;) .

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:32

Lovely schreef:
Ja, maar alleen daar waar het slecht werk betreft van de veeartsen. Als de veearts zijn werk fatsoenlijk doet, is er niks aan de hand, dan vecht een paard niet en zijn er ook geen stuiptrekkingen. Maar goed, mensen willen graag goedkoop en dan krijg je dus wel problemen.

dat is gewoon echt niet waar. Ik heb onze Trammelant zien vechten om op de been te blijven na de narcosespuit, en het is door de DA allemaal volgens de regelen der kunst gedaan. Maar het zat gewoon niet in zijn aard om zich ergens zomaar (letterlijk) bij neer te leggen, en dat was toen dus ook niet het geval. Akelig gezicht, dat kan ik je wel vertellen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:34

jeutje Lielle.......... ik krijg nu pas mee dat de grote meneer trammelant er niet meer is............

gek op een of andere manier had ik het idee dat die het voor altijd zou blijven doen.........

wel heel laat, maar sterkte nog!

demi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:35

wij hadden ook een pony een arabiertje we hebben har naar de slager gebracht dat was het vriendelijkst voor haar wan tals ze een spuitje kreeg voelde ze het en ging ze opstaan en liet ze zich vallen enz.
dus hebben we voor de slager gekozen en we zijn erbij gebleven toen het gebrude liepen we even weg toen het gebeurd was ging een vriendin kijken het leeeek net of ze sliep helemaal geen paniek in ahaar ogen

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:35

@Lielle:

Ik ben het volledig met je eens, ik heb hetzelfde gehad met m'n eigen paard en heb m'n standpunt verdedigd maar er kwam spijtig genoeg geen reactie op van Lovely...

Misschien dus toch niet zo'n slecht werk van desbetreffende dierenartsen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:40

@ Lovely......... ik heb het ook wel eens meegemaakt......... en echt, ik wil het nooit meer meemaken.

Ik heb het ook zat keren vredig meegemaakt hoor, dat is het niet....... maar die ene keer dat het op dezelfde manier ging, door dezelfde va, maar met een compleet andere uitwerking......

kan ik nog snachts van wakker worden, en dan was het gewoon maar een handelsspaard

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:44

KiWiKo schreef:
jeutje Lielle.......... ik krijg nu pas mee dat de grote meneer trammelant er niet meer is............

gek op een of andere manier had ik het idee dat die het voor altijd zou blijven doen.........

dank je wel :j Wij hebben ook altijd gedacht dat hij het eeuwige leven had, maar helaas was dat toch niet zo. Maar hij heeft tot zijn laatste dag zijn kudde bewaakt, en zelfs toen we zijn maatjes in de andere wei hadden gezet toen het moment eenmaal daar was, liep hij nog te stuiteren om bij hen te blijven. En dat is ook de herinnering die ik heb, die akelige minuten toen hij liep te knokken om op de been te blijven, heb ik maar ver weg gestopt. En voor alle duidelijkheid, vervoeren was geen optie meer voor hem, dus ik heb ook vrede met de keuze die we gemaakt hebben, maar het is dus niet zo dat het altijd vredig verloopt, helaas.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:50

Spuitje, het lijkt me vreselijk voor de slacht, moet er niet aan denken dat ik me paarden opeet.
Het geld gaat het me niet om. Het dat mensen zeggen dat het dier dan nog ''Nutig'' is kan ik al helemaal niet uitstaan...
Dan maar even vechten tegen de dood, maar de slacht. Never in me hele leven niet.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:53

dan heb jij dat nog nooit meegemaakt........... want dat is geen pretje!!!

en ik ben inderdaad een van de mensen die het fijn vind als het lijf ook nog een bestemming heeft ja....... en dus nuttig is.

helaas, kan je mij niet uitstaan nu ( maar troost je, je bent niet de enige op bokt :D )

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:55

Lielle schreef:
KiWiKo schreef:

dank je wel :j Wij hebben ook altijd gedacht dat hij het eeuwige leven had, maar helaas was dat toch niet zo. Maar hij heeft tot zijn laatste dag zijn kudde bewaakt, en zelfs toen we zijn maatjes in de andere wei hadden gezet toen het moment eenmaal daar was, liep hij nog te stuiteren om bij hen te blijven. En dat is ook de herinnering die ik heb, die akelige minuten toen hij liep te knokken om op de been te blijven, heb ik maar ver weg gestopt. En voor alle duidelijkheid, vervoeren was geen optie meer voor hem, dus ik heb ook vrede met de keuze die we gemaakt hebben, maar het is dus niet zo dat het altijd vredig verloopt, helaas.

Ik zie het hem zo doen, want hemellief het was een meneerke :D :D

en voor wat het waard is....... ik weet dat jij altijd de beste keuzes maakt voor het paard, en dat heb je in deze ook gedaan........

Gabriellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:58

Het is wel super moeilijk om de keuze te maken!! iedereen doet dat anders. Ik zou mijn paard eerder een spuitje geven dan weet je dat het gebeurd is en dat het paard niet van hot naar her gaat en dat andere mensen mijn paard/pony niet op gaat eten. Klinkt raar maar zou voormij echt verschrikkelijk zijn!!

Maar ieders voor zich!;)

Xx

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:59

Ik ben er helemaal uit...( ook al heb ik nog geen eigen paard)

Thuis schieten door VA of slager.
En vervolgens óf cremeren of naar Utrecht voor onderzoek mochten ze er daar interesse in hebben.

Maargoed, eerst maar een paard aanschaffen en dan hopen dat ik dit moment nog héél lang uit kan stellen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:02

Gabriellee schreef:
Het is wel super moeilijk om de keuze te maken!! iedereen doet dat anders. Ik zou mijn paard eerder een spuitje geven dan weet je dat het gebeurd is en dat het paard niet van hot naar her gaat en dat andere mensen mijn paard/pony niet op gaat eten. Klinkt raar maar zou voormij echt verschrikkelijk zijn!!

Maar ieders voor zich!;)

Xx

dat kun je allebei voorkomen, door te zorgen dat je er zelf bij blijft, en aangeeft dat je paard niet voor menselijke consumptie bestemd is.

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:06

Misschien even OFF Topic maar zijn er nog andere slachterijen dan diegene in Nijkerk? Ik vind Nijkerk zo ver om naar toe te rijden zou het nodig moeten zijn. Ik woon in Rotterdam en mijn paard staat in Delft. Ik weet niet of ik zou willen slachten maar de afstand houdt me nu zeker tegen!!

Loezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:07

Nu ik eraan dacht ik heb ookal meegemaakt dat een paard een spuitje kreeg( moeder = VA ) Dit hebben we in het donker gedaan. Het kilste moment is en blijft voor mij het wachten tot als het dier volledig slaapt.. Daarna is het met een klap op de grond gevallen. Heb het paard dan nog gewreven aan het hoofd, ontzettend raar. En nu ik zo denk ik ben dit nooit vergeten het is nu toch al een jaar of 3 geleden en het paard was niet eens van ons ofzo.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:08

moskaichamp schreef:
Misschien even OFF Topic maar zijn er nog andere slachterijen dan diegene in Nijkerk? Ik vind Nijkerk zo ver om naar toe te rijden zou het nodig moeten zijn. Ik woon in Rotterdam en mijn paard staat in Delft. Ik weet niet of ik zou willen slachten maar de afstand houdt me nu zeker tegen!!

in zoetermeer zit ook een goede.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:18

Het liefst wil ik als ik er kom dat ze dood in de wei of de stal liggen, dat je niet weet wat er gebeurt is.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:20

Wij hebben onze paarden niet laten slachten, omdat ze zodra ze daar zijn toch het bloed en de dood ruiken. Verder brengen we onze honden en katten ook altijd naar de DA voor een spuitje, dus waarom je paard niet waar je zoveel mee meegemaakt hebt?

Ook kan je er bij de DA bij blijven en bij de slager zou ik toch nooit willen zien hoe ze hem afschieten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:22

ik heb het een paar keer moeten zien, en ik vind het niet ernstiger dan als een paard rustig inslaapt.

Het is altijd naadje, hoe of waar je het ook doet.