Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Dan snap ik je eerdere opmerking niet. pharagirlke schreef:Wel, dan is het toch normaal dat er veel mensen zulke paarden hebben?Dan snap ik je eerdere opmerking niet.
LDRD schreef:suleilitha schreef:Tja, als je niet vaker dan twee keer in de week wilt rijden moet je geen Jazz, Grib, Krack of wat dan ook aanschaffen....
Daarom zou daar eens wat minder mee gefokt moeten worden, want zoveel toppaarden hebben we in NL helemaal niet nodig.
En wat houdt je over als het geen toppertje blijkt te zijn? Geen recreatiepaardje in ieder geval.
kazary schreef:Mijn paard doet dat ook. En net als jij geloofde ik dat niet, omdat ik er ook totaal geen problemen mee heb en hij als een hondje mee loopt.
Ik denk dat het paarden zijn die gewoon even willen testen wie ze tegenover zich hebben.
Dat is op een pensionplek ook al echt fout gegaan, daar sleepte hij dus letterlijk de pensioneigenaar over het erf.
Ik ben toen verhuisd, natuurlijk probeerde hij dat daar ook, maar die man heeft even laten weten dat het daar zo niet mag en ook toen liep hij daar als een mak lammetje rond. Nooit geen problemen meer gegeven.
In een groep paarden is hij wel altijd de baas geweest. Het is wat dat betreft gewoon een paard dat zich niet zomaar in rang lager laat zetten. Gaat ook in de groep de confrontatie aan met een nieuw paard.
pharagirlke schreef:ik denk dat elk paard met leven wel een tikkeltje eigenzinnig isAls je denkt dat het je kan lukken, waarom zou je het dan niet proberen?

). 
randalinpony schreef:Er zijn overigens ook zat toppaarden lijnen waar juist van bekend is dat er brave paarden van komen. Donnerhall, Rubinstein is bloed waarvan vaak gezegd wordt dat dat veelal brave paarden aflevert.
kazary schreef:Komt het dan niet voort dat hij heeft geleerd dat het bij mensen wel kon? Uit jou verhaal begrijp ik dat het bij de vorige eigenaren wel kon. Dat hij het daarom nog steeds gaat testen bij een nieuwe lichting 2 voeters?
Bij de 4 voeters heeft hij altijd geweten hoe het zat.

Bandida schreef:pharagirlke schreef:Wel, dan is het toch normaal dat er veel mensen zulke paarden hebben?Dan snap ik je eerdere opmerking niet.
Dominant is het gedrag van een alfa-paard. Die zijn er niet zo veel.
Maar dat ieder paard toetst waar hij in de rangorde thuis hoort of kan komen, dat zou inderdaad iedereen moeten herkennen.