nieuwe roemeense paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 21:47

Jeetje maris die is goed vooruit gegaan, ze ziet er een stuk beter uit !

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 21:50

Ja goed he? ik sta er ook verbaasd van hoe snel dat gaat.
En zo lief, onvoorstelbaar.

Pashon

Re: nieuwe roemeense paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 21:53

super hoor. wat een leukerd is het ook, ze doet me zo op het eerste gezicht erg denken aan der dochterlief.
Haar oog ziet er ook stukken beter uit. :)

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 21:54

Ja dat klopt, ik vind dat je echt kan zien dat het moeder en dochter zijn, ook qua bouw denk ik.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 21:55

wat ik me van haar kan heugen lijken ze redelijk op elkaar qua bouw. uiteraard is Soare nog een jaarling en kan je er nog niet zo heel veel van maken.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 21:57

Als ik niet beter zou weten denk ik bij Vodka af en toe dat er een klein scheutje volbloed in zit..de bouw, lange benen, de hals..

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 22:03

Tosadog schreef:
Als ik niet beter zou weten denk ik bij Vodka af en toe dat er een klein scheutje volbloed in zit..de bouw, lange benen, de hals..

daar heb ik eerlijk gezegt ook wel eens aan gedacht bij Soare, ook haar bouw maar ook door haar karakter.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 22:09

Tja geen idee wat de "mix" van dit ras is; als het Nonius paarden zijn zou het theoretisch kunnen.
Vooral bij Soare zag ik al eerder wat je ook bij volbloed jaarlingen ziet, de bouw enzo..karakter weet ik van haar natuurlijk niet.
Bij Vodka kun je het aan haar gangwerk absoluut niet zien, ik vraag me zelfs af of ze ooit helemaal normaal zal lopen, niet dat dat voor mij belangrijk is, maar ze heeft wel een opdonder gehad hoor, ze loopt bepaald niet lichtvoetig door het land :D

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 22:11

Soare en Liber lopen als een stel olifanten door de wei te denderen. De hoefsmid heeft er zijn handen vol aan gehad om ze bij te snijden, ze waren bikkel hard de hoeven.

Soare en Liber gaan er beide bovenop komen, aan Soare zie en merk je heel weinig meer.
Liber heeft wat langer de tijd nodig maar begint elke dag meer trekjes te vertonen. hij bokt zelfs al op zijn eigen manier :+

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 22:15

Echt super allemaal! Ben ook een stille meelezer, maar echt geweldig!!!

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 22:15

Hahahaha dat klinkt alsof het helemaal goed komt!
Bij Vodka is het iets anders; de veearts heeft geconstateerd dat ze in ieder geval ooit heel hard gevallen moet zijn, bij haar heup zit ook nog een zwelling en je kunt gewoon zien dat het allemaal wat meer moeite kost, al kan ze wel draven en galloperen op haar eigen manier hoor!
Ook een bokje heb ik gezien, in slow motion :+

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 22:17

haha Vodka heeft het natuurlijk nog wat zwaarder gehad doordat Soare haar helemaal leeg getrokken heeft arm dier!

hihi Liber zijn bokjes zijn voor hem bokjes maar voor elk ander paard wat in goede conditie en staat is zijn het gewoon hupjes maar het is erg komisch om te zien en dan kijkt ie daarna ook zo trots van "zag je mijn bok(je)"
het blijft een feest om ze te zien in de wei vooral als Liber een aanval op de shet aanzet hihi

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 22:22

Genieten he?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:01

Tosadog schreef:
Genieten he?

zeker weten! helemaal als ze hun hele koppie's onder de slobber hebben zitten. het zijn een stel smeerders met eten :9

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 11:07

Wat leuk om te zien, ze is opgeknapt zeg. Je ziet dat er echt al wat spekkies op komen.
Trouwens ook erg leuk om jullie zo trots over ze te horen praten, dat doet me wel heel goed.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 10:43

hoe gaat het eigenlijk met de rest van de pony's?

Liber en Soare doen het bijzonder goed.
Liber geniet erg van zijn spons bad afentoe, zo gauw die ziet dat de wasspullen tevoorschijn komen staat ie voor bij het hek te drammen.
Ze lopen nu lekker de gehele dag buiten op de kale wei en gaan een uurtje per dag naar de volle wei.
De DA is vanochtend weer geweest en die had verder geen op of aanmerkingen meer, die komt nu over een maandje weer om te kijken hoe het met ze gaat uiteraard mocht er tussentijds iets voorvallen dan komt ie eerder.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 12:45

Wat lekker om te horen, dus ze gaan nu gewoon eigenlijk hun normale leventje krijgen, niet meer met medische dingen enzo. Heerlijk om te horen dat het gewoon lekker gaat.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 13:29

nee geen spuitjes of onderzoeken meer. Het bloedonderzoek was helemaal goed (had ik volgens mij al eens verteld of niet :o ) aan het eind van de zomer worden ze rontgologisch gekeurd, dan zijn ze beide wat meer op krachten en weten we of we nog met andere gebreken te maken hebben waar we rekening mee moeten/ kunnen houden. maar dat is de komende 3 a 4 maanden nog niet aan de orde. Ze mogen nu lekker genietenen verder aansterken. Ze staan dan nu ook lekker van sóchtends vroeg tot laat in de wei mits het weer het toe laat. vinden ze helemaal super helemaal als ze in stal komen en ze duiken direct met hun koppie's in de slobber (je hebt dan niet eens tijd meer om de halsters af te doen)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 16:00

haha nou dat klinkt alsof ze het prima naar hun zin hebben.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:25

Hier even een berichtje van mij..

Vandaag 2 telefoontjes gehad, van nathalie en lieke, mijn vriend en ik worden flink zwartgemaakt door iemand.
o.a dat roiba verkocht zijn en zou syl a.s zondag opgehaald worden door een handelaar die hem naar italie zou brengen voor in de salami, er zijn zelfs bedragen genoemt waarvoor ze weg zouden gaan.

Ik vind het echt verschrikkelijk zwak dat iemand zulke dingen verzint en ons zo loopt zwart te maken, ik hoop dat diegene ook het lef heeft om zelf naar ons toe te komen en ons uit wil leggen hoe hij/zij bij zulke dingen komt!

Met roiba en syl gaat het hardstikke goed, staan gewoon alle 2 lekker bij ons in de wei!
We zullen Nathalie en/of Lieke binnenkort nog wel zien, ik hoop dan ook dat hun hier ook nog even willen reageren dat ze gewoon alle 2 in mijn bezit zijn en ook gewoon alle 2 lekker in de wei staan!

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 22:30

Pff wat een lef van zo iemand om zulke praat te verkopen. Die paarden hebben het zo te horen hartstikke goed bij jou!
Waarschijnlijk iemand die jaloers is op jouw paarden, en die zich verlaagd naar dit niveau.

Ga lekker door waar je mee bezig bent, de paarden hebben het vast prima bij jou anders was je vast niet één van de gelukkige eigenaren geworden!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 22:52

Ik vind het zelf ook echt vreselijk dat we dit soort dingen te horen krijgen en dat je dan toch gaat twijfelen, dus ik ga idd gewoon snel een keer langs, en dan maak ik wel foto's ofzo zodat iedereen kan zijn dat ze er nog staan.
Het is echt heel gemeen om zulke verhalen de wereld in te helpen, zowiezo voor Joyce en haar vriend en ook voor ons, want je wilt niet weten hoe hoog mijn bloeddruk de afgelopen dag is geweest haha. Nee maar dit is gewoon niet leuk en ik verwacht binnekort gewoon leuke foto's te plaatsen van de 2 in de wei.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 08:19

jeetje tatjalove wat ontzettend zielig van die persoon zeg die dit de wereld in heeft geholpen!

Ga lekker door waar je mee bezig bent en trek je van de rest niks aan, je doet hartstikke goed werk!

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:46

Bedankt voor de lieve reacties, het zit me toch niet echt lekker natuurlijk wat er allemaal gebeurt is ;)

Vandaag een heleboel foto's van de paardjes gemaakt..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 21:47

Wauw wat zijn ze al goed opgeknapt zeg :D Echt super