mensen menen vaak vanaf een forum te kunnen zien hoe het wel niet zit,maar de eigenaar zelf dient daar de verantwoordelijkheid in te nemen
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
EsBianc schreef:Snoevie schreef:western,dressuur of springen,maakt imo weinig uit.
Ik denk juist dat springen met een zware ruiter belastender is voor een paard als bijv dressuur.
Snoevie schreef:dat veel mensen in de western het doen,maakt het toch niet goed?
western,dressuur of springen,maakt imo weinig uit.
ze hoeven ook niet direct te laten merken dat ze het zwaar hebben,als je dat merkt ben je eigenlijk te laat.
en een fjord kan je voor western en dressuur gebruiken,ze dragen toch niet ineens meer omdat ze western rijden?
Ellen__ schreef:Snoevie schreef:dat veel mensen in de western het doen,maakt het toch niet goed?
western,dressuur of springen,maakt imo weinig uit.
ze hoeven ook niet direct te laten merken dat ze het zwaar hebben,als je dat merkt ben je eigenlijk te laat.
en een fjord kan je voor western en dressuur gebruiken,ze dragen toch niet ineens meer omdat ze western rijden?
ze dragen dan dus wel meer,want een westernzadel is wel 2 x zo zwaar als een dressuurzadel(als het niet meer is)
Citaat:Toch leuk dat er nu een advertentie van Be In Shape onderaan dit forum staat nu...
inderdaad. imka schreef:Ik ben 1,80 en weeg 96 kilo, ik ben nu opzoek naar een 'wandel'paard omdat ik mezelf te zwaar vind om te gaan rijden. Ja, ik vind het erg jammer want mis het erg, maar door te gaan verzorgen/wandelen kan ik misschien afvallen (waar ik ook erg moeite mee heb, en wil sowieso 20 kilo eraf) en ben ik toch met paarden bezig en volgend jaar zomer kan ik dan lekker gaan rijden. Ik vind 100 kilo gewoon te zwaar voor een doorsnee paard. En al mis ik het ontzettend, eerst die 20 kilo en dan paardrijden (misschien ook een stimulans?)