verwaarloosde friese jaarling

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 17:49

YEAHHH Auke is thuis!!! *\o/* heb ff een paar fototjes *-:) gemaakt van m en in mijn album gezet.
Hij heeft nu wel een kaal oortje vanwegen de operatie van de kies die verwijderd is. Hij is hyper actieffff :# ppfff en moet nog zeker 4 weken stalrust hebben :? maarja zal wel moeten.
Hij loopt al redelijk goed en heeft een kracht jeetje en wat is hij gegroeit in die paar mnd tijd!!
Ik kunt m bijna niet meer terug, nu nog het herstel en ze zijn er bij de da praktijk wel positief over!! *Dthanx god O:)

levitrol

Re: verwaarloosde friese jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 20:48

Super! Gefeliciteerd :D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 13:10

gefeliciteerd! En nu hopen dat het helemaal goed komt en je er nog vele jaren een superpaardje aan mag beleven! Toppie wat je voor hem al hebt gedaan en nog voor hem gaat doen!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 13:57

:wow: die is gegroeid, seg!
Gaat goed zo!
Fantastisch dat de kliniek het positief inziet. Je zal zien, binnen enkele maanden spreek je hier niet meer over ;) :D

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 14:37

Heb ff alle 15 pagina's doorgelezen, maar ik vind het echt tof wat je voor hem doet! Respect! :D

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:55

Wat is hij gegroeid zeg! Goed om te zien.

Hopelijk kan hij straks weer een volwaardig paardenleven leiden :)

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 19:13

Thanxxxx allemaal
Ja laten we hopen dat het allemaal goed verloopt en dat hij goed mag herstellen/genezen met zijn beentje.
Ik vind dat litteken bij zijn oor minder erg daar groeit wel weer haar op, maar zo een behoorlijke ingreep in zn achterbeen is wel wat anders.
Hij belast zijn achter been zelden tot niet en staat steeds met zijn achterbeen naar voren toe alleen als hij moet draaien dan staat hij er een beetje op.
Ik kan me voorstellen hoe veel pijn hij (gehad) heeft want ik heb ook pinnen platen en ontstekingen gehad in mijn enkel fractuur ppfff....en dat duurde maaaanden dat revalideren tot bijna 2 jaar!!
Over 4 weken worden er foto`s gemaakt en mag het gips eraf en dan krijgt hij denk ik nog ondersteunend verband om het allemaal goed te laten steunen en op zijn plek te houden.
Hij doet wel heel zielig nu maar meneer was oersterk met van de trailer halen en als de andere horde paardjes naar buiten gaat is hij beetje triest want hij heeft verplichte stalrust van de DA.
Nou dit was ff een kleine up date er volg weer nieuws als er veranderingen zijn groetjes saskia :D ;)

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 20:10

Top dat je Auke zo hebt opgevangen en opgeknapt! :D Ziet er echt al zoveel beter uit dan op je eerste foto's. Knappe vent hoor!

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:01

Wat een verhaal zeg. Je zou het willen verfilmen. (zou een echte tranentrekker worden).
Super wat je gedaan hebt. Ook veel moed en doorzettingsvermogen voor nodig. Ik denk dat menig paardenhouder allang afscheid van hem hadden genomen. Ik denk dat het een enorm mooi paard wordt waar je nog veel plezier aan zult beleven. Ik wens je veel succes, en volg natuurlijk dit mooie topic!!!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:02

Wauw Sas, is je kind ein-de-lijk thuis!! *\o/*
Fijn dat ie zo goed gaat en inderdaad, wat issie gegroeid weer!!
Hij heeft inderdaad flink wat pit als je zo naar de foto's kijkt :D hij barst weer van de levensenergie! Je mag jezelf wederom weer een dikke schouderklop geven, want wat doe je dit toch allemaal goed zeg! :*

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 20:51

Ik heb het idee/gevoel dat auke een beetje aan t vereenzamen is op stal.......?! ;(
Hij eet wel maar niet zo fanatiek als voor de operatie en laat zijn hooi meer liggen hij staat en ligt dan weer , kijkt een beetje depressief als zijn stalgenootjes naar buiten gaan, en hij moet verplicht op stal rust :( en vind dit denk ik alles behalve fijn.
Hij vind het heerlijk als je m aanhaald maar dat kan ik ook niet 24/7 doen.( wel dagelijks aandacht hoor :P )
Ben vanalles aan t bedenken hoe ik het hem leuker kan maken die saaie winter dagen op stal.
Een geitje als kameraadje? of vreet die m zn staart op?
De witte kleine pony erbij zetten , maar die is 20 en wil misschien baas spelen en t is toch een risico met zijn been met gips.
Hem in een andere stal zetten met het uitzicht naar de kantine en naar buiten naar de paardjes, maar lost dat zijn eenzaamheid op?
Al met al heeft hij nu ook nog een psychie`s probleem erbij ...............ahhhh de arme schat toch :(:)
Help wat kan ik voor m betekenen.......?
We hebben al de hele dag de muziek voor m aan hahahahahha alsof m dat boeit!wel 3 fm of is dat te heavy hihihiihii. :D
Misschien heeft iemand een leuke tip, de stal is ruim 12 vierkante meter groot.
Groetjes saskia ;)
Laatst bijgewerkt door sazz op 05-02-09 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:54

Heb je kans om een van de andere paarden binnen te laten? misschien eventueel iedere dag een andere een dag niet de wei op.

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 20:57

zou kunnen maar dan ben ik verplicht de stal tegenover hem steeds een ander in te zetten en ik denk dat de andere paarden dan niet lekker staan ze staan met 4 paarden naast elkaar en tegenover weer 4 paarden .
Denk dat ik dan problemen krijg met de eet en drink bakken met de geur van de anderen want t zijn aanstellers en heb er ook nog een hengst bij die alles afbakend hihi

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:10

Ik zou zeggen laptop kopen, in stal gaan zitten bokken, eventueel nog lekker een tv, bankje erbij en je zit lekker :P nee hoor ff gekke jen. Hij kan natuurlijk ook niet op een afgezet stukje of zo naar buiten? net zo groot als de stal bijvoorbeeld?

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 21:34

Nee helaas |( mag van ome DA niet,maar ff zonder gekke jen he ik heb mijn laptop al mee op stal hihihiihi en ik kan vanuit de kantine kijken naar mn scheetje maar ik denk toch dat ik de stal eerst ruil met mijn appaloosa die er nu staat zodat Auke de kantine kan in kijken en ook naar buiten de paddock`s in waar zijn andere stal genootjes staan.
Maar ik zit ook niet de heledag in de kantine ( zou te gek zijn he ;) ) maar de tijden dat ik er niet ben of niemand is een ( jong ) geitje niks?
Wie heeft ervaring met een gezelschaps dier voor in de stal???
Hij mag pas over 4 weken zijn gips eraf en dan is nog de vraag wat de DA doet en of hij dan naar buiten mag???
Wandelen gaat/mag niet hij is oersterk en ik denk een verkeerde stap ppff ik voel t zelf weer...........iekkss nee laat m maar ff op zn eigen stal want hij loopt ook gewoon door de stroom heen.
Lijkt wel een DIE HARD hahaha onze sukkel :D

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:38

Een geitje in de stal, zou wel heel veel bekijks trekken.
Las net een adv. op internet: gratis af te halen merrie. Is dat niet een idee... ;)

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 21:43

een gratis merrie??? hoe is dat mogelijk ? vertel eens ben best wel nieuwsgierig geworden, is ze dan wel in orde Less ?( niet verkeerd bedoeld he, maar zo begon t met AUKE ook ik vond m zielig.......

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:43

is er niemand anders met een boxrust paard die er eventueel bij kan komen? geitje is in elk geval afleiding maar ja dan zit je idd met de staart en komt dat beestje dan ook niet aan het verband? Ik zou wel eens proberen wat hij doet als hij wat meer kan zien vanuit de stal, misschien werkt dat al iets. Laat hem ook bezig zijn met zijn eten dat hij er langer over moet doen. Hooi stevig in twee hooinetten doen, eventueel een bal waar de brokken uitkomen of zo. jollybal in stal of liksteen wat hangt.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:46

sazz schreef:
een gratis merrie??? hoe is dat mogelijk ? vertel eens ben best wel nieuwsgierig geworden, is ze dan wel in orde Less ?( niet verkeerd bedoeld he, maar zo begon t met AUKE ook ik vond m zielig.......

Sazz: ik zit me best op te winden hier achter de computer omdat ik begrijp niet dat je je paard gratis weg wilt doen maar goed... Iemand kan zo de merrie inladen en naar de slacht brengen en er nog wat geld voor vangen. Ik weet verder niets van de merrie, alleen 7 jaar, een draver, en staat met andere in het land.
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 05-02-09 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 21:49

ja liksteen is hij niet zo een fan van en die bal is idd erg leuk en praktisch, maaaaaaar hij kan moeilijk wenden en draaien op zijn achterhand ivm zijn pijnlijke been, hij staat meer op 3 benen dan 4 .(hij is al gevallen van de week met wenden om dat hij mij zag en naar me toe wou .....aaahh de stumperd had pijn , stond wel een paar minuten met zijn been omhoog ....slik auwa) %)
En een andere patiënt kan ik niet meer plaatsen want we hebben de stallen vol :j

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 21:53

Less schreef:
sazz schreef:

Sazz: ik zit me best op te winden hier achter de computer. Ik begrijp niet dat je je paard gratis weg wilt doen maar goed... Iemand kan zo dat paard inladen en naar de slacht brengen en nog wat geld voor vangen. Ik weet verder niets van de merrie, alleen 7 jaar, een draver, en staat met andere in het land.

Jemig vaag inderdaad, ik hoop dat je je niet opwind over mij less of misschien over de merrie want er is zoveel oneerlijkheid bij de dieren je snapt t soms gewoon niet meer en ik denk niet dat het voor auke iets is want meneer is een volle hengst en wordt in juli 2 jaar :D dan krijgen we misschien nog een veulen ook hihi. Met alle respect less dankje voor je tip ;)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 21:58

Nee natuurlijk niet naar jou gericht Sazz ;) . Ik vind het soms wat moeilijk dat mensen niet de verantwoordelijkheid nemen en hun paard zo aan de kant kunnen zetten. Ik zat zelf al te denken om even te gaan kijken naar de merrie maar heb nog niet zo lang geleden een hoop pech gehad met mijn paard. Geniet jij lekker van je paardjes! Groetjes.

Karen_enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:01

Als je een geitje in stal wilt zetten maar bang bent voor het afknabbelen van de staart, kan je de staart dan niet invlechten en in een staartzak doen?
Is maar een ideetje hoor :)

sazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 22:10

kan idd ook maar t verband om zn andere been, vreten geiten niet bijna alles?
Misschien moet ik naar t riagg 8)7 met hem, nee sorry grapje.
Maar idd misschien een heel jong geitje ze passen denk ik wel op toch dat ze elkaar niet voor de voeten lopen.. _-:(
Krijgen ze misschien nog herrie ook ?? :Y)

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 22:15

jeetje heb even het topic doorgelezen, mega goed wat je hebt gedaan voor dat paard. En als ik zo door die zielige foto's heen kijk is het een prachtpaard, als hij helemaal opgeknapt is zal het helemaal een plaatje zijn :)