Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Elisa2 schreef:Kun je het niet leuk maken voor haar? Bijvoorbeeld door meer dressuur richting working equitation te gaan doen? Veel afwisselen e.d.? Dressuur dmv cavaletti's. Er zijn zoveel meer mogelijkheden om dressuur te rijden.
boemel schreef:Wat erg Stanledoor. Gelukkig is het niet al te slecht afgelopen.
Wij waren vorig jaar bezig met een grote maat haflinger, die afgekeurd werd. Uiteindelijk voor weinig als gezelschapspaard weggegaan is en vervolgens de handel in kwam. Hopelijk niet hetzelfde dier.
mavantos schreef:Waaraan merk je dat ze het niet leuk vind? Wordt ze te traag?
Ik ben van mening dat als een paard echt niet wil lopen er wat mis is qua gezondheid. Een fit gezond paard loopt namelijk echt wel en niet alleen op buitenrit of tijdens het springen.
Rocamor schreef:Lieser, kun je je dressuur niet verpakken in WE-onderdelen? Daarmee maak je het toch weer wat speelser. Dus met balkjes, of pionnen, of of of.
boemel schreef:Dat klinkt echt als fysiek ongemak.
Dat t op buitenrit anders is kan ook komen door adrenaline, maar ook doordat je paard anders belast.
Lieser schreef:mavantos schreef:Waaraan merk je dat ze het niet leuk vind? Wordt ze te traag?
Ik ben van mening dat als een paard echt niet wil lopen er wat mis is qua gezondheid. Een fit gezond paard loopt namelijk echt wel en niet alleen op buitenrit of tijdens het springen.
Oren plat, traag, staken, bokken, achteruit lopen, tegen het hek of de wand plakken. Terwijl ze met een buitenrit of het springen de oortjes ontspannen of naar voren heeft, veel blij briest, lekker doorloopt, enthousiast aandraaft of galoppeert.
Gewoon een ander paard.
BoRo schreef:Goedemorgen, ik ben ook op zoek naar mijn nieuwe topper, pfffff wat ik zoektocht nog steeds zonder resultaat. Toen kwam ik dit topic tegen. Wil graag gezellig meekletsen en hoop snel mijn topper te vinden. Afgelopen maand dacht ik m te hebben gevonden, helaas klinisch negatief aankoopadvies.
Donja schreef:BoRo schreef:Goedemorgen, ik ben ook op zoek naar mijn nieuwe topper, pfffff wat ik zoektocht nog steeds zonder resultaat. Toen kwam ik dit topic tegen. Wil graag gezellig meekletsen en hoop snel mijn topper te vinden. Afgelopen maand dacht ik m te hebben gevonden, helaas klinisch negatief aankoopadvies.
Waar ben je naar op zoek? Er zitten hier veel mensen die ook wel eens wat tegenkomen wat (nog) niet officieel te koop staat..
oji schreef:Lieser, gebruiken jullie voor springen/buitenritten hetzelfde zadel als voor dressuur? Of rijden jullie buiten/met springen met kortere beugels?
boemel schreef:Wat erg Stanledoor. Gelukkig is het niet al te slecht afgelopen.
Wij waren vorig jaar bezig met een grote maat haflinger, die afgekeurd werd. Uiteindelijk voor weinig als gezelschapspaard weggegaan is en vervolgens de handel in kwam. Hopelijk niet hetzelfde dier.
Fly_high schreef:Ze loopt ook slechts B dressuur toch?
Dat is geen niveau om iets niet leuk te vinden, het is gewoon flatwork dat heel weinig van een paard vraagt. Veel springpaarden worden er ook niet super enthousiast van maar echt staken, achteruit, oren plat enz impliceert IMO ongemak. Zeker omdat ze met proefrijden en in het begin wel normaal te rijden was (tenminste volgens je berichten hier?) en inmiddels niet meer.
Rocamor schreef:Ik denk dat ik in jullie geval zou kijken of je haar nog kunt springen / buitenrijden (mits fysiek geen belemmeringen uiteraard) en voor de dressuur een bijrijdpaard ofzo.