Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
knollentuin schreef:Tinka schreef:Op Facebook las ik iets over mensen die aangevallen zijn door wolven in Rusland. 3 zwaar gewonden en 1 dode.
Hen je daar een link van?
knollentuin schreef:Tinka schreef:Op Facebook las ik iets over mensen die aangevallen zijn door wolven in Rusland. 3 zwaar gewonden en 1 dode.
Hen je daar een link van?
tienus63 schreef:Hier de melding van de beren aanval in Roemenië.
https://www.facebook.com/share/p/MZVrgT ... tid=WC7FNe
Aanval op jachtopziener in Roemenië.
https://www.facebook.com/share/p/2JoUiJ ... tid=WC7FNe
tienus63 schreef:Deze aanval wordt bedoeld. Men denkt dat de wolven rabiës bij zich dragen.
https://westobserver.com/news/europe/a- ... e_vignette
Monique1963 schreef:Wat ik er ook zo akelig aan vindt, is dat wolven zoveel dieren tegelijk (dodelijk) verwonden. Als ik die dode schapen in de trailer zie, dan is er niets aangevreten. Alleen maar verwond en overleden voor de lol. Dat schijnen jonge wolven te doen, leuk spelletje. Moet je het lijden voorstellen van die dieren. Zoveel zijn er echt niet op slag dood geweest. Vind het echt dramatisch zielig.
Zou er geen referendum gehouden kunnen worden? ja/nee wolf in NL. Ik zou nee stemmen. Ik vind NL te klein en te drukbevolkt voor een wolf.
Kaja schreef:Monique1963 schreef:Wat ik er ook zo akelig aan vindt, is dat wolven zoveel dieren tegelijk (dodelijk) verwonden. Als ik die dode schapen in de trailer zie, dan is er niets aangevreten. Alleen maar verwond en overleden voor de lol. Dat schijnen jonge wolven te doen, leuk spelletje. Moet je het lijden voorstellen van die dieren. Zoveel zijn er echt niet op slag dood geweest. Vind het echt dramatisch zielig.
Zou er geen referendum gehouden kunnen worden? ja/nee wolf in NL. Ik zou nee stemmen. Ik vind NL te klein en te drukbevolkt voor een wolf.
Dat jachtinstinct, de drive om te jagen/doden zit in het roofdier zelf. Hoeveel huiskatten zie je niet aan de rand van een sloot of weiland zitten of talloze muizen meenemen naar huis? Die katten krijgen voldoende te eten, maar jagen omdat het hun instinct is. Roofdier eigen. Al die verhalen over bijvoorbeeld leeuwen in Afrika, die een dier doden om te eten en meer niet. Onzin. Zet een leeuw in een afgezet tuintje vol herten en hij grijpt het meerendeel ook.
Een referendum gaat er niet komen. We volgen de EU.
Sommige hier willen het niet horen, maar dit wordt een zelfde strijd als met surfers en haaien. Een eindeloze strijd waarbij de haai ook een belangrijke schakel is in het klimaat verhaal.
tienus63 schreef:@kaja, dat wist ik dan weer niet.
De foto’s dat je een hamerhaai of andere soort haai in de golf van de branding ziet, zijn spectaculair.
Weleens gehoord dat de witte haaien voor de Zuid-Afrikaanse kust verdwenen zijn vanwege de aanvallen door orca’s.
Die rukken de lever eruit en de rest van de haai is voor de haaien.
Maar ik neem aan dat je bedoelt waar voorheen geen of een incidentele haai zwom, zijn er nu veel meer dieren?
Kaja schreef:tamary schreef:Aantekening 1 : katten zijn sprinters, die raken snel oververhit bij inspanning.
Aantekening 2 : oceaan heeft geen hekken en veel minder obstakels buiten kust en riffen.
Vanwaar de aantekeningen?
tamary schreef:Kat met prooien binnen omheining moet stoppen met jagen omdat eigen lichaam de rem er op zet. Hondachtige niet, dat zijn lang afstands jagers.
En haaien vergelijken met landroofdieren qua mogelijkheden en obstakels in een jachtterrein is ook een appels en peren verhaal.