Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 17:11

Op Facebook las ik iets over mensen die aangevallen zijn door wolven in Rusland. 3 zwaar gewonden en 1 dode.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 17:42

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 18:00

Wat ik er ook zo akelig aan vindt, is dat wolven zoveel dieren tegelijk (dodelijk) verwonden. Als ik die dode schapen in de trailer zie, dan is er niets aangevreten. Alleen maar verwond en overleden voor de lol. Dat schijnen jonge wolven te doen, leuk spelletje. Moet je het lijden voorstellen van die dieren. Zoveel zijn er echt niet op slag dood geweest. Vind het echt dramatisch zielig.

Zou er geen referendum gehouden kunnen worden? ja/nee wolf in NL. Ik zou nee stemmen. Ik vind NL te klein en te drukbevolkt voor een wolf.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 18:15

Helaas wonen er meer mensen in Nederland die niets met een wolf van doen hebben dan wel.
De leugenachtige berichten lezen op Nu.nl maar 6 schapen dood achter wolfwerend raster.
De elke keer weer fantastie verhalen van leugenveld horen die al 100 keer in waarheid zijn achterhaald. Maar dat weet je ook niet als je je er niet in verdiept.
Dan is het toch die stomme boer die te pinnig is om goed te omheining. Want hij krijgt toch wel zijn geld voor zijn slachtvee. Het slachthuis is veel zieliger.

Nou ik weet de uitslag wel bij een referendum.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 18:18

Misschien zou er eens een indept docu gemaakt moeten worden, over hoe het werkelijk is. En dan een referendum.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 18:19

Tinka schreef:
Op Facebook las ik iets over mensen die aangevallen zijn door wolven in Rusland. 3 zwaar gewonden en 1 dode.

Hen je daar een link van?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 18:29

knollentuin schreef:
Tinka schreef:

Ik heb nog gekeken op de pagina van diegene waarvan ik dacht dat ze het geplaatst had, maar staat er niet meer op. Misschien was het wel een fake bericht hoor.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 18:45

knollentuin schreef:
Tinka schreef:

Deze aanval wordt bedoeld. Men denkt dat de wolven rabiës bij zich dragen.
https://westobserver.com/news/europe/a- ... e_vignette

Link via Alm weide Schutz at gevonden.
De pagina Alm Weide schutz deelt heel veel materiaal, niet alleen van Oostenrijk.
Foto’s die ze plaatsen zijn niet voor zwakke magen.
https://www.facebook.com/almweideschutz.at
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 26-01-24 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 18:45

tienus63 schreef:
Hier de melding van de beren aanval in Roemenië.
https://www.facebook.com/share/p/MZVrgT ... tid=WC7FNe

Aanval op jachtopziener in Roemenië.
https://www.facebook.com/share/p/2JoUiJ ... tid=WC7FNe

Hopelijk geen Italiaanse beren uit de post van Skessa...
Verplaatsen is in dit soort situaties echt geen optie. :n
Ik begrijp ook echt niet dat iemand verplaatsen dan als oplossing aandraagt, lekker iemand anders met de problemen opzadelen.

Enige positieve aan de aanvallen is dat men in Nederland misschien wat meer bedenkingen krijgt bij het verwelkomen van beren in Nederland.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 18:50

tienus63 schreef:
Deze aanval wordt bedoeld. Men denkt dat de wolven rabiës bij zich dragen.
https://westobserver.com/news/europe/a- ... e_vignette

Ze hebben niet over rabiës, maar over zombie virus. De omschrijving doet mij meer denken aan een variatie op de gekke koeien ziekte.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 18:52

Er zwerft een Italiaanse beer tussen het Drielandenpunt in Beieren. Die wordt met enige regelmaat gezien door bewoners van die landen. Tot dusver veroorzaakt deze nog geen overlast.

In ander artikel dacht men aan rabies. Vandaar dat ik dat noemde. Zodra ik de link heb, post ik die hier.
Of zouden ze de zombiedrug gevreten hebben. grapje natuurlijk.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 19:03

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 19:32

Monique1963 schreef:
Wat ik er ook zo akelig aan vindt, is dat wolven zoveel dieren tegelijk (dodelijk) verwonden. Als ik die dode schapen in de trailer zie, dan is er niets aangevreten. Alleen maar verwond en overleden voor de lol. Dat schijnen jonge wolven te doen, leuk spelletje. Moet je het lijden voorstellen van die dieren. Zoveel zijn er echt niet op slag dood geweest. Vind het echt dramatisch zielig.

Zou er geen referendum gehouden kunnen worden? ja/nee wolf in NL. Ik zou nee stemmen. Ik vind NL te klein en te drukbevolkt voor een wolf.

Dat jachtinstinct, de drive om te jagen/doden zit in het roofdier zelf. Hoeveel huiskatten zie je niet aan de rand van een sloot of weiland zitten of talloze muizen meenemen naar huis? Die katten krijgen voldoende te eten, maar jagen omdat het hun instinct is. Roofdier eigen. Al die verhalen over bijvoorbeeld leeuwen in Afrika, die een dier doden om te eten en meer niet. Onzin. Zet een leeuw in een afgezet tuintje vol herten en hij grijpt het meerendeel ook.

Een referendum gaat er niet komen. We volgen de EU.

Sommige hier willen het niet horen, maar dit wordt een zelfde strijd als met surfers en haaien. Een eindeloze strijd waarbij de haai ook een belangrijke schakel is in het klimaat verhaal.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 19:36

Ik vind de foto's ook steeds gruwelijker worden.
Waren het eerst doodgebeten schapen nu zijn het compleet uitelkaar getrokken dieren waar de helft gewoon verdwenen is.

Ik vrees met grote vreze :(

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 19:51

@kaja, dat wist ik dan weer niet.
De foto’s dat je een hamerhaai of andere soort haai in de golf van de branding ziet, zijn spectaculair.

Weleens gehoord dat de witte haaien voor de Zuid-Afrikaanse kust verdwenen zijn vanwege de aanvallen door orca’s.
Die rukken de lever eruit en de rest van de haai is voor de haaien.

Maar ik neem aan dat je bedoelt waar voorheen geen of een incidentele haai zwom, zijn er nu veel meer dieren?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 19:53

Kaja schreef:
Monique1963 schreef:

Dat jachtinstinct, de drive om te jagen/doden zit in het roofdier zelf. Hoeveel huiskatten zie je niet aan de rand van een sloot of weiland zitten of talloze muizen meenemen naar huis? Die katten krijgen voldoende te eten, maar jagen omdat het hun instinct is. Roofdier eigen. Al die verhalen over bijvoorbeeld leeuwen in Afrika, die een dier doden om te eten en meer niet. Onzin. Zet een leeuw in een afgezet tuintje vol herten en hij grijpt het meerendeel ook.

Een referendum gaat er niet komen. We volgen de EU.

Sommige hier willen het niet horen, maar dit wordt een zelfde strijd als met surfers en haaien. Een eindeloze strijd waarbij de haai ook een belangrijke schakel is in het klimaat verhaal.

Aantekening 1 : katten zijn sprinters, die raken snel oververhit bij inspanning.
Aantekening 2 : oceaan heeft geen hekken en veel minder obstakels buiten kust en riffen.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 19:54

Mijn Zweedse buren zijn flabergasted over wat ze in het nieuws hoorde over het paintballen van wolven in Nederland. . begrijpen er niets van dat dat zo door kan gaan hier ( werd ook vertelt over wolf die die man aanviel die zijn dieren probeerde te verdedigen)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 20:19

Zweden is toch ook gewoon onderdeel van de EU?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 20:30

Zweden maakt gebruik van de ruimte en uitzonderingen die de wet biedt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 20:32

Sinds ‘95 is Zweden EU-lid. Maar ze doen niet mee met de euro.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 20:32

tienus63 schreef:
@kaja, dat wist ik dan weer niet.
De foto’s dat je een hamerhaai of andere soort haai in de golf van de branding ziet, zijn spectaculair.

Weleens gehoord dat de witte haaien voor de Zuid-Afrikaanse kust verdwenen zijn vanwege de aanvallen door orca’s.
Die rukken de lever eruit en de rest van de haai is voor de haaien.

Maar ik neem aan dat je bedoelt waar voorheen geen of een incidentele haai zwom, zijn er nu veel meer dieren?

Juist en daardoor zijn er ook meer (dodelijke) aanvallen. Surfers en zwemmers voelen zich onveilig en roepen om actie. Natuurlijk is het een andere situatie, aangezien de haai te ontwijken is als je het water mijdt, echter blijft het eenzelfde kwestie vanwege het in dit geval mariene ecosysteem.
Laatst bijgewerkt door Kaja op 26-01-24 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 20:34

tamary schreef:
Aantekening 1 : katten zijn sprinters, die raken snel oververhit bij inspanning.
Aantekening 2 : oceaan heeft geen hekken en veel minder obstakels buiten kust en riffen.

Vanwaar de aantekeningen?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 20:34

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 20:47

Kaja schreef:
tamary schreef:

Vanwaar de aantekeningen?

Kat met prooien binnen omheining moet stoppen met jagen omdat eigen lichaam de rem er op zet. Hondachtige niet, dat zijn lang afstands jagers.
En haaien vergelijken met landroofdieren qua mogelijkheden en obstakels in een jachtterrein is ook een appels en peren verhaal.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 21:08

tamary schreef:
Kat met prooien binnen omheining moet stoppen met jagen omdat eigen lichaam de rem er op zet. Hondachtige niet, dat zijn lang afstands jagers.
En haaien vergelijken met landroofdieren qua mogelijkheden en obstakels in een jachtterrein is ook een appels en peren verhaal.

Wellicht heb je mijn bericht dan niet goed begrepen.
Het gaat erom dat elk roofdier blijft jagen als er een aanleiding voor is. Honger of niet. Het is een utopie om te verwachten dat de wolf enkel dat dood wat het op kan.

Verder vergelijk ik geen haaien met landroofdieren. Het gaat om het verhaal er achter. Haaien komen dichterbij de kust en dus vaker in aanraking met mensen, als gevolg van klimaatverandering. Doordat er aanzienlijk meer (dodelijke) aanvallen zijn, komen er mensen in opstand om wateren veiliger te maken. Echter heeft de haai een beschermde status om te voorkomen dat het mariene ecosysteem instort.