Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hannanas schreef:Ayasha schreef:Ik denk niet dat ie dat wil. Hij beweerd dat ik al een fulltime job ben.
Fijn dat jij lekker kon bijkomen! Heb je geen spierpijn van je halve pilletje
pien_2010 schreef:Dat geloof ik graag. Fijn źo'n lieverd naast je. Verdien je!
petraaken schreef:Volgens mij hebben je spieren een optater gekregen door de stress die jij had omdat je paarden zo bang waren. Jij hebt een gouden man.
petraaken schreef:Van veel westvlamingen die AN spreken op TV haal ik ze er ook uit. Een west-vlaams dialect is ook haast niet uit je spreken te krijgen of je moet serieuze dixielessen hebben gehad om dat weg te krijgen.
Iedere streek in Vlaanderen heeft zowat zijn eigen dialect of typische woorden. Er is vaak verschillen tussen het noorden van een provincie of het zuiden.
Taucha schreef:Goed zo! Koester je afkomst en de verrijking die je hebt met jouw extra dialect.
Ik kom uit Limburg (NL) en spreek ook dialect, maar heb dus ook een ander accent dan de westerlingen hier waar ik nu woon. Zij zien dat vaak als achterlijk. Maar ze beseffen niet dat wij juist door de dialecten een grotere woordenschat hebben. En ik merk dat ik zoveel meer versta, juist door mijn Limburgse achtergrond.
En ja, als ik in mezelf praat of bij minder aangename gebeurtenissen/verwensingen dan komt het er natuurlijk in het limburgs uit.
Koester ook je man. Wat een lieverd! En zoals jij over hem schrijft en de conversaties tussen jullie. Heerlijk!
Achterom schreef:Grappiggisteren was ik met mijn man in de sauna, we zaten in het bubbelbad en ineens zei een man: jullie zijn Achterhoekers of niet? Dat klopt inderdaad, maar ik spreek zelf eigenlijk geen dialect, ben ik niet mee opgevoed en het is me niet gelukt om dat zelf goed aan te leren.
Maar als ik lang thuis ben (zoals nu in de vakantie) dan sluipt het accent er toch weer in en eigenlijk is dat gewoon een goede zaak. AN bestaat eigenlijk ook helemaal niet, dat is gebaseerd op het Haarlems dacht ik? Dus dat is ook maar "gewoon" een dialect.
Sommige mensen, vooral in het westen van Nederland, zien iedereen met een ander accent meteen als achterlijk, jammer voor ze
Op mijn werk spreek ik accentloos Nederlands.
En wat Taucha ook al schrijft: omdat ik dialect goed versta, versta ik andere dialecten ook vrij makkelijk heb ik gemerkt
pmarena schreef:Wat fijn dat de knollies al lekker buiten stonden en je nog even terug in je warme mandje kon zakken
Dialecten en accenten zijn gewoon hartstikke leuk juist!
In Nederland stikt het natuurlijk ook van de accenten. Hier heb je ook dat in het ene dorp woorden net iets anders uitgesproken worden dan in het naastgelegen dorp, altijd wel grappig
petraaken schreef:Denken ze dan dat het huis zo gewild gaat zijn dat ze er zo'n hoge prijs voor willen vragen? Gezien de huidige kosten voor verbouwingen en materialen lijkt me dat niet logisch.
pmarena schreef:Nouja op zich is het vrij simpel: wat kunnen / willen jullie er voor geven. Zeg dat gewoon eerlijk en dan is het aan de verkoper om te beslissen of die dat wel of niet kan / wil doen.... wij hadden dat ook met dit huis.
Broer blijft ook een zorgenkindje hè wat dat betreft... was het weer gezeik met die (ex?) vriendin ofzo...?
pmarena schreef:Oef.... die is echt ernstig aan rust in zijn leven toe
Lastige situatie wel met het huis. Als je het niet te koop zet weet je niet exact wat je er voor kan krijgen.
Maar je gaat natuurlijk geen te-koop-zet-kosten maken als je niet zeker weet dat je dan vervolgens wel het andere huis kan kopen.... want daar gaat het nou juist om....
Wat is er trouwens gebeurd met de B van AN....? Die B klonk altijd wel een beetje lüllig, is die daarom er uit gehaald ofzo
petraaken schreef:Waren het niet de antwerpenaren?![]()
Nu dat Beschaafd is wel voor interpretatie vatbaar zeg maar.
Ayasha schreef:petraaken schreef:Waren het niet de antwerpenaren?![]()
Nu dat Beschaafd is wel voor interpretatie vatbaar zeg maar.Denk je echt dat iemand van het stad zich aangesproken zou voelen?
![]()