Ik moet gewoon werken deze week, maar het lukt voor geen meter. Geen paard kopen als je deadlines hebt dus.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maghreb schreef:Het gevoel wat jullie beschrijven, geen enkele twijfel over het paard, ken ik ook. Bij mijn eerste paard was het ook liefde op het eerste gezicht. Nu heeft dit paard jarenlang medische problemen gehad en ik heb haar uiteindelijk ook moeten laten inslapen (ze was 8). Nu durf ik denk ik niet meer zomaar op mijn gevoel af te gaan, maar ben ik de hele tijd op zoek naar iets dat 'mis' kan zijn. Waarschijnlijk moet ik dat eerst maar eens achter me laten. Herkennen jullie dit?
Badeendje schreef:Ik meld me weer in dit topic. Heb een paard gekocht bij dezelfde handelaar(ster) als Galuppy0546 op bokt, die ook topbraaf zou moeten zijn, maar toen ik les had van m'n instructrice ineens bij het opstappen al uit z'n plaat ging. Vervolgens nog 2x gevallen en toen dacht ik, dit kan ik niet hebben, dit is niet braaf en niet wat we hebben afgesproken. Uiteindelijk heeft het een maand geduurd, maar het paard is weer weg en we kunnen weer op zoek. Echt een bult stress van gehad, verschrikkelijk. Weet niet of ik nog snel bij een handelaar zal kopen. Maar goed, the search goes on.
Lizenlotte schreef:ik verbaas me er echt over dat men blijkbaar van een paard verwacht dat hij nooit een pas uit de plaats maakt en alles doet wat hem word opgedragen. doet het paard dat niet dan ligt dat aan de verkoper en hup moet het paard weer terug. paarden zijn dieren he geen machines dus ze kunnen altijd schrikken, een onverwachte beweging maken of de andere kant op gaan. dat moet je altijd in je achterhoofd houden vind ik. en een verhuizing is ook niet niks voor een paard.. als ik een paard zou kopen dan zou ik hem eerst laten wennen aan zijn nieuwe omgeving en aan mij, en pas als er een band is opgebouwd en het paard gewend is zou ik beginnen met hem te berijden. eerder niet. maar dat ben ik..
Lizenlotte schreef:ik verbaas me er echt over dat men blijkbaar van een paard verwacht dat hij nooit een pas uit de plaats maakt en alles doet wat hem word opgedragen. doet het paard dat niet dan ligt dat aan de verkoper en hup moet het paard weer terug. paarden zijn dieren he geen machines dus ze kunnen altijd schrikken, een onverwachte beweging maken of de andere kant op gaan. dat moet je altijd in je achterhoofd houden vind ik. en een verhuizing is ook niet niks voor een paard.. als ik een paard zou kopen dan zou ik hem eerst laten wennen aan zijn nieuwe omgeving en aan mij, en pas als er een band is opgebouwd en het paard gewend is zou ik beginnen met hem te berijden. eerder niet. maar dat ben ik..
ikke schreef:birgit_x schreef:Ik volg!
Ik ben langzaam opzoek naar mijn eerste paard, ik verzorg al een aantal jaar een kudde Fjorden. Nu ik ouder wordt wil ik graag mijn eigen paard.
Heb alleen geen enkel idee waar ik moet beginnen, iemand tips?
Een van die Fjorden?
birgit_x schreef:Ik volg!
Ik ben langzaam opzoek naar mijn eerste paard, ik verzorg al een aantal jaar een kudde Fjorden. Nu ik ouder wordt wil ik graag mijn eigen paard.
Heb alleen geen enkel idee waar ik moet beginnen, iemand tips?
Badeendje schreef:Ik meld me weer in dit topic. Heb een paard gekocht bij dezelfde handelaar(ster) als Galuppy0546 op bokt, die ook topbraaf zou moeten zijn, maar toen ik les had van m'n instructrice ineens bij het opstappen al uit z'n plaat ging. Vervolgens nog 2x gevallen en toen dacht ik, dit kan ik niet hebben, dit is niet braaf en niet wat we hebben afgesproken. Uiteindelijk heeft het een maand geduurd, maar het paard is weer weg en we kunnen weer op zoek. Echt een bult stress van gehad, verschrikkelijk. Weet niet of ik nog snel bij een handelaar zal kopen. Maar goed, the search goes on.
N0a schreef:Badeendje schreef:Ik meld me weer in dit topic. Heb een paard gekocht bij dezelfde handelaar(ster) als Galuppy0546 op bokt, die ook topbraaf zou moeten zijn, maar toen ik les had van m'n instructrice ineens bij het opstappen al uit z'n plaat ging. Vervolgens nog 2x gevallen en toen dacht ik, dit kan ik niet hebben, dit is niet braaf en niet wat we hebben afgesproken. Uiteindelijk heeft het een maand geduurd, maar het paard is weer weg en we kunnen weer op zoek. Echt een bult stress van gehad, verschrikkelijk. Weet niet of ik nog snel bij een handelaar zal kopen. Maar goed, the search goes on.
Verbaast mij dat ze überhaupt nog paarden verkoopt. Hoor de ene na de andere die een miskoop doet. Helaas was ik zelf ook slachtoffer van haar praktijken. Geen idee hoe ze het doet, maar daar zijn ze allemaal topbraaf.