Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kruimellover

Re: Paarden die in 2020 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 13:43

Wat heerlijk Vientje! En wat is Pinda groot!

PSvanLot ik heb ook teatree shampoo, ik vind het fijn spul. Is gecombineerd met Aloe Vera bij mij.

Oh dat is ook lastig CL. Ik ben ontzettend hypermobiel, waardoor ik wel vaker rugklachten heb. Maar dit is echt gerelateerd aan de val. Ik loop ook al een tijdje bij de fysio en die zegt dat ik echt gewoon geduld moet hebben, naast haar behandelingen. De zwelling op mijn rug moet uiteindelijk weer helemaal weg trekken, maar hij zit ook zo ongelukkig net op de plek waar mijn broeksband ongeveer zit. Ach ja, zal wel over gaan.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 16:28

kruimellover schreef:
Wat heerlijk Vientje! En wat is Pinda groot!

PSvanLot ik heb ook teatree shampoo, ik vind het fijn spul. Is gecombineerd met Aloe Vera bij mij.

Oh dat is ook lastig CL. Ik ben ontzettend hypermobiel, waardoor ik wel vaker rugklachten heb. Maar dit is echt gerelateerd aan de val. Ik loop ook al een tijdje bij de fysio en die zegt dat ik echt gewoon geduld moet hebben, naast haar behandelingen. De zwelling op mijn rug moet uiteindelijk weer helemaal weg trekken, maar hij zit ook zo ongelukkig net op de plek waar mijn broeksband ongeveer zit. Ach ja, zal wel over gaan.

Ah ik ben ook hypermobiel, heb daardoor scoliose gekregen omdat ik mijn knieën ook heel erg overstrek. Ik kan je ook aanraden om vooral veel buikspieroefeningen te doen en evenwichtsoefeningen. Ik heb altijd naast fanatiek paardrijden ook fanatiek ballet gedaan, waardoor ik mijn spieren mooi in balans kon houden maar toen ik gestopt ben met dansen terug meer last gekregen omdat mijn 'spierenkorset' eigenlijk niet sterk genoeg was om te kunnen paardrijden. Zeker als je hypermobiel bent is het belangrijk om je spieren te onderhouden want net voor ons is het ook moeilijker om kracht te behouden, en die kracht in je spieren en gewrichten is ook wel belangrijk als je valt. Heb je na je val ook foto's laten nemen van je rug? Ik zou toch wel voorzichtig zijn hoor, zoiets kan idd heel lang stijf zijn, maar het is je rug en zo heb je er maar een.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 20:42

Op die ene foto zie je inderdaad goed wat een reus Feyre is voor een tinker zeg! Gelukkig blijft ze nu goed staan. Kan me goed voorstellen dat je er ff doorheen zat Berdien :(:)

Beterschap kruimellover, lastig zeg!

Touwhalster kan bij sommige paarden erg fijn zijn!

Joya lekker aan het rijden buiten heerlijk fransje! :D

Leuke shet voor bij zien komen, en grote knappe Pinda! <3

Dressuurpaard vertrekt morgen naar een nieuw baasje. Dacht dat ik dit topic wel wat langer kon updaten met hem, maar hij ging zo goed dat we besloten hem al te verkopen. Kan de nieuwe eigenaar fijn samen groeien!

Wát een kans voor het nieuwe baasje, zo'n dier kunnen kopen ondanks klein budget!
Doordat het (inrijden) bij de vorige stal niet helemaal goed was gegaan en hij een beetje onhandelbaar werd, en soms hele lichte krampbenen heeft met poetsen, hebben we hem namelijk voor een zeer goed bedrag kunnen kopen en dus nu ook voor een prikkie (voor zo'n paard dan) kunnen verkopen. Alle angst is eruit onder het zadel en hij is eigenlijk al zo goed als B klaar, zo trots op hem! Vorige update zat ik nog aan het bokriempje aan de longe en kende hij nog geen beenhulpen. :=

Bijna besloten hem zelf te houden, maar ik wil toch mijn springer oppakken.

Volgende updates zien jullie waarschijnlijk mijn lekkere ouderwets gebouwde springer weer :P

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 11:22

Wat een mooi paard idd Geryon! Loopt heel netjes. Gaat de nieuwe eigenaar inderdaad heel blij mee zijn :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 11:29

Wauw Geryon, wat een ontzettend fijn plaatje zeg! En dat voor een dier wat nog zo groen is! Hopelijk rijdt de nieuwe eigenaar er ook zo fijn op. Dikke complimenten hoor _O_

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 17:25

Lekker zomers weer he! {:} {:}

:Y)

Berdien, blijft ze nu nog steeds binnen de omheining?

Stoer paard Geryon. Nieuwe eigenaar is daar vast heel blij mee!

Pinda, is echt groot! Wel tof zo naar het bos. Haar gebit ook weer op orde las ik al eerder.

Kruimellover, hopelijk goed nieuws dinsdag! Leuk dat je blijft volgen :j Minder leuk dat je nog steeds last hebt van die val :(:)

Touwhalster van Voest is fijn, de leadrope ook.

Joya heeft deze week vrij dus van ons uit weinig nieuws. Wilde haar al even een pauze geven en gezien het warme weer leek mij dat een geschikt moment.
Van de week wel een weekend Veluwe geboekt. Gaan we samen met twee stalgenoten een weekend op pad!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 18:57

Hier ook vakantie. Zinloos om nu wat te doen en de jonge paarden kunnen prima een extra week vakantie vieren ;)

Hier gaan ze van 0700 tot 1100 naar buiten op de paddock en ik ga zelf in de avond nog om een dik uur aan de hand te laten grazen.

Na woensdag ga ik het werk weer oppakken met der.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 08:35

Afbeelding

Weet toch zeker dat ik het masker niet zo had omgedaan.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 09:43

fransje23 schreef:
[ [url=m/3YX7Nx.jpg]Afbeelding[/url] ]

:') :') :')

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 13:32

fransje23 schreef:

Hahahaha :') :')

Jullie hebben groot gelijk dat jullie allemaal even een vakantie inlassen. Veel te warm voor ze.
Mijn oudje heeft er best last van volgens mij, die krijgt helemaal vocht in z’n beentjes. Koelen helpt, dus dan doen we dat maar.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 14:56

fransje23 schreef:

Je ziet toch zo dat het zo veel lekkerder zit _O-

Hier verder weinig te melden, veel te warm :O Rudi is ook nog eens kreupel, niet heel erg maar ook zeker niet goed. Geen idee wat hij heeft gedaan of wat het is want ik kan niks vinden. Niks warm of dik. Ik kijk het even een paar dagen aan en anders maar verder onderzoeken.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 11:15

Hier ook nog steeds hitte-verlof. Ben wel dagelijks één of twee keer op stal, wat dat betreft is de nieuwe manier van Feyre binnen houden wel heel arbeidsintensief. Maar goed, wat moet dat moet..

Ik kwam deze foto nog tegen van Fey als baby:
Afbeelding

En dit was ze vanochtend:
Afbeelding

:oo <3

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:25

Knappe Feyre :+: <3

En wat een gaaf paard inderdaad Geryon!

Whaha die vliegenkap _O-

Ik gisteravond heel laat nog even met Dije gewerkt, maar het leukste was toch wel het buiten 'uitstappen' :D Voor het eerst erop een stukje het erf af! En zelfs een paar meter het bos in gelopen. Hij had ogen op stokjes _O- En vertrouwd duidelijk nog niet op de ruiter :(:) Tis ook allemaal gek.. gelukkig liep mijn vriend ernaast, nu gewoon meters maken en z'n (zelf)vertrouwen laten groeien :D

Afbeelding

Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:33

Wat een toffe foto zo in de late zon!! Echt heerlijk.

Vanmorgen weer begonnen met mijn jonkie op te pakken. Ze had er niet zoveel zin in haha.

Ze eet echt goed momenteel, maar wat is ze bloot. Der buik is best wat bijgetrokken maar de bovenlijn... De osteopaat maar eens een berichtje gedaan...

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:38

Dankjewel :D Ik wilde ook vandaag weer met 'm aan de slag, maar vanochtend eerst werken, daarna weer véél te heet en nu een dikke onweersbui _O- Kijk morgen wel weer haha :P
Osteopaat erbij kan nooit kwaad denk ik!

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 21:22

Gave foto inderdaad zeg!

Osteopaat vind ik sowieso altijd fijn om eens in de zoveel tijd langs te laten komen.

Ik heb goed nieuws! Het paardje wat ik op het oog heb is vandaag helemaal goedgekeurd. Morgenochtend ga ik haar al vroeg ophalen en dan heb ik dus een nieuw vriendinnetje! Ik zal morgen wel even een fotootje plaatsen :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 21:22

Hier gereden tussen 1830 en 2030, de plassen stonden op de weg. Heerlijk!!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 21:41

Gefeliciteerd Kruimellover!
Hier geen druppel gevallen en gaat vandaag ook niet gebeuren, denk ik.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 23:19

Gefeliciteerd!! :D
Ben benieuwd!

Hier ook een heerlijke bui gehad, flink onweer ook <3

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 23:37

Hopelijk blijft het alle dagen lekker wat regen.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:35

Mooie foto's Utopia!

Fijn dat ze nu tenminste wel weer goed eet PS. Door het slechte eten zal ze waarschijnlijk ook niet echt een goede spierontwikkeling hebben en dat zie je in de bovenlijn het snelste is mijn ervaring.

Hier heeft het ook even stevig geregend. Vond mijn bougainvillia niet zo leuk, die is de helft van de bloemen kwijt maar voor de rest van het groen en stof wel even heerlijk.

Vanochtend om 7u was de smid er voor Rudi want hij bleef onregelmatig/kreupel. Niet het klassieke beeld van een zweer maar mijn gevoel was goed, er zat een flinke zweer aan de binnenkant. Gelukkig ligt hij nu open en kan het eruit. Vanavond na het werk even in de soda.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:19

Dankje Noisy!! Zonde van je bougainvillia... zijn altijd zo mooi :+:
Oef, arme Rudi! Maar goed gezien en mooi je gevoel gevolgd! Beterschap voor 'm! :knuffel:

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:49

Dat is vlug gegaan Geryon, braaf paard! Ziet er relaxed uit, hopelijk krikgt het nieuwe baasje er heel veel plezier van :)

Wat tof een weekend Veluwe met de paarden! Joya met haar nieuwe mode :))

Arme Rudi :(:) Maar gelukkig al de zweer kunnen vinden en kunnen behandelen, hopelijk is hij nu gauw weer ok!

Feyre van mini naar mega-maxi <3

Dije voor het eerst naar buiten onder het zadel, mijlpaal! *\o/*

Osteopaat er eens bij is sowieso eens in de zoveel tijd goed om te doen :j

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Kruimel! *\o/* Ben benieuwd naar foto :j

Hier nog geen drup regen gezien...wel vanochtend voor het eerst sinds de tandencrisis weer gereden. Ze deed het braaf :+: Nog een beetje triggers in het begin rechtsom, maar toen ze ontdekte dat haar bekkie geen pijn meer doet was ze haar eigen blije zelf weer <3 Vrijdagochtend vroeg weer, we rijden nog even voor de zekerheid onder begeleiding om het vertrouwen weer wat te herstellen :)

Ik heb een weekje vakantie, en de dames nemen het er van :')
Happy glimworm <3
Afbeelding

Hulp met wei en paddocks mesten :+
Afbeelding

Afbeelding

En Miep heeft een nieuw vriendje, hij vindt haar leuk maar zij is nog niet onverdeeld enthousiast := The Mare Stare noemen we het maar :+ (gelukkig was ze wel lief voor hem ;) )

Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:16

Kiek die nek dan! _O- Halve hengst :')

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:32

Nou inderdaad, die nek!!! :oo Haha, en die oren _O-
Wel héél fijn dat het met Pinda dus duidelijk aan d'r tandjes lag!! +:)+ Goed opgelost :D