Ooooh heerlijk! Ik moest ook lachen om die laatste foto
kwita
Geplaatst: 04-09-21 08:22
pmarena schreef:
Heerlijk joh, goede investering die plas: je hoeft niemand bezig te houden maar alleen maar te kijken :
Ja en toch vraag ik me af hoe druk zal je het straks hebben om de kleine daar weg te houden...want water hekjes en kleine eigenwijze peutertjes is vaak lastig!.
De vijver is inderdaad weer een hele goede investering! In de zomer een hoop waterpret. Mooi om naar te kijken (geeft rust) en in de winter misschien wel schaatsen Gisteren wemelde het van de zwaluwen boven de vijver, zo leuk om naar te kijken. In het najaar komen in naast gelegen land wel weer veel trekvogels. Waaronder ganzen. Ik weet nog niet hoe we die uit de vijver gaan houden. Da’s nog wel een dingetje.
Er komt tzt een (tijdelijk) hek om, want uiteraard hadden we daar al over nagedacht. Hoe en wat precies weten we nog niet.
Mijn schoonmoeder heeft de hond geleerd ganzen van de vijver te jagen is best leuk want ze hebben zelf ook kippen en ganzen en daar is ze maatjes mee maar alle vreemdelingen gaat ze achteraan haha
Gewoon wat plaatjes van de afgelopen dagen. Vanmiddag gaan de kinders met de knollies door de vijver. Nick en Bliksem zijn intussen wel tonnetje rond... Ik zie het maar als een goede voorbereiding op de winter.
Het valt me op dat Nick wel heel graag bovenop de bulten staat. Nu ik dit bericht typ, staat ie bovenop een van de smalste bultjes! Haha. Geit...
Nick heeft een vooruitziende blik: hij weet graag van te voren waar het beste gras staat zodat hij geen energie verliest in er naar zoeken. Tonnetje rond als voorbereiding op de winter gaat in ieder geval voor hem niet op.
Chasey
Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-21 22:22
Vandaag was het nog prachtig weer om lekker in en om de vijver te rijden met de paardjes.
David reed eerst op Nick met compleet tuig en kleding. Over de bultjes rijden. Dravend en ook een keer in galop. Spannend! Marloes had de bikini al aan om met Bliksem door het water te gaan.
"Mamma, ik moet naar de wc". "Is goed, pappa houdt Nick wel even vast". Maar pappa had in de tussentijd wel een beter idee dan alleen vasthouden
Een tegenligger op de bult. Wie heeft er voorrang?
David was weer terug en durfde het aan om een keer in galop de bult over te gaan. Hij had het pappa net zien doen, dus dat gaf hem wel moed.
Hij vond het ontzettend spannend, want vanaf de bult lijkt alles zo hoog! Dus daarna tijd om lekker te ontspannen! Terwijl David zich aan het omkleden was, klom Marloes even op Nick.
Al snel was David weer terug. Tijd om samen door het water te gaan! De hondjes deden ook gezellig mee.
Ik wil ook komen spelen met jullie in die waterbende met de dieren dit is zo geweldig hè
Chasey
Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-21 09:49
Even een update. We zijn achter de schermen druk. Voorbereiding op de baby en Daan wil heel graag voor 1 nov het kantoor/lounge plek boven de stallen klaar.
In de tussentijd zijn we ook op zoek gegaan naar een nieuwe gezinsauto. Eén waar we makkelijk met z'n allen in passen + hond + kinderwagen. En hij moest ook nog wat kunnen trekken. We twijfelden eerst om een 6 persoons busje aan te schaffen. Lekker ruim en praktisch natuurlijk. Maar daar hebben we toch maar van afgezien. Daan heeft net zijn bouwbus verkocht, omdat ie meer vanuit huis alles wil aansturen. En dan alsnog een bus op de oprit.. nee dat zag ie niet zo zitten. Want dan ga je hem toch weer gebruiken waarvoor ie niet bedoeld is. Ook viel het wel een beetje tegen wat zo'n ding nou eigenlijk mocht trekken. En met oog op de toekomst (meer paardjes + 2 paardstrailer) moest de nieuwe auto wel wat kunnen trekken. Het liefst ook nog een speciaal kleurtje hebben en een leuk blok onder de kap. Dat is gelukt!
Daar kunnen we wel een tijdje mee vooruit. En we hoeven niet bang te zijn dat ie iets niet mag of kan trekken. Enige is dat ik nu wel echt voor BE moet, maar dat zal geen probleem zijn. Heb al zoveel kilometers met trailer achter de rug. En rond tuffen met de Iveco doe ik ook met plezier (Dat ding wat achter de range rover staat op de eerste foto).
En dan nog een nieuwtje. Gisteren hebben we een sulky opgehaald voor Bliksem. En tuig besteld. Het kriebelde al zó lang om het weer eens te proberen. We hebben nu meer ruimte, rust en we wonen hier zo rustig en mooi om te mennen. Dat ik het graag weer wil proberen met Blikkie. Ik weet zeker dat ie het prachtig gaat vinden.
Ook die beslissing genomen, omdat we willen uitbreiden met de paarden. Dat lijkt me op dit moment niet zo'n goed plan. Al druk genoeg met opvoeden van puppy en straks baby. En Blikkie kennen we al door en door En die wordt er ook niet anders van als je niet met hem oefent of naar buiten gaat. Daan wil alleen niet dat ik dat nu zelf ga oppakken in mijn toestand. Dus ben eigenlijk op zoek naar iemand in de buurt die dat wil doen. Heb al een oproep gedaan bij AR gedeelte van bokt, maar nog geen reacties op.
Mocht er iemand in dit topic zijn die iemand weet of het ziet zitten om Bliksem voor de sulky te zetten, dan hoor ik het graag.
O ja en ik heb afgelopen weekend nog eventjes op Nick gezeten. 10 minuutjes in de bak gestapt.
Nick is op het moment een beetje té vet... Jeetje wat kan dat paard snel aankomen zeg als ie niks doet. Als ik de puf er voor heb, dan zadel ik hem vanmiddag op en fiets met hem naar school. Dan kan Marloes op hem terug rijden. DAvid is al met de fiets gegaan vanmorgen. En ondertussen wacht ik met smart op de hoefsmid, die is er iets te lang niet geweest. Nick's hoeven zien er niet uit. Gaat hard ineens al ie niet meer op straat komt. Althans, bijna niet. Laatste tijd hebben de kindjes alleen maar in de wei of bak met hem gereden.
Ondertussen is Marloes al een paar keer naar een manege hier in de buurt geweest. Ze rijdt daar op een C pony en vindt het helemaal leuk! Ze maakt privé buitenritten met de instructeur en doet alle gangen. Komt er met een grote glimlach weer van af. Dus die is lekker aan het rijden!
Gisteren ben ikzelf weer naar de manege gegaan waar ik vrijwilligerswerk doe. Door omstandigheden met een ruiter, waarbij de instructrice zich op haar moest richten, heb ik de 2e en 3e les overgenomen. 3e les springles gegeven, was super leuk! De kinderen vonden het leuk en kreeg complimenten van de instructrice. Het was een duidelijke, leuke en actieve les.