Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xZiva_

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 22:32

ik heb die ervaring!

mijn verzorger noemde het "summerfashion by Jack"

Afbeelding
Afbeelding

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 07:26

xZiva_ schreef:
ik heb die ervaring!

mijn verzorger noemde het "summerfashion by Jack"

[ [url=m/1Q4y78.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ysP1lU.jpg]Afbeelding[/url] ]

:') -O- dank je wel! Duidelijk!
Ik ga eens naar de NZ dekens kijken, klinkt als een goede oplossing.

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 08:45

Mijn lieve vriendje voelde zich gisteravond ff heel zielig hij had een slokdarm verstopping uiteindelijk met een sonde het weer los gekregen maar zat goed vast bij hem
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 11:01

Oh sneu. Gelukkig is het goed gegaan. 2 jaar geleden bijna mijn merrie er aan verloren. Je moet hem nog wel goed in de gaten houden. Er kan nog een longonsteking op volgen.

Hier staan ze te wachten om geënt te worden.
Afbeelding

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:41

wennie19 schreef:
Mijn lieve vriendje voelde zich gisteravond ff heel zielig hij had een slokdarm verstopping uiteindelijk met een sonde het weer los gekregen maar zat goed vast bij hem
[ [url=m/WsUHzf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kFrIuC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/eEcv6s.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is die foto met het hoofdstel op dezelfde dag gemaakt?

Ik vraag me af waarom je op dezelfde dag wanneer jouw paardje iets is overkomen hem dan ook moet 'optuigen' :o Ik zou zeggen laat hem lekker bijkomen :)
Maar misschien zie ik het verkeerd hoor, dat kan natuurlijk ook.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 12:34

Aan het gras te zien is dat een andere dag of een andere wei. Mijn paard heeft daar echt wel even van bij moeten komen. En ik ook trouwens. Zag haar voor mijn ogen wegglippen. Hoop het nooit meer mee te maken.

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 17:09

Wat erg lijkt me dat!
Gelukkig nog nooit meegemaakt *afkloppen*
Veel beterschap, hopelijk gaat het nu gewoon weer goed.

Wat is rosie mooi geworden zeg!
Aparte aftekening op t hoofd vind ik, uniek :)

Met Dex gaat het goed, hij is nu weer lekker rustig.
Laatst ook een keer gewassen, ma is weer vies Haha.
Staat nog steeds op die paddock, als het goed is kan hij binnenkort weer de wei op.
Want ik vind het maar niks zo.

Afbeelding
Afbeelding

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 17:47

Nadat ik gisteren zag dat ponylief weer flink weggejaagd en getrapt werd ben ik zo blij dat we deze maand gaan verhuizen :)) de 29e gaan we naar ons nieuwe plekje. Hoorde dat 1 van de shetten daar ook flink kan jagen maar hij heeft nog 6 andere paarden om maatjes mee te worden :) (ipv. Maar 2 hier die hem beide wegjagen)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 17:57

Hé bah zo'n slokdarm verstopping blijft altijd heel naar. :(:)

Hier staan de pony's weer opzetten en laag pitje, nog zoveel andere dingen die gedaan moeten worden.
Eigenlijk moet ik gewoon mijn tijd inplannen, maarja, die planningen worden altijd wel weer door de war geschopt. :))

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 19:02

Ja dat ken ik dat plannen. Met 5 in 1 huis weten ze mijn tijd en planning altijd in de war te schoppen haha.

Noor ja Rosie ziet er leuk uit met haar eyeliners. Dex is ook prachtig wel een ander soort formaat dan Rosie geloof ik. Ze oogt veel smaller. Hoe groot is hij?

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 16:52

Die deken! :oo
Jeetje slokdarm verstopping, bah! Mag ik vragen hoe dat kwam (als je uiteraard weet hoe)? Mag toch hopen dat het niet door het gras komt? :=

Elano staat nu een weekje op zijn nieuwe plek. En hij is al helemaal tot rust gekomen. Heerlijk! Als het vanavond of morgen droog is wil ik even een klein rondje met hem wandelen. Vandaag viel hij (letterlijk) net niet in mijn handen in slaap. Tijdens de hoeven uitkrabben liet hij zich vallen, arme man was echt moe.. 2 Minuten later lag hij ook heerlijk even te dutten. <3
Het land begint ook aardig op te knappen. Iedere dag wordt onkruid weggehaald. Hebben eerst het losse kruiskruid grotendeels eraf gehaald en zijn nu vooral met berenklauw bezig.

Maar als het goed is, is straks zoveel mogelijk weg en is het weer een mooi stukkie land. :D

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:28

Ik zit met een dillema...
Dex staat nu al bijna 2 maanden in een kleine paddock.
De merrie waar hij bij staat moet namelijk gedekt worden en is nu al 2 keer mislukt helaas.
Maar ze staan nu dus op een paddock van 5x5 ong en is super goor door de vele regen en mest.
Hij krijgt alleen mais te eten waardoor hij continue dunne mest heeft en zn benen zitten helemaal vol met mest.
Hij is erg vervelend omdat hij zn energie niet kwijt kan.
Ik ga er om de dag heen om hem in de molen te zetten.
Eerst leek het me ook leuk om wat in de bak te werken (grondwerk) maar dit is geen doen door zn overtollige energie.
Kan hem nergens losgooien of iets.
Eerst voerden ze hem ook nog 1 kg sport brok per dag bij zonder overleg, dus ik voerde zelf ook nog.
Hij werd echt vreselijk opstandig en een energiebom.. steigeren aan de hand enz.
Gelukkig doen ze dat nou niet meer.
Ik merk aan mezelf dat ik geen zin meer heb om naar hem toe te gaan om hem elke keer zo te zien, smerig en vol energie.
Kan er niet echt van genieten.
Heb vandaag geopperd dat ik van plan ben om hem terug te brengen naar de wei waar hij eerst stond.
Maar dan staat hij wel alleen.
Ik denk zelf dat dat wel gaat, maarja je weet het nooit.
Wat zouden jullie doen?
Terug naar de wei brengen of nog de laatste paar weken volhouden en dan samen met de merrie weer de wei op?
Vind t ook vervelend dat K geen hooi mag voeren, eerst stond ie echt vaak met honger maar nu geven ze dus mais van de koeien waarvan hij diarree heeft.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:36

Is een andere stalling geen optie?
Ik vind beide opties niet echt geschikt voor een jong dier.

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:40

Ja alleen staan is dan wel tijdelijk, gok paar weken maximaal.
Andere stalling zou kunnen, maar is weinig in de buurt.
En wil hem het liefst gewoon 24/7 buiten hebben.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 19:56

Geen particulieren landjes of iets waar je tijdelijk mag staan? Met uitleg dat je beide opties totaal niet vind kunnen? Kan mij best voorstellen dat iemand je dan best wel mee wilt helpen als het tijdelijk is.
Evt. Via fb proberen, kan misschien ook nog helpen.

Want alleen staan zou ik iig niet voor kiezen, maar zo in de troep, niet de juiste voeding en kleine ruimte is ook niets.. -O-

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:04

Klinkt alsof het voor jullie beide geen prettige omgeving is Noor, als ik jou was zou ik proberen te kijken of er nog een andere mogelijkheid is. Maar ik denk dat als ik echt tussen die twee zou moeten kiezen ik voor de wei zou gaan, alleen vind ik weken alleen staan erg eenzaam en persoonlijk zou ik dat m'n paard niet aan willen doen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:02

noor14 schreef:
De merrie waar hij bij staat moet namelijk gedekt worden en is nu al 2 keer mislukt helaas.
Maar ze staan nu dus op een paddock van 5x5 ong en is super goor door de vele regen en mest.
Hij krijgt alleen mais te eten waardoor hij continue dunne mest heeft en zn benen zitten helemaal vol met mest.

Ik zou zeggen zo snel mogelijk verhuizen naar een plek waar ze wel verstandig van en gevoel voor paarden hebben.
Geen hooi maar alleen snijmais en maanden in een kleine paddock in modder en mest.
Dat is geen goede situatie.
Welke regio zit je misschien kan iemand je helpen?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 08:18

Afbeelding

Je zou maar achteraan staan terwijl je baas op visite is..

Afbeelding

Lekker eten en groeien

Lamarxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:32

Ahh droppie lieve Joya!! <3
Echt witter in wording!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:42

Sorry voor deze ego post. Ik zal straks even bijlezen. Ik hou dit topic wel bij maar heb niet elke keer tijd om te reageren..

Ik heb Lars gisteren m'n barebackpad opgelegd en aangesingeld. Hij deed net alsof hij dit elke dag deed.

Afbeelding

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:25

@noor14: ik zou hem ook gaan verhuizen, geen fijne omstandigheden voor een 2jarige.

@fransje: dat heb ik ook zovaak gehad haha heb wellis gehad datbik hem helemaal achterin ben gaan halen en toen we eindelijke bijna helemaal voorin waren rende die keihard terug :Y)

Gister avond ben ik ook nog even bij hen geweest, hij was erg aanhankelijk, kwam steeds naar me toe rennen als ik iets te ver weg was <3. Ik denk dat die er klaar voor is om lekker mee naar huis te gaan, en dat was gister over 1 maand precies *\o/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:56

Ik zit in regio noord Limburg.
Weet je wat het ook is, heb al afgesproken dat Dex daar straks op stal komt te staan als ik hem ga rijden.
Dus beetje banketstaaf als ik nu iets anders ga zoeken.
Heb ook geen ervaring met pension stallen, dus weet niet of dat wat is.
Geen land ter beschikking in de buurt, ja die waar hij eerst stond, maar staat nu dus geen paard meer.
Zij doen het al jaren zo, vind het dan ook vervelend dat ik het niet goed vind en anders wil.
Zijn wel goede kennissen van me.

Kofu ziet er goed uit!
Leuk vooruitzicht dat hij bijna naar huis kan :)

xapple, super goed van Lars!
Staat er ook rustig bij zo te zien.

Joya is ook mooi fransje!

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:14

noor14 schreef:
Hij is erg vervelend omdat hij zn energie niet kwijt kan.
Ik ga er om de dag heen om hem in de molen te zetten.
Eerst leek het me ook leuk om wat in de bak te werken (grondwerk) maar dit is geen doen door zn overtollige energie.
Kan hem nergens losgooien of iets.
Eerst voerden ze hem ook nog 1 kg sport brok per dag bij zonder overleg, dus ik voerde zelf ook nog.
Hij werd echt vreselijk opstandig en een energiebom.. steigeren aan de hand enz.
Gelukkig doen ze dat nou niet meer.
Ik merk aan mezelf dat ik geen zin meer heb om naar hem toe te gaan om hem elke keer zo te zien, smerig en vol energie.
Kan er niet echt van genieten.
Heb vandaag geopperd dat ik van plan ben om hem terug te brengen naar de wei waar hij eerst stond.
Maar dan staat hij wel alleen.
Ik denk zelf dat dat wel gaat, maarja je weet het nooit.
Wat zouden jullie doen?
Terug naar de wei brengen of nog de laatste paar weken volhouden en dan samen met de merrie weer de wei op?
Vind t ook vervelend dat K geen hooi mag voeren, eerst stond ie echt vaak met honger maar nu geven ze dus mais van de koeien waarvan hij diarree heeft.

Deze situatie kan echt niet, een paard kan NIET zonder ruwvoer. Ik schrik hier persoonlijk van. Ik zou eerlijk gezegd sowieso weg gaan daar als ik jou was. Een plekje met ruimte soortgenoten en onbeperkt ruwvoer in de vorm van gras of hooi. Je paard is nog piepjong dus inrijden hoef je je in principe niet druk over te maken. Ik weet dat 3 de norm is en "normaal" wordt gezien, maar geloof me hij kan prima nog langer op een wei ergens blijven. Misschien op marktplaats even kijken of er ergens een opfok is of een plek bij iemand op de wei? Je zou van harte welkom zijn bij mij, alleen dat is in zuid oost Brabant en dus te ver voor je. Veel succes met deze situatie, want het is heel lastig!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:21

Snap je dilemma maar uiteindelijk is het jouw paard, wat ze met hun eigen paarden doen is hun verantwoordelijkheid.
Was de afspraak ook dat Dex maandenlang in een krappe modderpaddock met alleen snijmais zou staan? Zo niet, lijkt het mij dat jij ook wel iets van de afspraak af kunt wijken.

Snijmais is geen geschikt voer zeker niet als enige voer. De darmen van je paard gaan langzaam maar zeker kapot en dat kan levenslang problemen geven.

Als je met tegenzin heent gaat is er ergens wat mis.
De omstandigheden zoals jij die nu omschrijft zouden in ieder geval niet mijn keuze zijn.

Ga anders gewoon een keer bij ij wat stallen in de buurt kijken of het je aanspreekt.

Sorry als het onvriendelijk overkomt, bedoel het goed!

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:26

noor14 schreef:
Ik zit in regio noord Limburg.
Weet je wat het ook is, heb al afgesproken dat Dex daar straks op stal komt te staan als ik hem ga rijden.
Dus beetje banketstaaf als ik nu iets anders ga zoeken.
Heb ook geen ervaring met pension stallen, dus weet niet of dat wat is.
Geen land ter beschikking in de buurt, ja die waar hij eerst stond, maar staat nu dus geen paard meer.
Zij doen het al jaren zo, vind het dan ook vervelend dat ik het niet goed vind en anders wil.
Zijn wel goede kennissen van me.

Kofu ziet er goed uit!
Leuk vooruitzicht dat hij bijna naar huis kan :)

xapple, super goed van Lars!
Staat er ook rustig bij zo te zien.

Joya is ook mooi fransje!

Heb even gegoogled voor je:

http://www.paardenopfok.com/

deze is in Noord-Limburg