Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 11:59

Nickynicole, wat een mooie foto's en wat super dat hij het zo goed doet, ik vind het ook fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die al bezig is met contragalop , schouderbinnenwaarts , simpele wissels ( ik doe ze wel nog via een paar drafpassen ) en ben net begonnen met stap - galop Hudson heeft ook heel veel kwaliteit in de galop en laat zich heel makkelijk sluiten ..

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:06

Huegro zijn galop is ook de beste gang. En ik heb van mijn vorige paarden wel geleerd dat je oefeningen nooit te vroeg kan aanleren maar wel te laat. Wel de leeftijd en trainingsintensiteit in acht nemen natuurlijk. Als ik rij, dan maximaal 30 min incl in- en uitstappen. De les duurt wat langer. Huegro heeft al meer balans in galop dan mijn 15-jarige Negro die ZZZ loopt :Y)

Heb jij nog recente foto's Moniek.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:30

He weer leven in dit topic. Leuk om te lezen dat iedereen zo lekker aan het sleutelen is. Met Sjef ben ik ook wat meer oefeningen aan het rijden. Merkte op een gegeven moment dat hij al die voltes wel zat was. En hij pakt het zo makkelijk op. Wijken, schouderbinnenwaarts, contra, stap galop echt met 2 vingers in zijn neus. Maar ziet hij iets dan is hij alles weer kwijt. Echt een concentratie van een goudvis. Daar merk je wel aan dat hij toch echt nog maar 4 is.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:34

Leuke berichten allemaal!
Met Elmo ligt de prioriteit op buitenrijden.
Hij is daar superbraaf en heerlijk om te rijden. Kan ook goed alleen op stap met hem nu.
In de bak werk ik momenteel alleen vanaf de grond, of aan de dubbellonge of werken aan de hand. Dat pakt hij ook super op.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:40

Nickynicole, ik heb geen recente foto's helaas ..
Afbeelding
Afbeelding

Dit was bij de Horsefood competitie in Aalsmeer waar we 3e werden ( totaal niet verwacht ;) )

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:42

Ik vind het moeilijk om netjes te blijven zitten bij Huegro. Ik blijf wat voorover hangen en hem ontzien ipv dat ik er echt in ga zitten. Komt dat iemand bekend voor?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:46

Al eens een ander zadel geprobeerd, Nickynicole?
Ik heb noodgedwongen nu een ander zadel op Elmo, hij wad te breed geworden.
Maar op dit zadel val ik ook voorover als ik me er niet heel erg bewust van ben hoe ik zit, dat had ik op het vorige zadel niet.
Dit zadel ga ik dus echt voor overbrugging gebruiken tot hij een beetje 'uit' ontwikkeld is, daarna moet er gewoon iets anders komen waar ik wel goed op zit.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:49

Heerlijke Marije dat je al met hem naar buiten kan. Zou dat ook wel willen. Helaas zit de omgeving niet zo mee. Alleen maar polder met veel groot landbouw verkeer.

Ja heel herkenbaar nickynicole. Vooral in draf. In galop heeft hij al heel veel balans en kan ik ook fijner zitten

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 12:50

Hij heeft net een nieuw zadel (Viavary). Daar rij ik mijn andere 2 paarden ook mee. Het lijkt of ik onbewust spanning in mijn lijf maak (knijpen boven benen) om mijn balans te houden.

Huegro is aan de hand super braaf buiten. Zodra het mooi weer is gaat hij onder het zadel mee naar het bos en strand. Hij is erg braaf op vreemd terrein alleen opzadelen is nog wat moeilijk buiten de trailer. Daarvoor heb ik nog hulp nodig. Voor de rest kan ik alleen op pad. Longeren voor het rijden is niet meer nodig en ik kan hem alleen laden en lossen :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:00

Wel herkenbaar Nickynicole , ik deed dat in het begin ook .. Nu ga ik gewoon zitten en hoppa rijden maar hihi .. Ik doe wel nog aan het einde in galop en of draf verlichtezit om hem even te ontlasten .

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:14

fijn te lezen dat meer mensen dat hebben...

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 09:40

Gave foto s Nicky Nicole er zit genoeg power in de galop zo te zien Moet ook regelmatig tegen mezelf zeggen zitten op je kont :o

Goed om te lezen dat jullie al met wat oefeningen bezig zijn Wij zijn ook al een beetje bezig met het wijken En gebroken lijnen galopperen

Fijn dat die steeds braver wordt moniek :)

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:24

Leuke foto's Moniek. Hoe groot is hij? En dat witte neusje is zoooo schattig!

@dresjoepie: De galop is heerlijk om uit te zitten.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 11:31

Mag ik me ook hier melden? Leuk om te lezen hoe andere paarden het doen :)

Ik ben sinds november trotse eigenaar van een jong paard. Santana is eind september/oktober 2015 beleerd en in november naar mij toe gekomen. Afgelopen winter hebben we niet veel gedaan (2X 10 min. werk per week en veel vakantie). In Februari hebben we de training wat meer opgepakt. Helaas ben ik na een val van een ander paard wat angstig geweest, gelukkig is Santana echt heel braaf en gaat het op dit moment super fijn. Afgelopen maand hebben we eerste wedstrijd (BB) gereden.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 16:18

Nickynicole, Ik denk dat hij tegen de 170 cm aanzit nu..

Welkom Biancaaa, ben benieuwd naar foto's van je knapperd.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 17:56

Fijn paard Nickynicole. Leuk die vooruitgang zo bij de 4-jarigen.
En welkom Biancaaa en ja idd fotoooo's.

We zijn met History hier ook weer lekker bezig. Na de toestand met zijn oog (gaat tot nu toe goed, afkloppen) afgelopen weekeind weer een x gestart. 1 proef in de stromende regen en 1 proef (bijna) droog.
Hij was niet heel fijn in de mond (dag ervoor nog niks aan de hand). Zodra je links wilde sturen pakte hij het bit en deed zn kop in de lucht. Ook vond ie de regen maar niks. Dus ja dr maar een beetje afgebleven en zo op het oog zag in ieder geval de 2e proef er nog aardig uit ondanks de duif die uit de heg vloog en His even in de ankers ging. Eerste proef teveel spanning en op topsnelheid (vanwege de regen denk ik :D :D , watje) Maar toch een 3e en een 2e plaats met 179 en 191 punten. 2e proef was stuk meer ontspannen.
En de volgende dag idd een bult onder zn kaak (wisseltijd dus, ik had al zo'n idee).
Maar even een paar daagjes weer vrij en het is ook wel weer tijd om eens naar zn gebit te laten kijken nu.

En vandaag verhuist van stal. Hij staat nu op een plekje waar hij een paar uur per dag op het land kan. En dichtbij, kan niet beter. Prima buitenbak en de paarden staan er goed bij. Kleine prive stal met ca 10 paarden in pension. Bij een oudere (hele krasse) dame die dr leven lang al in de paarden zit. Ze zet alle paarden om half 7 buiten. Gaat dan zelf de bak trekken (iedere dag) en strooit de stallen op. Voeren wordt ook gedaan. Alleen 1 x per week stal uitmesten en opstrooien.

Ik dorst hem niet helemaal op de wei te zetten, want ik moet dat oog toch goed in de gaten kunnen houden en toen kwam ik dit stalletje tegen op mijn zoektocht naar een plekje. Ze heeft bijna nooit plek want de meesten die er staan staan er al "tig" jaar. Klinkt goed dus.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 21:27

Weet niet of het lukt met die foto's :+ ga een poging wagen...

Fijn Babootje dat hij toch lekker op de wei kan! Santana staat nu een maand op de wei, echt zo fijn voor ze.

Afbeelding

Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 21:34

Leuk paard Biancaaa. Chique!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 00:21

Wat heerlijk dat je zon fijne plek hebt gevonden Babootje, gefeliciteerd met je punten.

Leuk dier Biancaaa, wat voor 1 is het qua afstamming ? Of heb ik daar overheen gelezen :D

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 07:06

Mooi paard bianca Hoe oud is santana ?

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 07:45

Knap en chique paard Babootje. Fijne plek heb je gevonden zo te lezen!

Ik ben verwend. Heb de paarden aan huis staan: 5 stallen, eb en vloed rijbak (20x40 m)en longeercirkel (20 m), vrij uitloop van de stallen naar zandpaddocks in de winter en ruim 1 ha wei voor de zomer.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 09:00

Bedankt voor de complimentjes, ben er ook echt heel blij mee.

@ moniek21 het is een Samba Hit X Welt Hit, een Duitser dus
@ dresjoepie hij is vorige week 4 jaar geworden

Heb even aantal paginas terug gelezen, wat hebben jullie je paarden al fijn voor elkaar! Ook al lekker aan het buiten rijden en op wedstrijd, zover zijn wij nog niet :p

@ nickynicole, knap paard ga je ook PAVO selecties rijden?
@ moniek21, hoe vond je de Horsefood competitie? Twijfel beetje om volgend jaar iets van jonge paarden competitie te starten, hij is geen super beweger maar begint wel echt fijn te lopen. Lijkt me wel mooie ervaring op een wat groter concours met entourage.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 09:03

Wat een leuke foto's komen hier weer voorbij. Soms ben ik wel jaloers als ik jullie verhalen zo lees. Wat gaaf wat jullie paarden allemaal al kunnen.
Ik troost mij er maar mee dat ik onverwacht nog steeds vooruitgang boek met mijn oudje en daar mijn tijd vooral nog insteek.
Al verwacht ik dat hij de 'schade' wel vanzelf in gaat halen nu hij eindelijk een beetje meer werkt. Meer balans in galop herken ik wel. Hij galoppeerd makkelijker dan mijn Z paard :+

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 11:11

Biancaaa, ik vond de Horsefood competitie erg leuk , de voorronde was in Aalsmeer bij Horse paradise stables. Daar was het goed geregeld alles liep mooi op tijd, de baan lag er super bij zowel binnen als buiten. Wij waren door naar de finale in Berkel enschot ... Daar ga ik niet meer heen , ik wil komend jaar weer mee rijden bij de 5 jarige ( als we in een gekkengeit wel weer door zouden zijn,) A het was voor ons 2,5 uur rijden en B daar komen alle profs met een dieren ... ( nou die zagen er niet uit alsof ze 4 waren hoor ;) ) echt om te kwijlen... Daar had ik dus echt niks te zoeken om het zo maar even te zeggen.. Maar was wel leuk om een keer gezien te hebben dat dan weer wel :D

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:13

@ Biancaa: Wij rijden 2 juli mee met de selectie van de PAVO cup in Vrouwenpolder. Gewoon omdat het kan (niet omdat het moet :) )

@ Pol013: Bijzonder als een paard veel balans heeft van zichzelf. Dat is toch anders rijden dan je ervoor moet trainen.

@ Moniek: Maar toch gaaf dat je naar de finale mocht!