Het zat niet rond de pezen of gewrichten, maar echt op het pijpbeen bij de krassen, daar schrik ik dan eigenlijk niet zo van. Maar natuurlijk wel even rustig aan gedaan onder het zadel. Hij was ook wel iets gevoelig, maar zeker niet kreupel gelukkig. Morgen zal het wel helemaal gezwollen zijn
1.71m is ook wel prima! Gupje is nu ongeveer 1.65m en mijn 3-jarige in de wei schat ik op 1.67, die zal dus wel over de 1.70m heen gaan uiteindelijk
_Anneruth
Geplaatst: 14-06-15 07:56
Beterschap voor je paard, Gomir! @Jessica: lastig probleem. Ik hoop voor je dat het netje helpt.
Ik heb geen idee hoe groot Gideon is. Eigenlijk vind ik hem te groot en omdat ik geen meer paard van 1.80 wilde, durf ik hem niet onder de meetstok te zetten.
Guapa is een kleintje. Schat haar iets meer dan 1m60. Voor mij past dat mooi aangezien ik zelf niet zo groot ben. Mijn ander paard is 1m67 en groter hoeft voor mij niet.
Mijn guppie is 1.65 en ik ben zelf 1.70 en wat stevig ( ). Momenteel is George wel duidelijk nog aan het groeien, hij is zo overbouwd ineens. De DA die de scan voor hem kwam doen, zei nog: wees niet bang die wordt nog wel 1.68. Ik hoop het zo!
Ha ha Anneruth dat is struisvogel politiek, maar ik snap je wel hoor. Het belangrijkste is de match tussen paard en ruiter dan maakt de schofthoogte niet zo veel uit. Ik merk wel dat ik mijn merrie heel scherp aan de hulpen wil hebben. Ze is zo ie zo veel minder sensibel op de hulpen als mijn vorige paard. En dan besef je weer hoe fijn dat ook kon zijn.
Nathiie fijn dat Guapa je zo mooi past. Tja dat is toch ook het voordeel van klein zijn, je past overal op.
Picassox dat gaat vast goed komen als hij nu zo overbouwd is.
Guusje is als 3 jarige op de merrie keuring gemeten op 1,73cm.... Nu durf ik dr niet meer te meten haha. Ik zelf ben 1,80 dus kan wel wat hebben dat scheelt.
Ik hoop dat Gadget 1.62 blijft, is voor mij groot zat. Maar als er een paar cm bijkomen is niet zo erg, je merkt dat dan niet zo erg omdat je dan mee groeit. Maar boven de 165 hoeft van mij niet.
Gio en ik hadden vandaag net onze tweede wedstrijd. Hij liep z'n proef heel braaf wat resulteerde in 188 en 200 pt. Gio is de laatste tijd aardig gegroeid, denk dat hij nu wel zo'n 1.63m zal zijn. Voor mij ook een goede maat.
Faline
Geplaatst: 14-06-15 17:23
Grote paarden hier allemaal Fae vorige week nog even gemeten, 1.66 wat mij betreft mooi genoeg, maar ja... gezien de leeftijd zal er nog wel wat bij komen
Chicago is ongeveer 1.71m..perfecte maat voor mij (1.76m)...denk dat hij nu niet zo heel veel meer groeit...zie dat hij nu meer in de breedte gaat groeien...puppy achtige gaat er een beetje af...
GerenGer
Geplaatst: 14-06-15 21:22
Ik heb ook nog foto's van de wedstrijd van vandaag.
Leuke foto's GerenGer, ziet er braaf uit. Mooi alle 4 de benen wit! Guusje gaat ook weer braaf. Gisteren gereden, de pap was wel een beetje op. Heb dr deze week 4 keer gereden, ze moet natuurlijk nog conditie krijgen, maar ik wilde dr even een goed aantal keer achter elkaar rijden sinds ze me eraf heeft gegooid. Voor dr bevalling was ze dus 2 maanden zadelmak, toen stapte ik zelf op een reed ik zonder te longeren. Nu longeer ik dr eerst, heb ik hulp bij opstappen, en de eerste 10 minuten rijd ik aan de longeer lijn......ik heb er mentaal toch best een knauw van gekregen dat ze me gelanceerd heeft :-( Maar goed, mijn gevoel is al beter en ik ga gewoon door, zodra ik weer vertrouwen heb dan komt het vanzelf dat ik zonder longeren en longeerlijn weer ga rijden.
Ik kan zelf pas op z'n vroegst in het voorjaar gaan rijden. Krijg nu ook steeds meer 'last' van m'n buik en dat wordt natuurlijk steeds meer. Als ze dan zo dwars doet vreet het m'n energie op en heb ik al bijna geen zin meer om nog echt iets te gaan doen. Maar nu gaat er steeds iemand mee en dat scheelt veel in de handelingen. Ze is echt niet gemeen, maar wel heel erg merrie. Merk ook dat ze nog zo onwennig is in de nieuwe omgeving. En daarbij de concentratie van een kleuter natuurlijk. Gaia was 1.62 als laatst gemeten bij vorige eigenaar en staat nog wel licht overbouwt. Verwacht dat ze qua schoft nog wel paar cm omhoog komt.
Zirano
Geplaatst: 15-06-15 17:25
Kleine impressie van onze grote vriend gisteren. Het was te druk om los te rijden in de bak(15 man in een kleine bak) Dat meneer het zodanig gespannen en beledigd werd dat hij even moest laten weten dat hij het er niet helemaal mee eens was. Haha dropveter he
_clau_1991
Geplaatst: 15-06-15 17:27
*schaamschaam* ik heb het heel druk gehad en een flink aantal pagina's niet meegekletst.. Zou ik weer mee mogen kletsen?
Weet niet of jullie nog een beetje weten wie 'wij' zijn.. Ik ben Claudia en mijn paard Grand Easter DH, een 4-jarige ruin van Uphill.
Inmiddels is hij 2,5 maand weg om beleerd te worden en is hij 1,5 maand zadelmak. Hij doet het heel goed en ik ben dan ook erg trots op hem Hij is onder het zadel beter dan los terwijl hij los ook niet heel slecht is. Maar los drukt hij snel zn rug weg dus dat is niet zo fijn. Heb er vorige week voor het eerst zelf op gereden en hij was heel braaf! Hij is een tikkie flegmatiek maar met consequent rijden merk je er bijna niets van.
Zal even tot een week geleden bijlezen en reageren
Maudenmarc heeft mooie punten behaald! Goed zeg Jullie leggen allemaal idd de lat erg hoog voor de mensen die nog moeten gaan starten
Oei, Guusje was het even niet eens om haar zwangerschapskilo's eraf te trainen! Hoe gaat het nu met je? Heb je je niet te erg bezeerd? Fijn dat ze van de week wel braaf was
Galant is een knappe kerel zeg! Met ook al zulke nette punten
Leuke Citango heb je Manubres! Ik heb eigenlijk nog niet zoveel Citango nakomelingen gezien. Ja, fijn dat uitproberen hihi! Gelukkig is de jouwe goed te corrigeren
Brave Garola! Stoere pap heb je
Jammer dat je problemen met je knie hebt KarinvdM! Heb je al uitzicht wanneer je evt. weer mag rijden?
Bzoem, ik zou er dan voor kiezen om consequent te zijn en kort beginnen (qua tijd) en dat telkens een stukje uitbreiden. Weet niet of je haar zelf eten geeft maar evt. wat te eten geven als je met haar bezig bent geweest. Dat heeft bij die van mij in het begin wel gewerkt haha En wat de anderen ook zeggen: consequent en streng wezen. De paard vindt jou niet lief als je alleen maar lief tegen hem bent. Ze willen duidelijkheid en daarvan worden ze braaf.
Fijn dat jouw guppie zo goed ging Gomir! Balen dan weer van de schrammen op zn benen..
Even de spanning eruit geraasd Iwanluver! Gelukkig dat haar kijkerigheid daarna gelijk over was
Het is heel verschillend hoeveel ze nog groeien merk ik. Grand is denk ik 1.62/1.63 nu en ik denk dat hij 1.65 wordt. Dus die groeit niet zoveel meer. Ik denk dat hij meer de breedte in gaat in de komende jaren. Zn moeder was ook een bonkie
Haha Anneruth Struisvogelpolitiek! Daarom meet ik Grand ook niet. 1.62 klinkt zo klein
Mooie foto's GerenGer! Gio is echt superknap! Mooie gelijke witte benen, die heeft geen bandages nodig
Zo dan Zirano! Dat is oprichting in de hoogste graad Was tie daarna wel weer braaf?
_Anneruth
Geplaatst: 15-06-15 17:49
Sodeju Zirano, niet heel grapsig..
@Clau: leuk dat die van jou ook onder het zadel is! Herkenbaar overigens dat ze zich soms mooier tonen onder het zadel dan los. Had Gideon ook. Lekker dat ie van jou ook zo braaf is. Geniet ervan!
Ik moet nodig weer eens iemand vragen om foto's te maken. Ik heb alleen een nagenoeg onherkenbare still uit een filmpje
Genieten doe ik er zeker van Zou vandaag eigenlijk weer gaan rijden maar stond op met pijn in allebei mijn benen wat redelijk bleef dus ik ben maar ff niet gaan rijden. Heb hem wel uitgestapt en toen kwam er een ander paard de baan in en daar reageerde hij niet eens op
Nou, die still ziet er anders heel goed uit Lekkere ruime draf!