Een nieuw paard kopen deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:40

Ik zou ook niet selecteren op kleur, Calypso :n Ik heb toch nog het idee dat je je iets te veel van anderen aantrekt :) Als jij een Tinker nou leuk vind, waarom kijk je daar dan niet voor :)? Tinkers kunnen ook makkelijk een dressuurproefje lopen en het zijn ook leuke paarden om op buitenrit mee te gaan!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:52

@calypso: bij zo'n budget zou ik ook niet als eerste naar kleur kijken. Wat de fries betreft, je zou kunnen kijken naar een moderne/luxere fries maar die vind je niet voor dat geld. En springpaarden kunnen over het algemeen ook uitermate geschikt zijn voor dressuur. Ik heb een aantal jaren een voltaire x joost gereden, een en al springbloed maar was heeerlijk dressuren, mooie sterke achterhand, heerlijk!
Is dit trouwens anders niet wat?
http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... kid/819753
Zag nog wel meer staan op sporthorses voor je budget/kleur/stokmaat!

@lowara: 530 km is misschien wat teveel van het goeie inderdaad... maarja soms zijn ze het wel waard ;) Alleen bij de huidige brandstofprijzen misschien niet helemaal haha

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:00

Ilsemarie schreef:
@calypso: bij zo'n budget zou ik ook niet als eerste naar kleur kijken. Wat de fries betreft, je zou kunnen kijken naar een moderne/luxere fries maar die vind je niet voor dat geld. En springpaarden kunnen over het algemeen ook uitermate geschikt zijn voor dressuur. Ik heb een aantal jaren een voltaire x joost gereden, een en al springbloed maar was heeerlijk dressuren, mooie sterke achterhand, heerlijk!

@lowara: 530 km is misschien wat teveel van het goeie inderdaad... maarja soms zijn ze het wel waard ;) Alleen bij de huidige brandstofprijzen misschien niet helemaal haha

Citaat:
pas 5 + Enkele maanden zadelmak.

ik denk dat dat vragen om problemen is, ik zou als ik haar was NIET aan een groen paard beginnen, daar is kennis, kunde en consequentie voor nodig en dat alles haal ik niet uit haar tekst :o
+ haar vriend moet er ook op rijden, ik weet niet wat hij kan chauffeuren, maar groen + groen is blauw #) (daarbij geeft sandreo sowieso wat bloed en niet de makkelijkste ;) )

Evelijn

Re: Een nieuw paard kopen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:03

@Calypso, ik snap echt niet dat je je droom van een Tinker zo snel laat varen ... ben je echt zo makkelijk beïnvloedbaar? Kleur van andere paarden op stal belangrijk? Ach .. toen mijn paard kwam was het meerendeel ook bruin en nu staat hij in het land met een vos en een stippel... niks zo veranderlijk.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:06

oh sorry dat had ik zo gauw niet gelezen! ben er niet helemaal bij met m'n hoofd! Dan kan je toch beter consessies doen bij de kleur ipv bij de ervaring ;)

Maar hij moet dus niet bruin zijn omdat er meerdere paarden op stal bruin zijn? Die ook van jou zijn? Of van anderen?
Ik zou gewoon een paard kopen zoals jíj dat leuk vind. Als dat een tinker is, moet je een tinker kopen, als dat een leuk allround paard is dan die... Hoe vaak ik wel niet hoor "wil je écht een fries?!" ja wil ik graag want ik vind ze heerlijk! Dat ik daarmee mijn ambities moet aanpassen aan het paard doe ik graag, dat moet je uiteindelijk bij elk paard. Alle paarden hebben voor en nadelen!

edit: heb nog even je berichten gelezen in dit topic calypso. Wat je in je eerste bericht noemt, dan vind ik een fries echt zo gek nog niet. Die zijn vaak lekker nuchter en kunnen die rust ook wel goed overbrengen. Uiteraard bestaan er altijd uitzonderingen. Maar ik vrees dat je voor 2500 geen goede kan krijgen (je moet namelijk wel goed oppassen met zomerexceem). Als je geen zwart wil kan je eventueel nog naar barock pinto kijken? maar daar weet ik verder niets van ;)
En als je iets zoekt wat ook kalm is lijkt me dressuurbloed misschien niet zo'n goede optie? die zijn volgens mij ook vaak vrij heet?

Ik heb nog een keer door sporthorses geneusd, is dit niet iets?
http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... kid/819774

of:
Laatst bijgewerkt door Ilsemarie op 13-03-12 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:26

listiglistje schreef:
(daarbij geeft sandreo sowieso wat bloed en niet de makkelijkste ;) )

:n

Alhoewel ik me wel in je reactie kan vinden, vind ik bovenstaande opmerking zó kansloos.....

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:28

themuisje schreef:
Ik vond vos vreselijk, raadt eens wat er op stal staat? En het is echt het fijnste dier wat ik ooit gereden heb! *\o/*

ik vind vos ook verschrikkelijk ... Heb er 3 :o

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:34

Pollux schreef:
XladyX: spannend!

Lowara: ik vind dat vos ponytje een ontzettend leuk dingetje! Een heel aansprekend diertje juist! En inderdaad, het karakter is het belangrijkste.

Ik moet nog een week wachten voor de Houston ruin. Aan het eind van deze week ga ik hem uitproberen.
Intussen nog een heel erg leuke ruin gezien (heel toevallig bij iemand die ik ken, de wereld is klein, haha). Paard sprak me heel erg aan, is nog erg groen. Maar deze wil ik zeker nog eens gaan bekijken over een tijdje als hij iets verder doorgereden is en ik nog niets anders heb gevonden.
Op SH nog een paard gezien. Een merrie, dat wel... Maar wat een plaaaaatje:
http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... pecial%20d

Een Specialtje! Leuk leuk! Heb er 3 gereden, waarvan een van mezelf. Die gaat noooooooit weg :o maar heeft helaas een ongeluk gehad waardoor hij nu trauma heeft. Verder 1 zadelmak gemaakt en aangereden, loopt nu Z2 meen ik en nog eentje gereden ook een super fijn dier. Alle 3 goed bewegen, werkwillig en mooi maar twee wel iets rillerig, waaronder die van mezelf. Een oude werkgever van me heeft Special zelf ook gereden en zei dat hij nogal een bandiet was in zijn jongere jaren (daar hoor je natuurlijk nooooooooit bij de hengstenhouder) ;) en dat heb ik alleen nog maar gemerkt bij mijn eigen. :D

Een ander paard wat ik nog rijd is toevallig een Sandreo, en die kan echt wel nog wat bloed gebruiken...pff, soms wel een trapzak haha (iig vergeleken met die van mezelf, maar dat is ook niet zo moeilijk :P ) Ze zal nooit gemeen doen, maar is wel een grote bandiet die je moet kunnen rijden anders neemt ze je in het ootje. Verder weinig Sandreo's gereden, wel een aantal SH'jes.

Oh ja, vond vos ook verschikkelijk! En heb er ook een staan... :j

coroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:36

themuisje schreef:
Niet bruin en geen vos blijft eigenlijk alleen zwart over. En die zijn vaak per defentitie duurder

Of een schimmel :-D

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:41

coroosje schreef:
themuisje schreef:
Niet bruin en geen vos blijft eigenlijk alleen zwart over. En die zijn vaak per defentitie duurder

Of een schimmel :-D

Bont en je hebt ook variaties vos :') koffievos is bijna geen vos :P haha en je hebt nog wel meer maar daar kom ik ff niet op

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:03

Ja ik heb een paard die aan haar eisen voldoet ... Paard met body maar super betrouwbaar voor beginners z dressuur en mag voor 2500 naar een goed tehuis alleen ja ze is vos..

Laarvv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:14

Haha ik hoor heeel veel mensen die geen vos willen! Ik vind ze juist wel leuk! ga morgen ook kijken naar een 4 jarige vos ruin:)

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:29

wij kijken ook wel een beetje naar kleur maar het belangrijkste is dat het een super
braaf ding is waar ik mijn vriend alleen mee op pad kan sturen :j

thuesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:41

Aaaaaaah ik ga donderdag voor t eerste bezichtigen bij de paardje van 1/63 toch :D :D :D!! zal kijken of ik hem kan plaatsen!!!

thuesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 16:47

Nou ja lukt niet :p

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:04

Jeeej het advies is opgeheven. Volgende week eindelijk mn paardje keuren en bij goedkeuring halen *\o/*

thuesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:10

MiniMaxi schreef:
Jeeej het advies is opgeheven. Volgende week eindelijk mn paardje keuren en bij goedkeuring halen *\o/*

Welk advies is opgeheven?

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:12

Knhs zie home

thuesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:17

Wiehoeii!!!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:24

Je lees het steeds meer, ik wil persee zwart of zeer donker bruin, heel raar wat maakt de kleur nou uit. Dat je over bepaalde aftekeningen niet heen kan stappen (bijv vreselijk scheve bles is in de dressuur niet handig) wil ik nog een beetje begrijpen maar als een dier toch verder volledig aan je eisen voldoet waarom dan juist om de kleur het niet doen.

Persoonlijk heb ik t liefste vos en schimmel maar heb van beide geen 1 hahaha, je kan nou eenmaal niet op kleur selecteren soms is een paard HET paard ookal is hij/zij kwa kleur niet helemaal wat je wil als je je daar op vast gaat houden loop je snel een droom dier mis.

Vandaag is 1 van onze paarden opgehaald hopelijk gaat het goed, naar 2 weken horen we meer.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:26

Yelly schreef:
Ik zou ook niet selecteren op kleur, Calypso :n Ik heb toch nog het idee dat je je iets te veel van anderen aantrekt :) Als jij een Tinker nou leuk vind, waarom kijk je daar dan niet voor :)? Tinkers kunnen ook makkelijk een dressuurproefje lopen en het zijn ook leuke paarden om op buitenrit mee te gaan!

Mijn vriend kan op het moment niet rijden omdat hij een whiplash heeft. Ik kan wel een tinker kopen, maar hij koopt mee. Ik heb er niet aan gedacht dat zijn benen eronderuit zullen steken. Het paard moet dus echt boven de 1.60 komen.. liefst nog iets groter.. die tinkers zijn er bijna niet. Dan gaan we dus samen voor een KWPN, Hannover, Oldenburg, Westenfalen enz.. Dit is voor mij ook geen probleem en kunnen we samen erop rijden.

Ilsemarie schreef:

Klopt, leuk paard ook! Alleen dat 'een paar maanden onder het zadel' spreekt mij niet aan.... Zoals iemand hierboven zegt, ik wil wel graag een zeker paard...

En wil toch echt geen simpele bruine.. Die vind je overal en vind ik niet bijzonder. Het eerste wat ik denk bij een gewoon bruin paard met zwarte manen; 'oh, weer zo 1'. De eerste indruk is dus al minder dan bij bijvoorbeeld een donkerbruin of een zwart paard.. kan er toch echt niks aan doen ;)
In eerste instantie zoek ik dus naar een andere kleur dan vos of bruin. Mocht er nu een paard zijn die aan alle eisen voldoet en toevallig toch bruin is.. dan zal ik wellicht toch geïnteresseerd zijn.
Het is een moeilijke zoektocht, maar geen onmogelijke.

thuesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:26

Ik wou eerst ook bepaalde kleuren niet, maar bijna onmogelijk om zo een paard te vinden, ben eroverheen gestapt, en ben nu al talloze leuke paarden tegen gekomen!

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:29

Ilsemarie schreef:

Wit is niet mijn kleur :o geldt ook voor de voskleur.
Niet boven de 10, en niet zover als friesland.. dus alle paarden vallen helaas af (sorry, vind het wel heel lief dat je meehelpt zoeken)

En misschien moet ik de kleur laten varen.. maar aangezien mijn zoektocht pas net begonnen is ben ik dit nog niet van plan ;)
Heb al wel gereageerd op 2 vossen eigenlijk, omdat (behalve de kleur) het paard op alle fronten aan mijn eisenpakket voldoet.
Laatst bijgewerkt door Calypso84 op 13-03-12 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:31

Calypso84 ik denk dat je nog heeeeeeellllll lang aan het zoeken bent :') of je moet je budget opkrikken of je eisenlijst bijstellen....
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 13-03-12 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:32

Ben ik ook bang voor, als je een schimmel al afschuifd omdat het niet je kleur is want zo op de eerste oog opslag lijkt het een aansprekend dier en dan heb je wel wat anders dan een ander :D