slachten??

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 14:53

Dat is als ze door de Rendac opgehaald worden, maar ook die hebben een aparte (duurdere) manier van ophalen als je daar bezwaar tegen hebt. Staat hier ook "ergens" Haha! beschreven, 400,- kostte dat geloof ik.

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 14:55

Martine_R schreef:
Snoevie schreef:
Martine_R je hebt ook mensen die hun paard wel laten schieten vanwege dat het zo snel gaat,en dan niet voor consumptie laten gebruiken,en dan moet je er zelfs voor betalen.

er zijn ook heus mensen die het niet voor het geld doen hoor.

en je opmerking over dat je paard gedood word door iemand die al zoveel dieren gedood heeft,met een DA is dat ook zo

Ik weet wel dat er ook mensen zijn die het niet voor het geld doen, volgens mij heb ik dat wel duidelijk gemaakt in mijn vorige bericht.

De dierenarts heeft ook veel dieren gedood, maar daarom zeg ik ook expres bij de slager: ''Gedood, in stukjes gehakt en verkocht.''
De meeste dierenartsen gaan toch studeren voor dierenarts omdat ze van dieren houden. Ik zeg niet dat slagers niet van dieren kunnen houden, maar dieren doden is wel hun werk. Mijn paard zouden ze doden om brood op de plank te krijgen. Een dierenarts is vooral bezig met het proberen beter te maken van dieren, en als het echt niet anders kan, het dier uit zijn lijden te verlossen. Dàt vind ik een heel verschil.

De slager waar Remco heen ıs gegaan had zelf een fokkerıj met paarden. Hıj ıs eıgenaar van de Gelderse dekhengst Parcıval.

De dıerenarts gaat er nıet van uıt eten, van op vakantıe Knipoog.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 15:55

PinkyBubble schreef:
Hihihih! Het lgt eraan wat voor kroket je heb =p Alleen frikandellen worden van slachtafval gemaakt, Kroketten zijn ragout, oftewel rundvlees kroket met rundvlees ragout kalfs kroket met kalfsragout en zo voorts, Waar ragout van gemaakt word is wel van botten van koeien of andere dieren anders is het niet zo yelloachtig als je het uit het potje mikt Haha! (Wilt kok worden en heeft alles al een keer zelf gemaakt behalve frikandellen en heeft in vleesverwerkings huis gewerkt)

Rundvleeskroketten bevatten idd alleen rundvlees. Maar gewone kroketten, zeg maar waar op staat 15 % vlees, goulashkroketten ed bevatten wel degelijk paardenvlees. Dat heeft namelijk een mooie draadjesstructuur en een iets zoetere smaak dan rundvlees en geeft daarom een mooie 'vlezige' beleving (sorry kan het niet anders formuleren...) dus dames, eet smakelijk!

Persoonlijk vind ik de smaak van paardenvlees niet zo lekker, daarom eet ik het nooit, maar af en toe best wel een kroketje. Ik heb er beslist geen problemen mee!
_Tamara schreef:
De slager waar Remco heen ıs gegaan had zelf een fokkerıj met paarden. Hıj ıs eıgenaar van de Gelderse dekhengst Parcıval.

De slager waar mijn paard heen is gegaan, heeft ook paarden. Zei ook dat hij dat bepaald niet leuk vond, een gezond uitziend dier te schieten.
_Tamara schreef:
De dıerenarts gaat er nıet van uıt eten, van op vakantıe Knipoog

Misschien lust de dierenarts ook wel een kroketje? Vork

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 16:22

De paardenslagers die ik wel eens op tv heb gezien waren altijd juist erg begaan met paarden Ja
Allemaal mensen met hart voor paarden die net als dierenartsen hun werk doen uit liefde voor het beest. Enne ik denk dat een dierenarts een mooiere vakantiebestemming heeft als een slager Knipoog

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 17:09

Ik heb niet het hele topic doorgelezen.... daar is het wat te veel voor inmiddels. Maar wil toch even mijn ervaring met de slacht delen....

Helaas heb ik afgelopen vrijdag Kris (zie link onderschrift) weg moeten brengen Verdrietig Naar de slacht ja....
Op papier niet mijn paard, in de praktijk was ik wel degene die de verantwoordelijkheid had en die de beslissingen heeft genomen. Tot het moment dat ik besloot (in overleg met de DA uiteraard) 'we stoppen ermee, het gaat niet meer'. Het was voor de eigenaar niet meer dan vanzelfsprekend dat ze naar de slacht ging, een echte boer en met een koe doe je het niet anders tenslotte. Ik had er gelukkig nog nooit over na hoeven denken.... en ik heb de merrie zelf weggebracht vrijdag.

En ja, zou ik morgen die beslissing moeten nemen voor mijn eigen merrie, dan zou ik ook voor de slacht kiezen. Mits het paard nog goed genoeg is om te vervoeren uiteraard.

Krisje is daar vrijdag op de trailer gekeurd. Daarna werd ze praktisch in de slachtruimte uitgeladen, de ruimte wordt overigens na elk paard schoongespoten er hangt dus ook geen nare lucht. De paarden liepen stuk voor stuk zo mee naar binnen. Ze lopen de trailer uit, lopen 2 meter en zijn binnen, daar worden ze neergeschoten en ze zijn dood. Als er 1 minuut zit tussen uitladen en het moment waarop ze dood zijn, is het veel.

Imo is dit naar het paard toe een hele eerlijke manier Lachen
Laatst bijgewerkt door Richtje op 06-08-07 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 17:09

Deze slager is ook heel erg begaan met de paarden, de beste man heeft zelf ook paarden waar hij serieus mee bezig is Lachen

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 17:13

katiavl schreef:
Whiz schreef:
Ik ben voor inslapen.

Als het paard blijft vechten dan is er gewoon niet genoeg middel geinjecteerd. Als je voldoende middel injecteerd dan kan het niet zo zijn dat een paard blijft vechten.

eindelijk iemand die luisterd Haha!

ben je zelf dierenarts?

In iedergeval, ik weet 100 procent zeker dat je gelijk hebt Vork

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 17:23

edit
Laatst bijgewerkt door _Charlotte_ op 06-08-07 17:26, in het totaal 2 keer bewerkt

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 17:25

SONY schreef:
paolasunny schreef:
Ik vind dat je paard en vredige dood moet hebben.
en niet opgegeten word door een of andere freak.

Hoe denken jullie hierover??

xx paola

Hoezo opgegeten door een of andere freak is iedereen die paardenvlees eet dan een freak? Ik eet zelf geen paardenvlees gewoon omdat ik het niet lekker vind maar anders zo het me geen bal uitmaken, we ete wel varkens koeien schapen enzo maar een paard is opeens zielig...

Verder zou ik ook voor de slacht kiezen heb het paar keer meegemaakt en tis een snelle pijnloze dood en inderdaad heb ook met inslapen gezien een paard dat er maar tege bleef vechten en die werd keer op keer meer in gespoten net zolang totdat die dus dood was, na dat is geen fijn gezicht en lijkt me ook niet fijn voor paard. En trouwens als je het laat inslapen word het ook gewoon met een trekker weggesleept en gaat die mee met de Rendac.

Ieder moet lekker voor zichzelf weten wat die doet en ieder heeft zn eigen meningen en elk paard is weer anders.

ben helemaal met je eens! ik zelf eet wel paardenvlees, omdat ik het lekker vindt. ja het is een paard.. maarja je eetook koeien enz.. dus een paard zou je niet mogen eten? en ja ik zou mijn paard ook laten slachten, wel op een goede manier, dus dat er geen lucht meer hangt! met inslapen kan het even duren en voor de slacht is het boem en is het dood!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 18:11

Martine_R je schrijft dat slagers jouw paard zouden doden voor brood op de plank,ik vind het een beetje vervelend zoals je het omschrijft,want ookal maakt een DA ook dieren beter,een slager verlost ook dieren met ondraaglijke pijn uit hun lijden.

en idd zijn slagers juist begaan met de dieren.
alleen moet ook dat werk gedaan worden

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 21:14

Martine_R schreef:
Jawel, maar het gaat me ook niet echt om het geld.
Misschien ga ik ook wel een beetje ver, maar het gaat me meer om het gevoel waarmee iemand mijn paard afmaakt.

De slager waar Ilse heen gegaan is, heeft zelf paarden.... Dus tjah..... Met welk gevoel denk je dat zij een paard slachten???

Een DA is wat dat netreft net een gynecoloog hoor..... DA wordt niet anders van een dood dier meer of minder, net zomin als dat een gynecoloog anders wordt van een ...... ( Nagelbijten / Gniffelen ) meer of minder.
Is misschien eenlullig voorbeeld, maar ik denk dat de boodschap er achter wel duidelijk is Knipoog

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 21:17

Richtje schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen.... daar is het wat te veel voor inmiddels. Maar wil toch even mijn ervaring met de slacht delen....

Helaas heb ik afgelopen vrijdag Kris (zie link onderschrift) weg moeten brengen Verdrietig Naar de slacht ja....
Op papier niet mijn paard, in de praktijk was ik wel degene die de verantwoordelijkheid had en die de beslissingen heeft genomen. Tot het moment dat ik besloot (in overleg met de DA uiteraard) 'we stoppen ermee, het gaat niet meer'. Het was voor de eigenaar niet meer dan vanzelfsprekend dat ze naar de slacht ging, een echte boer en met een koe doe je het niet anders tenslotte. Ik had er gelukkig nog nooit over na hoeven denken.... en ik heb de merrie zelf weggebracht vrijdag.

En ja, zou ik morgen die beslissing moeten nemen voor mijn eigen merrie, dan zou ik ook voor de slacht kiezen. Mits het paard nog goed genoeg is om te vervoeren uiteraard.

Krisje is daar vrijdag op de trailer gekeurd. Daarna werd ze praktisch in de slachtruimte uitgeladen, de ruimte wordt overigens na elk paard schoongespoten er hangt dus ook geen nare lucht. De paarden liepen stuk voor stuk zo mee naar binnen. Ze lopen de trailer uit, lopen 2 meter en zijn binnen, daar worden ze neergeschoten en ze zijn dood. Als er 1 minuut zit tussen uitladen en het moment waarop ze dood zijn, is het veel.

Heb je topic gelezen en had ook al reactie geplaatst, nogmaals ook hier een dikke Ach gut voor je ...

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 21:36

Slachten vind ik ook de beste optie hoor.
BOEM en het is over en uit. Zelf heb ik het wel eens gezien in een kliniek hoe inslapen ging, maar een paard gaat niet zo makkelijk liggen als een hondje wat narcose ingespoten krijgt.
Als je paard medicijnen heeft gehad en hij is nog niet schoon wordt hij ook niet als consumptie gebruikt, je moet wel goed opletten, want de verzekering laat ze zo naar belgie gaan!
Bovendien vind ik het ook een prettig idee, dat wanneer het zover is, je je paard kunt uitladen, en zelf weg kunt brengen en 5 minuten later weer terug kunt rijden, met de geruststelling dat je paard ook echt dood is!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 21:42

de geruststelling dat ie echt dood is heb je alleen als je er ook echt bij staat. als ie word afgemaakt bij de slager. Want dan weet je t zeker. Echt want ze verkopen het paard zo weer als het nog een beetje kan lopen..

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 21:50

joopiexx schreef:
Slachten vind ik ook de beste optie hoor.
BOEM en het is over en uit. Zelf heb ik het wel eens gezien in een kliniek hoe inslapen ging, maar een paard gaat niet zo makkelijk liggen als een hondje wat narcose ingespoten krijgt.
Nee, hehe! Dat doet een gezond paard ook niet, kan ook niet want een hond hoeft maar (ik noem maar wat) 30 cm naar beneden en een pony/paard: daar is die afstand (heel) wat groter Haha! Knipoog ! Even zonder gein: als hij voldoende doseringen heeft gehad, is dat geen probleem.
Als je paard medicijnen heeft gehad en hij is nog niet schoon wordt hij ook niet als consumptie gebruikt, je moet wel goed opletten, want de verzekering laat ze zo naar belgie gaan!
Bovendien vind ik het ook een prettig idee, dat wanneer het zover is, je je paard kunt uitladen, en zelf weg kunt brengen en 5 minuten later weer terug kunt rijden, met de geruststelling dat je paard ook echt dood is!
Ok, daar kan de kliniek niet tegenop: daar duurt het (hooguit) 5 minuten langer!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 21:59

BitchyWitchy schreef:
Richtje schreef:

Heb je topic gelezen en had ook al reactie geplaatst, nogmaals ook hier een dikke Ach gut voor je ...

Kusje

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 22:00

dorienkee schreef:
de geruststelling dat ie echt dood is heb je alleen als je er ook echt bij staat. als ie word afgemaakt bij de slager. Want dan weet je t zeker. Echt want ze verkopen het paard zo weer als het nog een beetje kan lopen..

Als je naar een goede slager gaat, weet je dat ook wel Lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 22:17

ik heb hier verhalen gehoord, dat je paard dan alsnog verkocht kan worden, zij vond haar paard weer op marktplaats..

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 22:19

dorienkee schreef:
ik heb hier verhalen gehoord, dat je paard dan alsnog verkocht kan worden, zij vond haar paard weer op marktplaats..

Het zal vast gebeuren en is niet netjes..... maar bij de slager hier weet ik vrijwel zeker dat het niet gebeurt. Maar goed, wij zijn er ook bij gebleven....

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 22:20

slachten nee echt niet !! Verdrietig . dan zou ik hem laten inslapen dat is beter voor elk dier ook van zijn pijn af en niet bij iemand anders op het brood zou er niet aan moeten denken ! Ik ga voor inslapen als het ECHT moet !. maar slachten never

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 22:22

Ilsex schreef:
slachten nee echt niet !! Verdrietig . dan zou ik hem laten inslapen dat is beter voor elk dier ook van zijn pijn af en niet bij iemand anders op het brood zou er niet aan moeten denken ! Ik ga voor inslapen als het ECHT moet !. maar slachten never

Gaaaap Gaaaap penny alarm Clown

lees eerst het topic een beetje door Knipoog

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 22:35

Alleen als het ECHT moet? Waarom is inslapen beter voor elk dier? Technisch gezien slapen ze bij beide methodes in, het gaat vaak om het gevoel wat je er als eigenaar bij hebt. En andermans paard op jouw brood, hoe genuanceerd denk je daarover?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 22:38

Pssst...niet verder vertellen...maar een geslacht paard hoeft helemaal niet op een bord te eindigen...
En er gaan geruchten rond dat paarden na de rendac ook niet in een eiken kist met een grafzerk erbij geplaatst worden...maar niet verder vertellen hé Nagelbijten / Gniffelen .

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 22:41

Is dat van die koffietafel dan ook gelogen?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 23:44

Ik heb 1,5 jaar geleden ook voor deze keuze moeten staan, bijna. En had toen zoiets, ik breng haar naar de slacht.

Door een aantal wonderen Knipoog loopt ze nu nog steeds levend rond en loopt ze super! Maar toch blijf je erover nadenken.

Slachten blijf ik toch een beetje, voor mijn idee, niet zo heel fijn.. Daarnaast is je paard dood voordat ie er ook maar erg in hebt.

Ik denk dat het bij mij zo is dat het ligt aan de situatie...